به طور خلاصه و تیتروار، مهمترین آزمایش های قبل از عمل بینی که انجام دادن آن ها اهمیت زیادی دارد عبارتند از:

آزمایش خون

نوار قلبی یا الکتروکاردیوگرافی

آزمایش بارداری

عکس رادیولوژی از قفسه سینه

آزمایش ادرار

تست های سلامت روانی

هرکدام از این آزمایش ها در ادامه به صورت خلاصه توضیح داده شده اند. درباره این آزمایشات حتما با جراح خود صحبت کنید.

آزمایش خون

بدون استثنا همه افرادی که تمایل دارند عمل زیبایی بینی انجام دهند باید به دستور جراح آزمایش خون قبل از جراحی بین را انجام دهند. هدف اصلی از انجام این آزمایش بررسی سطح هموگلوبین خون بیمار است. هموگلوبین نقش بسیار مهمی در خون ما ایفا میکند و مسئول اصلی انتقال اکسیژن (از طریق خون) به بافت ها و اندام های بدن است. چنانچه میزان هموگلوبین (در آزمایش خون) خارج از محدوده نرمال (بین 13 تا 16 گرم در دسی لیتر) باشد عمل موقتا کنسل خواهد شد. تا بازگشت هموگلوبین به میزان نرمال خود عمل صورت نخواهد گرفت.

تست بارداری

تمام بانوانی که در سن باروری هستد باید آزمایش بارداری قبل از عمل بینی را انجام دهند. اگر مشخص شود که یک خانم در مراحل ابتدایی بارداری است (و حتی هنوز خودش نمی‌داند) عملش کنسل خواهد شد. زیرا انجام چنین عملی برای مادر و جنین خطرناک است. شاید بپرسید که چرا حتی در اوایل بارداری باید عمل کنسل شود؟ و در جواب باید گفت که بارداری می‌تواند باعث کاهش سطح هموگلوبین در خون مادر شود که پایین بودن هموگلوبین خود یک مانع بزرگ برای عمل است. زیرا احتمال خونریزی در طول عمل بالا می‌رود و بیمار ممکن است نیاز به دریافت خون در طول عمل پیدا کند.

نمونه ادرار

چنانچه فردی که قصد عمل زیبایی بینی دارد از یک بیماری عفونی رنج ببرد (حتی اگر نهفته باشد و خود شخص نداند)، با کمک آزمایش ادرار قبل از عمل بینی میتوان آن را تشخیص داد. به جز این طی آزمایش ادرار اگر شخص دیابت یا فشار خون خود را کنترل نکرده باشد احتمالا مشخص میشود و عملش کنسل خواهد شد. آنالیز نمونه ادرار یکی از آزمایش های قبل از عمل بینی است که  معمولا برای همه بیماران درخواست داده می‌شود.