كلينيك دندانپزشكي در كرج

 رفتن به دندانپزشك فقط به معناي ديدن دفتر كار خصوصي او نيست. كلينيك دندانپزشكي مي تواند تمام نيازهاي دندانپزشكي شما را تحت يك سقف قرار دهد و بيش از يك نوع متخصص داراي اين نوع امكانات وجود ندارد. يك كلينيك دندانپزشكي مي تواند در يك مدرسه دندانپزشكي، بيمارستان و مركز بهداشت خصوصي (كه توسط يك يا چند صاحب اصلي اداره مي شود) قرار گيرد. در كليه كشورها، كلينيك هاي دندانپزشكي علاوه بر معاينه و معالجه بيماران، تاكيد بر آموزش بيمار براي پيشگيري از بيماري مجدد و ارائه روش هاي درمان براي بيماري هاي مشابه است كه در يك عمل عمومي ضروري است. به طور متوسط يك كلينيك دندانپزشكي داراي يك يا چند متخصص دندانپزشك، دستيار دندانپزشك و متخصص بهداشت دهان و دندان است كه خدماتي مانند كشيدن دندان، پركردن دندان، ايمپلنت، ونير، خدمات ارتودنسي دندان و ساير مراقبت هاي دندانپزشكي لازم را فراهم مي كنند، مي باشد.

دكتر امير كاميار خضري با داشتن دو مركز تخصصي ارتودنسي در تهران و يك كلينيك تخصصي در كرج يكي از بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران هستند . كلينيك تخصصي دُر كه در خيابان طالقاني كرج واقع شده است، از مدرن ترين و با كيفيت ترين تجهيزات دندانپزشكي برخوردار مي باشد. از آنجايي كه درمان ارتودنسي نسبتا طولاني و زمان بر است، كلينيك مجهز دُر اين امكان را براي بيماران عزيز ساكن كرج فراهم كرده تا با خيالي آسوده درمان خود را به دستان ماهر دكتر خضري بسپارند.

دكتر امير كاميار خضري پس از گذراندن دوره ي دندانپزشكي عمومي در دانشكده پزشكي قزوين، توانست در سال ۱۳۷۹ با كسب رتبه ي اول از اين دانشگاه فارغ التحصيل شود. وي در همان سال با شركت در آزمون تخصصي ارتودنسي توانست رتبه ي اول كشوري را از آن خود كند.

دتر خضري در سال ۱۳۸۳ با موفقيت دوره تخصص خود را در دانشگاه شهيد بهشتي به اتمام رساند و توانست بار ديگر رتبه اول بورد تخصصي ارتودنسي دانشگاه شهيد بهشتي و همچنين رتبه دوم كشوري را از آن خود كند.

دندانپزشك كيست؟

 يكي از شاخه‌هاي علم پزشكي دندانپزشكي است كه به سلامت دهان و دندان مربوط مي‌شود. دندانپزشك يك درمانگر است كه به پيشگيري، بررسي علائم و درمان بيماري‌هاي دهان، دندان و لثه مي‌پردازد. در سال‌هاي اخير مباحث متعددي از جمله خدمات زيبايي دندان وارد حيطه كاري دندانپزشكان شده است. در بسياري از موارد بسته به نوع كاري كه دندانپزشك ارائه مي‌دهد يك يا چند دستيار در كنار او كار مي‌كنند.

وظايف دندانپزشك

  • معاينات اوليه و دادن مشاوره‌هاي لازم به بيمار
  • دادن آرامش‌خاطر و اطمينان به بيماران به خصوص كودكان و افرادي كه ترسيده‌اند
  • عكسبرداري در صورت نياز
  • كنترل و كاهش درد با به كار گيري روش‌هاي مناسب
  • انجام درمان‌هاي دندانپزشكي از جمله پر كردن و كشدن دندان، روكش)كامپوزيت و لمينت دندان)، بريج دندان، گذاشتن دندان مصنوعي و جرمگيري و…

چگونه مي‌توانيم يك دندانپزشك خوب پيدا كنيم؟

مطمعنا ارائه خدمات دندانپزشكي در كلينيك‌ هاي دندانپزشكي مختلف متفاوت است. حتي ممكن است در يك كلينيك خوب دندانپزشكي نيز از نظر كيفيت كاري، مهارت، اخلاق و تجربه تفاوت‌هايي وجود داشته باشد. بنابراين قبل از اين كه نياز فوري به دندانپزشك پيدا كنيد اول يك دندانپزشك خوب پيدا كنيد چرا كه يك دندانپزشك خوب و با تجربه مي‌تواند بسياري از مشكلات بيمار از جمله ترس و استرس و همچنين مشكلات درماني بيمار را كنترل و درمان كند.

تخصصهاي دندانپزشكي

در اينجا 10 تخصص دندانپزشكي كه به رسميت شناخته شده اند را براي شما معرفي ميكنيم:

  • متخصص ارتودنسي
  • متخصص درمان ريشه
  • متخصص بيماريهاي دهان
  • متخصص پروتزهاي دنداني و ايمپلنت دندان  
  • متخصص دندانپزشكي اطفال
  • متخصص راديولوژي دهان فك و صورت
  • متخصص جراحي صورت و دهان و فك
  • متخصص جراحي لثه و ايمپلنت
  • متخصص دندانپزشكي ترميمي و زيبايي
  • متخصص آسيب شناسي دهان ، فك و صورت

چگونگي انتخاب يك مطب و كلينيك دندانپزشكي خوب 

براي اينكه بهترين خدمات دندانپزشكي را دريافت كنيم انتخاب دندانپزشك به تنهايي كافي نبوده بلكه كلينيك و يا مطب دندانپزشكي نيز بسيار حائز اهميت است. فاكتورهايي را كه يك كلينيك يا مطب خوب بايد داشته باشد عبارتند از:

شهرت: يكي از موارد انتخاب يك كلينيك خوب مشهور بودن آن است. امروز با وجود منابع آنلاين، وبسايت‌ها و گروه‌هاي مختلف مي‌توانيد از نظرات و تجربيات افراد مختلف را در مورد انتخاب يك مركز دندانپزشكي خوب مطلع شويد.

دسترسي: در زمان انتخاب يك كلينيك دندانپزشكي خوب به مسافت و زمان انتظار براي دريافت خدمات را نيز در نظر بگيريد. ارائه خدمات اورژانس در تمام روزهاي هفته و ساعات شبانه روز نيز اهميت زيادي در يك انتخاب خوب دارد.

تجهيزات: استفاده از روش‌هاي درماني مدرن و تجهيزات به كار برده شده در كلينيك‌هاي دندانپزشكي يكي از فاكتورهاي يك كلينيك دندانپزشكي خوب و موفق است

متخصص ارتودنسي در كرج

 دكتر امير كاميار خضري از دانش آموختگان دبيرستان دانش تهران بودند و در سال ۱۳۷۳ اين مقطع را به پايان رساندند. سپس وارد دانشكده ي پزشكي قزوين شده و در سال ۱۳۷۹ با كسب رتبه ي اول از دانشكده ي پزشكي قزوين فارغ التحصيل شدند.

در همان سال ايشان در امتحان تخصصي ارتودنسي شركت كردند و موفق شدند رتبه ي اول كشوري را در امتحان ورودي تخصصي كسب كنند.

ايشان پس از گذراندن دوره ي تخصصي ارتودنسي در سال ۸۳ از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي فارغ التحصيل شده و توانستند رتبه ي اول بورد تخصصي ارتودنسي دانشگاه شهيد بهشتي و رتبه ي دوم كشوري را در همان سال كسب كنند.

دكتر خضري در حال حاضر يكي از بهترين متخصص ارتودنسي در كرج است .

ارتودنسي چيست و چه اهميتي دارد؟ 

ارتودنسي شاخه اي از دندانپزشكي است كه به اصلاح مشكلات دندان و ناهنجاري فك مي پردازد. ارتودنسي داراي انواع مختلفي همچون ارتودنسي ثابت، ارتودنسي متحرك، ارتودنسي ديمون، ارتودنسي نامرئي، ارتودنسي لينگوال و ارتودنسي فانكشنال مي باشد. دندان هاي كج و نامرتب يا عدم روي هم قرار گرفتن درست دندان ها مي توانند علاوه بر جنبه هاي زيبايي به سلامت فرد نيز آسيب برسانند. تميز كردن اين دندان ها دشوار است و به همين دليل مستعد ايجاد پوسيدگي و بيماري هاي پريودنتيت مي باشند.

همچنين اين مشكلات ممكن است به عضلات جويدن فشار اضافه وارد كند و منجر به سردرد، سندروم مفصل گيجگاهي فكي، درد در ناحيه گردن، شانه ها و پشت شود.

از فوايد درمان ارتودنسي مي توان به داشتن دهاني سالم تر، ظاهري زيبا تر و دندان هايي با دوام تر اشاره كرد.

متخصص ارتودنسي كيست؟

متخصص ارتودنسي فردي است كه رشته ي تحصيلي وي در دانشگاه تشخيص، پيشگيري و درمان ناهنجاري هاي دندان و فك و صورت مي باشد. وي خدمات بسياري را جهت صاف كردن دندان هاي كج و اصلاح مشكلات فك و بايت ارائه مي دهد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي (ايمپلنت دندان، پروتز دندان و ...) مي توانيد به سايت دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد.

مشكلات قابل حل با ارتودنسي كدامند؟

 در شرايط ايده آل، دندان هاي فك بالا و پايين براي بهينه سازي عملكرد و سلامت دهان و دندان، بايد به نحو بخصوصي روي هم قرار گيرند. متاسفانه دندان هاي ما به طور طبيعي، هيچ وقت بي نقص نيستند و اين عيب ها مي تواند موجب مشكلاتي در جويدن، بهداشت دهان و دندان، صحبت كردن و زيبايي دندان ها شود.در اين مقاله به تعدادي از مشكلات قابل حل با درمان ارتودنسي اشاره مي شود.

شايع ترين مشكلات قابل حل با ارتودنسي 

مشكلات ارتودنسي مي توانند هر شخصي را تحت تاثير قرار دهند. والدين بايد از مشكلات دهان و دندان فرزندان خود آگاهي داشته باشند و براي معاينه هاي بيشتر وي را نزد ارتودنتيست ببرند. مشكلات ارتودنسي در هر سني قابل درمان هستند اما بهتر است در سنين پايين درمان شوند تا از ادامه دار شدن مشكل و آسيب هاي بعدي به دندان ها يا بيماري لثه (پريودنتيت) جلوگيري شود. ارتودنسي در كودكان فوايد بسياري دارد.

۱-  عدم تناسب صحيح استخوان هاي فك:

علائم اين مشكل مي تواند پيچيده و متفاوت باشد؛ اين علائم شامل دردناك و حساس شدن استخوان فك، درد در نواحي اطراف گوش، درد مداوم در كل صورت، دشواري هنگام جويدن و باز كردن كامل دهان، صدا دادن يا قفل شدن فك كه باز يا بسته كردن دهان را مشكل مي كند.

۲-   دندان هاي نامرتب و نامتناسب:

اين مشكل يكي از مشكلات مال اكلوژن محسوب مي شود كه در صورت درمان نشدن مي تواند عوارض جدي را به دنبال داشته باشد. علت اين نامرتبي مي تواند موارد زير باشد:

  • شلوغي شديد دندان ها
  • فواصل زياد بين دنداني
  • بد شكلي دندان ها
  • مشكلات بايت(مال اكلوژن)
  • مشكلات لثه يا پريودنتيت
  • مشكلات بهداشت دندان

3- اختلال در سلامت فرد كه مي تواند با ارتودنسي درمان شود

بسياري از افراد فكر مي كنند كه تنها مشكلات قابل حل با ارتودنسي مشكلات مربوط به دندان افراد مي شود. با اينكه ارتودنسي، نوعي درمان دنداني است اما با مطالعه همه چيز در مورد ارتودنسي دندان متوجه مي شوند كه ارتودنسي مي تواند شرايط و بيماري هاي ديگري را نيز بهبود بخشد.

  • سر درد و گردن درد
  • اختلال در خواب
  • اختلالات مفصل گيجگاهي_فكي
  • بهداشت دهان و دندان
  • مشكلات قلبي

در صورتي كه هر يك از مشكلات بالا را تجربه كرديد، احتمالا يكي از درمان هاي موثر مي تواند مراجعه به يك متخصص ارتودنسي براي تشخيص و اصلاح مشكل باشد. ( به دليل طولاني بودن پروسه درمان ارتودنسي در هنگام انتخاب متخصص ارتودنسي حتما به فاصله مطب و محل سكونت خود توجه كنيد تا بغدا دچار مشل نشويد مثلا اگر ساكن كرج هستيد بهتر است كه به دنبال بهترين متخصص ارتودنسي در كرج باشيد.)

چگونگي درمان دندان شل در بزرگسالان !!

 يك دندان شل در يك كودك اغلب به راحتي حل ميشود. با اين حال، هنگامي كه فرد به نوجواني مي رسد،شل شدن  دندان ديگر يك رخداد طبيعي نيست.

بزرگسالان ممكن است هنگام رعايت دندان هايشان دچار هراس شوند. دندان ها دائمي هستند و طراحي شده اند تا يك عمر طول بكشند.

برخي از علل دندان هاي شل در بزرگسالان بي ضرر هستند. ديگران نياز به مراقبت از دندانپزشكي دارند تا دندان را نجات دهند، آن را حذف كنند يا جايگزين آن با ايمپلنت دندان يا بريج دندان شوند.

علل دندان شل در بزرگسالان 

عوامل زير اغلب به دليل لكنت در يك يا چند دندان مي باشند:

  • بيماري لثه
  • بارداري
  • پوكي استخوان
  • آسيب به دندان

گزينه هاي درمان براي دندان شل

  • نگهدارنده يا محافظ نيش
  • نگهدارنده يا گارد نيش ممكن است به جلوگيري از آسياب كردن دندان كمك كند.
  • طيف وسيعي از درمان ها مي تواند كمك كند، و بهترين گزينه به علت ريزش بستگي دارد.

درمان شامل موارد زير است:

مقياس بندي و برنامه ريزي ريشه. اين يك نوع روش تميز كردن عميق است كه مي تواند درمان شود و به معكوس كردن بيماري لثه كمك كند.

داروها يا شستشوي دهان اين مي تواند به لثه هاي آلوده كمك كند تا باكتري ها را در دهان درمان كند.

عمل جراحي. هدف اين است كه بافت لثه التهابي و استخوان كه توسط بيماري لثه آسيب ديده است، برداشته شود.پيوند استخوان اين مي تواند كمك به بازسازي استخوان هاي از دست رفته به بيماري هاي لثه شود.

پيوند بافت نرم. همچنين به عنوان گرافت لثه شناخته مي شود، اين مي تواند باعث از دست رفتن بيشتر دندان يا دندان در افراد مبتلا به بيماري لثه شود.

لوازم دندانپزشكي، مانند تقسيم بيت. اين مي تواند آسيب را از سنگ زني كاهش دهد و پس از عمل جراحي دهان مي تواند به بهبودي كمك كند.

درمان ديابت. درمان مناسب براي سلامت دندان ها مهم است.

نتيجه گيري:

امروزه افراد زيادي مخصوصا كودكان دچار مشكلات بهداشت دهان و دندان مي شوند. اين مي تواند ناشي از خوردن بعضي از غذاها، نوشيدن نوشيدني ها، كمبود ويتامين هاي اساسي، عفونت هاي دهان و دندان و  يا مشكلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با اين حال، هنگامي كه يك فرد قادر به جلوگيري از اين عمل نيست، مراجعه به يك كلينيك دندانپزشكي كار عاقلانه اي خواهد بود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي (جراحي فك، دندانپزشكي اطفال،ارتودنسي دندان  و ...) مي توانيد به سايت دندانپزشكي ايده آل مراجعه كنيد.

 

عوامل موثر بر جذب درمان ارتودنسي

 درمان ارتودنسي در دختران بيشتر از پسران  انجام مي گيرد

مطالعات بسياري در اين زمينه از مدارس دولتي و از دانش آموزان پسر و دختر صورت گرفته است.

در اين يافته ها معلوم شده كه اگر چه دختران و پسران نيازها ي برابري براي دريافت درمان ارتودنسي داشتند ، نگرش دختران نسبت به ناهنجاري دندان خود كاملا متفاوت بوده است.

اين تمايل به زيباتر شدن در برخي از مواقع شامل توجه به زيبا سازي بدن از لحاظ جسمي نيز از سوي والدين با شدت بالا ديده شده است.

تاثير زيبايي دندان افراد مشهور بر عموم جامعه 

امروزه ما مي بينيم كه افراد مشهور دندان هاي مرتب و سفيدي دارند ، اين زيبايي در اغلب موارد طبيعي نيست و از طريق دندانپزشكي زيبايي( لمينت، ارتودنسي ، ايمپلنت دندان و...) به دست امده  

دختران بيشتر تحت تاثيرزيبايي دندان هاي شخصيت هايي كه از رسانه ها پخش مي شود قرار مي گيرند.

به همين دليل استاندارد هاي بالاتري از زيبايي نسبت به پسران در ذهنشان است.

گاهي اوقات هم دختران به دليل فشاري كه از سوي همسالان يا والدين به آنها وارد مي شود به درمان ارتودنسي تن مي دهند.

بهترين زمان براي ارتودنسي دختران و پسران چه زماني است؟ 

سن مناسب براي انجام ارتودنسي سني است كه ساختمان هاي صورت هنوز به رشد نهايي خود نرسيده اند.

در اين سن درمان ارتودنسي با صرف وقت و هزينه كمتري انجام مي شود.

بهترين زمان براي انجام درمان ارتودنسي در دختران سن پيش از بلوغ استخواني و قبل از 13 سالگي است.

در پسر ها نيز بهترين زمان براي ارتودنسي سن قبل از بلوغ اسكلتي يعني سن 15 سالگي مي باشد.

عوامل موثر برجذب درمان ارتودنسي

طبقه اجتماعي و اقتصادي از جمله عوامل بسيار مهم و تاثير گذار در جذب افراد به ارتودنسي بوده است.

اين عوامل از جمله ي اولين شرايط براي اين درمان لحاظ شده است.

پس از اين دو عامل ، جنسيت نيز از جمله عواملي است كه  باعث رو آوردن افراد به درمان ارتودنسي مي شود.

عوامل موثر بر جذب درمان ارتودنسي از اين قبيلند:

  • طبقه اجتماعي
  • وضعيت اقتصادي
  • جنسيت افراد

نكته : يك مسئله مهم در ابتداي درمان ارتودنسي انتخاب يك متخصص رتودنسي خوب است با توجه به طولاني بودن پروسه درمان بهتر است كه به دنبال يك متخصص ارتودنسي خوب نزديك به محل سكونت خود باشيد. مثلا اگر ساكن كرج هستيد بهترين متخصص ارتودنسي در كرج را انتخاب كنيد

عملكرد ارتودنسي چگونه است؟

 در اين مقاله قصد داريم شما را با همه نكات ارتودنسي دندان آشنا كنيم .

عملكرد ارتودنسي دركل به وسيله فشار مداومي است كه در طول يك دوره به آرامي و در جهت خاصي به دندان ها داده مي شود.

در اين راستا همانطور كه دندان ها حركت مي كنند استخوان نگه دارنده دندان ها نيز تغيير شكل مي دهند.

درمان ارتودنسي دندان در انواع مختلفي بسته به نيازهاي هر بيماري وجود دارد

مراحل اوليه درمان ارتودنسي چگونه است؟ 

در ابتدا شما بهترين متخصص ارتودنسي را انتخاب مي كنيد.(به دليل طولاني بودن پروسه درمان ارتودنسي بهتر است بهترين متخصص ارتودنسي نزديك به محل سكونت خود را انتخاب كنيد تا بعدا در رفت آمد دچار مشكل نشوديد مثلا اگر ساكن كرج هستيد بهترين متخصص ارتودنسي در كرج را انتخاب كنيد.)

او سوالاتي در مورد هر نوع سابقه بيماري از شما مي پرسد.

سپس دندان هايتان را معاينه مي كند و از عكس هاي راديوگرافي دندان شما براي تشخيص و چگونگي و نوع درمان استفاده مي كند.

كداميك از انواع ارتودنسي براي من مناسب است؟

اگر بريس ( دستگاه ارتودنسي كه شامل براكت ، سيم ارتودنسي و باند مي باشد) راه حل درمان شما باشد متخصص ارتودنسي شما يك دستگاه مخصوص براي شما تجويز مي كند.

چرا من به ويزيت هرماهه نياز دارم؟

ارتودنتيست شما خواهان ويزيت شما در هر ماه يك بار يا بيشتر است.

او مي خواهد مطمئن شود كه عملكرد ارتودنسي در شما به خوبي روند خود را طي مي كند.

يك متخصص ارتودنسي براي ايجاد تنش و فشار بيشتر تنظيماتي را در نظر مي گيرد.

آيا ارتودنسي درد دارد؟

بعضي از تنظيمات ارتودنسي ممكن است در برخي افراد درد يا ناراحتي ايجاد كند.

اما جاي نگراني وجود ندارد.

در صورت نياز متخصص ارتودنسي شما برايتان داروهاي ضد درد تجويز مي كند.

آيا با داشتن بريس مي توانم به ورزش ادامه دهم؟

اگر شما داراي بريس ارتودنسي هستيد مي توانيد در هر ورزشي كه انتخاب كرده ايد شركت كنيد.

تنها كافي است هنگام ورزش كردن در جايي كه ممكن است ضربه به دهان وارد شود از يك محافظ مخصوص استفاده كنيد.

هزينه ارتودنسي چقدر است؟

هزينه ارتودنسي براي درمان هاي مختلف متفاوت است.

در اين باره با اطمينان مي توان گفت كه بدون معاينه شخصي نمي توان از مشكل خاص شما آگاه شد.

اما شما مي توانيد با مراجعه به سايت دكتر درويش پور از قيمت ارتودنسي تا حدودي اطلاع حاصل كنيد.

 

لق شدن دندان و عوامل آن در هر سني

 اگر دندان‌هاي شما سالم باشند اما مراقبت‌ كافي نشود و بهداشت دهان و دندان را رعايت نكنيد ممكن است لق شده و بيفتند. بنابراين لق شدن دندان‌ ها مي‌تواند در هر سني و براي هر كسي اتفاق بيفتند كه براي هر سني دلايل خود را دارد.

دلايل لق شدن دندان ها در بزرگسالان 

آسيب ديدن بافت لثه و تحليل آن در اثر عفونت باعث مي‌شود استخوان‌هاي محافظ دندان آسيب ديده و در نهايت لق شدن دندان‌ها را به همراه دارد. اگر اين مسئله به موقع درمان نشود ممكن است شخص دندان خود را از دست بدهد.

علائم

از جمله علائم و نشانه‌هاي لق شدن دندان مي‌توان به خونريزي لثه، تحليل لثه، چرك و عفونت در اطراف دندان، درد، قرمزي و التهاب لثه، بو يا طعم بد دهان و گير كردن مواد غذايي بين دندان‎‌ها و زير لثه اشاره كرد.

درمان لق شدن دندان ها

  • كاهش باكتري‌ها و جرم‌هاي دنداني (جرم گيري و بليچينگ دندان)
  • استفاده از مسواك نرم و با كيفيت و تميز كردن عمقي دندان
  • استفاده از دهانشويه و نخ‌دندان
  • مراجعه منظم به كلينيك دندانپزشكي
  • جراحي دندان و استفاده از ايمپلنت  دندان (يا روش هاي ديگر جايگزيني مثل بريج دندان )

لق شدن دندان ها در كودكان و دلايل آن

لق شدن دندان در كودكان امري طبيعي است چرا كه دندان‌هاي شيري كودكان در سنين 4 تا 8 سالگي مي‌افتند و دندان‌هاي دائمي جايگزين شوند. بنابراين لق شدن دندان شيري در كودكان جاي نگراني ندارد اما اگر دندان دائمي لق شود بايد در اسرع وقت به دندان پزشك مراجعه كرد. لق شدن دنداني غير از دندان شيري در كودكان مي‌تواند دلايل مختلفي  داشته باشد: بيماري‌هاي لثه، وارد آمدن ضربه به فك، گاز زدن به چيز‌هاي سفت و ساييدگي و خرد شدن.

درمان لق شدگي دندان در كودكان

مراجعه به دندانپزشكي اطفال در اسرع وقت و استفاده از راهكارهاي درماني.

اگر دندان كودكتان لق شد از دستكاري آن اجتناب كنيد چرا كه باعث ضعيف‌تر شدن اتصالات مي‌شود.

گاهي براي محافظت از دندان لق آن را توسط يك تكه فلزي (اسپلينت) به دندان كناري متصل مي‌كنند.

 

بهداشت دندان هاي ارتودنسي شده

 رعايت بهداشت دهان و دندان براي همه امري مهم و ضروري است اما براي افرادي كه ارتودنسي دارند بسيار حياتي تر مي باشد. تميز نگه داشتن دندان ها و لثه ها در طول درمان ارتودنسي شديدا اهميت دارد زيرا عدم رسيدگي و مراقبت بيمار مي تواند موجب طولاني شدن دوره درمان و ملاقات هاي بيشتر با متخصص ارتودنسي شود.

بنابراين اگر مي خواهيد از چنين مشكلاتي دور مانده و دوره درمان ارتودنسي خود را سريع و بي دردسر ادامه دهيد، بايد بهداشت دهان و دندان را در اولويت قرار دهيد. در ادامه به اقداماتي كه بايد در جهت بهداشت دندان هاي ارتودنسي شده، انجام شود، مي پردازيم:

مسواك زدن 

طي دوره درمان ارتودنسي، بايد دندان ها حداقل روزي ۳ بار و هر بار به مدت ۲ دقيقه مسواك شوند. اين زمان ها مي توانند پس از بيدار شدن، پس از هر وعده غذايي و قبل خواب باشند.

استفاده از نخ دندان

روزي يكبار بايد دندان ها را نخ دندان كشيد. استفاده از نخ دندان با وجود بريس هاي ارتودنسي ممكن است دشوار باشد اما روش هاي مختلفي براي تميز كردن مابين دندان ها و جلوگيري از پوسيدگي دندان و سالم نگه داشتن لثه ها وجود دارد. نخ دندان به بيرون كشيدن ذرات باقي مانده غذايي و ماده پلاك از بين دندان ها و خط لثه كمك مي كند. در غير اين صورت اين مواد سفت شده و تبديل به تارتار مي شوند

دهان شويه

پس از استفاده از مسواك و نخ دندان، داخل دهان، آب يا دهان شويه ضدعفوني كننده بچرخانيد. دهان شويه ضدعفوني كننده مي تواند براي التهاب و جراحت لثه ها كه ناشي از برخورد بريس هاي ارتودنسي هستند، بسيار مفيد باشد.

مراجعه منظم به متخصص ارتودنسي

طي دوره ي درمان ارتودنسي، بايد به طور منظم و براي تنطيم بريس ها، به متخصص ارتودنسي خود مراجعه كنيد. پس از هر جلسه تنظيم بريس هاي ارتودنسي، شما ممكن است محكمي سيم ها يا حتي كمي درد حس كنيد. در صورت تشديد يا تداوم درد بايد به ارتودنتيست خود اطلاع دهيد. هر مشكلي كه براي بريس هاي ارتودنسي پيش آمد؛ بايد متخصص ارتودنسي خود را سريعا در جريان قرار دهيد.(با توجه به طولاني بودن پروسه درمان ارتودنسي و نياز به مراجعه مداوم به متخصص ارتودنسي بهتر است به دنبال بهترين متخصص ارتودنسي نزديك به محل سكونت خود باشيد مثلا اگر ساكن كرج هستيد بهترين متخصص ارتودنسي در كرج را انتخاب كنيد.)

علاوه بر متخصص ارتودنسي، مراجعه منظم به دندانپزشك يا متخصص ترميم و زيبايي دندان ( متخصص ايمپلنت ، بريج دندان و...)طي دوره ارتودنسي نيز از اهميت ويژه اي برخوردار است. چكاپ دندان به منظور تشخيص نشانه هاي اوليه پوسيدگي دندان و بيماري لثه انجام شده و در صورت لزوم ترميم و پركردگي براي دندان خراب صورت مي گيرد.

آيا ارتودنسي ديمون ارزشش را دارد؟

 آيا ارتودنسي ديمون ارزشش را دارد؟ بله ارزشش را دارد .

ظاهر هر فرد  مي تواند تاثير زيادي در اعتماد به نفس او در طول روز داشته باشد.

با درنظر گرفتن اطلاعات مناسب و كافي  و مقايسه با ساير درمان ها شما مي توانيد بهترين تصميم گيري را در انتخاب يك ارتودنسي دندان خوب داشته باشيد

به چه دليل ارتودنسي  ديمون  مورد علاقه  و محبوبيت مردم قرار گرفته است؟ 

ارتودنسي ديمون مانند ساير ارتودنسي هاي سنتي  و در همان مكان بر روي دندان ها نصب مي شوند .

با اين تفاوت كه در ارتودنسي ديمون به جاي براكت هاي سفت و قابل تنظيم سنتي از براكت هايي با تنظيم خودكار استفاده مي شود .

اين سيستم باعث مي شود كه نتايج قوي تري در مدت زمان كوتاه تري بدست بيايد .

يكي از دلايل محبوبيت ارتودنسي ديمون در بين مردم هم به همين خاطر است .

مردم مي پرسند آيا ارتودنسي ديمون ارزشش را دارد؟

كساني كه از اين ارتودنسي استفاده كرده اند بسيار راضي هستند.

آنها معتقدند كه اين ارتودنسي بسيار خوب و  عالي است .

مزياي ارتودنسي ديمون از اين قبيل است:

  • راحتي در رعايت صحيح بهداشت دهان و دندان
  • ظاهر زيبا و دل انگيز
  • آزردگي كمتر براي لب و گونه
  • تنظيم راحت تر
  • قرار ملاقات هاي كمتر با متخصص ارتودنسي(نكته : با توجه به طولاني بودن پروسه درمان ارتودنسي بهتر است هنگام انتخاب متخصص ارتودنسي به فاصله مطب و محل سكومنت خود توجه کنید تا بعدا در ملاقات هاي درماني دچار مشكل نشويد مثلا اگر ساكن كرج هستيد بهترين متخصص ارتودنسي در كرج را انتخاب كنيد)
  • راحتي بيشتر پس از نصب

معايب ارتودنسي ديمون

متاسفانه ارتودنسي ديمون نيز خالي از عيب نيست و در روند تكامل دستگاه هاي ارتودنسي هنوز به انتها نرسيده است .

  • در اين ارتودنسي شما مي توانيد از براكت هاي بي رنگ و شفاف استفاده كنيد اما سيم فلزي آن هنوز قابل مشاهده است ، بنابراين شما نمي توانيد آنرا به طور كامل از ديده ها پنهان كنيد و اين از موارد ضعف ارتودنسي ديمون به شمار مي آيد
  • ارتودنسي ديمون نيز مانند ارتودنسي سنتي در روز هاي اول كمي تحريك كننده و آزار دهنده است
  • هزينه اين ارتودنسي بيشتر و نزديك به دو برابر ارتودنسي سنتي است
  • عدم اتصال كامل سيم به براكت ها ممكن است باعث شود كه نا مرتبي هاي دنداني به طور كامل برطرف نشود.
صفحه قبل 1 ... 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->