بهترین روش برای توقف پوسیدگی دندان ها مسواک زدن است. شما باید دست کم روزی دو بار هم مسواک و هم نخ دندان استفاده کنید. حتی الامکان به جای خمیردندان های معمولی سعی کنید از خمیردندان های حاوی فلوراید استفاده کنید.

تمام سطوح دندان ها (جلو، سطوح طرفی، عقب، لبه ها ) و خلاصه تمام بخش های آن را با دقت مسواک بزنید و هیچ بخشی را از قلم نیاندازید. برس ها و مسواک های بین دندانی هم میتوانند در این کار به شما کمک کنند اما حتی برس یا مسواک بین دندانی هم نمیتواند در تمیز کردن از نخ دندان ها سبقت بگیرید. زیرا نخ دندان ها ذرات ریز بین دندان ها که عامل اصلی پوسیدگی دندان هستند را از بین میبرد

بیشتر بخوانید :

مرتباً طبق توصیه ها به تیم دندانپزشکی خود مراجعه کنید. غذاهای قندی و اسیدی و نوشیدنی های گازدار کمتری بخورید. از خوردن میان وعده هایی مثل چیپس و یا تنقلات و حتی میوه های خشک چسپنده خودداری کنید. این ها بیشتر از هر ماده غذایی دیگری باعث اسیدی شدن دهان و پوسیدگی دندان ها میشوند.

به جای این موارد سعی کنید که آدامس بدون قند و شکر بجوید. بعد از خوردن غذا میتوانید به مدت 20 دقیقه آدامس بجوید که این کار نه تنها به گوارش شما کمک میکند بلکه به افزایش بزاق، کاهش محیط اسید و تمیز شدن دهان و دندان کمک میکند.

پیشگیری از پوسیدگی با مراجعه به دندانپزشک

تیم دندانپزشکی شما اولین کاری که میتواند در این خصوص برایتان انجام دهد این است که به شما نحوه صحیح مراقبت و نگهداری از دندان ها و روش های رعایت بهداشت دهان و دندان را آموزش دهد. برای مثال از آنجایی که نخ دندان کشیدن مهمترین روش توقف پوسیدگی دندان از پوسیدگی دندان است، شما باید حتما نحوه درست اینکار را از دندانپزشک خودتان یاد بگیرید و به طور منظم هم برای ارزیابی ها دقیق دندانپزشکی به مطبش مراجعه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون علل و درمان پوسیدگی دندان کلیک کنید.

منبع