ارتودنسی رنگی چیست؟ آیا میتوان دستگاه های ارتودنسی را به هر رنگی که دوست داریم انتخاب کنیم؟ بهترین رنگ ارتودنسی  چیست؟ پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه دیگر در این مقاله.

ارتودنسی رنگی چیست؟

در واقع اگر حقیقتش را بخواهید ما چیزی دقیقا با نام ارتودنسی رنگی نداریم. بلکه زمانی که از این نوع ارتودنسی صحبت میکنیم منظورمان حلقه های پلاستیکی کوچکی هستند که نامشان الاستیک های او-رینگ یا O-رینگ است. این حلقه های پلاستیکی در رنگ های مختلفی وجود دارند و زمانی که از رنگ های مختلف این رینگ ها استفاده میشود میگوییم ارتودنسی رنگ استفاده شده است.

چگونه بهترین رنگ ارتودنسی انتخاب کنیم؟

اولا یک رنگ ثابت یا ترکیب رنگ ثابتی وجود ندارد که ما تحت عنوان بهترین رنگ ارتودنسی برای شما معرفی کنیم. یک ترکیب رنگ خاص ممکن است برای شما بهترین باشد اما برای دوست و یا حتی خواهر و برادر شما بدترین باشد. بنابراین انتخاب بهترین ارتودنسی رنگی چیزی شخصی و سلیقه ای است. اما باید در انتخاب هر رنگی دقت کرد و به برخی نکات زیبایی شناختی توجه کرد

انتخاب رنگ ارتودنسی بر اساس سبک و استایل شما

یکی دیگر از راه های انتخاب ارتودنسی رنگی، انتخاب رنگ بر اساس استایل کلی شما شامل نوع و رنگ لباس هایی که میپوشید و یا کلا اکسسوری شما است. شما میتوانید رنگ ها را بر اساس موارد زیر انتخاب کنید:

·         رنگ لباسی که اغلب میپوشید

·         ست کردن رنگ الاستیک ها با رنگ کفش

·         ست کردن با گوشواره ها

·         ست کردن با کلاه و رنگ آن

·         رنگ چشم (یکی از بهترین انتخاب ها مخصوصا اگر چشم رنگی هستید)

·         و انتخاب بر اساس رنگ لاکی که اغلب دوست دارید و استفاده میکنید

بیشتر از رنگ ارتودنسی، مراقبت از دستگاه ارتودنسی مهم است

بدترین رنگی که میتواند روی دستگاه ارتودنسی ثابت نقش ببندد رنگ ناشی از مواد غذایی است که نه تنها ظاهر دندان ها بلکه ظاهر دستگاه ارتودنسی را بسیار ناخوشایند نشان میدهد. این رنگ نشان دهنده بهداشت ضعیف دهان و دندان و مقدمه ای بر پوسیدگی دندان است که باید جدی گرفته شود.

بهترین ارتودنسی رنگی را میخواهید؟

 

اگر دوست دارید که رنگ های مناسبی برای دستگاه ارتودنسی خودتان انتخاب کنید باید از متخصص ارتودنسی کمک بگیرید. برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید کلینیک تخصصی درکلینیک مراجعه کنید تا علاوه بر ارزیابی به شما کمک کنیم تا بهترین ترکیب رنگ ارتودنسی را برای خود انتخاب کنید. در این کلینیک همچنین خدمات ترمیم و زیبایی دندان( بریج دندان، ایمپلنت دندان و .....) نیز ارائه می دهد.