بوتاکس معده یکی از روش‌های درمانی برای کاهش وزن و بهبود علائم اضطراب و افسردگی در برخی بیماران است. در این روش، بوتاکس به عنوان یک ماده موضعی در دیواره معده تزریق می‌شود تا حرکات معده را کند کرده و احساس سیری بیمار را افزایش دهد.

این روش باعث کم شدن ترشح اسید در معده ، بهبود علائم اسهال و یبوست و کاهش سایز معده می‌شود که در نتیجه باعث کاهش وزن بیمار می گردد.

اما باید توجه داشت که بوتاکس معده یک روش درمانی است و برای کاهش وزن کافی نیست و باید همراه با تغییر در شیوه زندگی و تغذیه سالم همراه شود.

مانند دیگر روش درمانی دیگری، بوتاکس معده هم ممکن عوارضی داشته باشد. بعضی از عوارض ممکن شامل درد، تورم، خارش، افتادگی و تحریک معده است.

در موارد نادر، عوارض جدی مانند تب و مشکلاتی برای صفرا می‌توانند رخ دهند. عوارض جانبی بعد از درمان ممکن است تا چند روز یا هفته دوام داشته باشد و در بعضی موارد نیاز به درمان پزشکی است.

به هر حال، مهم است که قبل از تصمیم به دریافت بوتاکس معده، با پزشک خود مشورت کنید و تمامی عوارض و فواید مرتبط با این روش درمانی را بشناسید. بوتاکس معده برای برخی بیماران می‌تواند به عنوان یک روش درمانی موثر و مفید باشد.

آیا واقعا بوتاکس معده باعث کاهش وزن سریع می شود؟

تاکس معده یک روش جدید لاغری است که به صورت آندوسکوپی انجام می شود. در این روش سمی به نام بوتولینوم به عضلات معده تزریق می شود. این کار انقباضات ماهیچه های معده را کاهش می دهد و زمان تخلیه غذا از معده را طولانی می کند. در نتیجه بیمار به سرعت سیر می شود، سطح گرسنگی کاهش می یابد و به مرور زمان کاهش وزن رخ می دهد. لازم به ذکر است که این درمان یک روش کاهش وزن نیست. کاهش وزن تعریف دیگری دارد و مکانیسم کاهش وزن آن بسیار موثرتر و متفاوت تر است.

قبل از آن باید اطمینان حاصل شود که متقاضی بیماری زمینه ای ندارد. اگر فرد مشکلی نداشته باشد بعد از بوتاکس معده کاهش اشتها و میزان کالری مصرفی را مشاهده می کند. این روش به شما این امکان را می دهد که به سرعت وزن خود را بدون ایجاد عوارض خطرناک کاهش دهید. علاوه بر این، این روش جدید نوید درمان سرطان معده را نیز دارد.

هزینه جراحی لاغری

هزینه عمل لاغری یکی از دغدغه های همیشگی کسانی است که به هر دلیل به این نوع از جراحی رو می آورند! به همین اندازه یکی از معدود پرسش هایی است که نمی توان به آن پاسخ روشنی داد چرا که برایش در برخی از موارد، هزینه های روشنی تعریف نشده است اما با در نظر گرفتن دستمزد جراح لاغری می توانیم آن را تخمین بزنیم و برایش کم یا بیش برنامه ریزی کنیم.

از سویی دیگر همیشه سوالات به میزان هزینه عمل جراحی لاغری ختم نمی شوند و پای سوالات دیگری نیز به میان می آید، پرسش هایی پیرامون نقش بیمه در تامین هزینه‌ها برای مثال این پرسش به طور مکرر پرسیده می شود: هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی قابل پرداخت است؟