کلاه گیس wigs در واقع کلاهی است که روی آن با موهای مصنوعی یا طبیعی پوشیده شده است. اصولا افراد به دلایل پزشکی اعم از ریزش مو، شیمی درمانی، طاسی و حتی صرفا به دلیل زیبایی از کلاه گیس زنانه یا مردانه استفاده می کنند.

کلاه گیس ها را از نظر اندازه به سه دسته کلاه گیس کوتاه، کلاه گیس متوسط و بلند تقسیم می کنند و همچنین از نظر جنسیتی هم این نوع کلاه گیس ها به کلاه گیس زنانه و مردانه دسته بندی می شوند؛ که هر کدام از انواع کلاه گیس تنوع بسیار بالایی دارند.

نکات مهم در هنگام خرید کلاه گیس مناسب

در ابتدا باید درباره چگونگی انتخاب کلاه گیس متناسب با فرم چهره و رنگ پوست اطلاعاتی جمع آوری کنید و بعد از آن نیاز است تا چند نکته مهم قبل از خرید کلاه گیس مناسب را نیز بدانید که مهم ترین آنها عبارتند از:

·         حساسیت به کلاه گیس های طبیعی بسیار کمتر از کلاه گیس های مصنوعی اتفاق می افتد.

·         قیمت کلاه گیس طبیعی از کلاه گیس مصنوعی بیشتر است. (به دلیل طبیعی بودن)

·         در هنگام خرید کلاه گیس، به اندازه کلاه زیرین و بافت توری کلاه گیس توجه داشته باشید تا موها و پوست سرتان در حین استفاده از کلاه گیس آسیبی نبیند.

روش های مراقبت از کلاه گیس

بدون شک نگهداری و مراقبت صحیح از کلاه گیس ها باعث حفظ شکل ظاهری مناسب و افزایش طول عمر آنها می شود. از جمله روش های مراقبت از کلاه گیس عبارتند از:

از شامپوهای معمولی برای شستن کلاه گیس استفاده نکنید: برای شستشوی کلاه گیس باید از شامپوهای مخصوص کلاه گیس های طبیعی یا مصنوعی خریداری کنید و به هیچ عنوان از محصولات پارابن دار استفاده نکنید.

کلاه گیس خود را درست شانه بزنید: برای شانه زدن کلاه گیس از شانه های دانه درشت یا برس سیمی استفاده کنید. لازم به ذکر است که برس های موی معمولی مناسب شانه زدن کلاه گیس ها نیستند چرا که ممکن است باعث کشیده شدن الیاف کلاه گیس شوند. اگر موی کلاه گیس بلند است، ابتدا قسمت شاخه موها را شانه کنید و کم کم به سمت ریشه بروید.

در هنگام شانه زدن موهای متوسط هم حواستان باشد که این موها سریع گره می خورند؛ پس با ملایمت این کار را انجام دهید. در صورتی که موهای کلاه گیس کوتاه است، با انگشت هایتان هم می توانید آنها را مرتب کنید و نیازی به شانه زدن نیست.