در رابطه با ونیرهای کامپوزیتی باید بدانید که در داخل مطب و توسط خود پزشک ساخته می شوند و همچنین همان متخصص، آن ها را بر روی دندان ها نصب می نماید.برای نصب این ونیر کامپوزیت فقط یک جلسه کفایت می کند و پس از آن خواهید دید که تمامی عیب هایی که بر روی دندان هایتان مشاهده می نمایید از بین می رود و لبخندی سفید و خیره کننده خواهید داشت.

ونیر کامپوزیت علاوه بر این که طرح لبخند شما را جذاب می کند، دندان هایتان را نیز سالم نگه می دارد و رنگ و شکل دندان ها را به صورت کاملا یکدست نشان می دهد.ونیرهای سرامیکی نیز کاربردی که دارند دقیقا مانند کامپوزیت ها می باشد.

اما تفاوت اساسی که با کامپوزیت دارند در این است که، این ونیرها در آزمایشگاه ساخته می شوند.این نوع لمینت های سرامیکی را می توان مانند ناخن هایی که مورد کاشت قرار می گیرند، مثال زد زیرا آن ها هم بر روی دندان ها چسبانده می شوند و نقش دندان را به طور کلی ایفا می نمایند.

تمامی فرآیندی که در نصب ونیرهای سرامیکی وجود دارد را یم توان در دو جلسه انجام داد.در جلسه ی اول که دندان ها را آماده می کنند و از آن ها قالب و به آزمایشگاهی که دندان ها در آن ها ساخته می شود ارسال می کنند.در جلسه ی دوم نیز آن ونیرهای ساخته شده را بر روی دندان ها می چسبانند.

هم چنین بخوانید :

 

مزایای ونیرهای سرامیکی و کامپوزیتی

در ونیرهای کامپوزیتی امکان نصب تعداد بیشتری را در یک جلسه دارا هستید.این ونیرهای کامپوزیتی نسبت به ونیرهای سرامیکی از قیمت کمتری برخوردارند و در صورت نیاز به راحتی می توانید آن ها را ترمیم نمایید.ونیرهای سرامیکی،ظاهر روشن، مات و طبیعی دندان را حفظ می کند و به سختی می توان لمینت های سرامیکی را از دندان های واقعی تشخیص داد.این لمینت های سرامیکی نسبت به ونیرهای کامپوزیتی از دوام بیشتری برخوردارند و با گذشت زمان رنگشان تغییر نمی کند

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت اباد