حساسیت دندان کودکان

 درست مانند بزرگسالان، کودکان نیز می توانند حساسیت دندان را تجربه کنند. حساسیت دندان کودکان معمولاً بعد از خوردن غذاهای گرم یا سرد یا بعد از مسواک زدن تجربه میشود که با احساس سوزش دردناک و حس ناخوشایندی همراه است. با کلینیک تاج دنتال باسابقه ترین کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید تا در این مقاله به طور کامل درباره دلیل حساس شدن دندان کودکان و نحوه درمان آن آشنا شوید.

چرا دندانها حساس می شوند؟

حساسیت دندان وقتی رخ می دهد که عاج (دنتین)، یک بافت متخلخل که در زیر مینای دندان در معرض دید قرار بگیرد. عاج دارای کانالهای میکروسکوپی به نام توبولها است که مسیرهای عصبی هستند.

هنگامی که این لوله‌ها در اثر از بین رفتن مینای دندان یا بافت لثه بدون حمایت  پوشش قرار داشته باشند یا در معرض دید باشند، اعصاب توسط محرک ها از جمله مسواک زدن دندان، گرما یا سرما یا در برخی موارد مصرف مواد غذایی شیرین و قندی به راحتی تحریک می شوند.

در این حالت دندان فوراً احساس ناراحتی می کند، اما بلافاصله بعد از دور شدن عامل محرک (مثل سرما و گرما) حساسیت فروکش میکند. حساسیت دندان کودکان نیز به همین شکل رخ میدهد و مشابه حساسیت بزرگسالان است. علاوه بر این حساسیت دندان از جمله شکایات شایع در دندانپزشکی بارداری نیز هست.

علل حساسیت دندان کودکان

دلایل مختلفی برای حساس شدن دندان در کودکان وجود دارد که متخصصان دندانپزشکی کودکان ما در ادامه به توضیح آن ها پرداخته اند:

  • درآمدن یا جوانه زدن دندان های دائمی
  • وارد شدن آسیب به دندان
  • روشهای نادرست مسواک زدن
  • پوسیدگی دندان و سوراخ شدن آن
  • مشکلات سینوس

درمان حساسیت دندان کودکان

چه در حوزه دندانپزشکی بارداری و چه در حوزه دندانپزشکی کودکان ما چندین شیوه درمان حساسیت دندان داریم. در ادامه با برخی از این روش ها آشنا خواهید شد.

  • ·         خمیردندان دندانهای ضدحساسیت

قبل از اینکه به کودک زیر 12 سال اجازه دهید از خمیردندان ضد حساسیت جهت مسواک زدن استفاده کند حتما از دندانپزشک کودکان خود مشورت بگیرید.

  • ·         درمان های ترمیمی

هرگونه آسیب به دندانهای کودک شما، از جمله ترک برداشتن، لب پر شدن یا ایجاد حفره ها ، ممکن است نیاز به درمان های ترمیمی دندانپزشکی از جمله پر کردن دندان یا تاج باشد. اگر کودک شما با مواد پر کننده نقره ای  حساسیت دارد میتوانید از روش هایی مانند کامپوزیت دندان برای ترمیم دندانش استفاده کنید. (برای بزرگسالان معمولا جهت درمان حساسیت دندان از روکش های دندانپزشکی مانند ونیر دندان، لمینت دندان و سایر ونیرها استفاده میشود.)

  • ·         فلوراید درمانی

اگر حفره ها و سوراخ های دندانی باعث حساسیت دندان کودکان شما می شوند، فلورایدتراپی می تواند به کاهش حساسیت کمک کند. فلوراید مینای دندان شما را تقویت می کند و خطرات پوسیدگی گسترده دندان را کاهش می دهد.

 

نحوه انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب

 مشکلات مال‌اکلوژن (مشکلات مربوط به عدم هماهنگی دندان ها و مخصوصا فکین با یکدیگر که باعث میشوند فک ها و دندان ها در موقعیت غیرنرمال قرار بگیرند.) از جمله نگرانی های دندانپزشکی شایع در میان افراد مختلف هستند. کسانی که از این مشکلات رنج میبرند نیاز به درمان ارتودنسی دارند. بنابراین آن ها باید به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب باشند. این افراد باید حتما یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنند تا بتوانند طی دوره درمان از مهارت ها، تجربه و همچنین مشاوره او جهت رفع مال اکلوژن خود کمک بگیرند. این مقاله حاوی اطلاعاتی است که به شما کمک میکند نه تنها یک متخصص ارتودنسی خوب بلکه بهترین متخصص ارتودنسی دندان شهر خودتان(مثلا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج ) را انتخاب کنید. حتما این مقاله را بخوانید.

چرا انتخاب متخصص ارتودنسی برای افراد بسیار مهم است؟

پروسه درمان ارتودنسی یکی از طولانی ترین پروسه های دندانپزشکی است که معمولا چیزی بین 6 تا 2 سال طول میکشد و حتی ممکن است برای برخی ها بیشتر از 2 سال و برای مثال تا 3 سال هم طول بکشد. 6 تا 3 سال واقعا مدت زمان زیادی است و فراموش نکنیم که از لحظه شروع اولین مراحل ارتودنسی دندان تا لحظه پایان ارتودنسی و شروع کار با ریتینرها شما تنها با یک متخصص سروکار دارید و کل درمان شما بر عهده همان یک متخصص است. بنابراین انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان برای اینکار بسیار مهم است. مهم است که شما متخصصی انتخاب کنید که هم اخلاق خوبی داشته باشد و هم مهارت، تجربه و سایر فاکتورهای لازم جهت مدیریت مراجعان را داشته باشد.

درمان ارتودنسی خود را به چه کسی بسپاریم؟

خیلی از افراد بدون داشتن هیچ معیار یا ملاکی به اولین متخصص ارتودنسی دندانی که میرسند او را به عنوان متخصص خود انتخاب میکنند. هرچند که معیارهای خاصی برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان وجود ندارد اما به نظر میرسد که داشتن حداقل چند معیار انتخابی میتواند به شما در انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب کمک کرده و دوره درمان موفقی را برایتان رقم بزند. در ادامه با چند معیار و فاکتور موثر در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان آشنا خواهید شد. اگر دوست ندارید درمان خود را به هر کسی واگذار نکنید حتما برای خود چند معیار داشته باشید یا چند فاکتور زیر را در هنگام انتخاب متخصص در نظر بگیرید.

  • تجربه و تخصص
  • اخلاق، پیگیری و صبوری
  • انواع درمان ارتودنسی دندان
  • برنامه های پرداخت

 

درمان ها و روش های زیبا تر کردن دندان ها در دندانپزشکی زیبایی

 درمان های مختلفی در این تخصص بر روی دندان ها صورت میگیرد، که در ادامه با برخی از این درمان ها بیشتر آشنا خواهید شد. اگر میخواهید بدانید که دندانپزشکی زیبایی چگونه میتواند به لبخند شما زیبایی ببخشد ادامه مقاله را از دست ندهید.

زیبایی دندان با کمک گرفتن از کامپوزیت‌ها

طی فرآیند کامپوزیت دندان، موادی که همرنگ دندان ها هستند با کمک چسپ های مخصوصی به بخش جلویی دندان ها متصل میشوند یا پیوند میخورند. اگر دندان ها به صورت جزئی کج شده باشند و به کمک کامپوزیت ظاهر نامناسب آن ها را پنهان کنند، به آن زیبایی بدون کمک از ارتودنسی گفته میشود.

روکش دندان

دندان هایی که آسیب وارد شده به آن ها نسبتا وسیعتر است را میتوان با کمک روکش دندان ترمیم کرده و زیباتر نشان داد. هرچند که کارایی ونیرها در زیبایی دندان بیشتر است اما چون روکش ها سطح بیشتری را میپوشانند، و کم هزینه تر هستند، با استقبال بیشتر مواجه هستند.

لمینت های سرامیکی

دندان های که تغییر رنگ داده اند یا عیوب ظاهری دارند طی این روش با کمک لایه هایی از سرامیک پوشانده میشوند و جز زیبایی، چیزی از آن ها دیده نمیشود. استفاده از لمینت ها سرامیکی مستلزم تراش خوردن بخشی از ضخامت مینا است

ایمپلنت ها

زمانی که یکی از دندان ها به هر دلیلی بی افتد جای خالی آن معمولا مشکل بزرگی در زیبایی دندان های شما خواهد بود. برای جبران این مشکل، ایمپلنت ها میتوانند گزینه بسیار مناسبی باشند تا علاوه بر پر کردن فضای خالی، ظاهری بهتر به طرح لبخند ببخشند. هرچند که ایمپلنت دندان بیشتر برای بهبود و اصطلاح است اما نمیتوان تاثیر آن در مفهوم زیبایی را در نظر نگرفت(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ایمپلنت می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی ایده ال مراجعه کنید.)

سفید کردن دندان ها با فرآیند بلیچینگ

قطعا یکی فاکتورهای دخلیل در ظاهر دندان ها رنگ آن ها است. دندان هایی که سفید هستند نشان میدهند افراد به بهداشت و سلامتی خود اهمیت میدهند و برعکس دندان هایی که تیره و بد رنگ هستند نشان میدهند اوضاع سلامت عمومی اشخاص اصلا جالب نیست.

برای کسب طالاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ( ارتودنسی دندان ، دندانپزشکی اطفال ، جراحی فک و....) می توانید به سایت مجله تخصصی دندانپزشکی ارتوتیپز مراجعه کنید.

بریس پشت دندانی چیست؟

 بریس پشت دندانی یا ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی دندان است که طرفداران خاص خود را دارد. بعضی از بیماران نگران این هستند که دهان پر از فلز آنها را همه ببینند. آنها می پرسند که آیا برای دریافت ارتودنسی دندان راه دیگری هم وجود دارد؟ در جواب ما میگوییم بله، دستگاه هایی با اتصالات خاص وجود دارد که به جای جلو دندان های شما، در پشت دندان ها قرار می گیرند. این اتصالات همان بریس ها پشت دندانی هستند که توسط متخصص ارتودنسی دندان نصب میشوند. اگر شما نیاز به دریافت ارتودنسی ثابت هستید و نمی خواهید قطعات فلزی در دهان خود را به نمایش بگذارید  میتوانید از این نوع دستگاه های ثابت استفاده کرده و صاحب لبخندی با دندان های بهتری شوید.

برای مطالعه بیشتر : مجله ارتودنسی دندان

ارتودنسی لینگوال، درمانی ایده آل برای  بزرگسالان و خجالتی ها

توصیه های بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی یا پشت دندانی  یک انتخاب بی نظیر برای افراد بزرگسال است. این افراد کسانی هستند که درمان آنها تنها باید به وسیله ارتودنسی ثابت صورت بگیرد. از طرفی به دلیل موقعیت های شغلی یا سایر موارد نمی خواهند بریس های آنها را دیگران ببینند. از اینرو بزرگترین مزیت بریس های پشت دندانی مانند ارتودنسی نامرئی یا و ارتودنسی متحرک، پنهان بودن آنها است. باند ها نیز در این نوع بریس در ظاهر دیده نمی شوند. به همین دلیل افرادی که از این نوع ارتودنسی استفاده می کنند هنگامی که در عکس لبخند می زنند هیچ کس متوجه بریس آنها در دهان نمی شود

ارتودنسی لینگوال محبوب جوانانی که رویداد مهمی در پیش دارند

بریس پشت دندانی یا ارتودنسی لینگوال می تواند در برخی از موارد  مشکل کج بودن دندان جوانان را حل کند. چنین مشکلاتی در موقعیت هایی مانند جشن فارغ التحصیلی یا مراسم رسمی مهمی مانند جشن عروسی که جوانان در پیش رو دارند جوانان را تحت تاثیر قرار میدهند. با استفاده از این ارتودنسی دیگر نیازی نیست که آنها مراسم خود را تا پایان درمان به عقب بیندازند. زیرا بزرگترین فایده ارتودنسی لینگوال با بریس پشت دندانی پنهان بودن آن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ( دندانپزشکی بارداری ،دندانپزشکی کودکان و...) می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی تاج دنتال مراجعه کنید.

هزینه لمینت دندان چه قدر است؟

 این سوال بدون شک پرتکرارترین سوالی است که مراجعان از ما میپرسند. برای همین ما سعی میکنیم هم محدوده قیمت لمینت دندان را در این مقاله به شما ارائه دهیم، بلکه عوامل تاثیر گذار روی این قیمت را نیز برایتان توضیح دهیم. ابتدا اجازه دهید که محدوده هزینه لمینت دندان را عنوان کنیم. محدوده قیمت لمینت  بین 1,400,000 تا 1,600,000 تومان است. یعنی به طور میانگین 1.5 میلیون تومان برای هر یک عدد دندان. با این حساب احتمالا میدانید که روش محاسبه در مجموع به چه صورتی است. شما قیمت ذکر شده را ضربدر تعداد دندان های لمینت شده کنید. برای مثال اگر میخواهید 8 دندان خود را لمینت کنید باید چیزی حدود 8.4 میلیون تومان پرداخت کنید.

هزینه لمینت دندان به چه چیزی بستگی دارد؟

به طور کلی عوامل مختلفی هستند که روی هزینه نهایی ونیر دندان لمینتی تاثیر میگذارند. ما در این مقاله تنها مهمترین عوامل را بررسی خواهیم کرد. بر همین اساس مهمترین عوامل عبارتند تاثیرگذار از:

نوع مواد اولیه بکار رفته در ساخت روکش ها: این روکش ها را از چند نوع سرامیک مختلف میسازند که هر کدام قیمت خود را دارند.

شخص متخصص دندانپزشکی زیبایی: تخصص و تجربه دندانپزشکی که برای شما لمینت ها را نصب میکند میتواند روی قیمت لمینت دندان تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

محل انجام لمینت گذاری دندان: موقعیت جغرافیایی یا جایی که کار روکش لمنیتی خود را انجام میدهید نیز روی هزینه ها تاثیر خواهد گذاشت.

تعداد دندان هایی که میخواهید لمینت کنید: هرچه تعداد بالا باشد هزینه ها بیشتر میشود.

روش ساخت و آماده کردن لمینت ها: این روکش ها یا به صورت تخصصی در کلینیک دندانپزشکی با کمک تجهیزات خاص ساخته میشوند یا در لابراتوار توسط توسط متخصصین ساخت روکش دندان انجام میشود.

و در نهایت آزمایشگاه یا لابراتوار انتخابی جهت ساخت روکش ها: برخی از لابراتوراها برای ساخت روکش ها و انواع ونیر هزینه های زیادی درخواست میکنند.

برای انجام لمینت دندان با هزینه مناسب به کجا مراجعه کنم؟

چنانچه برای زیباسازی طرح لبخند خود مصمم هستید به یک کلینیک یا دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید به شما پیشنهاد میکنیم که سری به گنیجنه مقالات سایت ما بزنید و اگر وقت مطالعه ندارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا به شما در این خصوص کمک کنیم. اگر در تهران یا کرج هستید میتوانید به کلینیک تخصصی تاج دنتال که بهترین کلینیک دندانپزشکی جنت آباد  است مراجعه کنید و یا اینکه از طریق لینک دریافت نوبت آنلاین اقدام به دریافت نوبت کنید و باقی ماجرا را به عهده ما بگذارید.

تاثیر سیگار بر ایمپلنت : استعمال دخانیات و سیگار چگونه روی ایمپلنت های دندانی تأثیر می گذارد؟

 به دلیل تأثیر مضر نیکوتین، تنباکو و سیگار، جراحی کاشت دندان در همه اشخاصی که سیگار میکشند موفقیت آمیز نخواهد بود. سیگار و دود آن از چند روش مختلف روی میزان موفقیت این عمل جراحی تاثیر میگذارند:

•             دود سیگار باعث صدمه به لثه ها و استخوان های فک میشود: دود سیگار ساختارهای موجود در قسمت داخلی دهان شما را می سوزاند و حتی می تواند به غدد بزاقی آسیب وارد کرده یا آن ها را مسدود کند. و این اتفاق باعث خشکی دهان می شود. زیرا سیگار عملا دشمن غدد تولید کننده بزاق است. کمبود بزاق می تواند منجر به پوسیدگی دندان و بیماری لثه شود و توده استخوانی که ایمپلنت را احاطه کرده تضعیف میکند.

•             نیکوتین باعث کاهش سرعت عملکرد سیستم دفاعی و سیستم ایمنی بدن می شود: نیکوتین از هر طریقی که وارد بدن شود، جریان اکسیژن و خونرسانی را به استخوان و بافت دهان محدود می کند. از آنجا که در دوره نقاهت ایمپلنت، استخوان فک به این اکسیژن و جریان خون احتیاج دارد، قرار گرفتن در معرض نیکوتین باعث کاهش سطح عملکرد دفاعی و ایمنی بدن و در نتیجه کاهش توانایی در روند بهبودی میشود.

•           دخانیات و نیکوتین مانع از آمیختن و احاطه کردن ایمپنت توسط استخوان میشود: علاوه بر کاهش جریان خون و اکسیژن به استخوان جهت ترمیم، نیکوتین و سیگار کشیدن مانع از فرآیند همجوشی یا جوش خوردن استخوان فک به ایمپلنت دندانی میشود. آزمایشات بالینی نشان داده است که افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیر سیگاری در معرض خطر بیشتری برای شکست فرآیند استئواینتگریشن هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ایمپلنت دندان ، هزینه ایمپلنت و هم چنین سایر خدمات دندانپزشکی ( ارتودنسی دندان ، دندانپزشکی اطفال و...) می توانی به سایت کلینیک دندانزشکی ایده ال مراجعه کنید.

 

هزینه ونیر کامپوزیت په چقدر است؟

 هزینه ها و قیمت ونیر کامپوزیت دندان نسبت به سایر روکش های دندانی مانند لمینت دندان پایین تر است. اگر قیمت یک واحد لمینت دندان 1.5 میلیون تومان باشد قیمت کامپوزیت دندان تقریبا نصف و حدود 700 یا 800 هزار تومان است. علت پایین بودن این هزینه هم دو دلیل است.

اول اینکه کامپوزیت دندان در مطب دندانپزشک ساخته میشود

دوم اینکه برخلاف لمینت دندان تنها در یک جلسه صورت میگیرد

به عبارتی همه چیز در مطب دندانپزشک زیبایی دندان صورت میگیرد و هزینه های اضافی لابراتورا از قیمت کامپوزیت دندان کم میشود.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه کامپوزیت دندان

موارد زیر تاثیر به سزایی روی هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت دارند:

هزینه دریافتی توسط دندانپزشک (سوای از هزینه خود روکش)

موقعیت جغرافیایی شما

پوشش بیمه تکمیلی

مواد بکار رفته در ونیر

تعداد دندان هایی که قصد دارید آن ها را روکش کنید

قصد بهبود طراحی لبخند با ونیر کامپوزیت دارید؟

 

چنانچه برای زیباسازی دندان و طرح لبخند خود مصمم هستید به یک کلینیک یا دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید به شما پیشنهاد میکنیم که سری به گنیجنه مقالات سایت ما بزنید و اگر وقت مطالعه ندارید میتوانید با ما تماس بگیرید تا به شما در این خصوص کمک کنیم. اگر در تهران یا گرج هستید میتوانید به کلینیک تخصصی تاج دنتال که بهترین کلینیک دندانپزشکی جنت آباد است مراجعه کنید

تاثیر ارتودنسی بر سلامت عمومی

 اظهار نظر بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

ارتودنسی علاوه بر این که دندان‌ها را ردیف و مرتب می‌کند، بر سلامت عمومی نیز اثر می‌گذارد. در مقاله حاضر به بررسی تاثیر ارتودنسی بر سلامت عمومی و فواید آن می‌پردازیم، درمانی که لبخندی بی‌عیب و نقص را بر لبان بیمار می‌نشاند و به او کمک می‌کند تا زندگی سالم‌تر و لذت‌بخش‌تری را پیش رو داشته باشد.

تاثیر ارتودنسی بر سلامت عمومی

بسیاری از بیماران دندان‌هایشان را ارتودنسی می‌کنند تا دندان‌های خود را با سیم‌کشی ردیف و مرتب کنند و از داشتن لبخندی زیبا لذت ببرند. اما مزایای ارتودنسی به صاف کردن دندان‌ها ختم نمی‌شود و ارتودنسی سلامتی را نیز ارتقاء می‌دهد؛ فایده‌ای که شاید بسیاری از بیماران ارتودنسی از آن اطلاع نداشته باشند. جالب است بدانید که ارتودنسی با به‌جا گذاشتن اثرهای زیر به سلامتی بیمار نیز کمک می‌کند:

برای مطالعه بیشتر: مجله ارتودنسی دندان

آسیب‌دیدگی کمتر

دندان‌های کج و نامرتب راحت‌تر از دندان‌های ردیف و مرتب لب‌پر می‌شود و می‌شکند. ارتودنسی نقص‌های مربوط به نامرتبی دندان‌ها را اصلاح می‌کند تا بیمار بتواند مادام‌العمر از نعمت داشتن دندان‌هایی سالم، مرتب و با عملکرد بهینه برخوردار شود.

پس از مرتب شدن دندان‌ها فشار کمتری به استخوان‌های فک وارد می‌شود

بی‌نظمی یا کج بودن دندان‌ها عملکرد فک را نیز مختل می‌کند، این اختلال به سایش غیرعادی دندان‌ها می‌انجامد که به نوبه خود ناراحتی یا درد و حتی پوسیدگی سریع دندان‌ها را در پی دارد. ارتودنسی توانایی‌های جویدن، گاز زدن و صحبت کردن را بهبود می‌دهد. ‌بیمار به دلیل هم‌راستا نبودن مفصل‌های فک یا سایش دندان‌ها در اثر روی هم قرار گرفتن‌شان دچار درد می‌شود. اما پس از آن که ارتودنسی دندان‌ها و فک را منظم کرد، در جای مناسب قرار داد و عملکرد آنها را بهینه ساخت، درد نیز آرام می‌شود.

دهان سالم، تغذیه بهتر، بدن سالم

شواهدی پزشکی در دست است که رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ابتلا به عارضه‌هایی گوناگون را به دنبال دارد که دامنه آن فراتر از دهان است و شامل بیماری‌هایی مانند دیابت، سکته مغزی، ناراحتی قلبی و عوارض گوناگون برای بانوان باردار می‌شود. باکتری‌های موجود در دهان وارد جریان خون، ریه و دستگاه گوارش می‌شود و کل سیستم ایمنی را به خطر می‌اندازد. چنانچه دندان‌ها مرتب نباشد، خوردن خوراکی‌های سفتی مانند هویج یا چیپس دشوار می‌شود؛ در نتیجه بیمار از خوردن غذاهایی پرهیز می‌کند که سالم‌اند و مواد مغذی لازم را برای بدن تامین می‌کنند.

ارتقاء اعتماد به نفس

ارتودنسی کردن و مرتب شدن دندان‌ها اعتماد به نفس و حس رضایت از خویشتن را نیز بهبود می‌دهد. با داشتن دندان‌هایی ردیف و مرتب دهان، سالم و لبخند، زیبا و درخشان می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، مزیت ارتودنسی منحصر به مرتب کردن دندان‌ها و ارتقاء سلامت دهان و دندان نمی‌شود. پس از آن که ارتودنسی، تمام و نامرتبی دندان‌ها اصلاح شد، کیفیت زندگی بیمار نیز بهبود می‌یابد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی مثل( دندانپزشکی بارداری ، دندانپزشکی کودکان و...) می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی تاج دنتال مراجعه کنید.

راه های تسکین درد دندان بعد از ایمپلنت دندان

 راه های زیادی برای خلاص شدن از شر درد دندان بعد از عمل ایمپلنت گذاری وجود دارد. برخی از این راه حل ها عبارتند از:

مراجعه به یک متخصص ایمپلنت باتجربه یا مطب دندانپزشکی معتبر

برخی از افراد به دلیل اینکه فلان دندانپزشک یا فلان کلینیک قیمت های بسیار پایینی دارند برای کاشت ایمپلنت خود دچار اشتباه میشوند. ایمپلنت های ارزان قیمت همیشه گزینه مناسبی برای شما نیستند. انتخاب نوع ایمپلنت و متخصص ایمپلنت مستقیما روی تجربه درد بعد از عمل ایمپلنت تاثیرگذار است. به زبان بسیار ساده و به قول معروف گفتنی “هرچی پول بدی همونقدر آش میخوری”. پس برای کمک به برای تسکین درد دندان بعد از ایمپلنت از همان ابتدا به یک کلینیک خوب مراجعه کنید.

تمام دستورالعمل های متخصص ایمپلنت را مو به مو انجام دهید

بعد از عمل، دندانپزشک به شما توصیه هایی ارائه میدهد. برای مثال نحوه غذا خوردن، رژیم غذایی احتمالی، نگهداری از ایمپلنت، تمیز کرن دندان ها و راه های تسکین درد دندان بعد از ایمپلنت را ارئه میدهد. به تمامی این توصیه ها گوش کنید و آن ها را انجام دهید.

داروی خود را مصرف کنید یا دوز آن را تغییر دهید

برای درمان درد ایمپلنت معمولا برای شما دارو تجویز میشود. اگر حس کردید که دارهای تجویزی نمیتوانند تمام درد شما را تسکین دهند حتما با جراح خود صحبت کنید تا داروهای دیگر یا همان داروها را با دوز بالاتر برایتان تجویز کند.

آب نمک را فراموش نکنید

استفاده از آب نمک همیشه برای حفظ سلامت دهان و دندان ایده خوبی است. قرقره کردن آب نمک بعد از عمل می تواند تا حد زیادی باعث کاهش درد ایمپلنت دندان شود. زیرا نمک می تواند جلوی رشد عفونت را بگیرد.

مراقب خورد و خوراک خودتان باشید

تا زمان اتصال کامل ایمپلنت به بافت استخوانی و تثبیت موقعیت آن لطفا از مصرف مواد غذایی سفت و سخت خودداری کنید. به جای این غذاها سعی کنید که رو به خوردن مواد غذایی نرم و البته خنک بیاورید.

بهداشت دهان و دندان خود را حفظ کنید

برای کاهش درد ایمپلنت دندان حتما هر روز حداقل 3 بار دندان های خود را با مسواک نرم بشویید اما از دو روز بعد عمل ایمپلنت دندان شروع به مسواک زدن کنید.

خوب استراحت کنید

عمل کاشت ایمپلنت نیز مشابه سایر اعمال دیگری که بر روی بدن انجام میشود نیازمند طی کردن دوره نقاهت است. تا مدتی بعد از عمل باید به خودتان و البته دهان و فک خود استراحت بیشتری بدهید. هرچه آرامش و استراحت شما بیشتر باشد بازیابی و بهبودی شما زودتر اتفاق خواهد افتاد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ( ارتودنسی دندان، دندانپزشکی اطفال و....) می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی ایده ال مراجعه کنید.

پیشگیری از خونریزی زبان

 علل زیادی ممکن است باعث شروع خونریزی از بافت های داخل دهان از جمله زبان شوند. گاهی اوقات ممکن است بر اثر یک گزش ساده زبان با دندان، متوجه خونریزی شوید، گاهی اوقات نیز ممکن است این ریزش خون علامت سرطان زبان باشد و گاهی هم ممکن است به دلیل نصب دستگاه های دندانپزشکی مانند انواع ونیر دندان (شامل لمینت دندان، ونیر دندان، ونیر کامپوزیت) و سایر پروسه های مرتبط دیگر در فرآیندهای اصلاح طرح لبخند باشد. در هر صورت علل زیادی وجود دارند که باعث بروز این خونریزی میشوند.

همانطور که گفته شد دلایل خونریزی از بافت های داخل دهان از جمله زبان شما متفاوت است اما میتوان با دنبال کردن چند دستورالعمل کلی احتمال خونریزی را به حداقل کاهش داد. چند نکته ساده در این خصوص عبارتند از:

  • با مراجعه مرتب به یک کلینیک دندانپزشکی خوب و مسواک زدن به موقع دندانهای خود طبق دستورالعمل، سلامتی دهان را حفظ کنید.
  • اگر پروتز دندان استفاده میکنید هر روز مطابق دستور دندانپزشک آن ها را تمیز کنید.
  • از مصرف سیگار و نوشیدن زیاد الکل خودداری کنید.
  • اگر ونیر دندان مانند لمینت دندان ، ونیر کامپوزیت، کامپوزیت دندان و سایر روکش های دندانی دارید با مراقبت درست از آن ها مانع از ترک برداشتن یا شکستن آن ها شوید. و اگر هنوز اقدام به نصب ونیر نکرده اید برای اینکار حتما به بهترین کلینیک دندانپزشکی شهر خودتان مراجعه کنید.
  • بهترین سن ارتودنسی کودکان 10 تا 14 سالگی است زیرا آن ها میتوانند مسولیت مراقبت از دستگاه های ارتودنسی را بر عهده بگیرند. اگر قبل از این سن کودک ارتودنسی کند به دلیل اینکه هنوز نمیتواند به درستی از براکت ها و سیم ها مراقبت کنند امکان شکسته شدن آن ها و آسیب به زبان و در نهایت خونریزی زبان وجود دارد. لذا کودکان را به توصیه دندانپزشکی کودکان در سنین 10 تا 14 سالگی ارتودنسی کنید.
  • اگر ایمپلنت دندان دارید با مراقبت درست و پیگیری های دندانپزشگی از بروز عفونت یا وارد شدن آسیب از سوی ایمپلنت به زبان پیشگیری کنید.
صفحه قبل 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->