تخصص ترمیم دندان یا پروسترودنتیستری یا (Prosthodontistry)

 پروسترودنتیستری بخشی از دانش دندانپزشکی است که بر مراقبت و ترمیم دندان ها تمرکز دارد. یک متخصص ترمیم دندان به طور خاص، به رفع موارد و مشکلاتی که مربوط به ریزش دندان یا مشکلات مربوط به فک است می پردازد. اگر به دندانپزشکی احتیاج دارید که برای شما دندان مصنوعی بکارد و یا دندان شما را ترمیم کند حتما به یک متخصص ترمیم دندان مراجعه کنید. این متخصصان بر روی هر دو جنبه ظاهر و عملکرد دندان ها و لثه های شما کار خواهند کرد.

متخصصان پروتستودنتیست چه مشکلاتی را درمان می‌کنند

این متخصصان مشکلات مختلفی دندانی را درمان می‌کنند، که بیشتر آنها مربوط به از دست دادن دندان و جایگزینی آن ها هستند.

این متخصصان علاوه بر درمان آسیب های دهان، به درمان شکاف کام، اختلال خروپف و آپنه خواب نیز کمک می‌کنند. در موارد شدیدتر، پروتزنتیست‌ها به عنوان بخشی از تیم درمانی با سایر متخصصان دندانپزشکی همکاری می‌کنند.

بازسازی دندان ها

زمانی که به هر دلیلی دندانی دچار آسیب دیدگی، پوسیدگی یا سایر عواملی که موجب صدمه به بافت دندان های شما شود، دندانپزشک متخصص پروستودنتیست برای بازگرداندن ظاهر و عملکرد دندان های شما دست به کار خواهد شد. وقتی تاج دندان شما آسیب دیده اما کانال ریشه هنوز سالم است، پروستودنتیست می تواند برای دندان شما یک تاج ایجاد کند.

بریج ها و ایمپلنت های دندانی

اگر تنها یک یا تعداد معدودی دندان از دست داده باشید، دندانپزشک متخصص پروستودنتیسیت برای شما پل ها یا بریج های دندانی (Bridges) را به عنوان جایگزین دندان های اصلی شما در نظر خواهد گرفت.

 بریج دندان در واقع متشکل از یک یا چند تاج است که به هم متصل شده و یک واحد دندانی را با هم می سازند. پل ایجاد شده سپس به دندان های سالم فیکس خواهد شد و جایگزین دندان اصلی شما که خراب شده یا آن را کشیده اید می شود. ظاهر پل های دندانی کاملا طبیعی و مشابه سایر دندان های دیگر است. زمانی که از این روش برای جایگزین دندان خود استفاده میnکند کسی نمیتواند تشخیص دهد که شما دندان جدیدی دارید. اما نکته مهم در استفاده از این بریج ها این است که نگهداری آن ها واقعا سخت است و شما باید اصول نگهداری از آن ها را یاد بگیرید.

ایمپلنت ها یا (Implants) یک روش محبوب و ترجیحی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. متخصص پروستودنتیست برای جایگزینی دندان از دست رفته شما، یک ایمپلنت دندان یجاد می کند که از یک ماده تیتانیومی و یک دندان کاذب و مصنوعی تشکیل شده است. این متخصص ممکن است که انجام پروسه جایگذاری و کاشت ایمپلنت را به یک متخصص دیگر واگذار کند ولی در نهایت مسئول طراحی ایمپلنت دندانی شما خواهد بود. بخش تیتانیومی ایمپلنت در استخوان فک شما فیکس می شود. و یک دندان مصنوعی با ریشه محکم به دندان های شما اضافه می شود. مشابه بریج ها، تشخیص ایمپلنت ها نیز برای دیگران سخت خواهد بود.

دندان مصنوعی

اگر تمام یا بخش قابل توجهی از دندان های خود را از دست بدهید، پزشک متخصص پروتسودنتیست به شما توصیه می کند که از  دندان های مصنوعی استفاده کنید. دندان های مصنوعی شما متناسب با سایز دندان های اصلی شما در تهیه خواهند شد و با روش های مختلفی در دهان شما فیکس می‌شوند. این متخصصان به شما در یافتن بهترین سایز دندان مصنوعی که برای شما راحت باشد کمک خواهند کرد.

برای مطالعه بیشتر :

پلاک نگه دارنده ‌های پس از ارتودنسی:ثابت و متحرک

 معمولاً، در همان روزی که بریس‌ها برداشته می‌شوند، برای تهیه پلاک‌های ارتودنسی از دندان‌هایتان قالب گیری می‌شود. پس از آنکه دندان‌هایتان کاملاً تمیز شدند، یک سری عکس رادیولوژی دیگر از دندان‌هایتان گرفته و با استفاده از آن‌ها قالب می‌گیریم، تا ببینیم بریس‌ها چقدر تأثیر داشته و دندان‌های عقلتان چقدر رشد داشته‌اند. سپس، با شما در مورد پلاک‌های ارتودنسی‌تان صحبت کرده و کار آماده‌سازی آن‌ها را شروع می‌کنیم

انواع پلاک‌ها(نگه دارنده‌ها)ی ارتودنسی

پلاک‌های ارتودنسی متحرک

پلاک متحرک ارتودنسی، که خیلی بیشتر از نوع ثابت آن استفاده می‌شوند، شامل سیم‌ها و گیره‌هایی هستند که در یک بدنه پلاستیکی نسبتاً ضخیم قرار گرفته‌اند که سقف دهان را پوشانده یا در امتداد فاصله بین زبان و دندان‌های پایین قرار می‌گیرد. گیره‌ها، دندان‌های مورد نظر را محکم می‌گیرند تا پلاک ارتودنسی در جای خود ثابت بماند. سیم کمانی نگه دارنده ارتودنسی متحرک روی سطح جلویی دندان‌ها قرار گرفته و با نگه‌داشتن دندان‌ها هم‌ترازی آن‌ها را حفظ می‌کند.

پلاک‌های ارتودنسی شفاف

پلاک‌های ارتودنسی نامرئی، دستگاه‌هایی از جنس پلاستیک شکل گرفته در خلأ هستند که از روی قالب تهیه شده از دندان‌هایتان ساخته می‌شوند. این پلاک‌ها، اگرچه کمی کمتر به چشم می‌آیند، اما عمر کوتاه‌تری نسبت به نوع متحرک دارند.

پلاک‌های ارتودنسی ثابت

به پلاک‌های ارتودنسی ثابت، پلاک‌های «متصل» یا «دائمی» نیز گفته می‌شود، و همانطور که تمامی این نام‌ها نشان می‌دهند این دستگاه‌ها مستقیماً به پشت دندان‌های جلویی (3 دندان سمت راست و 3 دندان سمت چپ مرکز) متصل می‌شوند. پلاک‌های ارتودنسی ثابت با دندان‌های عقبی تماس نداشته یا آن‌ها را در بر نمی‌گیرند زیرا در اینجا امکان استفاده از سیمی که بتواند تمام دندان‌ها را پوشش دهد وجود ندارد. از این رو، ممکن است دندان‌های عقبی در طول زمان حرکت کنند. همچنین، از آنجا که این پلاک‌ها به دندان‌ها چسبیده‌اند، تنها یک متخصص دندانپزشکی می‌تواند آن‌ها را بردارد.

تا چه مدت از باید پلاک‌های ارتودنسی استفاده کرد؟

استفاده کنندگان از پلاک‌های ارتودنسی تا حدود یک سال تحت نظر پزشک خود خواهند بود. در طول این مدت، پزشک در مورد استفاده تمام وقت یا پاره وقت پلاک‌ها بیمار را راهنمایی کرده و علاوه بر مانیتور کردن ثبات دندان‌ها، در صورت نیاز، رشد و توسعه دندان‌های عقل را نیز مانیتور می‌کند.

برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید و از رهنمود های ان بهره ببرید.

دندانپزشک کودکان ، متخصص دندان های دلبندان شما

 برای کسانی که  صاحب فرزند هستند قطعا چیزی بالاتر از آن ها و سلامتی شان نیست. آن ها دوست دارند که فرزندانشان سالم باشند و برای یک زندگی درازمدت آماده شوند. و بهترین حس و حال های ممکن را داشته باشند. برای این منظور، بخش بزرگی از مسئولیت های شما به عنوان والدین، رسیدگی و تلاش برای مراقبت از دندان های آن ها است. دندان های کودکان خردسال دائمی نیستند. اما شما باید باید با مراقبتهای منظم از بروز مشکلات درازمدت دهان و دندان آن ها پیشگیری کنید. خبر خوب این است که شما می توانید مراقبت از دندان های دلبندان خود را به دستان  توانمند متخصص دندانپزشکی اطفال  و کودکان  یا (Pediatric Dentist) بسپارید.

آشنایی با دندانپزشکی کودکان و متخصص دندانپزشک کودکان

دندانپزشک کودکان در اصل همان دندانپزشک معمولی است. تنها با این تفاوت که آن ها در زمینه بهداشت، مراقب و درمان دهان و دندان اطفال دارای تخصص هستند. با توجه به تفاوت ساختارهای دهان و مخصوصا دندان های اطفال با بزرگسالان، لازم است که به صورت تخصصی دندانپزشکانی وجود داشته باشند تا به مراقبت و درمان مشکلات دهان و دندان کودکان بپردازند

اهداف بهترین دندانپزشک کودکان

یکی از اهداف دندانپزشک کودکان این است که ویزیت و جلسات درمانی را برای بچه ها لذت بخش تر کند. این متخصص معمولا کودکان را تا سن خاصی به صورت مداوم و منظم ویزیت می کنند. و هر کاری برای آن ها لازم باشد را انجام میدهد. آن ها برای ارتباط برقرار کردن با اطفال و شناخت نیازهای آن ها آموزش دیده اند.

از آنجا که دندان بچه ها هنوز در حال رشد است، در برابر پوسیدگی دندان آسیب پذیرتر هستند. روش های خاصی برای درمان این مشکل وجود دارد، اما در هر صورت این مشکل اساسی و دردناک است که می تواند فرزند شما را برای سالهای طولانی رنج دهد.

دندانپزشک کودکان چه کاری برای کودکان انجام می‌دهند؟

پیچیده ترین بخش دندانپزشکی کودکان ، شامل رسیدگی به مشکلات دندان های خردسالان است. خردسالان با اولین و کوچکترین مشکلات مربوط به دندان خود گریه می کنند. آنها همچنین به درخواست باز کردن دهان و حفظ موقعیت آن پاسخ نمی دهند. دندانپزشک کودکان باید معاینات شفاهی را روی خردسالان انجام دهد و علائم احتمالی پوسیدگی را به سرعت تشخیص دهد. در موارد شدید، آنها مجبور به انجام جراحی روی خردسالان هستند. این پروسه یک روش بسیار دشوار است که نیاز به مهارت زیادی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی (ایمپلنت دندان ، جراحی فک ،لمینت دندان ، ارتودنسی ،  و....) می توانید به سیایت کلینیک دندانپزشکی ایده ال مراجعه کنید.

 

جای خالی دندان های از دست رفته چه مشکلی برای شما به وجود می آورد؟

 جای خالی دندان در بعضی موارد، ممکن است تأثیرات کمی داشته باشد. بسته به مکان دندان کشیده شده یا از بین رفته، ممکن است مشکلات زیر را تجربه کنید:

جای خالی دندان اگر در عقب دهان باشد از لحاظ ظاهری مشکلی برای شما پیش نمی آورد زیرا دیده نمیشود. اما در جویدن غذا برایتان مشکل پیش خواهد آورد زیرا وظیفه جویدن غذا روی دوش دندان های طرفی و آسیاب است. اگر این دندان ها از بین بروند شما نمیتوانید بجوید و غذا را بدون اینکه کامل بحوید قورت میدهید. بنابراین باید به فکر جایگزین دندان باشید.

اگر دندان از دست رفته در جلو دهان باشد طرح لبخند شما را به شدت به خطر میاندازد.

اگر دندان های زیادی از دست رفته باشد شکل صورت شما به طور کلی تغییر میکند و پیرتر از آنچه هستید به نظر میرسید. زیرا دندان های گونه هاف لب ها و بخش های مختلف صورت را بالاتر نگه میدارند و شما را جوانتر نشان میدهند.

جای خالی دندان روی تکلم و گفتار نیز تاثیر میگذارد

برای جایگزین کردن دندان باید کجا بروم؟

اگر یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید حتما باید به فکر جایگزین دندان های خود باشید تا عوارض ذکر شده در بالا را تجربه نکنید. کسی که میتواند جای خالی دندان های شما را پر کند یک دندانپزشک متخصص است که به تمام روش های ترمیم، زیبایی و یا جراحی دهان و دندان مسلط باشد. این متخصص معمولا در یک کلینیک دندانپزشکی فوق تخصصی خوب پیدا میشود بنابراین لطفا کار جایگزین کردن دندان را به یک دندانپزشکی عمومی و یا سایر متخصصین دندانپزشکی واگذار نکنید.

بهتر است بدانیم :

عوامل تاثیر گذار در هزینه ارتودنسی

 قبل از هر چیز بهتر است بدانید که هزینه ارتودنسی بسته  به گزینه های متفاوتی قابل تغییر است .

ابزارها و دستگاه های ارتودنسی اغلب وارداتی هستند و قیمت آنها با ارز محاسبه می شوند .

از این رو متخصص ارتودنسی شما هزینه ارتودنسی را با توجه به نوسانات ارز در طول مدت درمان محاسبه کرده و پس از بررسی هزینه قطعی را به اطلاع شما می رساند .

بطور معمول ارتودنتیست شما هزینه ارتودنسی را تقسیم بر سه کرده  سپس یک قسمت از آنرا در ابتدا و دوقسمت باقی مانده را در اقساط ۱۸ الی ۲۴ ماهه و یا در طول مدت درمان ارتودنسی دریافت می کند .

برای مطالعه بیشتر : مجله ارتودنسی دندان

آیا مجموع هزینه های دریافتی به انتظارات بیمار هم بستگی دارد ؟

بله برخی مواقع انتظارات بیمار از ارتودنسی تنها مرتب کردن دندان ها نیست بلکه خواسته او تغییر فرم کلی صورت و یا حتی داشتن طرح لبخند زیبا است بنابراین هزینه ارتودنسی در این شخص با شخص دیگر کاملا متفاوت است .

در کل هزینه ارتودنسی بسته به مشکل خاص شما تنها مربوط به شخص شما است بنابراین با مراجعه حضوری به مطب که در جلسه اول رایگان می باشد می توانید از قیمت قطعی ، مدت زمان صرف وقت برای ارتودنسی و نوع درمانی که برای شما استفاده می شود مطلع شوید .

ناگفته نماند درمان هایی که تنها به منظور حرکت دادن دندان ها و مرتب کردن آنها انجام می شود از هزینه کمتری نسبت به هزینه جراحی و تغییر موقعیت استخوان ها برخوردار است .

آیا نوع دستگاه ارتودنسی بکار برده شده مانند دستگاه ارتونسی ثابت یا متحرک در هزینه ارتودنسی تاثیر دارد ؟

بله بیمارانی که به درمان ارتودنسی متحرک نیاز دارند هزینه کمتری را نسبت به کسانی که از ارتودنسی ثابت بهره می گیرند تقبل خواهند کرد .

البته ارتودنسی ثابت هم دارای  انواع مختلفی هستند که هر کدام هزینه خاص خود را دارند .

کدام یک از انواع ارتودنسی ثابت هزینه بیشتری دارد ؟

ارتودنسی دیمون به خاطر قابلیت و کارایی فراوانی که دارد از هزینه بیشتری نسبت به دیگر انواع ارتودنسی ثابت برخوردار است .

از دیگر انواع ارتودنسی ثابت  ارتودنسی اینوزلاین ، ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان ، براکت های سرامیکی و ارتودنسی لینگوال هستند که هر کدام هزینه مخصوص به خود را دارند .

همچنین بیمارانی که نیاز به ارتودنسی ثابت برای هر دو فک دارند باید هزینه بیشتری را بپردازند .

آیا ناهنجاری های فکی بسته به شدت آن از هزینه بیشتری برخوردار است ؟

بله ناهنجاری فکی و مداخله درمانی برای اصلاح ناهنجاری و درمان ارتودنسی تواما دارای تعرفه بیشتری است .

نکته : برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید.

آشنایی با تمام تخصص های دندانپزشکی

 جراح دهان و فک و صورت: متخصص جراحی دهان و دندان

این متخصص بر روی درمان مشکلات مربوط به بافت های سخت و نرم صورت، دهان و فک متمرکز است. البته باید بدانید که شما برای انجام هر نوع جراحی دهان نیازی به یک جراح دهان ندارید. جراح دهان و فک و صورت یا (Oral and Maxillofacial Surgeon) در معالجاتی و شیوه های درمانی که به روش های پیچیده یا سطح عمیق آرام بخشی نیاز دارند اقدام میکنند.

دندانپزشک اطفال: متخصص دندانپزشکی بچه ها

دندانپزشکی اطفال یا (Pediatric Dentist) درست مانندن متخصصان اطفال که به شرایط و مشکلات بهداشتی و سلامتی کودکان میپردازند، مسئول ارائه خدمات دندانپزشکی به اطفال، کودکان و نوجوانان هستند. دندانپزشک اطفال متخصصی است آشنایی کامل با مسائل و مشکلات کودکان دارند و با طوری آموزش دیده اند که نیازهای این قشر از جامعه را شناسایی کرده و به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیازهای دهان و دندان آن ها باشند. دندانپزشکان کودکان به کودک شما کمک می‌کنند تا در درازمدت در مسیر داشتن دندان هایی مقاوم، سالم و لبخندی زیبا قرار بگیرند.

ارتودنتیست: متخصص تراز کردن دندان ها

ارتودنسی  یا (Orthodontics) تخصصی از دندانپزشکی است که به اصلاح ناهماهنگی بین دندان ها و فک می پردازد. اگر فک شما به درستی تراز نباشد، و تناسب طبیعی بین فک، دهان و دندان های شما برقرار نباشد، احتمالا شما به یک متخصص ارتودنسی ارجاع داده خواهید شد. به عبارت ساده تر اگر دندان های شما کج یا ناهموار باشد، ممکن است یک متخصص ارتودنسی را ببینید.

پروستودنتیست: متخصص ترمیم و زیبایی دندان

متخصص پروستودنتیست یا (Prosthodontists) دندانپزشکی است که بر ترمیم و جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده تمرکز دارد. متخصص ترمیم و زیبایی دندان از هر چیزی که به زیبایی لبخند، کاربردی و طبیعی به نظر رسید دندان های جایگزین و تریم شده شما تاثیر میگذارد درک منحصر به فردی دارد. برخی از رایجترین کارهای یک متخصص پروستودنتیست عبارتند از:

  • گذاشتن روکش پرسلن دندان
  • ترمیم و یا جایگزینی تاج دندان
  • کاشت دندان و ایمپلنت
  • پل و بریج دندان
  • پروتز دندان

 

نکاتی که پیش از روکش کردن دندان با ونیر دندان بدانید (بخش سوم )

 بیمه ها برای روکش دندان هیچ هزینه ای پررداخت نمیکنند

شرکت های بیمه روکش ها را جزء اهداف زیبایی در نظر گرفته و تا زمانی که یک پروسه دندانپزشکی به منظور درمان صورت نگیرید هیچ هزینه ای به مراجعان و مشتریان خود پرداخت نمیکنند. بنابراین شما باید تمام هزینه و قیمت روکش دندان را از جیب خودتان پرداخت کنید.

از آنجا که روکش ها به صورت سفارشی ساخته شده اند و به مهارت بالایی احتیاج دارند ، قیمت لمینت دندان به طور متوسط حدود 1.5 میلیون برای ازای هر دندان است و قیمت ونیر کامپوزیت دندان نیز چیزی حدود 700 تا 1 میلیون تومان به ازای هر دندان است که تمام این هزینه بر عهده مراجع خواهد بود.

ونیر دندان نیاز به مراقبت زیادی دارد

در حالت عادی به افراد توصیه میشود که هر 6 ماه یکبار به یک کلینیک دندانپزشکی خوب مراجعه کنند. اما برخی تصور میکنند وقتی روکش دندان نصب کردند دیگر نیازی نیست هر 6 ماه به دندانپزشک مراجعه کنند. این تصور اشتباه است و اتفاقا مراقبت از روکش های دندانی بسیار مهم تر است. زیرا با کلی هزینه به طرح لبخند دلخواه خودتان رسیده اید و باید از آن به خوبی محافظت کنید. در نتیجه همچنان باید هر 6 ماه یکبار به کلینیک دندانپزشکی خودتان مراجعه کنید و شاید حتی بخواهید زودتر از این بازه زمانی این ویزیت را انجام دهید. علاوه بر این باید به خوبی به بهداشت دهان و دندان خودتان نیز رسیدگی کنید.

بهترین کلینیک برای روکش کردن دندان کجاست؟

روش های مختلفی برای پیدا کردن یک کلینیک خوب که بتواند مطابق استاندارهای دندانپزشکی اقدام به نصب ونیر دندان برای شما کند وجود دارد. با این حال چنانچه در ساکن تهران هستید و گذرتان به جنت آباد خورد میتوانید سری به باتجربه ترین و مجهزترین کلینیک دندانپزشکی جنت آباد یعنی کلینیک فوق تخصصی تاج‌دنتال بزنید و یا داستان کسانی که در این مرکز لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و سایر روکش های دندانی نصب کرده اند را با مقایسه تصاویر قبل و بعد از روکش کردن دندان دنبال کنید.

برای مطالعه بیشتر : ایمپلنت دندان

آیا بیمه هزینه ارتودنسی را پوشش می‌دهد؟

 داشتن دندانهای صاف، یکدست و سفید می تواند از نظر سلامت عمومی و سلامتی دهان و دندان تفاوت اساسی ایجاد کند. یکی از روش های دست یافتن به چنین لبخندی رو آوردن به درمان ارتودنسی دندان است. ارتودنسی با اینکه بسیار سودمند است و به زیبایی صورت و افزایش اعتماد به نفس کمک میکند اما هزینه زیادی دارد.  در واقع یکی از بزرگترین چالش ها و معضلات پیش روی کسانی که میخواهند ارتودنسی کنند هزینه ارتودنسی دندان است. اغلب افراد با قیمت ارتودنسی مشکل دارند به همین خاطر درباره نحوه پوشش بیمه برای این درمان توسط شرکت های بیمه ای سوالاتی دارند. این مقاله را بخوانید تا ببینید آیا هزینه ارتودنسی با بیمه تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و سایر بیمه ها تحت پوشش قرار داده میشود؟ اگر بله، هزینه ارتودنسی را چقدر کاهش میدهند.

برای مطالعه بیشتر : مجله ارتودنسی دندان

آیا بیمه خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار میدهد؟

به طور کلی بیمه های سلامت به ندرت خدمات دندانپزشی را تحت پوشش قرار میدهند و تنها در مواردی که درمان روی برطرف کردن مشکل خاص و پزشکی تمرکز داشته باشد حاظر به برگرداندن هزینه ها خواهد بود. با این حال برخی از پروسه ها میتواند تحت پوشش بیمه باشند. در واقع اگر میخواهید به دنبال زنده کردن هزینه ارتودنسی و سایر تعرفه های دندانپزشکی باشید بهتر است به فکر بیمه تکمیلی باشید. یعنی بیمه دندانپزشکی را باید در خدمات بیمه های تکمیلی جستجو کنید.

نحوه کاهش هزینه ارتودنسی و سایر خدمات دندانپزشکی با بیمه تکمیلی چگونه است؟

شما به دو صورت میتوانید اقدام به کاهش هزینه ارتودنسی با بیمه کنید. اول میتوانید به شرکت های بیمه که با مراکز، کلینیک ها و مراکز دندانپزشکی قرار دارند مراجعه کنید و هزینه ای برای خدمات دندانپزشکی به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. سپس به مراکز طرف قرارداد مراجعه کنید و مستقیما هزینه ارتودنسی با بیمه را کاهش دهید.

یا اینکه میتوانید با مراجعه به مطب یک کلینیک یا مطب یک متخصص ارتودنسی خوب کارهای درمان را شروع کنید و سپس با گرفتن برگه درمان به شرکت بیمه ای که خود را برای خدمات دندانپزشکی بیمه کرده اید مراجعه کرده و بخشی از هزینه ها را برگردانید. البته در نظر داشته باشید که این نوع بیمه های تکمیلی نیز مانند بیمه تامین اجتماعی هزینه های پروسه های زیبایی مانند ایمپلنت دندان، لمینت و سایر ونیر دندان را تحت پوشش ندارد و در موارد بسیار خاصی ارتودنسی را نیز پوشش میدهد.

برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه و قیمت ایمپلنت دندان (بخش دوم )

 اسکن دهان و دندان

قبل از قرار دادن ایمپلنت، جراح دندانپزشک شما نیاز به گرفتن تصاویر با کمک اشعه ایکس و اسکن ویژه دهان و دندان دارد. سی تی اسکن دهان و دندان جراح را قادر می سازد تا ببیند که آیا شما به اندازه کافی استخوان فک در محل کاشت دارید یا خیر. گرفتن این اسکن ها  همچنین به جراح کمک میکند تا همه چیز را پیش بینی کرده و از بروز عوارض جلوگیری کند. اسکن ها هرچند که هزینه زیادی ندارند اما یکی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت ایمپلنت دندان است.

 

 نحوه انجام عمل (تکنیک عمل جراحی)

روشهای دقیق قرار دادن کاشت از فناوری رایانه ای پیشرفته استفاده می کند. قرارگیری استاتیک ایمپلنت دندان نیاز به گرفتن اسکن های متعدد از دهان شما دارد تا راهنمایی هایی برای جراحی ایجاد شود. قرارگیری پویا و دینامیک نیز از مانیتورهای رایانه ای و نرم افزاری برای هدایت دست جراح در طی مراحل جابجایی استفاده می کند. هر  کدام از این روشها به نوعی روی هزینه ایمپلنت دندان تاثیر میگذارد.

 

کلینیک دندانپزشکی کاشت ایمپلنت دندان

 

شاید یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت ایمپلنت دندان مرکز دندانپزشکی باشد که در آن عمل جراحی انجام میدهید. هزینه ایمپلنت دندان در شهرهای مختلف و حتی در بخش های مختلف یک شهر هم متفاوت است. برای مثال هزینه ایمپلنت دندان در تهران در یک بازه و محدوده قرار دارد و شاید برخی مناطق چند میلیون کمتر یا بیشتر از حد نرمال دریافت کنند. با این حال برخی از کشورها هستند که  هزینه ها در آن ها بسیار کم است به همین جهت برخی افراد دوست دارند به صورت مدیکال توریسم اقدام به ایمپلنت گذاری کنند. برای کسانی که در خارج از ایران هستند سفر به ابران و کاشت ایمپلنت میتوانید بسیار کم هزینه باشد.

 

تخصص و آموزش جراح دندانپزشکی

 

هرچه متخصص ایمپلنت  مجرب و باتجربه تر باشد، نیاز به پرداخت و صرف هزینه بیشتری برای جراحی ایمپلنت دندان خواهید بود. جراحان برتر ایمپلنت دندان با تجربه و مهارت خود و در نهایت آرامش برای شما کاشت ایمپلنت را انجام میدهند بنابراین قیمت ایمپلنت دندان آن ها باید کمی بالاتر از سایر جراحان باشد.

 

 

 

نکاتی که پیش از روکش کردن دندان با ونیر دندان بدانید(بخش اول )

 ونیر دندان تنها یکی از روش های ساده برای اصلاح طرح لبخند شما است

دندانپزشکی زیبایی این روزها برای افرادی که می خواهند طرح لبخند خود را بهبود ببخشیند گزینه های بسیار زیادی روی میز دارد. سفید کردن دندان ها با بلیچینگ، باندینگ دندان ها، پر کردن دندان با مواد همرنگ دندان، جایگزین های دندانی مانند ایمپلنت دندان، بریج، پروتز و … همگی روش هایی هستند که یک دندانپزشک زیبایی دندان میتواند با کمک آن ها به راحتی اقدام به اصلاح طرح لبخند کند.

از میان تمام روش های ذکر شده به نظر میرسد که محبوب ترین آن ها ونیر دندان است. ونیر دندان هر چند تنها راه اصلاح طرح لبخند نیست اما به تنهایی میتواند کیفیت و زیبایی طرح لبخند شما را چند برابر کند و یکی از بهترین روش های پنهان کردن عیوب ظاهری دندان های شما است.

روکش های دندانپزشکی متحرک نیستند!

بر خلاف الاینرهای دندانی (نوعی دستگاه ارتودنسی)  یا برخی از انواع پروتزهای دندان، روکش ها به گونه ای طراحی نشده اند که قابل تحرک یا متحرک باشند. در واقع ونیر دندان جزء ابزار ثابت دندانپزشکی است که در اغلب اوقات به صورت دائمی به دندان شما متصل میشود. با اینکه آن ها  دائمی هستند اما طول عمر خاصی دارند و بعد از اتمام طول عمرشان باید دوباره آن ها را  با ونیر دندان جدید و سالم جایگزین کرد.

برای نصب ونیر نیازی به انجام جراحی روی دندان ندارید

برخی ها تصور میکنند که نصب روکش دندانی مانند لمینت یا ونیر کامپوزیت نیازمند انجام بیحسی عمیق و عمل جراحی است. این تصور درست نیست و انجام این پروسه هیچ نیازی به بیحسی عمیق و یا عمل جراحی ندارد. تنها کاری  که صورت میگیرد تراش دادن بخشی از صخامت مینای دندان شما است که آن هم با کمی بیحسی قابل انجام است. بعد از نصب وینر ممکن است کمی درد یا حساسیت دندان تجربه کنید که آن هم با یک مسکن غیر نسخه ای مانند ایبوپروفن به راحتی قابل تسکین است.

هیچ لزومی ندارد که تمام دندان های خود را روکش کنید

برخی از مراجعان طرح لبخند کاملاً جدیدی می خواهند یعنی میخواهند به طور کلی ویژگی های طرح لبخند خود را تغییر دهند. با این وجود برخی دیگر هستند که تنها یک یا چند دندان آن ها دچار مشکل ظاهری است و تنها میخواهند آن یکی دو دندان را روکش یا ونیر کنند. خبر خوب این است که شما میتوانید هر چند تعداد دندان که خواستید روکش کنید. چه یک دندان چه همه آن ها، در هر صورت دندانپزشک کارتان را انجام خواهد داد. اما رایج است که تنها 8 دندان جلویی روکش میشوند. نصب ونیر دندان برای همه دندان ها نه تنها به صرفه نیست بلکه نیازی هم نیست. زیرا اصولا  دندان های عقبی اصلا در طرح لبخند شما جایی ندارند تا روکش شوند

صفحه قبل 1 ... 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->