بیش از حد مسواک زدن، بیماری لثه، پوسیدگی دندان، جرم دندان و … همگی عواملی هستند که می توانند باعث تحلیل لثه و از بین رفتن بافت آن شوند. بالا رفتن یا عقب نشینی بافت لثه می تواند مشکلاتی به مراتب بزرگر از مشکلات زیبایی لبخند ایجاد کند و نیاز به درمان فوری دارد. در این مقاله درباره یک روش مهم درمان تحلیل لثه که پیوند عمل پیوند لثه ای است، آشنا خواهید شد. این شما و این تمام آنچه که باید درباره عمل جراحی پیوند لثه بدانید.

جراحی پیوند لثه چیست؟

پیوند لثه یا (Gum Grafting procedure)، یک نوع عمل جراحی درمانی بر روی بافت لثه است که شامل برداشتن بافت لثه سالم از سایر بخش های دهان و اتصال آن به محلی که دچار آسیب یا تحلیل لثه شده است می شود.

(جهت اشنایی با عواملی که منجر به تحلیل لثه میشوند و هم چنین درمان ان اینجا کلیک کنید.)

این عمل نسبتا ساده است، درد مدت زمان کمی به پایان می رسد و اغلب توسط جراح دهان یا متخصص لثه و جراحیایمپلنت دندان انجام داده می شود.

جراحی پیوند لثه چگونه انجام داده می شود؟

قبل از آغاز عمل لثه، درست در جایی که پیوند از آن بردشته شده و به جایی که قصد داریم بافت پیوندی را متصل کنیم بی حسی موضعی اعمال می شود.

جراح سپس اطراف لثه دچار تحلیل را بر می دارد. ممکن است لثه در این ناحیه دچار مشکلاتی نظیر عفونت یا نکروز شده باشد و باید برداشته شود.

جراح در مرحله بعدی بافت پیوندی را از بخش دیگری از دهان شما بر می دارد و به محل دچار تحلیل پیوند می زند.

بافت پیوندی به لثه شما بخیه می شود.

پس از اتمام اثر نسبی بیحسی از کلینیک دندانپزشکی خارج خواهید شد.

هزینه عمل پیوند لثه چقدر است؟

هزینه عمل پیوند لثه بسته به میزان و وسعت بافت پیوندی ممکن است متفاوت باشد. اما در برخی شرایط به دلیل درمانی بودن پروسه، ممکن است بیمه بخش هایی از هزینه را تقبل کند. بنابراین اگر نیاز به عمل دارید به فکر هزینه ها نباشید زیرا هزینه جراحی آنقدرها هم بالا نیست و روی بیمه نیز می توانید تا حدی حساب کنید.

مدت زمان بهبودی و نقاهت پس از این عمل چقدر است؟

درد بعد از جراحی طبیعی است و کم کم از بین می رود. بیشتر افراد معمولا پس از 3 یا 4 روز دیگر هیچ دردی تجربه نخواهند کرد. با این حال ، یک دوره چهار تا شش هفته ای طول می کشد تا پیوند به صورت بهبود یابد.