هزینه عمل اسلیو معده سال ۱۴۰۱ / ۱۴۰۲ کمی بالا رفته است؛ بنابراین اگر قصد انجام آن را دارید؛ باید ضمن اطلاع از حدود قیمت این جراحی، بدانید که چه عواملی در قیمت این عمل لاغری دخیل‌اند. جراحی اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی جراحی برای کاهش وزن است که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است. پس از جراحی، فرد پس از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کند. هزینه اسلیو معده در سال 1401 / 1402 حدود 38 میلیون تومان است. با این‌حال اگر عوامل تاثیرگذار بر این جراحی را بدانید؛ حتما می‌توانید کمی قیمت آن را پایین بیاورید.

اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده نوعی از جراحی چاقی است که در آن کاهش قابل توجه ظرفیت معده و ایجاد یک محدودیت اجباری و فیزیولوژیک در میزان غذای مصرفی فرد صورت می گیرد. در این نوع جراحی ۷۰ درصد از بخش قابل ارتجاع معده شامل قسمتی از معده که هورمون گرلین (GHERLIN) {هورمونی که نقش بسزایی در ایجاد اشتها دارد یا همان هورمون گرسنگی} ترشح می کند از معده جدا شده و قسمت باقی مانده معده با منگنه های تیتانیومی ویژه این عمل ها ترمیم می شود و ۷۰ درصد بافت معده جدا شده از بدن خارج می گردد.

مزایای عمل اسلیو معده

         کاهش حجم معده – عمل جراحی گاسترکتومی آستینی یکی از بیشترین اعمال محدود کننده متداول و موثردر درمان جراحی در کاهش وزن است.

         نرمال بودن عملکرد معده پس از عمل

         انجام عمل به شیوه لاپاروسکوپی

         ساده بودن روش جراحی و کوتاه بودن زمان جراحی

         کوتاه بودن مدت اقامت بیماران در بیمارستان

         عدم وجود جسم خارجی در معده مانند روش حلقه

         در این عمل عوارض اعمال بزرگی مانند بای پس و انحراف بیلیوپانکراتیک، نظیر زخم حاشیه آناستوموز، کمبود ویتامین ها، انسداد روده و استئوپروز وجود ندارد. همچنین مشکلات ناشی از سر خوردن حلقه، اروژن (خوردگی وسوراخ شدن معده) وانسداد معده و نیز مراجعات مکرر پس از عمل که در عمل باندینگ ممکنست ایجاد شود وجود ندارد.

         در صورت عدم پاسخ مناسب به درمان، براحتی قابل تغییر به روشهای دیگر نظیر بای پس و دئودنال سوئیچ است.

         به لحاظ برداشت بخش عمده معده که مسئول ایجاد اشتها و گرسنگی است و ذخیره غذا در این قسمت انجام می شود، در کاهش وزن موثرتر از گاستریک بندینگ است.

         میزان کاهش وزن طی ۳ سال پس از عمل بین ۶۰ تا ۸۰ % از اضافه وزن بدن می باشد.

معایب عمل اسلیو معده

         میزان کاهش وزن کمتر از روش باي پس معده است.

         شیرینی خور شدن بیماران منجر به کندی سیر کاهش وزن می شود.

         برگشت ناپذیر بودن روش – ۸۵% معده دراین عمل رزکت می شود واز شکم خارج می گردد لذا عمل غیر قابل برگشت است.

         قابلیت گشاد شدن و افزایش حجم قسمت باقیمانده پس از ۵ سال

         مشکلات ناشی از استاپلینگ نظیر نشت باید مورد تأمل قرار گیرد.

هزینه کاهش وزن با عمل اسلیو می‌ارزد؟

پس از جراحی چاقی برای کاهش وزن و حفظ آن باید تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی ایجاد کنید. به عنوان مثال، توصیه های تغذیه ای از یک متخصص تغذیه در مورد چگونگی تغییر عادات غذایی برای حفظ سلامتی در حین کاهش وزن دریافت خواهید کرد.

وعده های غذایی شما بسیار کمتر از قبل خواهد بود. و احتمالا تا آخر عمر از ویتامین ها یا سایر مکمل ها استفاده خواهید کرد.

شما همچنین باید میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

هزینه جراح لاپاروسکوپی برای اسلیو معده

این روش معمولاً به روش لاپاروسکوپی انجام می شود که شامل قرار دادن ابزارهای کوچک از طریق چندین برش کوچک در قسمت فوقانی شکم است. طی گاسترکتومی اسلیو، حدود 80 درصد معده برداشته می‌شود و شکمی لوله‌ای شکل به اندازه و شکل یک موز باقی می‌ماند. بنابراین دستمزد جراحی که لاپاراسکوپی را بلد باشد بسیار اهمیت دارد که بین 15 تا 18 میلیون تومان است.

محدود کردن اندازه معده مقدار غذایی را که می‌توانید مصرف کنید محدود می‌کند. علاوه بر این، این روش باعث تغییرات هورمونی می شود که به کاهش وزن کمک می کند. همین تغییرات هورمونی همچنین به تسکین شرایط مرتبط با اضافه وزن، مانند فشار خون بالا یا بیماری قلبی کمک می کند.