آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که با رفتن به جلوی آینه و دیدن دندان‌های زرد شده خود ناراحت شوید؟ آیا شما نیز علاقه‌مند هستید که دندان‌های سفید و به تبع آن لبخندی زیبا داشته باشید؟ امروزه روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها دندان‌های خود را سفید نمود و اعتماد به نفس چند برابری پیدا کرد. از جمله این روش می‌توان لمینت، بلیچینگ دندان و کامپوزیت را نام برد، که در این میان بهترین روش برای سفید کردن دندان‌های طبیعی بلیچینگ خواهد بود. اگر شما نیز به فکر سفید کردن دندان‌های خود هستید با ما همراه باشید تا مطرح نماییم که هزینه بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) به چه عواملی وابسته است و پاسخ دهیم که هزینه بلیچینگ دندان چیست و شامل چه مواردی است.

بلیچینگ دندان چیست؟

سفید کردن دندان ها همان بلیچینگ دندان است. بلیچینگ باعث از بین رفتن رنگ های می‌شود که به‌ مرور زمان بر روی دندان ها شکل‌ گرفته و دندان ها را زرد و بدرنگ کرده امد. جالب است بدانید که گاهی اوقات درمان سفیدی کردن دندانها (بلیچینگ) باعث از بین رفتن رنگ های نامناسب ژنتیکی نیز می‌شود.

بلیچینگ دندان به چه صورتی انجام می شود؟

بلیچینگ دندان در واقع نتیجه اکسید دندان با موادی است که بر روی دندان قرار میگیرد و این مواد در لابه لای دندان ها جذب می شود و باعث سفید شدن دندان ها می شود. جذب مواد در این روش از سفید کردن دندان با گذشت زمان باعث می شود که قسمت های زیرین دندان نیز سفید شوند. برای آنکه تاثیر پراکسید کربن که همان ماده اصلی بلیچینگ به شمار میرود بیشتر شود از نور یا گرما به وسیله دستگاه مخصوص می توان استفاده کرد.

چه عواملی باعث زرد شدن دندان می گردد؟

دندان ها ، به دلیل وجود رنگدانه هایی که در برخی از مواد خوراکی وجود دارند، مانند چای و قهوه و رنگدانه های مصنوعی که مانند نوشابه و عادت های روزمره برخی افراد مانند سیگار کشیدن ، باعث می شود که رنگ دندان افراد سفیدی خود را از دست بدهد و زرد رنگ بشود. افزایش سن و مرور زمان نیز دندان ها را زرد رنگ می کند و برخی افراد نیز به صورت ژنتیکی و مادرزادی رنگ دندان های آن زرد رنگ است.

بلیچینگ برای سفیدکردن دندان ها به کار می رود. از نظر دندان پزشکان یک درمان برای ظاهر زرد دندان است. در این درمان رنگدانه هایی که روی مینای دندان قرار گرفته اند و سبب بدرنگی آن شده اند را پاک می کنند. حتی در درمان بلیچینگ برخی از بدرنگی های ژنتیکی نیز درمان می شود. بلیچینگ سبب سفید شدن دندان ها و زیبایی آن ها می شود ، در نتیجه اعتماد به نفس و ظاهر زیبا را به فرد هدیه می کند.

* بلیچینگ بر روی دندان های عادی انجام می شود و بر روی دندان های روکش شده تاثیری ندارد.

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی سال ۱۴۰۲

برای تشخیص مشکلات دهان و دندان ابتدا دندانپزشک باید دندان‌ها را معاینه کند و در صورت نیاز عکس‌برداری از دندان تجویز می‌شود. در جدول زیر می‌توانید قیمت خدمات معاینه و تشخیص را مشاهده کنید.

·         معاینه و تشخیص     میانگین قیمت به تومان

·         ویزیت دندانپزشک عمومی      ۱۰۰٫۰۰۰

·         ویزیت دندانپزشک متخصص  ۱۵۰٫۰۰۰

·         گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر عمومی    ۶۰٫۰۰۰

·         گرافی پری اپیکال (عکس opg) – دکتر متخصص ۱۰۰٫۰۰۰

·         عکس بایت وینگ – دکتر عمومی          ۵۰٫۰۰۰

·         عکس بایت وینگ – دکتر متخصص      ۹۰٫۰۰۰

·         عکس اکلوزال – دکتر عمومی ۸۰٫۰۰۰

·         عکس اکلوزال – دکتر متخصص            ۱۰۰٫۰۰۰

قیمت معاینه و تشخیص دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲

قیمت بلیچینگ دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر یکی از روش‌های بلیچینگ دندان است که موجب روشن شدن رنگ مینا و عاج دندان می‌شود. با استفاده از روش سفید کردن با لیزر می‌توانیم در عرض کمتر از یک ساعت و نیم، رنگ دندان‌ ها را بین دو تا شش درجه روشن‌ تر کنیم.

این روش در مطب ها و کلینیک های تخصصی زیبایی در داخل خود مطب انجام می شود. در این تری پلاستیکی فضای مناسب بین دندان و وسیله پلاستیکی پیشبینی شده که ژل‌های بلیچینگ را طبق دستور پزشک در آن قرار میدهید. در نهایت پس از گذشت چند هفته و پس از استفاده از ژل مربوطه طبق دستور العمل دندانپزشک، دندانها به سفیدی مورد نظر می‌رسند. ژل مورد استفاد ه در این روش بین ۱۶ تا بیست درصد غلظت دارند.

قیمت محصولات بلیچینگ دندان

در سال‌های اخیر محصولات زیادی نیز برای سفید کردن در داروخانه‌ها و سوپر مارکت‌ها ارائه می‌شوند که غلظتی کمتر از ده درصد دارند و به علت نظارت نداشتن دندانپزشک بر مراحل درمان و احتمال آسیب به لثه ها بعلت محافظت نشدن، استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌گردد.