1. خارج شدن روکش ایمپلنت

در سال اول روکش‌های دندان با چسب موقت چسبانده می‌شود و احتمال افتادن روکش در سال اول وجود دارد و در صورتی که روکش موقت دندان بیافتد باید برای چسباندن مجدد روکش روی ایمپلنت به دندان پزشک مراجعه شود و در صورتی که شرایط استاندارد باشد با چسب دائمی روکش چسبانده می‌شود.

2. شل شدن پیچ اباتمنت

شل شدن پیچ اباتمنت که کاملا طبیعی است و می‌تواند براثر فشار زیاد به ایمپلنت دندان باشد یا براثر دندان‌قروچه در شب باشد. ما به بیمارانی که در شب دندان‌قروچه دارند، نایت گارد می‌دهیم. نایت گارد یک قالب کاملا شیشه‌ای و شفاف است.

از بیمار سوال می‌شود که آیا در خواب دندان‌قروچه دارد یا در طول روز دندان‌هایشان را به هم می‌سابند یا نه؟ اگر بیمارمان دندان‌قروچه داشت حتما نایت گارد تجویز می‌شود و بیمار در شب نایت گارد را استفاده می‌کند که این باعث کنترل فشار به ایمپلنت می‌شود.

3. لق شدن روکش ایمپلنت

در برخی موارد که فشار در برخی نواحی دهان بیشتر از حد معمول باشد، احتمال دارد که روکش ایمپلنت لق شود که البته این لقی دلایل مختلفی دارد که در ادامه بررسی می‌شود.

4. شکستگی پروتز و شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت

این اتفاق زمانی می‌افتد که فشار یا لود زیاد از حد(دندان قروچه) به روکش وارد شود و یا سنگ یا غذای سفتی ناگهانی و ناخدآگاه روی ایمپلنت قرار بگیرد. که معمولا با درد همراه است و احتمال شل شدن پیچ داخلی ایمپلنت دندان نیز بعضا وجود دارد. در این موارد باید به دندانپزشک مراجعه نمائید تا در صورت امکان پروتز شما خارج گردیده و تعویض شود.

5. شکستگی بدنه ایمپلنت

این یک اتفاق بسیار نادر و جبران ناپذیر پس از درمان می‌باشد که معمولا بر اثر فشار بیش از حد و یا پروتز نامناسب دندان که فشارها را از مرکز اطراف منتقل کند ایجاد می‌شود. معمولا در این حالت درمانی جز خارج کردن ایمپلنت توسط جراحی مخصوص و کاشت مجدد ایمپلنت در ناحیه وجود ندارد. لذا در صورتی که ایمپلنت دندانی شما در دهان، دچار دردهای مکرر و یا ناراحتی زیاد هنگام جویدن دارد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

6. عفونت

بسیاری از مردم از عفونت پس از انواع جراحی می‌ترسند و همه علائم پس از جراحی را نشانه عفونت می‌دانند در صورتی که چنین نیست و بسیاری از تورم و ترشح‌ها به دلیل عفونت نیست و پدیده‌های طبیعی پس از جراحی است و برای جراحی ایمپلنت ترس بیش از حد و غیر منطقی از عفونت اشتباه است.

بیشتر بخوانید : اروژانس دندانپزشکی