بهترين روش ارتودنسي براي خانم هاي باردار چيست؟

 نيازهاي ارتودنسي بيماران منحصر به فرد است، همچنين ترجيحات آنها براي درمان متفاوت است. براي پاسخگويي به نيازها و خواسته هاي هر بيمار، يك متخصص ارتودنسي خوب بايد تمام روش  هاي رايج و دم دست ارتودنسي را به بيماران خود ارائه دهد تا يك دوره درمان ايده آل داشته باشند.

در خصوص خانم هاي باردار هم بايد بدانيم كه آن ها نيازهاي ويژه اي دارند و ممكن است هر دستگاه ارتودنسي يا هر روش ارتودنسي براي آن ها مناسب نباشد. در اين بين اگر شما به بهترين متخصص ارتودنسي شهر خودتان مراجعه كرده باشييد (مثلا بهترين متخصص ارتودنسي در كرج) مطمئن خواهيد بود كه يك روش ايمن و موفق بارداري دوره ارتودنسي شما در دوره بارداري در نظر خواهد گرفت.

بهترين روش هاي ارتودنسي كه بهترين متخصص ارتودنسي دندان ميتواند براي يك خانم باردار در نظر بگيريد عبارتند از:

ارتودنسي ثابت فلزي 

رايجترين روش ارتودنسي، استفاده از بريس هاي فلزي ثابت است كه تحت عنوان ارتودنسي ثابت شناخته ميشود. اين سيستم از براكت ها، سيم هاي قوس دار و چند بخش ديگر تشكيل شده اند كه با اعمال فشار روي دندان ها باعث صاف شدن آن ها ميشوند. هزينه ارتودنسي با اين روش، نسبت به ساير روش هاي ديگر، كم است و تاثيرگذاري آن نيز دست كمي از روش هاي ديگر ندارد.

  • ساير روش هاي ارتودنسي ثابت كه براي زنان باردار مناسب هستند عبارتند از:
  • سيستم ديمون (هزينه ارتودنسي ديمون بالا است اما ايده آل ترين روش براي ارتودنسي در دوره بارداري است)
  • ارتودنسي سراميكي

ارتودنسي متحرك اينويزيلاين 

ارتودنسي با دستگاه هاي متحرك با قابيليت جابجايي نيز براي خانم هاي باردار يك گزينه ايده آل محسوب ميشود. چنانچه با ارتودنسي ثابت راحت نيستيد ميتوانيد يكي از دستگاه هاي ارتودنسي متحرك را براي دوره درمان خودتان انتخاب كنيد. اينويزيلاين ها از جمله مهمترين دستگاه هاي متحرك هستند كه به ارتودنسي نامرئي نيز شهرت دارند. قيمت ارتودنسي متحرك با پلاكهاي شفاف اتودنسي معمولا بالاتر از هزينه ارتودنسي ثابت معمولي است.

درمان با ريتينرها (فقط ريتينر)

در بعضي موارد، مشكلات ارتودنسي ممكن است بسيار جزئي باشد. در اين موارد ممكن است استفاده از نگهدارنده ها (ريتينر ارتودنسي) كافي باشد تا تغييراتي را كه براي صاف كردن دندانها و بهبود بايت لازم است فراهم كند. اگر باردار هستيد و در عين حال مشكل ارتودنسي داريد ميتوانيد با مراجعه به يك متخصص ارتودنسي خوب اقدام به صاف كردن دندان ها تنها با كمك  ريتينر ها كنيد.

براي مطالعه بيشتر :

آشنايي با دندانپزشك ترميمي خوب

 اين شاخه از دندانپزشكي همچنين شامل معالجه برخي از مشكلات و معضل‌هايي مي‌شود كه در ساير رشته‌هاي مهم دندانپزشكي مانند اندودنتيكس، پروستودنتيكس و پريودنتيكس به درمان آن ها اقدام مي‌شود. اين موضوع به اين دليل است كه بسياري از بيماران به مراقبت‌هاي چند جانبه دندانپزشكي نياز دارند. به اين معني كه برخي از مشكلات دندانپزشكي ممكن است براي درمان به بيش از يك متخصص نياز داشته باشند.

دندانپزشك ترميمي دندان كيست؟

در حالي كه دندانپزشكي ترميمي دندان در حال حاضر توسط انجمن دندانپزشكي آمريكا به عنوان يك تخصص دندانپزشكي شناخته نشده است، اما دندانپزشكان عمومي بدون آموزش‌هاي اضافي و يا مجوزهاي خاص، قادر به انجام بسياري از پروسه‌ها و روش‌هاي ترميم دندان هستند. اينكه چه دندانپزشكي پروسه‌هاي دندانپزشكي ترميمي دندان را انجام مي‌دهد بستگي به سطح دشواري پروسه دارد. با اين حال بسياري از پروسه‌هاي اين رشته از جمله پر كردن دندان، روكش دندان) روكش هاي تمام سراميك و...) ، قرار دادن تاج، بريج يا پل دنداني، پروتز كامل و پارسيل و ايمپلنت دندان توسط متخصص پروتز دندان يا پروستودنتيست انجام داده مي‌شود.

كار اصلي هر دندانپرشك ترميمي دندان چيست؟ 

ترميم دندان

بيشتر دندانپزشكاني كه به نوعي يك دندانپزشك ترميمي خوب  شناخته مي‌شوند سعي مي‌كنند قبل از نياز به روش‌هاي جايگزين دندان مانند انواع قرار دادن پروتز، ايملپنت دندان و …، دندان‌هاي طبيعي شما را در حالت سالم حفظ كنند. و در صورت آسيب، آن‌ها را تا آنجا كه ممكن است ترميم كنند. براي مثال، زماني كه پوسيدگي دندان باعث شده بخش زيادي از دندان از بين برود، يك دندانپزشك ترميمي سعي مي‌كند كه با كمك انواع مواد پر كننده دندان اقدام به ترميم دندان پوسيده كند تا بتواند دندان را حفظ كند.

جايگزيني دندان‌هاي از دست رفته

متخصص دندانپزشكي پروتز (پروستودنتيست) اغلب به عنوان دندانپزشك ترميمي شناخته مي‌شود. هدف اين دندانپزشك اين است كه دندان‌هاي طبيعي شما را تا حد ممكن در جايگاه طبيعي خودشان حفظ كند. اگر دندان‌ها از بين بروند، جايگزين دندان‌هاي از دست رفته با ايمپلنت دندان، پل دندانپزشكي، پروتز دندان كامل يا پارسيل براي حفظ سلامت داخل دهان و عملكردهاي دهاني از اهداف ديگر دندانپزشكان ترميمي دندان است.

 

انواع مختلف روكش‌هاي تمام سراميك كدامند ؟

 روكش‌هاي تقويت شده با لوسايت   

يكي ازشناخته شده ترين انواع اين روكش ها، IPS empress مي باشد. روكش هاي تقويت شده با لوسايت به علت شباهت ضريب انكسار (refractive index) دو جزء بكار رفته در آن ( كريستال و گلاس) شفافيت زيادي دارند و مي‌توانند با رنگ دندان‌هاي مجاور تا حد زيادي هماهنگ شوند. اما مقاومت در برابر شكست آن‌ها تا 160  مگا پاسكال است و فقط به عنوان روكش تك واحدي قابل كاربرد هستند و نمي توان از آن ها براي جايگزيني دندان از دست رفته به صورت بريج استفاده كرد.

روكش هاي زيركونيا

روكش هاي زيركونيا روكش هاي تمام سراميكي هستند كه در سال هاي اخير مورد استقبال فراوان قرار گرفته اند. اين مسئله از آنروست كه زيركونيا بالاترين استحكام را در ميان سراميك ها داراست، به طوري كه استحكام روكش هاي زيركونيا قابل مقايسه با روكش هاي فلزسراميك (PFM) مي باشد. در عين حال كه نماي طبيعي تري را نيز در مقايسه با روكش هاي فلزسراميك ايجاد مي كنند.

روكش‌هاي زيركونيا مونوليتيك

از مزاياي اين نوع از روكش هاي زيركونيا اين است كه استحكام خمشي بسيار بالايي در حد 1200 مگاپاسكال دارند. در نتيجه مي توان از آن ها با اطمينان خاطر در دندان هاي خلفي (عقبي) استفاده كرد. البته روكش هاي زيركونياي مونوليتيك، اپك (مات) هستند و اين علت ديگري است كه عموما براي دندان هاي عقب كه كمتر در معرض ديد هستند به كار مي روند.

اين روكش ها را در موارد زير مي توان به كار برد:

به اين دليل كه روكش هاي زيركونيا مونوليتيك استحكام خمشي و مقاومت در برابر شكست بالايي را نشان مي دهند، هنگامي كه فرد تعدادي از دندان هاي خود را از دست داده است، مي توان از آن ها به صورت بريج استفاده كرد.

اين روكش ها در افرادي كه براكسيزم يا دندان قروچه دارند قابل استفاده هستند. ساختار يكپارچه و مستحكم آن ها در برابر نيروهاي چندين برابري كه در اثر براكسيزم به دندان ها وارد مي شود مقاومت مي كند.

زماني كه فضاي بين فكيِ اندكي وجود دارد، مي توان از اين روكش ها استفاده كرد. به اين دليل كه در ضخامت هاي كم هم استحكام قابل قبولي از خود نشان مي دهند و نيازي نيست جهت تامين فضا براي روكش به ميزان زيادي از بافت دندان تراشيده شود.

گاهي از اوقات ساختار دندان زيرين تغيير رنگ شديد دارد، مانند زماني كه دندان داراي پست و كور و يا ايمپلنت دندان  است. روكش هاي زيركونيا مونوليتيك كاملا اين قابليت را دارند كه رنگ تيره ي زيرين را پوشش دهند.

آيا پريدگي هاي كوچك را بدون نياز به تعويض روكش مي توان تعمير كرد ؟

پريدگي هاي كوچك يا chipping را مي توان بوسيله ي قرار دادن كامپوزيت دندان در آن ناحيه تعمير كرد. اتصال بين سراميك و كامپوزيت توسط باندهاي بخصوصي ك قابليت اتصال اين دو ماده ي متفاوت به هم را دارند، انجام مي شود. هر چند قدرت اين باند زياد نيست اما نياز به تعويض روكش را به تعويق مي اندازد.

براي مطالعه بيشتر : مجله اينترنتي دندانپزشكي

 

تاثير استرس بر ارتودنسي، آيا ارتباطي بين اين دو وجود دارد؟

 توضيحات بهترين متخصص ارتودنسي در كرج و تهران در اين باره :

تاثير استرس بر ارتودنسي: استرس ميتواند باعث براكسيسم شود 

استرس به طرق مختلفي مي تواند بر سلامتي شما و همچنين درمان ارتودنسي دندان شما تأثير بگذارد. يك عارضه جانبي استرس كه مي تواند بر سلامت دهان و دندان شما تأثير بگذارد براكسيسم است. براكسيسم همان دندان قروچه است. دندان قروچه هم همانطور كه ميدانيد حالتي است ارادي يا غير اراداي كه در آن شخص دندان هايش را به هم ميسابد. اين مشكل معمولا در طول شب به صورت ناخودآگاه و در طول خواب انجام داده ميشود. اما بعضي اوقات ممكن است به صورت خودآگاه و زماني كه شخص دچار استرس ميشود انجام داده شود.

 استرس باعث ايجاد زخم دهان مي شود 

شايد شما كمتر چنين چيزي را تجربه كرده باشيد اما بسياري از افراد زماني كه تحت استرس و فشار هستند متوجه ميشوند كه داخل دهان يا اطراف لب هايشان زخم ميشود. زخم هاي داخل دهان يا اطراف لب معمولا به دنبال تغييرات هورموني ايجاد ميشوند. حتي در برخي موارد شخصي كه استرس شديد دارد ممكن است ناخودآگاه با دندان هاي خود زبان، لب و فضاي داخلي گونه هاي خود را گاز بزند. و به اين صورت باعث ايجاد زخم دهاني شود. اگر شخصي تحت ارتودنسي باشد و همزمان با تجربه استرس، زبان و يا لب خود را گاز بگيريد و يا اينكه بر اثر تغييرات هورموني باعث زخم هاي دهاني شود، ميتواند درد و مشكلات ديگري طي درمان تجربه كند. مخصوصا اينكه بريس هاي ارتودنسي ميتوانند با برخورد به اين زخم ها درد زيادي ايجاد كنند.

استرس بر توانايي بدن شما در روند بهبودي تأثير دارد

اگر قصد انجام ارتودنسي داريد و يا اينكه به هر هدف ديگري به دندانپزشكي مراجعه كرده باشيد، بايد بدانيد كه استرس ميتواند روي زمان بهبودي زخم هاي احتمالي تاثير داشته باشد. براي مثال نصب براكت ها و سيم ارتودنسي ميتواند كمي درد داشته باشد. اگر شما استرس داشته باشيد اين درد شايد براي شما بيشتر شود و مدت زمان آن به جاي چند ساعت به چند روز افزايش پيدا كند.

استرس باعث تغيير در عادات و رژيم غذايي ميشود

بسياري از افراد حين تجربه استرس تمايل دارند كه غذاهاي ناسالم مصرف كنند. معمولا اين افراد در چنين مواقعي احساساتي برخورد كرده و پرخوري يا مصرف خوراكي ها و نوشيدني هاي مضر را راهي براي كاهش استرس ميبينند.

براي مطالعه بيشتر :

 

 

جراحي افزايش طول تاج، و ضرورت انجام آن

 جراحي افزايش طول تاج چيست ؟ 

جراحي افزايش طول تاج اولين مرحله ي درمان براي نگهداري دندان هايي است كه دچار پوسيدگي و يا شكستگي عميق و زير لثه اي شده اند. با كمك اين جراحي مي توان چنين دندان هايي را در مقابل خطر كشيده شدن حفظ نمود. اين عمل بوسيله ي برداشت از لثه و استخوان در ناحيه اي از دندان كه زير لثه قرار گرفته،  انجام مي شود تا قسمت سالم دندان كاملا خارج از لثه و استخوان قرار گيرد. به اين ترتيب گير و ديد و دسترسي كافي براي انجام درمان هاي بعدي فراهم خواهد شد

در چه مواردي جراحي افزايش طول تاج تجويز مي‌گردد ؟

در مواردي كه هدف، حفظ دندان و درمان آن است :

در دندان هايي شكسته و يا دندان هاي با پوسيدگي هاي شديد و زير لثه، امكان انجام اين جراحي منجر به حفظ دندان مي شود. به اين ترتيب كه با جراحي افزايش طول تاج مي توان دندان را از خطر كشيده شدن نجات داد.

در مواردي كه هدف، زيبايي لبخند است:

فرم و طول دندان‌ها يكي از عوامل زيبايي لبخند است. به طور ايده ال  به هنگام لبخند بايد ميزان بسيار كمي و حداكثر تا 2 ميلي متر از لثه ديده شود. در بعضي از افراد طول دندان ها كوتاه بوده و به هنگام لبخند ميزان زيادي از لثه ها ديده مي شود. به اين نوع لبخند اصطلاحا لبخند لثه اي يا gummy smile گفته مي شود كه از نظر اصول طراحي لبخند، لبخندي غير جذاب را باعث مي شود.

تصحيح لبخند لثه اي با جراحي افزايش طول تاج انجام مي شود كه يكي از انواع جراحي هاي زيبايي لثه را شامل مي شود. جراحي افزايش طول تاج ممكن است بر روي چند دندان انجام شود كه به طول لبخند فرد بستگي دارد.

معمولا پس از انجام اين جراحي، براي رسيدن به لبخندي ايده ال، درمان هاي زيبايي مانند لمينت دندان و يا كامپوزيت دندان بر روي دندان ها انجام مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي (ايمپلنت دندان ، ارتودنسي دندان ،دندانپزشكي اطفال و...) مي توانيد به سايت مجله تخصصی دندانپزشكي ارتودتیپز مراجعه كنيد.

 

جراحی زیبایی لثه، و تاثیر به سزای آن بر لبخند فرد

 

جراحی زیبایی لثه، یک روش جراحی برای اصلاح ناهنجاری‌های لثه و مخاط آلوئول است که این ناهنجاری‌ها به دلایل آناتومیک یا تروما به وجود آمده‌اند. جراحی زیبایی لثه فقط شامل جراحی موکوژینژیوال می‌شود.

روش‌های مختلف جراحی زیبایی لثه برای فرم دادن مجدد یا پیوند بافت جدید در نواحی از لثه که زیبایی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد مانند بخش بالایی دندان‌های جلویی، در قسمت‌هایی که بافت لثه اضافه وجود دارد یا برای پوشش ریشه دندان‌ها در نواحی که بافت لثه از بین رفته است، بکار گرفته می‌شوند. عدم وجود حجم کافی از بافت لثه نیز می‌تواند با جراحی‌های لثه اصلاح شود.

انواع جراحی زیبایی لثه

1-اصلاح لبخند لثه‌ای یا خط لثه نامتقارن

معمولاً کوتاه دیده شدن دندان‌ها هنگام لبخند زدن، به دلیل وجود بافت اضافی لثه است و نه شکل نامناسب دندان‌ها. در صورتی که دندان‌ها خیلی کوتاه به نظر بیایند یا لثه بیش از حد معمول بعضی از دندان‌ها را بپوشاند در حالی که بعضی دیگر از دندان‌ها طول طبیعی دارند، افزایش طول تاج دندان می‌تواند راه حل مناسبی برای بازگردندان زیبایی طرح لبخند باشد. در این روش، برای در معرض قرار گرفتن مقدار بیشتری از دندان‌ها، بافت اضافی لثه برداشته می‌شود. سپس برای داشتن لبخندی جدید و زیبا، خط لثه فرم داده می‌شود.

2-اصلاح دندان‌های بلند یا ریشه‌های در معرض دید

گاهی تحلیل لثه موجب قرار گرفتن ریشه دندان‌ها در معرض دید می‌شود که این امر منجر به بلند به نظر رسیدن دندان‌ها و ایجاد ظاهری مسن‌تر می‌شود. تحلیل لثه می‌تواند در نتیجه عوامل مختلفی مثل بیماری‌های پریودنتال ایجاد گردد.

جراحی پیوند لثه و دیگر روش‌های پوشش‌دهی ریشه، برای پوشاندن ریشه‌های در معرض دید، کاهش میزان تحلیل لثه در آینده و حفاظت از ریشه‌های حساس در برابر پوسیدگی انجام می‌شوند.

3-اصلاح فرورفتگی (Indentation) لثه و استخوان فک

از دست دادن دندان می‌تواند موجب ایجاد فرورفتگی در لثه و استخوان فک، در جایی که قبلاً دندان وجود داشته است، شود. این عارضه به این دلیل که استخوان فک دیگر دندانی را نگه نمی‌دارد، اتفاق می‌افتد. فرورفتگی ایجاد شده نه تنها ظاهری غیر طبیعی دارد بلکه موجب بلندتر به نظر رسیدن دندان ایمپلنت شده نسبت به دندان‌های مجاور می‌شود.

تقویت ریج می‌تواند این فرورفتگی‌ها را پر کرده و ظاهری طبیعی برای لثه و فک ایجاد کند. پس از آن،ایمپلنت دندان می‌تواند با ظاهری طبیعی ساخته شود و جایگزین دندان از دست رفته گردد.

برای مطالعه بیشتر : مجله اینترنتی دندانپزشکی

ارتودنسی در بارداری

 آیا در بارداری می توان ارتودنسی کرد؟ آیا با وجود یک بچه در شکم میتوان تحت درمان اصلاح فرم دندان ها قرار گرفت؟ آیا ارتودنسی در بارداری ضرر دارد؟ آیا ارتودنسی با بارداری تداخل دارد؟ عوارض و خطرات این درمان در حاملگی کدامند؟ جوانب مثبت این درمان چیست؟ آیا ارتودنسی در بارداری را میتوانم به بعد از زایمان موکول کنم؟ اصلا بهترین زمان انجام این درمان قبل از حاملگی است یا حین و یا بعد از آن؟. خواندن این مقاله را از دست ندهید زیرا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به تمام این سوالات پاسخ داده است. پیدا نخواهید کرد.

قبل، حین یا بعد از بارداری، بهترین دوره برای ارتودنسی کدام است؟

اینکه خانم های که در سنین بارداری قرار دارند چه وقت برای اصلاح مشکلات دندان های خود به متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کنند همیشه یک چالش است. این خانم ها میتوانند از هر زمانی پیش، حین یا بعد از بارداری خود اقدام به درمان کنند

بارداری چگونه روی دهان و دندان خانم های حامله تاثیر میگذارد؟

بارداری دوره حساسی است که میتواند تغییرات بسیار زیادی در آن به وجود بیاید. بر اثر تغییرات هورمونی طیف وسیعی از تغییرات که شامل برخی مشکلات و جوانب منفی نیز میشود در این دوره به وجود می آید. به عنوان مثال، حاملگی باعث می شود که بعضی از خانم ها التهاب لثه و یا حتی عفونت آن را تجربه کنند. یه این وضعیت بیشتر بیماری لثه گفته میشود.

ارتودنسی در بارداری با وجود لق شدن دندان ها

ما به لق شدن دندان ها در طی بارداری اشاره کردیم. دقت کنید که موضوع اصلی ما هم ارتودنسی در بارداری است. و لق بودن دندان چیزی نیست که متخصص ارتودنسی را مجاب کند برای شما درمانی انجام دهد. زیرا یک دندان لق میتواند با دستگاه های ارتودنسی ثابت بی افتد و حتی درمان را با شکست مواجه کند.

اما خب، به این نکته هم باید اشاره کرد که همه خانم ها در این دوره، لق شدن دندان ها را تجربه نخواهند کرد. و یا حتی اکر تجربه کنند جزئی و موقتی است. با این وجود حتی اگر دندان های شما در این دوره لق نشده باشند نیز، باید مراقب باشید و به متخصص ارتودنسی خود بگویید تمام نکات و توصیه های لازم را به شما گوشزد کند. تا بهترین درمان ارتودنسی در دوران بارداری را داشته باشید.

آیا با وجود ارتودنسی در بارداری، رسیدگی به بهداشت دهان و دندان آسان است؟

یکی از مشکلات رایج ارتودنسی در میان اکثر بیماران، دشواری مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و تمیز کردن دهان و دندان با وجود دستگاه های ارتودنسی مثل بریس ها است. به دلیل وجود این دستگاه ها شما مثل همیشه نمی‌توانید مسواک بزنید و مجبورید که وقت و دقت بیشتری برای این کار اختصاص دهید. این امر به بیماران عادی همیشه تاکید میشود اما تاکید بیشتر ما برای خانم های باردار است. زیرا مشکلاتی مانند تهوع و استفراغ را به کررات تجربه میکنند و تمیز کردن دهان و دندان یا رسیدگی به بهداشت دهان در این خصوص برایشان کمی دشوارتر از سایر بیماران میشود. با این حال اگر دستگاه های شما از نوع ارتودنسی متحرک باشد کمتر با این مساله روبرو خواهید شد.

برای مطالعه بیشتر :

دندانپزشکی بارداری 

 

آموزش بستن فاصله بین دندان ها

 به فاصله‌‌ی بین دندان‌های پیشین که بیش از 0.5 میلی‌متر باشد،‌ دیاستم می‌گویند. دیاستم در زبان یونانی به معنای از هم جدا بودن و فاصله است. فاصله‌ای که ممکن است بین دندان ها در هر جایی از دهان به وجود بیاید، اما بیشتر در دندان‌های قدامی بالایی و پایینی اتفاق می‌افتد روی زیبایی طرح لبخند بسیار تاثیر گذار است.

علل ایجاد کننده فاصله بین دندان ها کدامند ؟

  • ژنتیک و تاریخچه فامیلی
  • فیزیولوژیک: دیاستم میانی و یا فاصله بین دندان های ثنایا در سن 6 سالگی به میزان 98%، در 11 سالگی 49% و در 12 تا 18 سالگی 7% مشاهده می شود.
  • بزرگ بودن زبان
  • فرنوم غیرنرمال (فرنوم محل چسبندگی عضلات لب به فک بالاست که می توان آن را از داخل لب بالا لمس کرد)
  • عدم تناسب اندازه دندان ها و فکین، که در موارد زیر مشاهده می شوند:
  • مشکلات پریودنتال

جهت بستن فاصله بین دندان ها از چه روش های درمانی استفاده می شود ؟

درمان ارتودنسی:

از ایمن ترین و محافظه کارانه ترین درمان ها جهت بستن دیاستم های دندانی، روش ارتودنسی است.

زمانی که فاصله بین دندان های جلو بیش از 2 میلیمتر است. در این حالت اگر از درمان های ترمیمی استفاده شود، نسبت طول به عرض دندان ها نامتناسب شده و نسبت طلایی که یکی از اصول طراحی لبخند است به هم می ریزد.

هنگامی که اندازه دندان ها به طور مادرزادی بزرگ است، با درمان های ترمیمی دندان ها بزرگ تر و حجیم تر شده و از تناسب خارج می شوند. در این موارد روش ارتودنسی درمان انتخابی است.

در افرادی که علاوه بر وجود فاصله بین دندان ها، به دلایل مختلف مانند: غیر قرینه بودن فضای بین دندان ها، دندان های بیرون زده، انحراف میدلاین (خط وسط دندان های ثنایا) نیاز به درمان ارتودنسی دارند.

درمان های ترمیمی و زیبایی:

لمینت دندان

زمانی که علاوه بر وجود فواصل جنرالیزه، دندان ها از نظر رنگ و فرم نیز مشکلاتی داشته و نیازمند تصحیح باشند، لمینت های سرامیکی گزینه ی درمانی مناسبی محسوب می شوند.

.درمان کامپوزیت:

با بهبود خصوصیات فیزیکی و مکانیکی کامپوزیت ها، این روش به یکی از رایج ترین درمان ها جهت بستن فاصله بین دندان ها تبدیل شده است. خصوصا زمانی که دیاستم میانی بین دو دندان ثنایا وجود داشته باشد.

 

خطرات درمان های سفید کننده دندان

در صورت لزوم رویای خود، گزینه های زیادی وجود دارد. در حالی که بسیاری از درمان های بدون نسخه وجود دارد که ممکن است مفید باشد، بهترین راه برای افزایش زیبایی کلی طرح لبخند شما این است که با یک دندانپزشک برای درمان حرفه ای ملاقات کنید

علل تغییر رنگ دندان

ابتدا یک کلمه کوتاه در مورد تغییر رنگ دندان از آن به همین دلیل است که بسیاری از مردم به دنبال دندانسفید کردن.

برخی از شایع ترین علل تغییر رنگ دندان عبارتند از:

سیگار تنباکو جویدن قهوه چای شراب نوشیدنی های غیر الکلی زغال اخته هویج گوجه فرنگی Curries ما همچنین باید اشاره کنیم که فرآیند پیری طبیعی باعث ایجاد تغییر رنگ پوست در زمان می شود. در مورد محصولات توتون و تنباکو، این فقط یک دلیل قانع کننده برای ترک کردن یا استفاده از آنها در وهله اول است. همانطور که در مورد مواد دیگر، پس از مصرف هر یک از موارد فوق، دندان هایتان را از خودداری کنید، از آن استفاده نکنید.

درمان سفید کننده دندان چگونه کار می کند

درمان سفید کننده دندان شامل عوامل سفید کننده است که ساختار دندان واقعی را روشن کرده و سفید می کنند. در حالی که خصوصیات ممکن است در سیستم های سفید کننده دندان های مختلف متفاوت باشد، این اصل اساسی در متغیراست.

آیا خطرات مربوط به سفید شدن دندان است؟

بله همانطور که با هر درمان دندانپزشکی، خطرات مربوط به سفید شدن دندان وجود دارد، چه در دفتر دندانپزشک و چه در خانه با استفاده از یک کیت سفید کننده انجام می شود. در زیر برخی از خطرات مشترک است.

حساسیت دندان و سفید شدن دندانها

حساسیت دندان اغلب به مدت یک یا دو روز پس از درمان سفید پوست دندان ها ادامه می یابد. این یک عارضه طبیعی است، اما برای بعضی از بیماران می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. خوردن غذاهای ابدار و اجتناب از نوشیدنی های گرم و یا سرد باعث می شود این حساسیت قابل کنترل باشد.

بیشتر درباره درمان های سفید کننده دندان بیشتر بدانید

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد درمان سفید کننده دندان ها یاد بگیرید و اینکه چگونه می توانید لبخند را همیشه دوست داشته باشید، باید با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد تماس بگیرید

برای مطالعه بیشتر :

 

 

اعتماد به نفس

  اعتماد به نفس در هیچ کس با او متولد نمی شود.

اگر شما با شخصی مواجه شدید که عزت نفس او باور نکردنی بود ، به این دلیل است که او سالها برای بالا بردن آن تلاش کرده است.

اعتماد به نفس چیزی است که شما یاد می گیرید که آنرا بسازید.

در اینجا 5 چیز است که می توانید برای بالا بردن اعتماد به نفس خود انجام دهید.

1. خود را همانطور که می خواهید ببینید

تکنیک تجسم دیدن تصویری از خود که خودتان به آن افتخار می کنید بسیار موثر است.

هنگامی که ما با اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنیم ، ما یک درک ضعیف از خودمان داریم که اغلب نادرست است.

تمرین تجسم یک نسخه فوق العاده از خود برای دستیابی به اهداف خود بسیار مهم است.

2. خودت را تائید کن

تائیدیه یک ابزار قدرتمند برای عمق باورهای دلخواه در مورد خود است.

ما تمایل داریم که مطابق با ظاهر خودمان رفتار کنیم.

از یک ترفند برای ایجاد تغییرات طولانی مدت در خود استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر از ظاهر فیزیکی خود ناراضی هستید در صورت امکان آنرا بهبود ببخشید.

مثلا وزن خود را تنظیم کنید یا اگر دندان های نامرتبی دارید با کمک گرفتن از یک ارتودنتیست آنها را مرتب کنید.

امروزه درمان ارتودنسی در سنین بالا نیز امکان پذیر است.

ملاقات با نزدیک ترین متخصص ارتودنسی در محل سکونت شما ( مثلا اگر ساکن کرج هستید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج ) و انجام ارتودنسی دندان می تواند ، راه رسیدن به یک طرح لبخند زیبا و به دنبال آن افزایش اعتماد به نفس را به شما نشان دهد.

3. به ترس خود غلبه کنید

بهترین راه برای اینکه به ترس خود غلبه کنید این است که با آن سروکار داشته باشید.

با انجام روزانه کاری که از آن می ترسیدید تجربه شما افزایش می یابد.

بنابراین از منطقه راحتی خود خارج شوید و با ترس خود مقابله کنید.

4.ایجاد مرزهای شخصی

هرگز با سکوت خود اجازه ندهید که قربانی شوید.

یاد بگیرید که نه بگویید و دیگران را به مرزهای شخصی خود راه ندهید.

5. از خودتان مراقبت کنید

مراقبت از خود هرگز یک عمل خودخواهانه نیست.

اعتماد به نفس ترکیبی از سلامت جسمانی خوب و سلامت روانی و اجتماعی است.

اگر شما انرژی کمی دارید نمی توانید در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید.

زمانی را برای تمرین ورزش ، غذا خوردن و عادات خواب قرار دهید.

علاوه براین به لباس پوشیدن خود بسیار توجه کنید.

برای مطالعه بیشتر : ایمپلنت دندان

 

صفحه قبل 1 ... 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->