با این وجود که تبلیغات گسترده ای برای لمینت دندان ارزان انجام می شود ولی باید بدانید لمینت ‌دندانی که کیفیت مطلوبی داشته باشد به هیچ عنوان ارزان نیست و برای هر دندان حداقل تا ۳ میلیون تومان هزینه بر می دارد.در ادامه این مقاله با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید تا اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت لمینت دندان کسب کتید.

لمینت دندان چیست ؟

لمینت دندان یکی از روش های نوین دندان پزشکی است که می تواند مشکلات زیادی را که از لحاظ ظاهری برای دندان اتفاق می‌افتد حل کند. همچنین تاثیر بسیار زیادی برای زیباتر شدن لبخند و بالا رفتن اعتماد به نفس فرد می گذارد.قیمت لمینت دندان ارزان نیست و نسبت به مرکز دندانپزشکی که از آن استفاده می‌کنید می‌تواند قیمتش متفاوت باشد.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان انواع مختلفی دارد و بسته به نوع  آن روی دندان گذاشته می شود. لمینت دندان دارای دو نوع می باشد که عبارتند از:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیت

در واقع لمینت دندان یک ورقه پوسته نازکی است که با استفاده از مواد خاصی برای دندان فرد طراحی می شود. لمینت می تواند بسته به سلیقه فرد رنگ های مختلفی داشته باشد و همچنین فرد می تواند اندازه و طول مورد نظری که نیاز دارد را انتخاب کند. لمینت دندان در کنار زیبایی که به صورت و لبخند می دهد، برای درمان هم استفاده می شود.( اگر هنوز با انواع کامپوزیت دندان آشنا نیستید کلیک کنید.)

آیا لمینت می تواند دندان ها را از بین ببرد؟

پاسخ این سوال که اکثر افراد با آن مواجه می شوند این است که مسلماً اگر متخصص دندانپزشک شما در کنار تخصص دندانپزشکی، تخصص مربوط به زیبایی دندان را هم داشته باشد و همچنین دارای تجربه کافی باشد به هیچ وجه دندان های طبیعی شما آسیب نمی بیند. اما اگر غیر از این باشد و دندانپزشک شما تازه کار بوده و همچنین تخصص زیبایی دندان را نداشته باشد به هیچ عنوان نباید این کار را انجام دهد چون این کار بسیار حساس بوده و اگر به درستی انجام نشود باعث آسیب زدن به دندان اصلی می شود.

آیا لمینت دندان ارزان است؟

با اینکه اکثر مکان هایی که کار زمینه دندان را انجام می‌دهند و جدیداً تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه انجام داده اند، بیشتر تبلیغ شان بر این اساس است که لمینت دندان ارزان انجام می دهند، اما باید بدانید لمینت ‌دندانی که کیفیت مطلوبی داشته باشد به هیچ عنوان ارزان نیست و برای هر دندان حداقل تا ۳ میلیون تومان هزینه بر می دارد.

طول عمر و شکستگی لمینت

 لمینت دندان طول عمر مخصوص به خود را دارد و دائمی نیست اما اگر به درستی استفاده شود می توان طول عمر آن را بالا برد مواردی که باید برای مراقبت از لمینت دندان استفاده کرده عبارات است از:

  • خود داری از جویدن و گاز زدن غذاهای سفت و سخت مانند ته دیگ های خشک و یخ
  • خود داری از خوردن مایعات و غذاهای رنگی
  • خود داری از خوردن مایعات خیلی سرد و خیلی گرم
  • خود داری از کشیدن سیگار
  • استفاده مداوم از مسواک و نخ دندان