در اکثر شهرها مخصوصا شهرهای بزرگ حداقل یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی یا دندانپزشکی 24 ساعته وجود دارد. دندانپزشکی شبانه روزی به این صورت است که در آن تعدادی بخش فعال وجود دارد که بیش از یک دندانپزشک عمومی و همینطور متخصص مشغول به فعالیت هستند. این مراکز درمانی برخلاف مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی معمولی، به صورت شبانه روزی باز هستند و به بیماران خدمات مختلفی ارائه می دهند.

آیا کلینیک های دندانپزشکی شبانه روزی در ایام تعطیل هم باز هستند؟

مراکز دندانپزشکی شبانه روزی دو دسته هستند؛ مراکزی که واقعا در تمام طول شبانه روز باز هستند که به این مراکز دندانپزشکی 24 ساعته گفته می شود و یا مراکزی که از 7 صبح تا 12 شب باز هستند. این مراکز هم جزء مراکز شبانه روزی در نظر گرفته می شوند زیرا با وجود اینکه در تمام طول 24 ساعت باز نیستند اما همه روزه حتی ایام تعطیل هم خدمات رسانی می کنند.

به همین خاطر شما در هر ساعت از شبانه روز حتی در روزهای تعطیل نیز می توانید در صورت ایجاد هر مشکلی به این مراکز مراجعه کنید.

پیدا کردن یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی

با در نظر داشتن نکات زیر می توانید یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی خوب را پیدا کنید:

در فضای وب و شبکه های اجتماعی جستجو کنید

وقتی به صورت ناگهانی دچار یک مشکل اورژانسی می شوید و نیاز به مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی شبانه روزی دارید، طبیعتا اولین کاری که بهتر است انجام دهید این است که در فضای وب و شبکه ها ی اجتماعی مختلف به دنبال نزدیک ترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی بگردید.

لیستی از دندانپزشکی ها را پیدا کنید

با جستجوی عباراتی مثل بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تهران یا هر شهر دیگری، کلینیک دندانپزشکی 24 ساعته و … می توانید لیستی از مراکز دندانپزشکی را پیدا کنید. می توانید با مراجعه به وب سایت و شبکه های اجتماعی این مراکز نمونه کارهای آنها را مشاهده کنید و با نوع خدماتی که ارائه می دهند و نام پزشکانی که در آنجا فعالیت دارند آشنا شوید.

از این لیست می توانید مرکزی را انتخاب کنید که در وهله اول خدمت مورد نظر شما را ارائه می دهد و ثانیا مرکزی را انتخاب کنید که به شما نزدیک تر است.

پرس و جو از اطرافیان و آشنایان

با اینکه در شرایط اضطراری خیلی نمی توان روی این حساب کرد که بتوان با اطرافیان تماس گرفت و از طریق آنان کلینیک مدنظر خود را پیدا کرد اما بالاخره این هم روشی است که می توان روی آن حساب باز کرد.