بستن فاصله بين دندان ها با لمينت

امروز ميخوايم در مورد فاصله بین دندان ها  حرف بزنيم که ميتوانيم اين فاصله را به کمک لمینت پر کنيم تا به آن شکل ديده نشوند و زيبايي سابق خود را به دست آورند.

علت فاصله بين دندان ها

فاصله بين دندان ها ميتواند علت هاي زيادي داشته باشد که ما در زير تعدادي از آن ها را مورد بررسي قرار ميدهيم:

اين فاصله ميتواند به اين علت باشد که در بچه ها ، وقتي دندانهاي شيري مي رويد سايز اين دندان ها عوض نمي شود ولي با افزايش سن آن ها و بزرگ شدن اندام ها فک آن ها نيز رشد خواهد کرد و اندازه آن بزرگ تر خواهد شد.

اين فاصله ميتواند به علت هم سايز نبودن فک و دندان هاي شما باشد که اين مورد در بزرگسالان بيشتر به چشم ميخورد و ما معمولا اين مورد را در دندانهاي لترال يا پيشين بيمار مي بينيم.

بعضي افراد عادت هاي اشتباهي در زندگي دارند که باعث ايجاد فاصله بين دندانها ميشود از اين عادت ها ميتوان به  مکيدن انگشت شست اشاره کرد.که اين کار باعث هل دادن دندانها و فک شما به جلو و ايجاد مشکل در دندان هاي شما ميشود .

 

نحوه درمان فاصله بين دندان ها

همانطور که ميدانيد فاصله بين دندان ها ميتواند علت هاي زيادي داشته باشد و بنابراين به نسبت هر علت شما ميتوانيد ا راهکار ها و درمان هاي مختلفي براي آن استفاده کنيد در زير چند تا از اين راه ها را به شما آموزش ميدهيم:

1.اولين راه درمان ارتودنسي مي باشد شما با ارتودنسي ميتوانيد بهم ريختگي شديد دندان ها را درست کنيد و حتي با اين روش ميتوانيد ترتيب دندانهايي را که مرتب نيستند نيز مرتب سازيد و فاصله آن ها با همديگر را تنظيم کنيد.

2.جراحي فرنکتومي يکي ديگر از راه هاي درمان مي باشد که اگر اين جراحي در سنين پايين انجام شود، دندانها به جاي خود بر مي گردند و فاصله بين دندانها متناسب خواهد شد.

 

3.گاهي حتي اين نامرتبي مربوط به بيماري لثه مي باشد که شما با عمل آن ميتوانيد دندان هايتان را به فاصله مخصوص خود برگردانيد.

4.استفاده از روشهاي ونير کامپوزيتي يا لمينت دنداني و يا روکش دندانها نيز براي زمان هايي مناسب است که سايز دندان ها کوچک باشد.