لمینت دندان یکی از  روش های زیبایی دندان به شمار می رود. معمولا افرادی که می خواهند طرح لبخند خود را زیبا و یا ترمیم کنند، دندان هایشان را مرتب تر و سفید تر نمایش دهند و یا افرادی که مشکل کوتاهی بیش از حد و نامنظمی برخی از دندان هایشان را دارند و یا رنگ دندانهایشان بصورت خدادادی تیره و بدرنگ است از این روش استفاده می کنند. طبیعی است که لمینت دندان قیمت های مختلفی برای هر یک از این مشکلات خواهد داشت.

به دلیل اینکه لمینت دندان به عنوان یک روکش برای دندان استفاده می شود، مسلماً طول عمر مخصوص به خود را دارد ولی بالا بردن طول عمر در لمینت به نگهداری درست آن هم مربوط می شود. مثلاً اگر بیش از حد نوشیدنی های سرد و گرم پشت سر هم استفاده نکنید و یا چیز های سخت مانند ته دیگ های خیلی خشک نخورید طول عمر آن را بالا می برید. اما اگر موارد گفته شده و موارد مشابه اینچنینی را رعایت نکنید و یا در صورت عدم رعایت کردن بهداشت دهانی، ممکن است لمینت بپوسد که در این صورت باید آن را ترمیم کرد.

بیشتر بخوانید : دندانپزشک ترمیم خوب کیست ؟

در واقع همانطور که با استفاده از مسواک زدن به تعداد سه بار در طول روز و کشیدن نخ دندان به طور میانگین یک الی دو بار در طول روز از دندان های واقعی خود مراقبت می‌کنید باید تمام این کارها را برای لمینت دندانتان هم انجام دهید؛ غیر این صورت ممکن است با پوسیدگی دندان و خرابی آن مواجه شده و مجبور به ترمیم و یا تعویض آن شوید که در اینصورت نه تنها هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد بلکه باید دردسر تعویض آن را به جان هم بخرید.

همچنین باید مصرف برخی غذاها مانند خوراکی های چسبنده، رنگی و جویدنی را به حداقل خود برسانید؛ چرا که ممکن است این مواد روی لمینت شما لک ایجاد کنند و زیبایی آن را از بین ببرند.در کل لمینت دندان روکشی دائمی برای تمام عمر نیست و بسته به نوع مراقبت و نگهداری شما از آن بین ۱۰ الی ۲۰ سال ماندگاری دارد ولی در هر حال باید خیلی از آن مراقبت کنید و حواستان باشد.