روش‌های مختلفی برای عمل لاغری وجود دارد. اگر شما هم نگران بازگشت چاقی بعد از جراحی لاغری هستید در این مقاله، با بهترین عمل لاغری بدون بازگشت با توصیه دکتر موسوی نائینی آشنا می‌شوید. بهترین عمل لاغری چیست؟

امروزه با توجه با بالا رفتن وزن افراد، بسیاری روی به عمل لاغری می‌ آورند. شاید شما هم شنیده باشید که راز داشتن یک اندام خوب، خوش فرم و ورزیده، داشتن رژیم غذایی سالم، خواب مناسب و ورزش کردن است. اما حقیقت ماجرا در این است که، ژنتیک بیشترین تاثیر را در این مورد ایفا می ‌کند. لازم به ذکر است، حتی اگر شما درست ‎‌ترین روش ‌ها را برای نگهداشتن وزن ایده‌ آلتان انجام دهید، ممکن است در مواقعی دچار شکست شوید.

انواع عمل لاغری

در ادامه انواع عمل لاغری را برای شما نام خواهیم برد :

عمل لاغری به روش اسلیو معده

یکی از بهترین روش هایی که برای کاهش وزن به کار می رود عمل اسلیو معده است . در این عمل قسمتی از معده جدا می شود اما این نکته که چه قسمتی جدا می شود و حجم قسمت جدا شده چقدر است اهمیت زیادی دارد .این عمل برای افرادی که ریزه خواری زیادی دارند و وزن های بالایی یعنی بین (۱۵۰ تا ۲۰۰ )کیلو  دارند توصیه می شود. این اشخاص معمولا در معرض بیماری هایی مانند دیابت هستند .

ترشح آنزیم گرلین در معده سبب می شود تا فرد احساس گرسنگی کند .در این عمل ۸۰ درصد از حجم معده و این آنزیم نیز جدا می شود . بعد از این عمل فرد دیگر احساس گرسنگی نمی کند بنابراین به مرور زمان حجم غذایی که در طول روز مصرف می کند به شدت کاهش می یابد .

اگر پزشک برای انجام این عمل مهارت نداشته باشد می تواند باعث آسیب دیدن بافت های درونی بدن مانند طحال شود،بنابراین برای انجام این عمل پزشکی متخصص را انتخاب کنید .

عمل لاغری با پلیکاسیون معده

عمل لاغری پلیکاسیون معده با بیهوشی عمومی انجام می شود . در این عمل دکتر طول معده را مانند دامن به شکل پلیسه در می آورد تا فضای معده کوچک شود . وقتی معده کوچک شود شخص نمی تواند حجم زیادی غذا مصرف کند . در این روش چون هیچ قسمتی از بدن برداشته نمی شود می توان بعد از به نتیجه رسیدن و لاغر شدن معده را به شکل اول بازگرداند . این جراحی برای اشخاصی که بین ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم وزن دارند و ضریب چربی آن ها بین ۳۰ تا ۴۰ است مناسب می باشد .

جراحی بای پس معده

یکی از پرکاربرد ترین روش های عمل لاغری جراحی بای پس معده است . در این عمل حدود ۸۰ درصد از حجم معده بریده می شود .هم چنین قسمت ابتدایی روده هم بریده می شود. با این کار مقدار غذای ورودی به معده شخص به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند .دل درد و اسهال از شایع ترین عوارض این عمل است که پس از مدتی به طور کلی از بین خواهد رفت . با رعایت نکاتی مانند انتخاب پزشک متخصص می توان عوارض این عمل را به حداقل رساند .

جراحی ابدومینوپلاستی

عمل لاغری ابدومینوپلاستی یک مدل جراحی پلاستیک است که به وسیله ی آن چربی و پوست اضافی ناحیه شکم حذف شده و عضلات قسمت شکم تنگ و صاف می شود .برای انجام این جراحی فرد را بیهوش می کنند سپس در قسمت هایی که برای لاغری مشخص شده است ۲ برش ایجاد می شود .