جراحی لثه با لیزر یکی از جدیدترین روش های جراحی لثه است که در آن، جراح با کمک پرتوی لیزر، عفونت های زیر لثه بیمار را تبخیر می کند. لثه با این روش پاکسازی می شود. سپس برای ترمیم بافت لثه، لخته های خونی بر روی آن ایجاد می کنند تا بافت لثه تحریک شود و ترمیم صورت گیرد. این روش جایگزین مناسبی برای جراحی لثه با روش سنتی است

جراحی لثه به روش سنتی

اغلب بیماری های لثه به دلیل تجمع بیش از حد باکتری و پلاک ها در لثه ایجاد می شوند. معمولاً بدن قادر به از بین بردن عفونت های ناشی از باکتری های تجمع یافته زیر لثه نیست. از این رو جراحی لثه برای درمان بیماری های لثه مورد استفاده قرار می گیرد تا پلاک ها و باکتری ها را خارج سازد. در روش جراحی سنتی لثه، پس از خارج سازی باکتری ها و پلاک ها، متخصص بافت لثه را روی دندان ها محکم می کند و یا بر اساس نیاز بیمار ممکن است بخش هایی از بافت لثه را بردارد و یا از بخش های دیگر دهان، بافت هایی را به لثه پیوند دهد. روش سنتی جراحی لثه معمولاً درد زیادی دارد و مدت زمان بهبودی آن طولانی است.

حتما بخوانید :

جراحی لثه با لیزر

در این روش، فرایند درمان کاملاً متفاوت است. در این روش، لیزر با طول موج مشخصی بر سطح لثه می تابد. لیزر تابیده شده که ضخامتی کمتر از سه تار موی انسان دارد، به بخش های عمقی تر لثه نفوذ پیدا می کند و باکتری هایی که منجر به عفونت لثه شده اند را تبخیر می کند. درواقع در این روش با کمترین اثرات جانبی، پاکسازی اولیه انجام خواهد شد. پس از این مرحله، لیزر به بخش های دیگر لثه تابانده می شود تا با ایجاد لخته خون، لثه را تحریک کند و مجدداً بازسازی و ترمیم صورت گیرد. در این روش از لیزر PerioLase® MVP-7 ™ به جای چاقو یا تیغ جراحی استفاده می شود. از این رو در این روش، هیچ گونه برش و بخیه ای وجود ندارد و دوران بهبودی بیمار کوتاه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون سایر روش هل جراحی زیبایی لثه اینجا کلیک کنید.

مزایا:

• جراحی لثه با لیزر نسبت به جراحی لثه با روش سنتی، دوران بهبودی بسیار کوتاهی دارد.

• تمام لثه ها را می توان در یک جلسه جراحی کرد. سرعت جراحی لثه با لیزر بسیار بیشتر از جراحی های سنتی است. بنا به درخواست بیمار می توان تعداد جلسات را افزایش داد.

• مهم‌ترین مزایای جراحی لثه با لیزر، کاهش خونریزی و درد است. با این که بیمار با از بین رفتن اثر بی حسی موضعی، درد خفیفی را احساس می کند اما در مقایسه با درد جراحی های سنتی که شامل بخیه و برش می شود، درد ناچیزی است. در نهایت زیر نظر متخصص می توانید از مسکن های مناسب، استفاده کنید.

• در روش لناپ، بیمار بعد از ۲۴ ساعت می تواند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد.

• از دیگر مزایای جراحی لثه با لیزر، عدم وجود عوارض در این روش است.

• مراقبت های پس از جراحی لثه با لیزر در مقابل مراقبت های جراحی لثه با روش سنتی بسیار کمتر است. فقط کافی است رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و نکاتی که دندانپزشک به شما می گوید را رعایت کنید.

منبع