یکی از نکات بسیار مهمی که در هنگام خرید کلاه گیس باید به آن توجه داشته باشید این است که چه نوع کلاه گیسی به رنگ پوست شما می آید. فرقی نمی کند که شما قصد خرید کلاه گیس مردانه یا زنانه را دارید؛ بلکه بهتر است با در نظر گرفتن اصولی که در ادامه می گوییم مناسب ترین کلاه گیس را برای خود انتخاب کنید.

کلاه گیس چیست؟

در ابتدای مقاله قصد داریم تا کلاه گیس را به شما معرفی کنیم و بعد از آن به سراغ تناسب آن با رنگ پوست برویم. کلاه گیس wigs در واقع کلاهی است که روی آن با موهای مصنوعی یا طبیعی پوشیده شده است. اصولا افراد به دلایل پزشکی اعم از ریزش مو، شیمی درمانی، طاسی و حتی صرفا به دلیل زیبایی از کلاه گیس مردانه یا زنانه استفاده می کنند.

انواع کلاه گیس

کلاه گیس شامل دو نوع کلاه گیس طبیعی و مصنوعی می شود که در ادامه به توضیح هر یک از آنها می پردازیم:

کلاه گیس طبیعی: کلاه گیس های طبیعی از موی طبیعی انسان ساخته شده اند و برای افرادی مناسب است که قصد استفاده از کلاه گیس برای مدت زمان طولانی را دارند. البته قیمت کلاه گیس های طبیعی نسبتا بالا است که به طبیعی بودن این نوع کلاه گیس ها است.

کلاه گیس مصنوعی: خرید کلاه گیس مصنوعی به نسبت کلاه گیس های طبیعی از نظر اقتصادی به صرفه تر است اما در ساخت این نوع کلاه گیس ها از الیاف مصنوعی استفاده شده است.

شایان ذکر است که کلاه گیس ها را از نظر اندازه به سه دسته کوتاه، متوسط و بلند تقسیم بندی می کنند و همچنین از نظر جنسیتی هم این نوع کلاه گیس ها به کلاه گیس مردانه و زنانه دسته بندی می شوند.

انتخاب کلاه گیس متناسب با رنگ پوست

افراد زیادی این اشتباه را می کنند که موقع خرید کلاه گیس تنوع به خرج می دهند و به سراغ رنگی می روند که متفاوت تر از رنگ موی خود است. این کار کاملا اشتباه است؛ بلکه پیشنهاد ما این است که رنگی را انتخاب کنید که قبلا امتحانش را پس داده است.

همچنین می توانید طبق رنگ پوستتان کلاه گیس انتخاب کنید. رنگ پوست معمولا به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شود که کلاه گیس متناسب با هر تناژ رنگی به شرح زیر است:

·         کلاه گیس مناسب برای تناژ رنگ پوست گرم: برای این افراد، کلاه گیس هایی با رنگ های قهوه ای، بلوند عسلی، مسی و رنگ هایی با تناژ قرمز مناسب هستند و جذابیت چهره شان را دو چندان می کند.

·         کلاه گیس مناسب برای تناسب رنگ پوست سرد: برای این افراد، کلاه گیس هایی با رنگ مشکی پر کلاغی، بلوند پلاتینی و قرمز آتشین مناسب هستند.