آیا از فاصله‌ی زیاد بین دندان‌های خود ناراضی هستید؟ با روش‌های بستن فاصله بین دندان ها در دندانپزشکی زیبایی به راحتی می‌توان این فاصله را از بین برد.

اگر فاصله‌ی بین دو دندان به نحوی باشد که بتوان به راحتی نخ دندان را از لابه‌لای دو دندان رد کرد، فاصله دو دندان طبیعی است. اما وقتی که این فاصله از ضخامت نخ دندان بیشتر شده و گاهی به چند میلیمتر می‌رسد، نمای زیبایی ندارد.

اگر فرم دندان‌های شما به نحوی است که دندان‌ها فاصله زیادی با هم دارند، می‌توان  با کمک بهترین متخصص ترمیم و زیبایی از روش‌های بستن فاصله بین دندان ها استفاده کرد.

ارتودنسی دندان ها

بهترین و مطمئن‌ترین روش برای بستن فاصله بین دندان ها استفاده از روش ارتودنسی است. در این روش ریشه‌ی دندان‌ها به جایگاه مناسب خود هدایت می‌شوند.

ایمپلنت یا کاشت دندان

یکی از روش‌های ایمن اصلاح طرح لبخند برای بستن فاصله بین دندان ها ایمپلنت  دندان یا کاشت دندان است. این روش برای کسانی مناسب است که یک دندان خود را از دست داده‌اند و اکنون بین دندان‌ها فاصله ایجاد شده است.

در این روش یک پیچ تیتانیومی در لثه قرار می‌گیرد. برای فک بالا بعد از گذشت 5 ماه و برای فک پایین بعد از 3 ماه این پیچ با استخوان فک پیوند می‌خورد. در طی این مدت نباید هیچ ضربه‌ای به این پیچ وارد شود. بعد از مقاوم شدن کامل پیچ، قسمت تاج روی آن قرار می‌گیرد.

بریج دندانی

یکی دیگر از روش‌های بستن فاصله بین دندان‌ها استفاده از پروتز دندان است. این روش حالت نمادین و ظاهری دارد. به طوری که یک روکش در قسمت فضای خالی قرار می‌گیرد. این روکش هیچ پایه‌ای ندارد.

برای استفاده از بریج باید دو دندان اطراف فضای خالی روکش شوند. روکش این دو دندان به یک روکش برای قسمت خالی، متصل می شود.

روکش کردن دندان

یکی دیگر از روش‌‌های رایج برای بستن فاصله بین دندان ها با توجه پایین بودن هزینه لمینت دندان استفاده از روش روکش کردن است. در این روش از روکش‌‌های ونیر، سرامیکی یا کمپوزیتی استفاده می‌شود. این روش زمانی استفاده می‌شود که دندان‌ها از نظر ظاهری شکل زیبایی نداشته باشند.از طرفی بین دندان ها فاصله‌ای به اندازه‌ی 2 میلیمتر ایجاد شده باشد. با قرار دادن روکش بر روی دندان‌ها این فاصله از بین می‌رود. از سوی دیگر دندان‌‌های آسیب‌دیده نیز ترمیم می‌شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون روش های درمان فاصله بین دندان ها کلیک کنید.