در این قسمت از مقالات کلینیک دندانپزشکی جنت اباد  می خواهیم نگاهی کوتاه به ترمیم تخصصی دندان بپردازیم و بگوییم تفاوت ترمیم دندان با زیبایی دندان در چیست؟.

تفاوت دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی تنها در دانستن یک واقعیت است. هیچگاه نمیتوان بدون ترمیم ظاهر دندان، انتظار زیبایی دندان را داشت. موادی که در پروسه ی زیباسازی دندان به کار می رود باید بر روی دندان هایی استفاده شود که قبل از آن ترمیم شده باشند.

در واقع دندانپزشکی ترمیمی، شروع پروسه ترمیم و زیبایی دندان شما خواهد بود. در دندانپزشکی ترمیمی، شما ابتدا باید دندان های خود را با روش هایی نظیر ایمپلنت دندان ، گذاشتن دندان مصنوعی و دیگر موارد از این قبیل برای استفاده از خدمات دندانپزشکی زیبایی آماده کنید.

ترمیم دندان چیست؟

ترمیم های مستقیم، پروسه های درمانی هستند که در داخل دهان فرد به صورت پر کردگی انجام می شوند در حالی که ترمیم های غیر مستقیم در بیرون دهان فرد انجام می شوند و سپس در یک پروسه درمانی جداگانه به دندان ها مرتبط می شوند، به عنوان مثال ونیر ها و روکش های دندانی. چیزی که برای شما مناسب است بستگی به مشکلی دارد که با آن دست و پنجه نرم می کنید، اما ترجیح شخصی شما نیز می تواند نقشی در پروسه تصمیم گیری داشته باشد.

معرفی انواع ترمیم دندان ؟

مهم نیست اگر شما یک دندان یا یک ردیف کامل از آن ها را از دست داده باشید، ایمپلنت های دندانی می توانند به زیبایی و عملکرد لبخند شما کمک کنند. برای بهره مندی از مزایای این نوع درمان استخوان فک بیمار باید به اندازه کافی متراکم باشد تا از ایمپلنت پشتیبانی کند. اگر دندانپزشک متوجه شود که فک بیمار برای عمل جراحی ایمپلنت بسیار ضعیف است، ممکن است یک روش دیگر را جهت بهبود وضعیت دندان های او انتخاب کند.

بیشتر بخوانید : بهترین بیمارستان دندانپزشکی کودکان کجاست ؟

انواع ترمیم دندان

ترمیم دندان در ایران به دو روش انجام می شود. اگر بخواهیم انواع ترمیم دندان را معرفی کنیم به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند.

  • ترمیم مستقیم دندان ها
  • ترمیم غیر مستقیم دندان ها

عرفی انواع ترمیم دندان مستقیم :

  • ترمیم دندان با آمالگام
  • ترمیم دندان با کامپوزیت
  • ترمیم دندان با پروتز های اینومر

بیشتر بخوانید : لمینت دندان چیست و چقدر هزینه دارد ؟

ترمیم غیر مستقیم دندان ها

در حوزه ترمیم غیر مستقیم دندان ها، ساخت مواد و مراحل اولیه در بیرون از دهان فرد انجام می شود. از جمله مثال های آن نیز می توان به ونیر ها، تاج ها، پل ها و ایمپلنت ها اشاره کرد. در حالی که برخی افراد معتقدند پروتز های دندانی نوعی از ترمیم غیر مستقیم به شمار می رود، این عبارت معمولا مربوط به یک تعمیر دائم یا نیمه دائم می شود و امکان خارج کردن آن وجود ندارد.