چاقی یک بیماری است و به دلیل افزایش چاقی و مشکلاتی که برای افراد در پی دارد،استفاده از جراحی های لاغری امروزه بسیار پرطرفدار شده است زیرا با اینکه روش های زیادی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد، ولی جراحی لاغری به یکی از موثر ترین و سریع ترین روش ها برای کاهش وزن و تناسب اندام تبدیل شده است. در این مقاله می خواهیم به شما مراجعه کنندگان گرامی کمک کنیم تا بتوانید  بهترین جراح لاغری در تهران  را در این عمل سخت و حساس انتخاب نمایید.

یک جراح خوب باید بر همه روش های جراحی چاقی مسلط باشد؛

یکی از تاثیرگذار ترین و تخصصی ترین جراحی ها، جراحی لاغری و تناسب اندام است و می توان گفت درصد موفقیت در این عمل بسیار بالا است و افراد زیادی از این روش به تناسب اندام رسیده اند و این بیماری را درمان نموده اند. از پرطرفدارترین و بهترین جراحی های لاغری، عمل بای پس معده و عمل اسلیو معده می باشد. یک جراح خوب چاقی علاوه بر اینکه باید به این دو روش که جز محبوب ترین روش ها است، مسلط باشد بلکه باید به تمام روش ها و سایر تکنیک های جراحی لاغری نیز مسلط باشد. سایر روش های لاغری و تناسب اندام به شرح زیر است که یک پزشک حاذق باید به آنها مسلط باشد:

·         مینی بای پس 

·         ساسی بای پس

·         بای پس روده

·         باندینگ معده

·         پلیسه معده

·         بالون

·         و …

ویژگی های جراح چاقی

بهترین جراح اسلیو باید تجربه درمان افرادی مشابه شما را داشته باشد تا بتواند تشخیص دهد بهترین گزینه برای کاهش وزن شما چیست. آیا باید از رژیم غذایی استفاده کنید و یا اینکه باید از روش های مختلف جراحی چاقی مانند بای پس یا اسلیو معده استفاده کنید.

هنگامی‌که از بهترین جراح چاقی دکتر سلیمی در صدد کاهش وزن استفاده می‌کنید، انتظار کسب بهترین نتیجه از درمان را دارید. در غیر این صورت اگر از تخصص‌های اگر از پزشکی بی‌تخصص در این زمینه استفاده کنید نه ‌تنها نتیجه مطلوبی از جراحی چاقی حاصل نمی‌گردد، بلکه امکان شکل‌گیری عوارض جبران‌ناپذیری وجود دارد.

علت این مطلب آن است که ریزه کاری های تکنیکی و علمی در انجام این عمل ها باعث موفقیت آمیز بودن آن و همچنین موجب کاهش احتمال عوارض می گردد. عددی وجود دارد به نام شاخص وزنی یا bmi که نشان می‌دهد هر فرد برای قد خود چقدر چاق است. در این عمل جراحی پزشک ابتدا روی نواحی مورد نظر خط می کشد و پروسه این عمل جراحی به تکنیک های مورد استفاده ی پزشک بستگی دارد.

بعد از این عمل جراحی بیمار فقط یک یا دو شب در بیمارستان بستری می شود. تمامی موارد گفته شده در بالا را به طور کامل مطالعه فرمایید و علاوه بر آن ها برای جمع بندی یک سری سوالات را برای شما آماده کردیم که سوالات اساسی و مهم هستند که به شما کمک می کنند یک جراح خوب و موفق را برای انحام عمل لاغری خود بشناسید.

ممکن است از شما خواسته شود یک برنامه فعالیت بدنی را شروع کنید و هرگونه مصرف دخانیات را متوقف کنید. همچنین ممکن است لازم باشد با برنامه ریزی قبلی برای بهبودی خود پس از جراحی آماده شوید. به عنوان مثال ، اگر فکر می کنید به کمک احتیاج دارید ، در خانه ترتیب کمک دهید.