کامپوزیت ونیر چیست؟

کامپوزیت ونیر عبارت است از قرار دارن یک لایه از مواد همرنگ دندان بنام کامپوزیت بر روی دندان توسط دندانپزشک زیبایی برای اصلاح طرح لبخند یا اصلاح رنگ و شکل دندان ها

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان عبارت است از یک لایه بسیار نازک از مواد همرنگ دندان از جنس سرامیک که برای اصلاح رنگ ، فرم و طول دندانها یا بستن فاصله بین دندانها و…. در لابراتوار به دستور دندانپزشکی زیبایی ساخته می شوند و پس از ارسال به مطب توسط دندانپزشک زیبایی روی سطح بیرونی دندانها سمان می شوند.

حتما بخوانید : هزینه لمینت دندان چه قدر است ؟

تفاوت کامپوزیت و لمینت

تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینت دندان پرسش بسیاری از مراجعه کنندگان ما در کلینیک دندانپزشکی جنت آباد است ، درباره تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینت دندان باید گفت :

کامپوزیت ونیر نشان دهنده هنر دندانپزشک است و کار کردن نیازمند مهارت و تکنیک بسیار حساس می باشد و همچنین آسیب به دندان به نسبت سرامیک چون تراش خیلی کمی نیاز دارد ( بیشتر مواقع نیاز به تراش نیست) کمتر می باشد و قیمت مناسب تری هم دارد فقط تنها عیب آن نیاز به پالیش سالیانه می باشد.

در واقع کامپوزیت ونیر مواد همرنگ دندان است که توسط دندانپزشک شکل و فرم داده می شود.

تنها حسن سرامیک این است که نیاز به پالیش ندارد و دوام رنگ بیشتر نیز دارد، در عوض قیمت بالاتر و نیاز به تراش بیشتر از عیب های سرامیک است.

ما هر دو درمان را به بهترین شکل انجام میدهیم ، ولی هنر دندانپزشک را ونیر کامپوزیت نشان میدهد و سرامیک بیشتر نشان دهنده هنر لابراتوار و بعد دندانپزشک است.

لمینتهای نسل قدیم و معمول بعلت تراش زیاد مورد تایید ما نمی باشند و در مطب ما کار نمی شوند .

لمینت های سرامیکی کانتکت لنز و لومینیرز مورد تایید ما هستند و در مطب ما انجام می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ونیر های کامپوزیتی اینجا کلیک کنید.