پیوند دادن یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های دندانپزشکی برای زیبایی است. کامپوزیت که در باندینگ (ترمیم دندان با مواد همرنگ دندان) مورد استفاده قرار می گیرد می تواند شکل گرفته و جلا داده شود تا با دندان های اطراف مطابقت داشته باشد. اغلب، برای استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی جهت بهبود ظاهر یک دندان، رنگ و یا تراشه استفاده می شود. همچنین می تواند برای بستن فاصله بین دندان ها، برای دندان ها دراز تر یا تغییر شکل یا رنگ دندان ها استفاده شود.

 

روش درمان با پیوند

گام اول این است که با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بتوانید اهداف درمان خود را به بحث بگذارید. دندانپزشک شما از یک راهنمای مواد بهداشتی برای انتخاب رنگ رزین کامپوزیت که دقیقا همان رنگ دندان است را انتخاب می کند.

هنگامی که دندانپزشک رنگ را انتخاب کرد، او سطح دندان را کمی زبر خواهد کرد تا دندان را خشك كند. پس از آن دندان به آرامی با یک مایع تهویه پوشش داده می شود که مواد آن نیز به نوع و رنگ دندان شما بستگی دارد.

هنگامی که دندان آماده است، دندانپزشک شما رزین کامپوزیت دندان رنگی را اعمال خواهد کرد. رزین دندان تا زمانی که شکل مناسب آن شکل داده شود، قالب بندی شده و نرم شده است. سپس ماده با نور ماوراء بنفش یا لیزر سخت می شود.

بعد از اینکه ماده باندینگ سخت می شود، دندانپزشک دندان را تر و تمیز می کند و آن را با ساییدن کامل میکند تا آن را با شعاع بقیه سطح دندان منطبق سازد.

این روش معمولا برای تکمیل، 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. اگر بیش از یک دندان دارید، ممکن است نیاز به زمان بیشتر یا بازدیدهای اضافی داشته باشید.

 لبخند خود را روشن و زیبا نگه دارید

 

پیوند دادن می تواند لبخند شما را بهبود بخشد، اما مهم است که آن را با مسواک زدن مکرر و استفاده از نخ دندان بصورت روزانه محافظت کنید.

نتیجه گیری:

 

امروزه افراد زیادی دچار مشکلات بهداشت دهان و دندان از جمله ناتوانی در حفظ سلامت دندان به دلیل بروز برخی از مشکلات مانند از بین رفتن دندان میشوند این می تواند ناشی از خوردن بعضی از غذاها، نوشیدن نوشیدنی ها، کمبود ویتامین های اساسی، عفونت های دهان و دندان و یا مشکلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با این حال، هنگامی که یک فرد قادر به جلوگیری از این عمل نیست، مراجعه به یک دکتر یا دندانپزشک کار عاقلانه ای خواهد بود. آن ها می توانند علت اصلی را تعیین کنند و با روش هایی مانند تنظیم یک رژیم غذایی سالم که مانع از دست رفتن سلامت دندان شما می شوند را بکار گیرند.