اوربایت دندان چیست و چگونه درمان میشود؟

 اوربایت دندان نه تنها ظاهر افراد را بد جلوه میدهد بلکه میتواند باعث بروز مشکلاتی برای شخص مبتلا شود. برای مثال ممکن است تکلم شخص با مشکل مواجه شود و یا جویدن مواد غذایی و یا حتی مسواک زدن برایش دشوار شود. در این مقاله به طور کامل با اختلال اوربایت و نحوه درمان آن آشنا خواهید شد.

اوربایت چیست؟

اختلال اوربایت دندان به مشکل فک ها در برخی افراد اشاره دارد. در این افراد فک بالایی معمولا بیشتر از حد معمول جلوتر از فک پایینی است. دندان های فک بالا در این عارضه باعث میشوند که ظاهر شخص کمی غیرمعمولی شود. این عارضه از جمله مال اکلوژن های جدی است که در صورت شدید بودن میتواند مشکلات زیادی برای شخص مبتلا ایجاد کند.

آندربایت دندان چگونه ایجاد میشود؟

در بیشتر موارد این عارضه مستقیما ژنتیکی و ارثی است و از پدر و مادر به ارث برده میشود. اما این تنها علت آندربایت دندان نیست. برخی از موارد زیر میتوانند در جلو آمدن فک نقش داشته باشند:

مکیدن بیش از حد انگشت شست، انگشتان دیگر و پستانک و یا خوردن آب از بطری در سنین خیلی پایین

بچه های بزرگتر و حتی بزرگسالان هم میتوانند به مرور زمان چنین چیزی را تجربه کنند. جویدن و گاز گرفتن ناخن ها، دندان قروچه، جویدن مداد و سایر اشیاء میتوانند باعث بروز اختلال آوربایت خفیف شوند.

همچنین اگر تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید و جای خالی آن ها را پر نکنید نیز ممکن است به مرور زمان این مشکل را تجربه کنید.

علاوه بر این ، اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی یا تمپورومندیبولار میتواند باعث اوربایت شود.

درمان اوربایت بدون ارتودنسی و تنها با کشیدن دندان

اگر اوربایت شدید دارید که با ازدحام دندان روی فک بالا همراه است، ممکن است متخصص ارتودنتیست یا دندانپزشک درمان اوربایت بدون ارتودنسی شما نیاز به کشیدن دندان ها داشته باشد. کشیدن یکی دو دندان میتواند فضا را برای درمان بهتر و حتی جراحی اوربایت مهیا تر کند.

اگر اوربایت دندان را درمان نکنم چه میشود؟

اوربایت مشکلی نیست که به این سادگی حل شود. اگر این عارضه را حل نکنید به مرور زمان بدتر شده و مشکلات بیشتری برایتان ایجاد میکند. با جویدن غذا و دندان قروچه های مکرر قطعا هر سال بیشتر از سال قبل فک بالایی شما بدون درمان جلوتر میآید.

برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران هم سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی ازجمه ایمپلنت دندان ، بریج دندان و ..... می توانید به سایت داندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید

هر آنچه که باید درباره لمینت دندان بدانید

 تقریبا هر کسی دوست دارد یک لبخند زیبا و دلربا داشته باشد. اما متاسفانه به خاطر برخی دلایل، از جمله بد شکل بودن دندان ها، هر کسی نمی تواند به چنین چیزی دست پیدا کند. و اینجاست که دندانپزشکان متخصص ترمیم و زیبایی با کمک ترفندهای مختلفی مانند لمینت دندان ، تلاش می کنند لبخندی زیبا و گیرا را به صورت افراد مختلف اضافه کنند.

لمینت چیست؟

لمینتها پوسته‌هایی با ضخامت نازکی هستند که متناسب با شکل و ویژگی های دندانی هر شخص به صورت منحصر به فرد ساخته میشوند. در ساخت این پوسته های نازک از موادی با رنگ های طبیعی و نزدیک به رنگ دندان استفاده میشود. لمینت ها را در بخش جلویی دندان ها متصل میکنند. تا مواردی مانند رنگ، ظاهر، اندازه و طول دندان ها را تغییر داده و برای فرد لبخندی گیراتر و زیباتر ساخته شود.

لمینت دندان چگونه انجام می‌شود؟

·         در مرحله اول مقداری از ضخامت مینای دندان جهت آماده سازی آن تراشیده میشود.

·         بعد از تراش مینا، از دندان قالب گیری میشود تا لمینت متناسب با دندان ساخته شود

·         از لحظه تراشیدن مینا تا ساخته شدن و اتصال لمینتها، باید از یک روکش موقتی استفاده شود تا از حساسیت دندان کاسته شده و از آن محافظت شود

·         لامینت در مرحله نهایی آماده میشود و روی دندان های شخص متصل میگردد.

انواع لمینت

دو دسته کلی لمینت وجود دارد:

·         سرامیکی

·         کامپوزیتی

آیا لمینت دندان عوارض دارد؟

·         برخی از عوارض احتمالی ترمیم دندان با لمینت دندان عبارتند از:

·         ایجاد حساسیت به سرما و گرما تا مدتی بعد از درمان

·         شکسته شدن مواد تشکیل دهند

·         تغییر رنگ بخش هایی از لمینت که نزدیک به لثه است.

ملاحضات پس از لمینت دندان

بعد از هر پروسه درمانی و دندانپزشکی، شخص باید به درستی از خود مراقبت نموده و بهداشت دهان و دندان را بیش از پیش رعایت کند. در خصوص ترمیم دندان با کمک لامینت شخص باید علاوه بر رعایت اصول مراقبتی و بهداشتی، از دستگا‌ه های پیزوالکتریک جرم گیری استفاده کند.

علاوه بر این از آنجایی که تعدادی از انواع دهانشویه ها تاثیر مخربی روی لمینت دارند، بهتر است از انواع توصیه شده آن استفاده کنید.

آیا لمینت دندان میتواند جایگزین ارتودنسی دندان شود؟

اگر شخصی مشکلات شدید بایت و مال اکلوژن قابل توجهی داشته باشد، نمیتوان به هیچ عنوان از لامینت دندان برای ترمیم و تراز آن ها یا به عبارتی به جای ارتودنسی دندان استفاده کرد. اما اگر مشکلات خفیف باشند میتوان به نوعی روی لمینت به عنوان درمان حساب باز کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی (ارتودنسی دندان، ایمپلنت دندان، و....) می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید

دستگاه هدگیر ارتودنسی چیست و چه کاربردی دارد؟

 هدگیر ارتودنسی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ برای چه کسانی استفاده میشود؟ چگونه به برطرف کردن مشکلات فک و دندان ها کمک میکند؟ قیمت آن چقدر است؟ تا کی باید از آن استفاده کرد؟ پاسخ به همه این سوالات در همین مقاله.

 

دستگاه هدگیر ارتودنسی چیست؟

هدگیر بریس، که به آن هدگیر ارتودنسی نیز گفته می شود نوعی دستگاه ارتودنسی است که از یک سو به سر و از سوی دیگر به بریس های ارتودنسی ثابت بسته میشود. متخصص ارتودنسی با کمک این دستکاه ها میتوانند مشکلات شدید عدم تراز دندان ها را اصلاح و برطرف کنند. زمانی که شخصی مشکلات جزئی یا ناهماهنگی کمی بین فک ها و دندان ها داشته باشد معمولا از این دستگاه استفاده نمیکند. اما اگر یک کودک یا نوجوانی مشکلات شدید داشته باشد از این وسایل برای کمک به اصلاح موقعیت دندان ها استفاده میشود.

این دستگاه برای چیست؟

مهمترین مشکلی که این دستگاه ها برطرف میکنند رفع مشکلات شدید بایت و مال اکلوژن است. از این بین نیز متداولترین مشکلات بایت که با کمک این دستگاه ها برطرف میشوند عبارتند از:

·         اورجت: دندان های پایین روی لب ها قرار میگیرند

·         اوربایت: جلو بودن فک بالا نسبت به فک پایین

·         آندربایت: جلو ببودن فک پایین نسبت به فک بالا

·         کراس بایت: عدم تراز صحیح دندان های بالا و پایین

نکته:

هر زمان که فک و دندانهای بالا و پایین تراز یا در هماهنگی با هم نباشند، به آن مال اکلوژن گفته می شود. و همه موارد فوق در دسته مال اکلوژن ها قرار می گیرند. بعضی اوقات بیمار حتی می تواند چندین مورد از موارد ذکر شده در بالا را داشته باشد. و کاربرد هدگیر ارتودنسی کمک به درمان این مشکلات است.

انواع هدگیر ارتودنسی کدامند؟

به طور کلی ما دو نوع هدگیر داریم:

·         هدگیر گردنی ارتودنسی با فشار به سمت بالا

·         هدگیر با اعمال فشار به سمت عقب

برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی زیبایی( ایمپلنت دندان و بریج دندان و ....) می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید

مزایای ایمپلنت فوری برای دندانپزشکان و بیماران

 قدمت ایمپلنت‌ها

کاشت ایمپلنت دندان بیش از 40 سال است که به عنوان جایگزین دندان های از دست رفته بصورت چشمگیری افزایش پیدا کرده. نتایج کاشت ایمپلنت اغلب زیباتر، کاربردی تر و موثرتر از روش های جایگزین دیگری مثل دندان مصنوعی و یا پروتزهای دندانی متحرک و ثابت بوده و هست. در حقیقت، میزان موفقیت ایمپلنت دندانی در مقایسه با رقیبانش که پروتز دندان ثابت و متحرک و یا بریج دندان  است بیشتر است. اما حتی با این وجود، بسیاری از افراد حاظر نیستند برای پر کردن جاهای خالی دندانی از ایمپلنت ها استفاده کنند. زیرا فرآیند ایمپلنت گذاری روندی نسبتا طولانی دارد و نیازمند اقدامات دندانپزشکی و مراجعات زیادی است

مزایای ایمپلنت فوری برای دندانپزشکان و بیماران

قرار دادن یا بارگذاری فوری یک ایمپلنت تنها برای بیمار به صرفه و مناسب نیست، این فرآیند برای دندانپزشکان نیز بهتر است و به نظر میرسد این عمل یک نتیجه دو سر برد برای هر دو نفر است. برخی از ایمپلنت فوری برای بیمار عبارت است:

·         طول درمان کوتاهتر است: در روش سنتی کاشت ایمپلنت، معمولا دندانپزشک صبر میکند تا جای خالی دندان پر شود و لثه به طور کامل بهبود پیدا کند. بعد از اینکه جای خالی پر شد، جراح با کمک دریل دندانپزشکی استخوان فک را سوراخ میکند تا جا برای ایمپلنت باز شود. پایه ایمپلنت گذاشته میشود و بعد از چند ماه که استخوان فک پیچ و پایه ایمپلنت را احاطه کرد یا به اصطلاح پیج به استخوان فک جوش خورد، بخش های دیگر ایمپلنت گذاشته میشوند.

·         نتایج بهتر و ظاهری بهتر دارد: عوارض در این عمل به حداقل میرسد و نتایج در دراز مدت بهتر از سایر روش های جایگزینی دندان است.

·         رضایتمندی بیمار با این روش بالا است: وقتی بیمار فقط باید یک عمل را انجام دهد، سریعتر به نتایج مد نظر خود میرسند بنابراین راضی تر خواهند بود.

·         عوارض ایمپلنت فوری بسیار اندک است

مواردی که باید قبل از قرار دادن ایمپلنت فوری مورد بررسی قرار گیرند

·         انتخاب دقیق بیمار: هر بیماری نمیتواند کاندید مناسبی برای این عمل باشد

·         کیفیت و کمیت استخوان: استخوان باید از شرایط خوبی برخوردار باشد برای مثال باید ارتفاع مناسبی داشته باشد و تراکم بافت استخوانی خوب باشد. کسانی که پوکی استخوان فک دارند احتمالا باید به روش های دیگری ایمپلنت بگذارند.

·         وضعیت سلامتی فیزیکی و روانی اولیه بیمار باید مناسب باشد

·         قبل از درمان باید تمام توصیه ها و برنامه ریزی ها صورت بگیرد

·         ایمپلنت باید در محل دقیق بدون هیچ تغییر موقعیتی کاشته شود.

·         بیمار نیز باید به طور کامل تا جوش خوردن ایمپلنت مراقب باشد و به توصیه های جراح عمل کند

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی زیبایی(بلیچینگ دندان، کامپوزیت و لمینت دندان و...) می توانی به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده ال مرجعه کنید. 

بهترین متخصص ارتودنسی یا نزدیکترین ارتودنتیست؟

 پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی برای شما یا فرزندتان یا سایر اعضای خانوده می تواند بسیار با اهمیت باشد.

سطح مهارت ارتودنتیست

یکی از مهمترین گزینه ها برای انتخاب یک ارتودنتیست سطح مهارت آن است.

زیرا شما به درمان خاصی نیاز دارید.

به عنوان مثال اگر کودک شما به مداخلات دیگر درمانی نیاز داشته باشد باید مطمئن باشید که متخصص شما از عهده آن بر می آید.

آیا بهترین متخصص ارتودنسی باید دفتر کار مجهزی داشته باشد؟

برخلاف سایر مطب های پزشکان که ممکن است شما خیلی نیاز نداشته باشید که ساعاتی را در آنجا توقف کنید ، دفتر ارتودنتیست شما باید زیبا و مجهز باشد.

زیرا شما می خواهید برای یک تا دو سال در آنجا رفت و آمد کنید.

بنابراین باید در آنجا احساس لذت و راحتی داشته باشید.

آیا تیم ارتودنسی خوب هستند؟

همیشه بهترین متخصص ارتودنسی دارای بهترین و کارآمد ترین تیم ارتودنسی نیز هست.

همچنین آنها علاوه بر تسلط در حیطه درمانی ، آموزش هایی را برای برخورد مناسب با بیماران دیده اند.

چگونه می توانم بهترین متخصص ارتودنسی را در منطقه پیدا کنم؟

ما می دانیم که شما می خواهید بهترین مراقبت را در طول درمان و نتیجه عالی را پس از درمان داشته باشید.

بنابراین بیاید با هم موارد زیر را مرور کنیم:

فهرستی از بهترین متخصص ارتودنسی منطقه خود بدست بیاورید

برای این کار شما می توانید به وب سایت انجمن ارتودنتیست ها مراجعه کنید و از موتور جستجوگر اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

هم چنین برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت noskhe.com مراجعه کنید

تخصص را انتخاب کنید نه نزدیک بودن را

امروزه پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی کار آسانی است.

برای این کار تنها کافی است که شما کمی وقت برای جستجو در وب سایت ارتودنتیست ها داشته باشید.

یک دندانپزشک عمومی که در نزدیکی محل کار شما یا منزل شما است ممکن است بهترین انتخاب برای درمان ارتودنسی شما نباشد.

شما باید به دنبال یک متخصص باشید که در این زمینه به طور انحصاری کار می کند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندان پزشکی مثل دندانپزشکی زیبایی( ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان، و یا بریج دندان ) می توانید به سایت کلینیک فوث تخصصی دندانپزشکی ایده ال مراجعه کنید. 

ایمپلنت فوری، با فواید و مزایای ایمپلنت فوری بیشتر آشنا شوید

 بهترین روش جایگزین دندان ، قطعا کاشت ایمپلنت ها است. این قطعات کاشتنی دقیقا عملکردی مشابه دندان دارند و در برخی موارد حتی از دندان هم بهتر هستند. ما انواع مختلفی ایمپلنت داریم و به روش های متفاوتی آن ها را درون فک بیماران میکاریم. یکی از روش های کاشت، ایمپلنت فوری است. در این مقاله میخواهیم با هم ببینیم که ایمپلنت فوری چیست و چه مزایایی دارد. اگر قصد انجام این عمل را دارید و یا درباره آن کنجکاو هستید مقاله را بخوانید تا به جواب سوالات خود برسید

ایمپلنت فوری ناجی کسانی که صبر ندارند!

. در سال های اخیر، روشی ابداع شده که در آن دندان را میکشند و بلافاصله بعد از در آوردن دندان یک پایه ایمپلنت در داخل جای خالی قرار میدهند. به این فرآیند ایمپلنت فوری گفته میشود. این روزها، تعداد کسانی که از این روش ایمپلنت گذاری استفاده میکنند بسیار زیاد شده است.

ایمپلنت فوری چیست؟

این ایمپلنت ها چیز عجیبی نیستند  و دقیقا مشابه تمام ایمپلنتهای دیگر هستند. علت این نوع نامگذاری به خاطر زمان ایمپلنت فوری است. اگر فرآیند کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت دندان همزمان انجام شود یعنی اول دندان را بکشیم و بعد فوری ایمپلنت بگذاریم، به این نوع عمل ایمپلنت فوری میگوییم.

مراحل ایمپلنت فوری

از شرایط ایمپلنت فوری داشتن یک دندان طبیعی است که دیگر به آن نیازی نداریم! به عنوان مثال دندان ممکن است شکسته باشد، حفره داشته باشد، مرده باشد و یا ظاهر بسیار زشتی داشته باشد. ما این دندان را عصب کشی میکنیم و آن را از جای خود در میاوریم طوری که دیگر به این دندان هیچ کاری نداریم. دندانی که ما کشیدیم یک جای خالی نسبتا عمیق دارد که باید پر شود. ما یک پایه ایمپلنت را بر میداریم و داخل این حفره قرار میدهیم. تجربیات ما ثابت کرده که کاشت ایمپلنت دقیقا بعد از کشیدن دندان بسیار موثر و مفید است و نتیجه جراحی های اینچنینی موفق تر از ایمپلنت های غیر فوری است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندان پزشکی مثل ارتودنسی دندان و یا دندانپزشکی زیبایی(لمینت دندان، بلیچینگ و بریج دندان و....) به سایت کلینیک دندانپزشکی فوق تخصصی ایده آل مراجعه کنید.

کدام بهتر است لامینت دندان یا ارتودنسی ؟

 لمینت دندان یک لایه روکش  است که بر روی دندان قرار می گیرد.

این لایه به منظور زیبایی لبخند یا محافظت از سطح دندان به کار برده می شود .

لامینت دندان برای برطرف کردن نازیبایی مثلث سیاه و سفید بین دندان ها که ناشی از عقب نشینی لثه می باشد نیز کاربرد دارد .

یکنواختی و تقارن شکل دندان های جلویی را دندانپزشکان با استفاده از غشاء و فرآیند های پرسلن نازک بر روی دندان ها به دست می آورند .

در چه مواردی مشکل شما فقط با درمان ارتودنسی برطرف می شود نه لامینت دندان !

درمان ارتودنسی روشی است که به وسیله آن در وضعیت و عملکرد دندان ها بهبود حاصل شده و ظاهر دندان ها  زیبا تر می شود .

لامینت دندان خوبه یا ارتودنسی؟

اگر سوال شما هم همین است بهتر است بوسیله یک ویزیت از مشکل دندان های خود باخبر شوید.

در این نه مورد مشکل شما تنها با درمان ارتودنسی دندان برطرف می شود :

·         کمبود فضا درفک

·         اختلال های فکی یا مال اکلوژن

·         عدم همپوشانی دندان ها

·         بهم ریختگی دندان ها

·         کوچکی و بزرگی فک

·         اصلاح فرم صورت وفک ها

·         جلو زدگی یا عقب ماندگی فک پایین یا بالا

·         ایجاد هماهنگی بین اجزاء مختلف صورت

·         افتادن پیش از موعد دندان شیری

موارد منع مصرف ونیز

در یک نظریه بحث برانگیز برخی از دندانپزشکان از مشکلات بسیاری که ونیرهای پرسلن بعنوان ارتودنسی فوری  برای بیمارانشان به وجود آورده است صحبت کردند .

این دندانپزشکان می گویند آسیب سطحی یا سایش دندان طبیعی که به منظور  نصب ونیرهای سرامیکی یا چینی صورت می گیرد می تواند مضر باشد .

دلیل آن هم این است که برای زیر سازی و آماده سازی برای انجام لامینت دندان ممکن است در برخی از موارد تا 30/3 درصد از سطح دندان توسط یک دندانپزشک بی تجربه کاسته شود .

این درحالی است که در بهترین شرایط پنجاه درصد از ونیرها پس از 10 سال به درمان مجدد نیاز پیدا می کنند .

از این رو استفاده از ونیر ها برای افراد جوانی که دندان های سالمی دارند و تنها به تمیز کردن و سفید کردن معمولی نیاز دارند توصیه نمی شود .

همچنین دندان هایی که مقدار قابل توجهی از ساختار خود را به علت پوسیدگی دندان یا ساییدگی و شکستگی از دست داده اند کاندیدهای خوبی برای لامینت پرسلن نیستند .

کاربرد لمینت دندان

شما ممکن است تعجب کنید که چگونه یک پوسته نازک پرسلن می تواند دربرابر تمام ساییدگی ها و صدمات ناشی از غذا خوردن مقاومت کند .

پاسخ این سوال در دو واقعیت نهفته است .

اگرچه لامینت ها ذاتا شکننده هستند و به راحتی خم شده و می شکنند اما هنگامی که آن را به یک زیرساخت محکم مانند دندان پیوند می زنند آنها از یک استحکام و مقاومت خوبی برخوردار می شوند

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی( ارتودنسی دندان ، ایمپلنت دندان و .....)  می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.

 

ارتودنسی اولیه

 یکی از موثرترین راهها برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌های دندان‌ها ارتودنسی دندان است که اگر در سنین کمتر انجام شود تاثیر موثرتری را خواهد داشت. درمان ارتودنسی در کودکان و نوجوانان را ارتودنسی اولیه یا همان ارتودنسی پیشگیری می‌نامند. درمان ارتودنسی اولیه در کودکان یکی از انواع درمان‌های دندانپزشکی است که مشکلات مربوط به موقعیت فک و دندان‌های کودکان را تصحیح می‌کند. به طور کلی هدف از درمان‌های ارتودنسی مربوط به کودکان این است که رشد صحیح فک به صورت ایده‌ال و همچنین تصحیح و هماهنگی بین طرز قرار گرفتن دندان‌های بالا روی دندان‌های پایین و یا دندان‌های پایین روی دندان‌های بالا می‌باشد.برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت noskhe.com مراجعه کنید.

بهترین سن برای ارتودنسی اولیه

ارتودنسی در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از والدین برا این باورند که بعد از رشد تمامی دندان‌های شیری، کودک خود را نزد متخصص ارتودنسی ببرند. از نظر متخصصان بهترین سن برای معاینه ارتودنسی کودک، 6 تا 7 سالگی و قبل از رسیدن به سن بلوغ است و بهتر است درمان قبل از سن 8 تا 9 سالگی انجام شود.

چگونه متوجه نیاز به ارتودنسی اولیه فرزند خود شویم؟

مشکل در جویدن غذا و طرز قرار گرفتن دندان‌ها بر روی یکدیگر

·         با دهان باز نفس کشیدن

·         مکیدن انگشت شصت بعد از سن 6 سالگی

·         دیر و زود فتدن دندان کودک

·         مشکل در صحبت کردن

·         دندان‌هایی که در حالت عادی روی هم قرار نمی‌گیرند و به صورت نامرتب هستند

·         وجود دندان اضافه

·         کراس بایت، دندان‌های نامرتب در حدود سن 7 یا سالگی

·         فاصله زیاد داشتن دندان‌های بالا و پایین از یکدیگر

مزایای ارتودنسی اولیه

·         داشتن لثه‌ها و بدنی سالم و همچنین لبخندی زیبا

·         به علت این که فک و دندان‌ها در کودکان در حال رشد هستند ارتودنسی به راحتی انجام می‌گیرد.

·         جلوگیری از پیشرفت عادات نامناسبی چون مکیدن انگشت شصت و تنفس از راه دهان.

·         کاهش و جلوگیری از درمان‌های جراحی در آینده

·         جلوگیری از اختلالات مفصلی و گیجگاهی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی (ایمپلنت دندان ، بریج دندان، پروتز دندان و ....) می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید. 

بستن فاصله بین دندان ها با لمینت

 امروز میخوایم در مورد فاصله بین دندان ها حرف بزنیم که میتوانیم این فاصله را به کمک لمینت پر کنیم تا به آن شکل دیده نشوند و زیبایی سابق خود را به دست آورند.

فاصله بین دندان ها و راه بستن فاصله ها

فاصله بین دندان ها که امروزه در افراد زیادی مشاهده میشود و در اصطلاح علم پزشکی به این فاصله ها دیاستم گفته می شوند اکثرا این فاصله برای دندانهای جلو پیش می اید که بیش تر به چشم میخورد.

داشتن این فاصله مطمینا شما را حتی در خندیدن نیز به مشکل خواهد انداخت مخصوصا در خانوم ها که زیبایی بیشتر برای آن ها مد نظر است.

علت فاصله بین دندان ها

فاصله بین دندان ها میتواند علت های زیادی داشته باشد که ما در زیر تعدادی از آن ها را مورد بررسی قرار میدهیم:

این فاصله میتواند به این علت باشد که در بچه ها ، وقتی دندانهای شیری می روید سایز این دندان ها عوض نمی شود ولی با افزایش سن آن ها و بزرگ شدن اندام ها فک آن ها نیز رشد خواهد کرد و اندازه آن بزرگ تر خواهد شد.

این فاصله میتواند به علت هم سایز نبودن فک و دندان های شما باشد که این مورد در بزرگسالان بیشتر به چشم میخورد و ما معمولا این مورد را در دندانهای لترال یا پیشین بیمار می بینیم.

فرنوم لب بالا نیز میتواند یکی از این علت ها باشد.این بیماری نیز اکثرا در دندان های جلو گزارش شده است.

نحوه درمان فاصله بین دندان ها

1.اولین راه درمان ارتودنسی دندان می باشد شما با ارتودنسی میتوانید بهم ریختگی شدید دندان ها را درست کنید و حتی با این روش میتوانید ترتیب دندانهایی را که مرتب نیستند نیز مرتب سازید و فاصله آن ها با همدیگر را تنظیم کنید.

2.جراحی فرنکتومی یکی دیگر از راه های درمان می باشد که اگر این جراحی در سنین پایین انجام شود، دندانها به جای خود بر می گردند و فاصله بین دندانها متناسب خواهد شد.

3.گاهی حتی این نامرتبی مربوط به بیماری لثه می باشد که شما با عمل آن میتوانید دندان هایتان را به فاصله مخصوص خود برگردانید.

اگر این راه ها جواب نداد دندان ها را یا اورتودنسی( ارتودنسی ثابت و یا ارودنسی نامرئی ) می کنند، یا با درمانهای ونیر کامپوزیت و یا لمینیت دندان و یا روکش کردن دندانها، این فاصله رفع خواهد شد.

4.استفاده از روشهای ونیر کامپوزیتی یا لمینت دندانی و یا روکش دندان ها نیز برای زمان هایی مناسب است که سایز دندان ها کوچک باشد

 

گاهی نیز اگر فاصله دندان ها خیلی زیاد باشد و یا دندانی از دست رفته باشد از ایمپلنت دندان و بریج استفاده می شود. 

محدودیت‌ها و ملاحضات ارتودنسی در دوران بارداری

 از انجایی که دوران بارداری یک از حساس‌ترین دوران زندگی بانوان است. بنابراین باید در انجام بسیاری از فعالیت‌ها تجدید نظر و با دقت و با راهنمایی متخصص تغذیه، ورزش‌ها و داروهای لازم را انتخاب کنید. برای انجام خدمات دندانپزشکی نیز باید بسیار دقت کرد و ملاحظات لازم را انجام داد. با توجه به موارد گفته شده نکات زیر باید در زمان ارتودنسی در بارداری مد نظر گرفته شود:

در دوران بارداری دندان‌ها و لثه‌ها به علت تغییرات هورمونی و افزایش جریان خون حساس‌تر می‌شوند. وجود این حساسیت در کنار درد طبیعی ناشی از ارتودنسی ممکن است برای مادران باردار دردناک باشد.

به علت تغییرات هورمونی در این دوران قابلیت جا به جایی دندان‌ها افزایش پیدا می‌کند و این موضوع بر روند درمان ارتودنسی اثر می‌گذارد. در اینجا پزشک متخصص با انتخاب بهترین نوع بریس متناسب با شرایط مادر باردار، برای دستیابی به بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه تخصص و تجربه خود را به کار می‌گیرد.

افزایش هورمون‌های استروژن و پروژسترون می‌تواند به واکنش‌ لثه به جرم و پلاک را تحت تاثیر قرار دهد. این امر ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های لثه شود. ایجاد این وضعیت در مادران بارداری که ارتودنسی کرده‌اند(یا نکرده‌اند) امری طبیعی است.

اگر برای درمان ارتودنسی در دوران بارداری نیاز به کشیدن یک یا چند دندان باشد. بهتر است درمان را به بعد از زایمان موکول کنند چرا که برای کشیدن دندان نیاز به داروی بی حسی است که برای سلامت نوزاد خطر دارد.

در این دوران مراقبت از دندان‌های سیم‌کشی شده بسیار دشوار است. مادران بارداری که در دوران بارداری خود تهوع صبحگاهی دارند استفاده درست از کش‌های ارتودنسی و نگهدارنده‌های ارتودنسی را برای آنها محدود می‌کند.

کاهش اشتها و حالت تهوع از دیگر علائم دوران بارداری است حال اگر در این دوران ارتودنسی هم انجام شده باشد غذا خوردن را دشوارتر می‌کند. بعد از تهوع باید به خوبی دندان‌های خود را مسواک بزنند زیرا اسید ناشی از مواد لا به لای دندان‌ها باقی می‌ماند، و آسیب جدی به دندان‌ها وارد می‌کند. بناراین مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان در این دوران با وجود ارتودنسی بیشتر از قبل احساس می‌شود.

هنگام قرار دادن براکت‌ها در دهان، دستکاری و یا جا به جایی آنها نیازی به بی حسی و استفاده از داروی آرام بخش نیست. بنابراین بانوان بارداری که تمایل به ارتودنسی دارند نباید نگران این موضوع باشند.

برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و هم چنین داندانپزشکی زیبایی ( بریج دندان، پروتز دندان و یا ایمپلنت دندان و ...) میتوانید به سایت نسخه مراجعه کنید

صفحه قبل 1 ... 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->