درست مانند جراحی پلاستیک صورت که در اغلب اوقات به جهت بهبود ظاهر و ارتقاء زیبایی انجام میشود، دندانپزشکی زیبایی نیز یکی از شاخه های دندانپزشکی است که تلاش میکند برای افراد طرح لبخند زیبا تری بسازد. دندانپزشکان زیبایی دندان با پنهان کردن عیوب، ترمیم و یا رفع مشکلات دندان افراد، اقدام به طراحی لبخندی میکنند که بیشتر به چهره افراد بی‌‌آید. برخلاف اعمال جراحی دندان و سایر روش های دیگر مثل ایمپلنت دندان و، لمینت دندان و....، انواع روش دندانپزشکی زیبایی مانند ارتودنسی دندان لزوما جنبه درمانی ندارد و بیشتر بر سفید کردن دندان ها و ایجاد تغییرات زیبایی شناختی بر روی اجزای لبخند تمرکز دارد.

تفاوت بین دندانپزشکی ترمیمی و دندانپزشکی زیبایی دندان چیست؟

دندانپزشکی زیبایی دندان این روزها سر زبان ها افتاده و نقل محافل است. متاسفانه برخی از افراد انواع روش دندانپزشکی زیبایی را با دندانپزشکی ترمیم دندان اشتباه میگیرند یا به جای هم بکار میبرند. همانطور که در بالا هم گفتیم در زیبایی دندان ما با برطرف کردن مشکلات ظاهری که صرفا زیبایی لبخند را به خطر میاندازند سروکار داریم. این مشکلات ظاهری معمولا عملکرد دندان را با مشکل مواجه نمیکنند. بنابراین ما معمولا در این رشته برای بهبود عملکرد، پروسه ای انجام نمیدهیم. هرچند که در کنار آن، احتمالا برخی مشکلات ساختاری را نیز تشخیص داده و اصلاح میکنیم.

با این وجود، دندانپزشکی ترمیم دندان برخلاف زیبایی آن، بر روی بهبود عملکرد تمرکز دارد. در واقع دندانپزشکان ترمیمی میکوشند تا آسیب وارد شده به دندان که عملکرد افراد را تحت تاثیر قرار میدهد را ترمیم و اصلاح کنند.

چه کسی باید به دندانپزشکی زیبایی دندان مراجعه کند؟

روشهای زیبایی دندان، از نظر پزشکی ضرورتی ندارد. بنابراین اغلب مراجعان خودشان انتخاب میکنند رو به انواع روش دندانپزشکی زیبایی آورند. آن ها معمولا دغدغه زیبایی لبخند دارند که کاملا هم به جا است.

برای داشتن لبخندی زیبا باید چه مراحلی را طی کنم؟

با استفاده از روشهای مختلف دندانپزشکی زیبایی می توانید لبخند یا ظاهر دندان خود را بهبود بخشید. اول از همه، شما باید یک دندانپزشک متخصص زیبایی واقعاً خوب پیدا کنید. قبل از صرف هزینه باید با کلینیک های مشهور و معتبر شهر خودتان آشنا شوید و بعد از بررسی های اولیه و سبک و سنگین کردن فواید و خطرات، اقدام به انجام انواع روش دندانپزشکی زیبایی دندان کنید.