لمینت دندان اقساطی چیست؟

لمینت را باید پوسته نازکی دانست که به عنوان پوشش دندان برای زیبایی در رنگ مختلفی ارائه شده و نسبت به هر فرد طراحی خاصی دارد. برای لمینت باید به سراغ بهترین متخصص ترمیم و زیبایی رفته و راهنمایی کاملی دریافت کرد تا در صورت نیاز به انجام آن پرداخت. لمینت  دندان عیب های دندان را می پوشاند و به این ترتیب کمک شایانی به افزایش زیبایی افراد کرده و اعتماد به نفس آنان را ارتقا خواهد بخشید.

برخی از دندانپزشکان لمینت دندان اقساطی انجام می دهند تا بیماران راحت تر بتوانند از عهده هزینه های آن بربیایند.

در واقع این پوسته به منظور تغییر رنگ، اندازه، طول، شکل و بهبود ظاهری دندان به سطح جلویی دندان ها اتصال پیدا خواهد کرد. البته نباید انتظار دوام فوق العاده داشت، زیرا لمینت عمدتا ظریف بوده و باید در نگهداری آن مراقبت کاملی داشت. زیرا سهل انگاری موجب خواهد شد تا شکسته شده یا از ببین برود.

بیشتر بخوانید : اصلاح طرح لبخند چگونه انجام میشود؟

چه تفاوتی بین لمینت دندان و کامپوزیت وجود دارد؟

دوام لمینت بیشتر از کامپوزیت است.

در کامپوزیت دندان پزشک هیچ قالب گیری نداشته و روی دندان فرم دهی انجام می‌گیرد. اما در لمینت باید قالب گیری صورت گیرد.

کامپوزیت نسبت به لمینت رنگ پذیری بیشتر و بهتری دارد.

در بحث قیمت، لمینت دندان قیمت بالاتری نسبت به کامپوزیت دارد.

لمینت نسبت به کامپوزیت زیبایی بیشتری دارد.

درخشانی لمینت نسبت به کامپوزیت بیشتر است.

دوام و عمر لمینت بیشتر از کامپوزیت دندان است.

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

همچون عمر یک لمینت، قیمت آن نیز به موارد مختلفی بستگی دارد. عواملی که روی قیمت بستگی دارد باید به تعداد دندان، منطقه شهری، تعرفه دندانپزشکی، نوع موادی که استفاده می‌شود و برخی دیگر اشاره کرد.

شایان ذکر است برخی پزشکان به صورت اقساطی هزینه لمینت را حساب می کنند. بنابراین بسته به هر پزشک متخصص، باید ماهانه مبلغ مشخصی پرداخت کرد و پیش پرداخت معینی هم داشت. به طور کلی هزینه لمینت به مواردی که گفته شده بستگی دارد و باید طبق مواردی که بیان شد، از لمینت مراقبت کاملی به عمل آورد.

گذشته از آن، لمینت اگرچه به عنوان یک روش زیبایی دندان استفاده می شود، مزایای بسیاری هم دارد. همانطور که گفته شد، لمینت موجب زیبایی بیشتر، دوام بالا و عمر طولانی‌تر دندان خواهد شد. اما اگر به مواردی که گفته شد، توجه نگردد قطعا لمینت چندان نمی‌تواند برای شما جالب باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع روش های لمینت دندان اینجا کلیک کنید.