هزينه و قيمت ونير كامپوزيت دندان

 ونير كامپوزيت دندان روشي است كه مي‌ تواند دندان‌ هاي سفيد و يكدستي براي شما به ارمغان بياورد

مزاياي استفاده از ونير كامپوزيت چيست؟ 

ونير كامپوزيت‌ ها باعث ميشوند دندان بي‌ نقص و زيبا ديده شود. چون بسيار نازك هستند و با چسب مخصوصي (باند) محكم به سطح دندان چسبانده ميشوند (در مقايسه با سوپر گلو)، آماده‌ سازي دندان در مدت‌ زمان كوتاهي انجام ميشود و همچنين هزينه ونير كامپوزيت نسبت به ساير خدماتي مثل ارتودنسي و لمينت دندان هزينه كمتر و باصرفه‌ تر است

چه زماني بايد ونير كامپوزيت بگذاريم؟

ونير كامپوزيت شكل، رنگ و حالت دندان را بهبود مي بخشد. رنگ پورسلين را ميتوان بسته به مهارت پزشك دقيقاً مطابق بارنگ دندان‌ هاي ديگر و يا هر رنگ دلخواه ديگر انتخاب كرد تا تغيير رنگ دندان‌ ها پوشيده شده يا دندان‌ هاي جلويي سفيدتر و براق‌تر شوند و همچنين لب پرشدگي دندان را پنهان ميكند.

دوام ونير كامپوزيت چقدر است؟

ونير كامپوزيت سال‌ هاي زيادي دوام مي‌ آورد اما همانند دندان طبيعي ممكن است لب پر يا شكسته شود كه دندانپزشكتان به شما خواهد گفت كه هر ونير كامپوزيت چقدر دوام خواهد داشت. لب پر شدگي كوچك ونير كامپوزيت را ميتوان ترميم كرد و يا اينكه ميتوان يك ونير كامپوزيت جديد جايگزين آن كرد.

براي مطالعه بيشتر : ايمپلنت دندان

سفيد كردن دندان‌ها به‌ وسيله ونير كامپوزيت چگونه انجام ميگيرد؟

عمل سفيد كردن دندان ونير كامپوزيت به كمك تركيبات شيميايي غير آسيب‌ رسان به دندان انجام ميپذيرد و يك ماده‌اي است كه عوامل اكسيدكننده را آزاد ميكند و اين ماده به جزء رنگي دندان متصل ميشود و منجر به حذف رنگ‌ دانه از داخل دندان ميگردد. درواقع اين ماده، رنگ دندان را بي‌ رنگ ميكند. غلظت ماده استفاده‌ كننده در روش سفيد كردن در مطب با منزل(بليچينگ دندان) متفاوت است و معمولاً ماده استفاده‌ شده در مطب از غلظت بيشتري برخوردار است.

مزيت ونير كامپوزيت براي مرتب كردن دندان‌ها

مزيت اين روش زمان بسيار كمتر درمان است و همچنين عوارض درمان ارتودنسي دندان مثل احتمال تغيير رنگ دندان‌ ها و يا پوسيدگي را ندارد همچنين از مزيت‌ هاي ونير كامپوزيت بستن فواصل ميان دندان‌ ها و كمتر بودن هزينه ونير كامپوزيت است. گاهي اوقات فواصل ميان دندان‌ هاي افراد تأثير زيادي در ظاهر آنان مي‌گذارد زيرا اين فاصله‌ ها موجب منحرف شدن چشم فرد مقابل به سمت خود و در نتيجه توجه نكردن به چهره شخص ميشود و درصورتيكه تعداد فواصل بين‌ دنداني زياد باشد و همراه با مشكلات ديگر مثل تغيير رنگ و يا مشكلات شكل و فرم دندان‌ ها باشد روش ايده آل براي اصلاح آن ونير كامپوزيت است.

 

ارتودنسي كودكان ، بهترين زمان براي شروع ارتودنسي كودكان

 در اين مقاله قصد داريم شما را با همه چيز در مورد ارتودنسي كودكان آشنا كنيم .

 كودكان از هر لحاظي ظريف هستند و تمام ساختارهاي بدنشان تا سنين خاصي همچنان ظريف باقي مي‌ماند. براي همين، بايد با دقت مراقب سلامتي آن‌ها بود. در اين ميان، دندان‌هاي كودك از اهميت فوق‌العاده زيادي برخوردار هستند. آن‌ها دندان هاي شيري دارند و براي مدت زيادي از اين دندان ها استفاده مي‌كنند. نحوه نگهداري و مراقبت از دندان‌ هاي شيري در سنين كودكي، تاثير بسيار زيادي بر روي رويش دندان هاي دائمي مي‌گذارد. براي همين كودكان بايد به طور منظم به دندانپزشك مراجعه كنند تا مشكلات مربوط به دندان‌هاي آن‌ها برطرف شود.

كودك شما چه زماني به مراقبت و درمان ارتودنسي نياز دارد؟

اگر از بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران اين سوال بپرسيد اين گونه به شكا پاسخ خواهد داد :همانطور كه در ابتدا نيز ذكر شد، كودك بايد بطور مرتب و منظم به نزد دندانپزشك مراجعه كند. اگر مشكل خاصي متوجه دندان هاي فرزندتان بود كه فراتر از دانش دندانپزشك باشد، او كودك شما را به متخصص ارتودنسي ارجاع مي‌دهد.

دليل شروع ارزيابي و درمان ارتودنسي كودكان از سن 7 سالگي به اين خاطر است كه، بيشتر مشكلات جزئي و ظريف مربوط به رشد فك و يا دندان ها حدودا از اين سنين آغاز مي‌شود. بيشتر بچه‌ها درمان فعال ارتودنسي را بين سنين 9 تا 14 سالگي شروع مي‌كنند. ارتودنتيست ها توصيه مي‌كنند در حالي كه فرزند شما هنوز در حال رشد است، مشكلات دنداني آن ها را اصلاح كنيد. زيرا پس از به اتمام رسيدن سن رشد و بالغ شدن آن ها، پروسه هاي درماني ارتودنسي ممكن است طولاني تر و پرهزينه تر باشد.

كودكان از چه سني مي‌توانند از بريس ارتودنسي استفاده كنند؟ 

زماني كه كودكي واقعا نيز به پروسه ارتودنسي داشته باشد، سن و سال مراجعه، ملاك و معيار قرار نمي‌گيرد. برنامه درماني بستگي به نيازهاي كودك دارد، و از يك كودك به كودك ديگر متغيير است. به عنوان مثال، بچه‌هايي كه شكاف كام و لب دارند بايد قبل از رويش اولين دندان‌هاي دائمي‌شان با كمك تجهيزات ارتودنسي مخصوص تحت درمان قرار بگيرند.

كودكان از چه سني مي‌توانند از بريس ارتودنسي استفاده كنند؟

زماني كه كودكي واقعا نيز به پروسه ارتودنسي داشته باشد، سن و سال مراجعه، ملاك و معيار قرار نمي‌گيرد. برنامه درماني بستگي به نيازهاي كودك دارد، و از يك كودك به كودك ديگر متغيير است. به عنوان مثال، بچه‌هايي كه شكاف كام و لب دارند بايد قبل از رويش اولين دندان‌هاي دائمي‌شان با كمك تجهيزات ارتودنسي مخصوص تحت درمان قرار بگيرند.

آيا دندانپزشك مي‌تواند كار ارتودنسي كودكان را انجام دهد؟

بله بسياري از دندانپزشكان براي برخي از پروسه‌ هاي ارتودنسي آموزش ديده‌اند. با اين وجود آن ها نميتوانند تمام كارهايي كه يك متخصص ارتودنسي انجام ميدهد را انجام دهند و براي داشتن درمان هاي حرفه اي و تخصصي شما در نهايت بايد به يك متخصص ارتودنتيست مراجعه كنيد

دلايل از دست دادن دندان چيست؟

 از دست دادن دندان دائمي نه تنها بر سلامت دهان تاثير مي گذارد؛ مي تواند دشوار باشد و باعث شود كه

بيمار هايي خود را در طول زمان ظاهر شود و احساس كنيد. درمان دندانپزشكي ترميمي مي تواند براي جايگزيني دندان هاي افتاده يا پوسيده شده، بازگرداندن عملكرد دندان ها و بهبود سلامت دهان و دندان باشد.

علل دندان گم شده چيست؟ 

دلايل متعددي براي دندان هاي گم شده وجود دارد. اگر چه بيشتر از دست دادن دندان ناشي از بهداشت دهان و دندان است، ممكن است دندان هاي سالم به علت آسيب يا ضايعه از دست بروند. درك علل دندان هاي از دست رفته مي تواند به شما در محافظت از لبخند شما كمك كند. علل احتمالي عبارتند از:

بيماري لثه:

ناشي از پلاك و تارتار، بيماري لثه يك عفونت باكتريايي لثه است و مي تواند منجر به از دست رفتن دندان شود.

براي مطالعه بيشتر: كامپوزيت دندان

پوسيدگي دندان:

پوسيدگي دندان ناشي از پلاك و دندان است كه شامل باكتري ها، بقاياي مواد غذايي و اسيد از هضم باكتري است. هنگامي كه در دندان ها قرار مي گيريد، اسيد داخل پلاك و پايه، دندان ها را از بين مي برند، منجر به پوسيدگي مي شود. وقتي فساد دنداني شديد مي شود ممكن است استخراج دندان ضروري باشد.

جلوگيري از از دست دادن دندان

  • بهداشت دهان و دندان مناسب
  • برنامه امتحانات و تميز كردن دندان هاي معمولي
  • در هنگام ورزش به عنوان يك نگهبان دهان بپرهيزيد
  • گزينه هاي درمان خود را كشف كنيد

هنگامي كه از دست دادن دندان رخ مي دهد، مهم است كه به دنبال درمان براي بازگرداندن بهداشت دهان و جلوگيري از آسيب بيشتر. درمان هاي ترميم كننده، مانند ايمپلنت دندان و پل هاي دنداني( بريج دندان )، براي جايگزيني دندان هاي ناپديد و بازگرداندن عملكرد دندان در دسترس هستند.

 

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع چيست؟

 اگر از بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران اين سوال را بپرسيد اينگونه به شما پاسخ خواهد داد:

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع بسيار است.

بريس هاي ارتودنسي مي توانند مشكلات همسويي فك بالا و پايين را حل كنند.

دستگاه هاي ارتودنسي ثابت  يا ارتودنسي متحرك مي توانند ، شلوغي دندان و يا فاصله هاي دنداني را برطرف كنند.

آنها ممكن است بهترين چيزهايي باشند كه تا به حال  شما يا فرزندتان داشته ايد.

مزاياي درمان ارتودنسي به موقع مي تواند در طول زندگي شما به خوبي احساس شود.

زمان و تلاش شما در درمان ارتودنسي سرمايه گذاري مي شود و در طول زندگي با بهبود سلامتي دهان و دندان از آن بهره خواهيد برد.

آيا درمان ارتودنسي بهداشت دهان و دندان را آسانتر مي كند؟

جواب كوتاه – بله است.

يكي از مزاياي درمان ارتودنسي به موقع راحتتر كردن ، مسواك زدن و تميز كردن دندان ها است، با رديف كردن دندان ها به طور كلي سلامت دندان ها راحتتر بدست مي آيد، زيرا تميز نگه داشتن دندان هايي كه به درستي تراز نباشند بسيار دشوار است، دندان هاي شلوغ و بهم ريخته مي توانند پوسيدگي دندان و استرس بر لثه ها و استخوان هاي حمايت كننده را افزايش دهند، ناهماهنگي دندان ها مي تواند منجر به ناهماهنگي فك ها شوند، اين معضل ممكن است مجموعه اي از بيماري ها را در بر داشته باشد.

لبخند زيبا و بهتر 

خيلي دير نيست، شما هم مي توانيد از لبخند زيبا و رويايي خود لذت ببريد.

مزاياي داشتن يك لبخند زيبا اينست كه چهره شما را تغيير خواهد داد.

محافظت از دندان ها و لثه ها

اگر شما دندان هايتان را  كشيده ايد و جاي خالي دندان داريد ممكن است دچار پوسيدگي غير طبيعي ميناي دندان و تخريب لثه ها شده باشيد.

جلوي از دست دادن دندان را بگيريد !!!

از مزاياي درمان ارتودنسي به موقع مي توان به جلوگيري از از دست دادن دندان ها اشاره كرد، دندان هايي كه اصلاح نمي شوند مي توانند در از دست دادن استخوان در طول زمان تاثير داشته باشند، اين مي تواند به شدت بر روي ظاهر تاثير گذاشته و باعث سخت تر شدن جويدن و صحبت كردن به طور طبيعي شود، همچنين از دست دادن دندان مي تواند باعث ايجاد انواع بيماري ها شود.

درمان ارتودنسي چگونه عمل مي كند؟

اين درمان از دونوع ارتودنسي ثابت و ارتودنسي متحرك براي حركت دندان ها و رشد فك ها و بازسازي ماهيچه ها كمك مي گيرد، اين وسايل از طريق وارد آوردن فشار ملايم و حساب شده اي روي دندان ها و فك ها كار مي كنند.

براي كسب اطالاعات بيشتر ئر مورد ساير خدمات دندانپزشكي مثل ايمپلنت دندان ، بريج دندان و... مي توانيد به سايت ايده آل كلينيك مراجعه كنيد.

مرتب كردن دندان ها با ارتودنسي شفاف و نامرئي

 ارتودنسي شفاف و نامرئي يكي از پر طرفدارترين انواع ارتودنسي به شمار مي آيد.

محبوبيت اين ارتودنسي به دلايل مختلفي است.

يكي از سوالاتي كه مردم از ارتودنتيست ها مي پرسند اين است كه چقدر طول مي كشد تا دندان هايم با ارتودنسي شفاف و نامرئي Invisaling  مرتب شوند.

اگر اين سوال را از بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران بپرسيد اينگونه به شما پاسخ خواهد داد:

براي موارد ساده 12 تا 18 ماه و براي موارد پيچيده تر 24 ماه يا كمي طولاني تر بسيار موثر است.

مشاوره اوليه 

در مشاوره اوليه همه چيز در مورد ارتودنسي نامرئي به شما توضيح داده خواهد شد.

آنها اين برنامه را به اضافه هزينه ارتودنسي به شما پيشنهاد مي دهند و انتظار دارند كه درمان نزديك به زمان برآورد شده به نتيجه مطلوب برسد.

اگر شما از اين دستگاه متحرك ارتودنسي درست استفاده كنيد و هيچ كدام از قرار ملاقات خود را به تاخير نيندازيد برنامه به درستي پيش خواهد رفت.

آيا  سن افراد در استفاده ازارتودنسي Invisalign مهم است؟

به طور معمول اين ارتودنسي براي افرادي كه بلوغ استخواني خود را پشت سر گذاشته اند استفاده مي شود.

اما هيچ محدوديتي براي بزرگسالان و ميانسالان ندارد.

آيا شما مي توانيد به اندازه لازم از اين ارتودنسي استفاده كنيد؟

در ابتدا و قبل از تصميم گيري براي انتخاب اين نوع ارتودنسي نامرئي بيماران بايد سوالاتي را از خوشان بپرسند.

آنها بايد از خودشان بپرسند :

آيا من به اندازه كافي در تصميم گيري خود براي استفاده از نگهدارنده ها 22 تا 23 ساعت در روز مصمم هستم؟

آنها بايد از خودشان مطمئن باشند كه نكات ضروري را در استفاده از اين ارتودنسي بكار مي برند.

بيماران بايد نگهدارنده ها را تنها براي خوردن و نوشيدن و مسواك زدن از دهان خود خارج كنند.

مزاياي ارتودنسي شفاف و نامرئي

اين نوع درمان ارتودنسي بسيار جذاب است زيرا روشن و تقريبا نامرئي است.

در فيلم يا عكس تشخيص داده نمي شود.

با استفاده از اين ارتودنسي نيازي نداريد كه در رژيم غذايي خود تغييراتي بدهيد.

يكي از مزاياي اصلي اين ارتودنسي همين است.

زيرا در ساير بريس ها ( دستگاه هاي ارتودنسي ) غذاهاي چسبناك و سخت بايد از ليست غذا هاي روزانه شما حذف شود.

اين به اين دليل است كه ممكن است براكت ها يا سيم قوس دار ارتودنسي شما بشكند.

اما با استفاده از ارتودنسي شفاف و نامرئي ديگر شما ناچار نيستيد چيزي را از ليست غذايي خود حذف كنيد.

تنها كافي است اين ارتودنسي متحرك را از دهان خود خارج كنيد و هر چيزي كه دوست داريد بخوريد.

پل هاي دنداني و نحوه كار آنها چيست؟

 اگر اخيرا دندان خود را از دست داده ايد، به علت آسيب، وضعيت پزشكي يا علل طبيعي، ممكن است بدانيد كه گزينه هاي شما براي بازگرداندن لبخند شما چه هستند. يك دندان شكسته مي تواند يك شكاف ناخوشايند ايجاد كند، اما اغلب بيش از يك مشكل زيبايي است. شما همچنين مي توانيد هنگام جويدن، ناراحتي در فك، يا ساير مشكلات ناشي از تغيير، را حس كنيد يكي از رايج ترين راه حل هاي اين مشكل، داشتن يك پل دندان در دهان شماست.

پل دندان چيست؟

پل دنداني يك راه حلي است كه وقتي دندان را از دست مي دهيد يا زماني كه شكاف ايجاد مي شود كه دندان هاي ديگر شما ممكن است از دست بروند. اين دندان فضاي خالي بين 2 دندان را به طوري پوشش مي دهد كه همانند دندان عمل مي كند.

در كل چهار نوع پل دندان وجود دارد، و دندانپزشك خود كه تعيين خواهد كرد گزينه مناسب  براي وضعيت شما كدام يك مي باشد. يك پل سنتي شايع ترين نوع مي باشد كه شامل يك يا چند دندان جعلي است كه اين تاج ها به دندان هاي اطراف دندان هايي كه از دست رفته اند، چسبيده اند.

نوع نهايي يك پل پشتيباني شده از ايمپلنت است كه اغلب هنگامي استفاده مي شود كه بيش از يك دندان دست رفته موجود است. اين پل ها توسط ايمپلنت ها نصب مي شوند كه براي حداكثر پايداري به استخوان شما احتياج دارند. اكثر دندانپزشكان  ايمپلنت دندان را براي هر دندان كه از بين رفته است قرار مي دهد.

مزاياي پل دندان

پل هاي دنداني مزاياي متعددي دارند. اين روش ساده نتيجه زيبايي جذاب را فراهم مي كند كه فضا خالي را از بين مي برد و لبخند يكنواخت و زيبا را ايجاد مي كند. هنگامي كه يك يا چند دندان شكسته داريد، مي توانيد از مشكلات خوردن و جويدن نيز رنج ببريد. جايگزيني دندان ها با پل ها، هر گونه مشكلي را كه ممكن است هنگام خوردن شما تجربه شود را از بين مي برد. سخنراني شما نيز ممكن است توسط يك دندان شكسته تاثير بگذارد، بنابراين آن را با يك دندان جعلي به شما اجازه مي دهد به طور صحيح صحبت كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي مثل دندانپزشكي اطفال ، ارتودنسي دندان(ارتودنسي نامرئي، متحرك و ثابت و.... مي توانيد به سايت كلينيك دندانپزشكي ايده ال مراجعه كنيد.

 

دندان عقل و ارتودنسي – آيا كشيدن دندان عقل براي ارتودنسي لازم است ؟

 رابطه دندان عقل با ارتودنسي چگونه است ؟ اگر از بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران اين سوال را بپرسيد اينگونه يه شما جواب خواهد داد:

دندان عقل يا مولر سوم آخرين دنداني است كه در قوس دنداني ظاهر مي شود.

به طور معمول سنين 17  تا 22 سالگي را محدوده ظاهر شدن اين دندان  مي دانند.

اگرچه در بسياري از افرادي كه تمام دندان هاي دائمي خود را در آورده اند و سن جواني را هم پشت سر گذاشته اند ، افرادي هستند كه هنوز دندان عقل آنها رويش نكرده است.

اگر رشد فك ناكافي باشد و يا فرد مبتلا به كم خوني باشد در اين صورت دندان عقل او نهفته باقي خواهد ماند.

دندان هايي كه در مدت زمان معقول ظاهر نشده  و تكميل نشده اند نهفته نام دارند..

اتهام به دندان عقل براي بروز مشكلات 

بسياري از افراد دندان عقل را متهم به  بروز مشكلات ساير دندان هاي خود دانسته اند.

چون اين دندان آخرين دنداني است كه در قوس دنداني هر فردي ظاهر مي شود.

دليل ديگري  كه باعث اتهام به مشكل ساز بودن دندان عقل مي دانند حركت آن و اعمال فشار بر ديگر دندان ها است.

هنگامي كه  اين دندان تلاش مي كند جاي خود را به بيرون پيدا نمايد .

اين امر مي تواند مسئول حركت ديگر دندان ها و افزايش ازدحام دندان و چرخش ديگر  دندان هاي قدامي شود.

آيا تمامي دندان هاي عقل نياز به كشيدن دارند؟

گاهي اوقات يك دندان عقل به تنهايي مشكل ساز به نظر مي رسد.

اين دندان بايد كشيده شود.

در اين ميان بهتر است بدانيم كه تصميم گيري براي خارج كردن دندان مولر سوم از دهان را بهتر است به پايان كار ارتودنسي بيندازيم.

تاثير دندان عقل بر ثبات دندان

ازدحام دندان ها در برخي از افراد جوان پس از پايان درمان ارتودنسي يك پديده طبيعي و اجتناب ناپذير در طول سال است.

سن افراد در اين پديده ممكن است از فردي به فرد ديگر متفاوت باشد.

ثبات دندان ها پس از درمان ارتودنسي بستگي فراواني به سن افراد دارد.

لزوم كشيدن دندان عقل براي درمان ارتودنسي

متخصص ارتودنسي شما در بررسي هاي اوليه و با كمك گرفتن از تصاوير راديولوژي تشخيص مي دهد كه آيا ضرورتي براي كشيدن دندان عقل از دهان وجود دارد يا نه .

گاهي شلوغي  و ازدحام دندان ها  به قدري زياد است كه متخصص ارتودنسي شما چاره اي جز خارج كردن دندان عقل از دهان شما ندارد .

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي( ايمپلنت و بريج دندان ، دندانپزشكي اطفال و...) به سايت دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد.

درمان ارتودنسي و نحوه مراقبت از بهداشت دهان و دندان

 در اين مقاله با نكاتي در مورد ارتودنسي دندان كه براي حفظ بهداشت دهان و دندان ضروري ست اشنا مي شويد.

كشيدن صحيح نخ دندان و مسواك زدن روزانه، يكي از مهم‌ترين كارهايي است كه بايد در طول درمان ارتودنسي انجام داد.

چه ارتودنسي باشد چه نباشد، مسواك هميشه حرف اول را مي‌زند! 

مسواك هميشه و در هر شرايطي يكي از ملزومات بهبود و ارتقاء سلامت دهان و دندان است. چه موها و فرچه آن نرم باشد چه زبر و خشن، در هر صورت دوست دندان هاي شما است و بايد همواره با كمك خمير دندان هاي حاوي فلورايد، روزانه دست كم 2 بار مسواك بزنيد. اگر مسواك عادي داريد كه از همان ها ميتوانيد در طول درمان ارتودنسي خودتان نيز استفاده كنيد. اما اگر حوصله جابجايي مسواك روي دندانهايتان را نداريد از مسواك برقي استفاده كنيد.

لزوم استفاده صحيح از نخ دندان حين درمان ارتودنسي

براي تميز كردن و تامين بهداشت دهان و دندان تنها مسواك كافي نيست. كساني كه تحت درمان ارتودنسي هستند بايد در طول شبانه روز دست كم 1 بار دندان هاي خود را با كمك نخ دندان تميز كنند. اغلب اين افراد با نخ دندان كشيدن مشكل دارند چون با وجود بريس ، سيم و براكت ها نميتوان به درستي نخ دندان كشيد. متخصصان براي رفع اين مشكل وسيله اي به نام فلاس تردر يا (floss threader) را پيشنهاد ميكنند.

بهترين راه حل براي تميز كردن دهان و دندان در درمان ارتودنسي

شما اصلا مجبور نيستيد حفظ و ارتقاي بهداشت دهان و دندان را به استفاده از مسواك محدود كنيد. اگر بخواهيد ميتوانيد از برخي روش هاي شستشوي دهان و دندان گياهي نيز استفاده كنيد. براي مثال نوعي رنگ گياهي وجود دارد كه ميتواند پس از قرار گرفتن در دهان آب شده و به تميز شدن دندان ها كمك كند. اين دارو به شكل محلول و حتي قرص موجود است. اما نكته مهم اين است كه، از اين قرص و روش هاي ديگر بايد در كنار مسواك استفاده كرد. زيرا مسواك همواره براي دندان ها مفيد است و نبايد روش هاي ديگر را جايگزين آن كرد. روش هاي ديگر همگي مكمل هستند.

براي آشنايي با بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران مي توانيد به سايت دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد. 

فوايد لمنيت دندان آشنايي با ۵ مزيت لمينت دندان

 لمينت دندان مي تواند به احياي لبخند شما و ترميم مشكلاتي از قبيل لب پر شدن جزئي دندان، ترك دندان و تغيير رنگ كمك كند. اگر نسبت به لبخندتان و اجزاي آن احساس ناخوشايندي داريد و دوست نداريد لبخند بزنيد يا حين خنديدن جلوي دهان خود را ميگيريد، ميتوانيد از مزايا و فوايد لمينت دندان بهره ببريد.ادامه مقاله را بخوانيد تا با دست كم ۵ مورد از مزاياي لمينت دندان كه به نوعي مشهور به ارتودنسي دندان فوري است آشنا شويد.

عيوب دندان را ميپوشاند و ترميم ميكند 

لمينت دندان قادر است اغلب مسائل و عيوب دندان از لحاظ ظاهري و زيبايي شناختي كه در هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند مثل تغيي رنگ دندان تركخوردن و....را به خوبي برطرف كند

نياز زيادي به تراش ميناي دندان ندارد

مينا سطحي ترين و البته محكمترين لايه دندان است. اين لايه به رنگ سفيد است و ما سفيد رنگ بودن دندانمان را مديون همين لايه هستيم. اين لايه زنده نيست و اگر دچار فرسايش شود ديگر قابل ترميم نخواهد بود. و بايد با روش هاي دندانپزشكي و مصنوعي آن را ترميم كرد.

همانطور كه احتمالا ميدانيد براي نصب روكش  دندان بايد بخشي از صخامت مينا را تراش دارد. به نسبت ونير كامپوزيت و ساير روكش هاي دندانپزشكي، براي نصب لمينت ما تنها ضخامت اندكي از ميناي دندان را تراش ميدهيم زيرا خود لمينت ها به اندازه كافي نازك هستند.

از تغيير رنگ دندان شما جلوگيري ميكند

در مقايسه با ونير كامپوزيت كه در برابر لكه و رنگ آسيب پذير است، ساختار لمينت ها به گونه اي است كه به سختي رنگ ميپذيرد. اگر شما بتوانيد به طور منظم از آن ها مراقبت كنيد احتمالا در تمام  طول عمر لمينت، شما شاهد تغيير رنگ آن ها نخواهيد بود

در كمترين زمان ممكن اعتماد به نفس شما را بالا ميبرد

به نسبت ساير روش هاي دندانپرشكي ترميم و زيبايي مثل ايمپلنت دندان ، بريج دندان و حتي ارتودنسي دندان، نصب لمينت تنها دو جلسه زمان نياز دارد و بعد از آن شما به يك لبخند كامل و بي عيب و نقص  دست پيدا خواهيد كرد.

بر خلاف روش هاي دندانپزشكي مروسمي مانند ارتودنسي دندان كه نيازمند رسيدگي و مراقبت بالايي هستند، لمينت ها تنها نيازمند مراقبتي اندك هستند و دقيقا به همان اندازه مراقبت نياز دارند كه دندان هاي طبيعي خودتان دارند

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي(دندانپزشكي اطفال، جراحي فك و..... مي توانيد به ساين دندانپزشكي در كلينيك مراجعه كنيد.

 

چه زماني مراجعه به متخصص ارتودنسي لازم است؟

 مراجعه به متخصص ارتودنسي چرا و چه زماني بايد صورت بگيرد؟

مردم مي خواهند بدانند كه در صورت داشتن چه علائمي مي توانند خود را به يك ارتودنتيست نشان دهند؟

اگر شما به طور منظم دندان هاي خود را به يك دندانپزشك عمومي نشان دهيد او در صورت نياز شما را به يك متخصص ارتودنسي معرفي مي كند. اما در هنگام انتخاب متخصص ارتودنسي بهتر است مسئله دسترسي به مطب او را در نظر داشته باشيد ، زيرا به دليل طولاني بودن پروسه درمان ارتودنسي ممكن است بعدا دچار مشكل شويد.( مثلا اگر ساكن كرج هستيد بهتر است بهترين متخصص ارتودنسي در كرج را انتخاب كنيد.)

يك چك ليست براي خود تهيه كنيد 

ابتدا الگوي صورت بيمار ، سلامت دندان ها و پيچيدگي فوريتي دندان هاي دائمي را مورد ارزيابي قرار دهيد.

نماي جلوي چهره بيمار را براي تقارن و تعادل كلي صورت بررسي كنيد.

ببينيد آيا چانه فرزند شما به درستي با ساير استخوان هاي صورت و اندام فوقاني تنظيم مي شود.

اگر اين چنين نباشد ممكن است يك تغيير عملكرد فك پايين يا يك الگوي رشد نامتقارن وجود داشته باشد.

مراجعه به متخصص ارتودنسي به دليل وضعيت لب

آيا لب هاي فرزندتان در حالت بسته بودن دهان روي هم قرار مي گيرند؟

آيا لب بالا مي تواند تمام سطح دندان هاي فك بالا را بپوشاند؟

آيا لب پايين دندان هاي فك پايين كودكتان را به خوبي مي پوشاند يا بيش از حد جلو نيست؟

شما مي توانيد در نگاه اول وضعيت لب را به خوبي تشخيص دهيد.

توجه به لبخند

به دندان هاي كودك خود به دقت نگاه كنيد آيا او دندان هاي شلوغ و پرتراكمي دارد؟

آيا هنگام لبخند زدن لثه هايش بيش از حد نمايان نيست؟

اگر اين چنين باشد او در سن جواني اعتماد به نفس كافي براي لبخند زدن را از دست خواهد داد.

بنابراين يك قرار ملاقات با ارتودنسي كودكان داشته باشيد تا بتوانيد از بروز مشكلات پيچيده تر در آينده جلوگيري كنيد.

تحليل لثه

ضخامت بافت لثه براي در بر گرفتن دندان ها بسيار مهم است.

در كودكاني كه دندان هاي شلوغ و پر تراكمي دارند بافت لثه ضخامت كمتري نسبت به ساير كودكان دارد.

براي رفع اين مشكل بهتر است كودك خود را نزد يك متخصص ارتودنسي كودكان ببريد.

جلوگيري از شلوغي دندانها

يك مشاوره در كلينيك ارتودنسي مي تواند چگونگي جلوگيري از بوجود آمدن دندان هاي شلوغ و پرتراكم را براي شما روشن كند.

كشيدن زود هنگام دندان ها مي تواند يك راه حل سريع براي جلوگيري از ازدحام دندان هاي دائمي باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي( ايمپلنت دندان، بريج و پروتز دندان و...) مي توانيد به سايت دندانپزشكي دركلينيك مراجعه كنيد. 

صفحه قبل 1 ... 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->