درمان هاي مختلفي در اين تخصص بر روي دندان ها صورت ميگيرد، كه در ادامه با برخي از اين درمان ها بيشتر آشنا خواهيد شد. اگر ميخواهيد بدانيد كه دندانپزشكي زيبايي چگونه ميتواند به لبخند شما زيبايي ببخشد ادامه مقاله را از دست ندهيد.

زيبايي دندان با كمك گرفتن از كامپوزيت‌ها

طي فرآيند كامپوزيت دندان، موادي كه همرنگ دندان ها هستند با كمك چسپ هاي مخصوصي به بخش جلويي دندان ها متصل ميشوند يا پيوند ميخورند. اگر دندان ها به صورت جزئي كج شده باشند و به كمك كامپوزيت ظاهر نامناسب آن ها را پنهان كنند، به آن زيبايي بدون كمك از ارتودنسي دندان گفته ميشود.

لمينت هاي سراميكي

دندان هاي كه تغيير رنگ داده اند يا عيوب ظاهري دارند طي اين روش با كمك لايه هايي از سراميك پوشانده ميشوند و جز زيبايي، چيزي از آن ها ديده نميشود. استفاده از لمينت دندان مستلزم تراش خوردن بخشي از ضخامت مينا است.

روكش دندان

دندان هايي كه آسيب وارد شده به آن ها نسبتا وسيعتر است را ميتوان با كمك روكش دندان ترميم كرده و زيباتر نشان داد. هرچند كه كارايي ونيرها در زيبايي دندان بيشتر است اما چون روكش ها سطح بيشتري را ميپوشانند، و كم هزينه تر هستند، با استقبال بيشتر مواجه هستند.

بريج يا پل‌هاي بين دنداني

بريج دندان نيز نوعي از تكنيك هاي زيبايي و ترميم دندان محسوب ميشوند. در اين روش با كمك دو دندان مجاور اقدام به نصب روكشي به فرم پل ميكنند تا خلاء به وجود آمده در پيوستگي دندان ها جبران شود.

ايمپلنت ها

زماني كه يكي از دندان ها به هر دليلي بي افتد جاي خالي آن معمولا مشكل بزرگي در زيبايي دندان هاي شما خواهد بود. براي جبران اين مشكل، ايمپلنت ها ميتوانند گزينه بسيار مناسبي باشند تا علاوه بر پر كردن فضاي خالي، ظاهري بهتر به طرح لبخند ببخشند. هرچند كه ايمپلنت دندان بيشتر براي بهبود و اصطلاح است اما نميتوان تاثير آن در مفهوم زيبايي را در نظر نگرفت.

جراحي بر روي لثه ها به منظور زيبايي

دندان ها هيچگاه بدون وجود لثه ها، زيبا به چشم نمي آيند و بيشتر شبيه به ساختارهاي دراز و بلندي هستند كه از استخوان بيرون زده اند. اما با وجود لثه ها دندان ها هم زيباتر هستند. گاهي اوقات جهت ايجاد يا اصلاح طرح لبخند دندانپزشك زيبايي اقدام به انجام عمل جراحي لثه ميكند تا با تنظيم ارتفاع آن ها لبخندها بهتر و گيراتر شوند.

سفيد كردن دندان ها با فرآيند بليچينگ

قطعا يكي فاكتورهاي دخليل در ظاهر دندان ها رنگ آن ها است. دندان هايي كه سفيد هستند نشان ميدهند افراد به بهداشت و سلامتي خود اهميت ميدهند و برعكس دندان هايي كه تيره و بد رنگ هستند نشان ميدهند اوضاع سلامت عمومي اشخاص اصلا جالب نيست