لمینت دندان نوعی ونیر دندانپزشکی (لایه های نازک هم رنگ دندان) است که برای پوشاندن یا اصلاح مشکلات ظاهری دندان ها و زیباسازی طرح لبخند به سطح جلوی دندان ها متصل می شود. چیزی که در این مقاله به آن پرداخته شده است اطلاعاتی درباره قیمت لمینت دندان در سال 1400 به عنوان یک روش عالی برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان ها است. در این مقاله سعی شده که به صورت کامل نحوه محاسبه هزینه ها و دلیل بالا بودن آن ها را توضیح دهیم.

قیمت حدودی لمینت دندان در سال 140 چقدر است؟

هزینه لمینت دندان به صورت حدودی در سال 1400 بین 2.800.000 تا 3.500.000 به ازای هر واحد لمینت خواهد بود.

اگر بخواهیم به صورت دقیق درباره هزینه اصلاح طرح لبخند با لمینت دندان صحبت کنیم باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرم. برای مثال بیشترین چیزی که در هزینه این نوع ونیرها تاثیر گذار هستند، انتخاب متخصص ترمیمی و زیبایی یا دندانپزشکی است که این لمینت ها را نصب می کند.

چنانچه به یک کلینیک تخصصی ترمیمی و زیبایی مراجعه کنیم نتیجه نصب لمینت ها قابل قبول، طبیعی و بر اساس اصول زیبایی شناسی طرح لبخند بوده و قیمت لمینت دندان در نهایت زیادتر خواهد بود. اما اگر به یک دندانپزشک عمومی مراجعه کنید احتمالا هزینه ها کمتر خواد بود ولی نباید انتظار داشت که کیفیت کار بسیار بالا باشد.

( چنانچه هنوز با تمامی روش های اصلاح طرح لبخند آشنا نیستید اینجا کلیک کنید.)

هزینه لمینت موقت در سال 1400

اگر قصد اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان با لمینت دندان دارید باید انتظار داشته باشید که دست کم 2 جلسه به مطب یا کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی مراجعه کنید.

در جلسه اول دندان های شما بررسی می شود و بخشی از مینای دندان جهت قرار گرفتن لمینت روی دندان تراشیده می شود. پس از تراشیدن دندان، از آن قالب گرفته می شود و بر اساس آن قالب یک لمینت دندان موقت برای شما ساخته می شود. سپس قالب را به لابراتوار می فرستند تا بر اساس فرم قالب دندان، لمینت دندان نهایی ساخته شود.

از آنجا که برای تولید لمینت موقت مواد بکار می رود، باید هزینه این مواد به صورت جداگانه پرداخت شود. یعنی به جز هزینه ای که برای لمینت دائمی پرداخت می کنید باید یک هزینه جدا در حدود 1 میلیون تومان هم بابت لمینت موقت پرداخت کنید.

قیمت لمینت دندان دائمی چقدر است؟

در لابراتوار بر اساس قالبی که از دندان یا دندان های شما گرفته شده است یک لمینت دائمی و منحصر به فرد که مخصوص دندان شما است ساخته می شود. هزینه این لمینت با قیمت لمینت موقت جدا است و به طور میانگین 3 میلیون تومان به ازای هر واحد است.