داشتن دندان های سالم و یکدست می تواند تاثیر زیادی در زیبایی چهره و لبخند افراد داشته باشد. لمینت دندان فوری  یکی از راهکارهای مورد نظر برای این موضوع پیشنهاد می شود. در لمینت دندان فوری می توان مشکلاتی مانند تغییر رنگ دندان، دندان های نامنظم، لب پر شدن یا شکستن جزئی دندان ها و نیز فاصله بین دندانی یا شکافی که بین دندان ها ایجاد می شود را پوشش داد. در لمینت دندان یک لایه نازکی از مینای دندان تراش داده شده و سپس ونیر دندان  بر روی نواحی موردنظر با استفاده از چسب مخصوصی چسبانده و سفت می شود. با این روش فرد یک سری  دندان هموار بدون شکاف و ترک و با رنگ دلخواه خواهد داشت. هرچند مواد مورداستفاده در ونیر می تواند متفاوت باشد ولی همه آن ها می توانند نیاز فرد را در حد دلخواه برآورده سازند

این نوع لمینت حالت از پیش ساخته دارد. بنابراین نیاز نیست که بیمار جلسات متعددی را به دندانپزشک مراجعه نماید. مراحلی که در لمینت دندان های معمولی می شود در این تکنیک کوتاه تر می شود. بنابراین نیازی به قالب گیری و ارسال آن به لابراتوار برای ساخت لمینت نهایی نمی باشد. این نوع لمینت را با دندان های فرد تطابق می دهند و به سادگی می توانید زیبایی و جذابیت را به چهره خود بازگردانید. از نظر هزینه این نوع دندان ها از نوع سرامیکی و کامپوزیتی ارزان تر می باشند. چون همانطور که گفتیم نیازی به اقداماتی که باید برای سایر لمینت ها انجام شود، در این مورد وجود ندارد. از جمله معایب این روش به ماندگاری کوتاه آن است. لمینت دندان فوری مانند سایر انواع لمینت، ماندگاری و طول عمر زیادی ندارد و نمی توان برای طولانی مدت روی آن حساب کرد.

همچنین عیب دیگر این تکنیک این است که برای شخص بیمار طراحی نشده است. بنابراین نمی توان انتظار داشت بیمار خود در خصوص رنگ و شکل خاص آن نظر دهد. اندازه آن ها نیز از قبل تعیین شده است و قالب دندان خود فرد ساخته نشده است. ولی در نهایت اگر دنبال لمینت دندان سریع، با هزینه کمتر و کوتاه ترین زمان هستید و معیارهایی مانند ماندگاری و فیت شدن کامل لمینت بر روی دندان های خود برایتان مهم نیست، می توان لمینت دندان فوری را پیشنهاد داد.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد