هزینه و قیمت ترمیم دندان برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه آن ها را بررسی می‌کنیم:

1.            تعداد دندان هایی که باید لمینت شود

تعداد دندان هایی که باید لمینت شوند؛ بستگی به طرح لبخند هر بیمار دارد. برخی از بیماران فقط ۴ یا ۶ دندان آنها هنگام لبخند زدن دیده می‌شود. در صورتی که برخی دیگر لبخند پهن تری دارند و حتی باید دندان‌های عقب آنها نیز لمینیت  شود. معمولاً زمانی که تعداد لمینت های سرامیکی مورد نیاز افزایش می یابد؛ دندانپزشکان سعی می کنند با انتخاب متریال مناسب، هزینه اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی را تا حدودی کاهش دهند. اما در صورتی که فقط چهار یا شش دندان شما به نصب لمینت پرسلین نیاز دارد؛ سعی کنید بهترین جنس را انتخاب کنید تا دوام بیشتری داشته باشد و زیباتر به نظر برسد.

2.            عیوب ظاهری دندان‌هایی که باید لمینت شود

عیوب ظاهری دندان هایی که باید با لمینت پوشش داده شود؛ در نحوه عملکرد و انتخاب روش مناسب برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی توسط دندانپزشک تاثیر قابل توجهی دارد. اگر برخی از دندان های شما پوسیده باشند دندانپزشک باید آنها را به طور کامل ترمیم کند. پوسیدگی های عمیق معمولاً نیاز به روت کانال کردن و در نتیجه نصب روکش دندان دارند که هزینه ها را باز هم افزایش می دهد. نوع عیوب ظاهری مثل دندان های کج یا زاویه دار و همچنین دندان‌هایی که فاصله زیادی بین آنها وجود دارد؛ دندان پزشک را مجبور می کند که از انواع خاص لمینت پرسلین استفاده کند که ممکن است نسبت به سایر ونیر های دندانی قیمت بیشتری داشته باشد. اگر برای کاشت لمینت دندان، نیاز به سفید کردن داشته باشید، هزینه بلیچینگ دندان  نیز به قیمت لمینت سرامیکی شما افزوده خواهد شد.

3.            هزینه طراحی و ساخت لمینت های پرسلین در لابراتوار

هزینه اصلاح طرح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی به قیمت طراحی و ساخت ونیر ها در لابراتوار نیز بستگی دارد. برخی از لابراتوارها از روش‌های بسیار پیشرفته مانند تکنولوژی کدکم (CAD/CAM)، اسکنرها و پرینترهای سه بعدی مجهز به تکنولوژی های جدید استفاده می کنند که طراحی لمینت پرسلین را بسیار دقیق تر انجام می دهند اما در عوض قیمت طراحی و ساخت لمینت پورسلین را افزایش میدهند.

4.            نوع لمینت سرامیکی

ساختار ونیر ها در قیمت و هزینه اصلاح لبخند هالیوودی با لمینت سرامیکی موثر است. انواع مختلفی از ونیرهای دندانی با کیفیت و قیمت های مختلف وجود دارد. ونیرهای پرسلین، بهترین گزینه برای اصلاح طرح لبخند هالیوودی هستند که به علت ساختار تقریباً ضخیمی که دارند باید پس از تراش دندان روی دندان ها قرار گرفته و با مینای دندان پیوند بخورند. لومینیرز (Lumineers) نوعی ونیر دندانی است که به شکل پوسته های بسیار نازک طراحی می‌شود و برای نصب آن نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست. اما به علت فوق نازک بودن آنها معمولاً نمی توان از این نوع ونیر برای لبخند هالیوودی استفاده کرد. چون رنگ دندان های زیرین تا حدودی روی آنها تاثیر می‌گذارد و حتی انتخاب روشن ترین و سفیدترین سایه رنگ لومینیرز به اندازه لمینت سرامیکی استاندارد سفید و درخشان نیست. هر چند هزینه و قیمت لمینت دندان به علت عدم نیاز به تراش دندان کمتر از لمینیت سرامیکی استاندارد است اما اگر قصد دارید؛ لبخند هالیوودی داشته باشید حتما کمی بیشتر هزینه کنید تا از سفیدی و درخشندگی لمینت پرسلین استاندارد لذت ببرید.