بريس ارتودنسي براي افراد مختلف لبخند زيبايي به وجود مي آورد. و نگهدارنده از اين لبخند محافظت كرده، و آن را براي هميشه تثبيت مي‌كند. استفاده از بريس و پس از آن ريتينر ارتودنسي به طور چشمگيري مي‌تواند علاوه بر بهبود طرح لبخند افراد، سلامتي كلي دهان و دندان را نيز بهبود ببخشد.

چرا بايد از نگهدارنده ارتودنسي استفاده كنيم؟ 

نگهدارنده هاي دندان اكثراً به عنوان آخرين مرحله از درمان ارتودنسي استفاده مي شوند. بعد از برداشتن بريس ها، دندان ها مي توانند به وضعيت اصلي و قبلي خود برگردند. بنابراين، استفاده طولاني مدت از نگهدارنده ها مي‌تواند به حفظ موقعيت دندانهاي صاف كمك كند.

خلاص شدن از شر باكتري و پلاك

به گفته آكادمي دندانپزشكي كودكان آمريكا (AAPD)، مسواك زدن، تميز كردن، از بين بردن پلاك ها و كاهش حفره دنداني در دندان هايي كه صاف هستند، بسيار آسانتر است. اما اين تنها فايده داشتن دندان هايي صاف و همتراز نيست. داشتن دندان هايي همتراز به افراد مخصوصا به كودكان كمك ميكند تا غذاي خود را به درستي بجوند و بخش بزرگي از فرايند گوارش يعني جويدن را به درستي انجام دهند.

ريتينر به مديريت بيماري ديابت كمك مي‌كند

استفاده صحيح از ريتينر هم در كودكان و هم در بزرگسالان مي‌تواند به تراز كردن دندان ها كمك شاياني بكند. علاوه بر اين، مي‌توان با قطعيت گفت كه بهداشت دهان و دندان و حفظ سلامتي كلي دهان با كمك اين ابزار ارتودنسي بسيار آسانتر و تاثيرگذار است

تنفس را بهبود مي بخشد

يك مزيت كمتر شناخته شده نگهدارنده ارتودنسي اين است كه در برخي از كودكان، ميتواند به بهبود تنفس كمك كند. انواع خاصي از نگهدارنده‌ها، طبق دستورالعمل مصرف كننده دندانپزشكي، نه تنها به صاف كردن دندان‌ها يا تراز كردن فك كمك ميكنند بلكه براي حل مشكل خروپف يا تنفس در شب نيز استفاده مي شوند.

به رفع مشكلات گفتاري در كودكان كمك مي‌كند

برخي از كودكان براي درمان مشكلات گفتاري خود از ريتينر ارتودنسي استفاده ميكنند. متخصصان معتقدند كه نگهدارنده مي تواند به زبان كمك كنند كه هنگام اداي حروف و كلمات در موقعيت مناسبي قرار بگيرد. نگهدارنده ارتودنسي به بچه هايي كه مشكلات اداي كلمات دارند كمك ميكنند كه هنگام يادگيري  توسعه دايره لغات خود صداي حروف و كلمات مختلف را به درستي ادا كنند.

براي آشنايي با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران مي توانيد به سايت دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد.