از دیگر تفاوت‌هایی که میان لمینت و کامپوزیت دندان  وجود دارد می‌توان به تفاوت در مدت زمان نصب آن‌ها اشاره کرد. حتما شما هم دیده‌اید افرادی را که تنها یک جلسه به مطب دندانپزشک مراجعه می‌کنند و با لبخندی هالیوودی و زیبا باز می‌گردند. اگر شما نیز می‌خواهید تنها در یک جلسه حدودا 5 ساعته دندان‌هایی زیبا و مرتب داشته باشید، می‌توانید از ونیرهای کامپوزیتی استفاده کنید.

اما لمینت دندان از نوع سرامیکی به دو جلسه زمان نیاز دارد. در جلسه اول که برای ونیر سرامیکی مراجعه می‌کنید دندانپزشک از روی دندان‌ها قالب می‌گیرد. سپس این قالب‌ها برای ساخت به لابراتوار فرستاده می‌شوند. برای ساخت لمینت‌ها حداقل به دو هفته زمان نیاز خواهید داشت. پس از آن می‌توانید برای جلسه دوم و ترمیم دندان‌های خود اقدام کنید.

تفاوت لمینت ‌ها از جهت استحکام؛ کدام یک مقاوم‌ تر است؟

لمینت‌های سرامیکی با کمک تکنولوژی‌های پیشرفته و با استفاده از بروزترین تجهیزات روز دنیا در لابراتوار ساخته می‌شوند به همین خاطر دوام و استحکام این لمینت‌ها از لمینت‌های کامپوزیتی بیشتر است. کامپوزیت‌ دندان نه تنها در مقابل آسیب و ضربه، بلکه در مقابل تغییر رنگ نیز ضعیف‌تر از لمینت های سرامیکی هستند. به همین خاطر اگر بحث هزینه لمینت دندان چندان برایتان اهمیتی ندارد، توصیه می‌کنیم با تایید دندانپزشک از لمینت‌های سرامیکی استفاده کنید.

تفاوت ونیر سرامیکی با کامپوزیت از نظر طول عمر

از نظر طول عمر نیز لمینت های سرامیکی نسبت به کامپوزیت‌ها برتر هستند. در صورت رعایت مراقبت‌های لازم، لمینت‌های سرامیکی می‌توانند حتی تا 12 سال نیز عمر مفید داشته باشند در حالی که کامپوزیت‌ها در بهترین حالت ممکن حداکثر 5 الی 7 سال دوام و ماندگاری خواهند داشت. بنابراین اگرچه برای انجام لمینت دندان هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد، اما به همان نسبت نیز به مدت زمان بیشتری صاحب دندان‌های زیبا و مرتب خواهید بود.

تفاوت لمینت و کامپوزیت در فرایند کاشت؛ کدام یک به دندان آسیب می‌ رساند؟

اگر قصد داشته باشید دندان‌هایتان را لمینت کنید حتما شنیده‌اید که برای لمینت، مینای دندان باید تراش بخورد. اما در کدام یک از روش‌ها آسیبی که به دندان می‌رسد کمتر است؟ ونیر کامپوزیت عموما روشی ایمن‌تر است چراکه برای انجام آن نیازی به قالب گیری یا تراش مینای دندان نخواهد بود. اما برای کاشت لمینت سرامیکی، مینای دندان به اندازه ضخامت ونیرهای پرسلین ساخته شده در لابراتوار تراش می‌خورد.