کودکان غیر همکار

بچه‌های کوچک یا کودکان نوپا اغلب به دلیل مشکلات خاصی ممکن است از دندانپزشک ترس داشته باشند و قادر به همکاری با دندانپزشک نباشند.

سن کم، ناتوانی‌های جسمی و ذهنی و یا اضطراب‌های شدید و کنترل نشده ناشی از صداهایی که از تجهیزات دندانپزشکی می‌شنوند و یا فشاری که بر اثر کار دندانپزشک احساس می‌کنند، می‌تواند آن‌ها را عصبی و نگران کند، حتی اگر واقعاً احساس دردی نکنند.

درمان‌های طولانی مدت و خاطره دندانپزشکی

کودکی که دندان‌های پوسیده و عفونی زیادی دارد، باید حتماً هر چه زودتر این عفونت‌ها از داخل دهان خارج شوند. چراکه این عفونت‌ها می‌توانند به جوانه دندان‌های دائمی که زیر دندان‌های شیری قرار دارند آسیب برسانند یا از طریق وارد شدن عفونت از رگ‌های خونی انتهای ریشه‌ها به داخل بدن کودک به اندام‌های مختلف بدن ازجمله مغز، کبد و کلیه آسیب برسانند.

حال اگر در کودکان کم سن و سال بخواهیم با کنترل فیزیکی، درمان‌های دندانپزشکی زیادی برای چندین دندان وی انجام دهیم، مسلم است که کودک دچار مشکلات روحی روانی می‌شود و ترس از دندانپزشکی در وی برای همیشه باقی می‌ماند.

حتما بخوانید :

خلاصه‌ای از انواع آرامبخشی و بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

اطلاعات زیر نمای کلی از انواع مختلف روشهای آرام‌بخشی و بیهوشی در دندانپزشکی اطفال و کودکان را ارائه می‌دهد. مهم است که والدین تمام گزینه‌های خود را بدانند. با دندانپزشک کودک در مورد نوع درمان آرامبخشی یا بیهوشی که وی برای کودکتان پیشنهاد می‌دهد صحبت کنید.

  • گاز خنده
  • آرام بخشی ملایم
  • آرام‌بخشی متوسط
  • آرام‌بخشی عمیق
  • بیهوشی عمومی

نکات روز عمل دندانپزشکی کودکان تحت بیهوشی

اگر فرزند شما در روز برنامه ریزی شده برای عمل بیمار شد، برای بررسی اینکه آیا باید انجام عمل به وقت دیگری موکول شود یا خیر، باید تماس بگیرید. موارد زیر را نیز باید در نظر داشته باشید:

چند روز قبل از عمل با کودک خود به‌طور خلاصه در مورد روش درمان و بیمارستان صحبت کنید. از اصطلاحات ساده استفاده کنید که وی بتواند درک کند. این به کودک زمانی را برای فکر کردن درباره درمان و پرسیدن سؤال می‌دهد.

حتماً دستورالعمل‌های گفته شده در مورد خوردن و نوشیدن را قبل و بعد از عمل دنبال کنید.

به فرزند خود اجازه دهید پس از عمل در خانه استراحت نماید. او احتمالاً از روز بعد از عمل به وضعیت طبیعی و عادی خود برمی‌گردد.

رفرنس : کلینیک تخصصی دندانپزشکی کودکان

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت اباد