کلاه‌گیس، گیسوی مصنوعی است که اغلب از مو ساخته می‌شود و کلاه گیس مردانه و زنانه، مردان و زنان کم‌مو یا بی‌مو آن را مانند کلاه بر روی سر قرار می‌دهند. کلاه گیس ممکن است به صورت کامل بوده و روی سر قرار گیرد و یا اینکه تارهای مو بصورت تک به تک و یا دسته‌ای به روش‌های گوناگون مانند چسب، کلیپس، مواد اتصال‌دهنده، بافتن و غیره به موهای قبلی فرد و یا پوست سر متصل گردند.

کلاه گیس چیست ؟

کلاه گیس( به انگلیسی wigs) به نوعی موهای مصنوعی( الیاف) گفته می شود که بر روی يک پارچه ای دوخته شده و توسط یک کش بر روی سر قرار می گیرد, به عبارتی کلاهی است که روی آن از مو تشکیل شده است. کلاه گیس بنا به علل پزشکی و زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد, علل پزشکی مثل ریزش مو , طاسی, شیمی درمانی و یا صرفا جهت زیبایی و تزیین.

·         بهتر است بدانید يکی از راه های پوشاندن ظاهری طاسی سر استفاده از کلاه گیس می باشد.

·         یکی از معایب کلاه گیس کامل اين است که هر لحظه امکان افتادن آن رفته و لذا فرد از ترس و مسخره شدن توسط ديگران همواره مضطرب و نگران می باشد.نمايش فيلم های کمدی با همين مضمون بر اين مطلب دامن می زند.

·         فرد دارای اين مدل کلاه گيس نمی تواند در مکان هايی مانند استخر، مناطق بادخيز و غيره حضور داشته باشند

·         در مواقعی که موهای کلاه گيس توسط کليپس به موهای قبلی فرد متصل شده  باشد،

·         کشش مداوم وارده به موهای موجود شخص باعث می شود که در درازمدت منطقه فوق دچار طاسی نیز شود.

·         حساسیت‌های پوستی، قارچ‌ها و تجمع میکروب‌ها نیز از معایب استفاده از کلاه گیس بشمار می‌آیند.

·         اما اگر بهداشت موهایی که در آرایشگاه‌ها برای اکستنشن استفاده می‌شود رعایت نشده باشند،

·         امکان انتقال بیماری‌های پوستی و حتی شپش از آن‌ها نیز وجود دارد.

·         طبق نظر متخصصان استفاده از کلاه گیس فقط در مواردی درست می باشد که طاسی سر فرد بسیار شدید و وسیع و بانک موهای پشت سر وی همضعیف و کم باشد، یعنی امکان انجام عمل کاشت مو به طور طبیعی وجود نداشته باشد.

عوامل بسیار مهم در انتخاب و خرید کلاه گیس

هنگامی که می‌خواهید کلاه‌گیس انتخاب کنید، باید به ۵ عامل مهم زیر توجه کنید:

·         سبک کلاه‌گیس؛

·         بلندی موهای آن؛

·         بافت یا مدل موها؛

·         رنگ موها؛

·         و اندازه کلاهک.

جمع‌بندی

اگر موهایتان ریخته است یا از آرایش هرروزه موهایتان خسته‌اید و موهای آماده می‌خواهید، اگر دوست دارید از موهای اصلی‌تان درمعرض محصولات آرایش مو مخصوصا ابزارهای حرارتی محافظت کنید یا صرفا دنبال تنوع هستید، کلاه‌گیس راه‌حل مناسبی برای شماست. کلاه‌گیس‌ها انواع مختلفی دارند؛ بنابراین هنگام انتخاب و خرید کلاه گیس باید دقت کنید. آنها که از موهای واقعی انسان ساخته شده‌اند، طبیعی و بادوام هستند و می‌توانید آنها را به هر مدلی که دوست داشته باشید دربیاورید. آنهایی که از الیاف مصنوعی تهیه شده‌اند ارزان‌ترند و بنابراین اگر بودجه کمی دارید برایتان مناسب هستند. اگر هم چیزی می‌خواهید که نگهداری از آن آسان‌تر باشد، موی مصنوعی بهتر است. در این مطلب سعی کردیم به شما در انتخاب، خرید و نگهداری از کلاه‌گیس کمک کنیم. اولویت‌هایتان را مشخص کنید و سپس بهترین کلاه‌گیس مناسب خودتان را بخرید و لذت ببرید.