تاکنون در مورد ایمپلنت دندان بحث های مختلفی انجام گرفته و اطلاعات زیادی به دست آورده ایم. اما اینکه مزایای ایمپلنت دندان چیست موضوعی است که امروز میخواهیم با هم به آن بپردازیم:

زیباتر شدن ظاهر دندان ها

 

شکل و مدل دندان های ایمپلنت شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی فرد دارد و این عامل باعث می شود دندان هایی طبیعی تر و در نتیجه لبخندی زیباتر داشت. همچنین از طرفی چون دندان ایمپلنت به گونه ای طراحی شده که با استخوان فک فرد ترکیب می شود در نتیجه این دندان برای او به دندانی دائمی مبدل خواهد شد.

بهتر شدن نحوه گفتار فرد

 

وقتی برای درمان بی دندانی از دندان های مصنوعی با اتصالات سست استفاده می شود در گرفتار فرد مشکلاتی بروز خواهد داد. اما در ایمپلنت چون دندان به صورت خیلی محکم بر روی استخوان فک فیکس می شود در هنگام گفتار ، فرد دچار مشکل نخواهد شد.

راحت شدن خوردن غذا برای فرد

 

عمل جویدن غذا با استفاده از دندان های مصنوعی ممکن است دشوار باشد. همین طور با تحلیل رفتن فک فرد خوردن غذا باعث احساس درد و ناراحتی بر روی فک وی می شود. ولی از آنجایی که ایمپلنت همانند دندان طبیعی است پس به بیمار اجازه می دهد با خیالی راحت و آسوده و بدون اضطراب و استرس غذایش را نوش جان کند.

افزایش اعتماد به نفس

 

یکی از مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان که باعث افزایش طرفداران آن گردیده کمک ایمپلنت به بالا رفتن اعتماد به نفس فرد می شود. از آن رو که برخلاف دندان مصنوعی ، ایمپلنت دندان شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارد فرد اعتماد به نفس پیدا خواهد کرد. 

دوام و ماندگاری دندان های ایمپلنت

 

دندان های ایمپلنت دارای دوام بسیار بالایی هستند و می توان گفت یک راهکار دائمی و همیشگی می باشد. پس با یک مراقبت مناسب و صحیح می توان دندان های ایمپلنت را برای مدت طولانی و حتی تا آخر عمر حفظ کرد.

نتیجه گیری

 

مواردی که در قسمت فوق برشمردیم از مهمترین و اساسی ترین مزایای ایمپلنت دندان می باشند. همان طور که مشاهده کردید به جرات می توان گفت وجود این مزایای با ارزش در قبال مبلغی که بابت درمان بی دندانی از طریق ایمپلنت دندان پرداخت می شود منصفانه و مقرون به صرفه تر از سایر درمان ها خواهد بود.