کامپوزیت باندینگ یک درمان محبوب زیبایی دندان است که برای بهبود رنگ، شکل و ظاهر کلی دندان‌ها استفاده می‌شود. دندان پزشکان با استفاده از مواد پرکننده با رنگ متناسب می‌توانند شکل و فرم دندان‌های شخص را تغییر دهند تا فرد لبخندی زیباتر داشته باشد.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت یا ترمیم دندان‌های آسیب ‌دیده یکی از تکنیک های پیشرفته دندانپزشکی زیبایی است. مواد مورد استفاده به دندانپزشک این اجازه را می‌دهد که نه تنها نتیجه‌ی کارش عالی باشد بلکه ظاهر کار هم کاملاً طبیعی به نظر برسد.

موارد استفاده کامپوزیت دندان

با استفاده از کامپوزیت باندینگ می‌توان چند مورد از مشکلات دندانی را حل کرد:

شکستگی دندان

دندانپزشک با استفاده از کامپوزیت باندینگ می‌تواند از گسترش ترک‌ها و شکستگی‌های موجود جلوگیری کند. این ماده‌ ی منحصربه ‌فرد کمک می‌ کند تا ظاهر ترک آن‌ چنان پیدا نباشد و به خصوص در مورد ترک ‌هایی که خیلی گسترده هستند و منجر به نازیبایی لبخند شما می‌شوند، کمک می‌کند تا ظاهر و پیدایی ترک به حداقل ممکن برسد.

دندان لب ‌پریده

کامپوزیت باندینگ یک انتخاب درمانی عالی برای ترمیم پریدگی دندان‌هاست. دندانپزشکان باتجربه می ‌توانند با استفاده از فرمول بندی خاص این ماده دندان را ترمیم کنند، از آسیب بیش‌تر جلوگیری کنند و یک ظاهر کاملاً بدون آسیب و طبیعی به وجود بیاورند.

بستن فاصله‌ بین دندان‌ها

دندانپزشک می‌تواند با استفاده از کامپوزیت رزین برای بستن فاصله ‌ی بین دندان ها اقدام کند؛ بدین ترتیب که در فاصله‌ی دو دندان، در سمت خارجی هر یک از دندان‌ها از کامپوزیت رزین استفاده می‌شود تا این فضای خالی به طور موثری پر شود. با این حال، اگر این فاصله خیلی زیاد باشد یا این که چند دندان بافاصله در دهانتان باشد، باید از درمان‌های جایگزینی مانند اینویزالینگ یا ونیر استفاده کرد.

محافظت از ریشه‌ی دندان

این رزین با فرمولبندی خاصی که دارد حتی می‌تواند برای درمان ریشه‌ ی بدون پوشش دندان هم استفاده شود. دندانپزشک می‌تواند با شکل دادن رزین درون جای خالی، ریشه‌ ی بدون پوشش را مخفی کند تا این که از حساسیت دردناکی که به دلیل بدون پوشش بودن ریشه ایجاد می‌شده، جلوگیری شود.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

همانگونه که در موارد قبل ذکر شد، استفاده از کامپوزیت دندان می تواند به زیباتر شدن دندان ها و در نتیجه زیبایی لبخند شما کمک کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون کامپوزیت دندان اینجا کلیک کنید.