چرا ایمپلنت بهترین جایگزین دندان است؟

 چرا دندان ها مهم هستند و اگر نباشند چه اتفاقی رخ میدهد؟

دندان ها نه تنها یکی از اجزای اصلی طرح لبخند ما به شمار میروند بلکه در عملکردهای حیاتی و مهم بدن ما نیز مشارکت دارند. ما با کمک دندان ها میتوانیم صحبت کنیم و گفتار بهتری داشته باشیم و از طرف دیگر اولین عملکرد گوارشی ما نیز از  دندان ها آغاز میشود. دندان ها زیبایی لبخند ما را دوچندان میکنند و اگر نباشند نه تنها زیبایی چهره به خطر می افتد بلکه عملکردهای گفتاری و گوارشی نیز مختل میشوند. به همین خاطر است که اگر یک یا چند دندان خود را از دست دهیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد. برای اینکه جای خالی دندان ها مشکلی برای ما پیش نیاورد ما مجبوریم یک جایگزین مصنوعی خوب برایشان پیدا کنیم و چه جایگزینی بهتر از ایمپلنت دندان .

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزین دندان است و هر واحد آن شامل چندین بخش میشود که در مجموع نه تنها ظاهری شبیه به دندان طبیعی ما دارد بلکه تمامی عملکردهای دندانی را نیز به خوبی دندان های واقعی انجام میدهد. ایمپلنت‌ها قطعات فلزی هستند که مهمترین بخش آن یعنی پایه یا فیکسچر به داخل استخوان فک کاشته میشود و نقش ریشه دندان ما را ایفا میکند.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

کاشت دندان به این روش یکی از گران ترین پروسه های دندانپرشکی ترمیمی است. از آنجا که اجزای ایمپلنت گران بوده و خود عمل نیز پیچیده و سخت است معمولا هزینه و قیمت ایمپلنت دندان بالا است. اما اگر بخواهیم به صورت یک محدوده قیمت این عمل را عنوان کنیم باید گفت که چیزی بین 4 تا 6 میلیون تومان به ازای هر دندان است.

ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب نیست

  • افرادی که فک آنها به اندازه کافی رشد نکرده
  • افرادی سیگاری، الکلی و معتاد
  • بانوان باردار
  • افرادی که پرتو درمانی در قسمت سر و گردن داشته‌اند.
  • افرادی که داروهای خاص مثل کورتن و استروئید مصرف می‌کنند.
  • افرادی که دندان قروچه دارند چرا که میزان شکستگی ایمپلنت در این افراد بالا است.
  • افرادی که داری بیماری‌های مزمن از جمله فشار خون بالا، دیابت و یا هموفیلی دارند.

آیا کاشت دندان درد دارد؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در خصوص عمل جراحی کاشت دندان پرسیده میشود این است که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ در جواب باید گفت که آستانه درد در افراد مختلف متفاوت است و چون ایمپلنت دندان یک جنبه درمانی دارد با اندکی درد همراه است. فرایند کاشت با بی حسی موضعی انجام می‌گیرد بنابراین در حین درمان بیمار دردی را احساس نمی‌کند و پس از درمان به مدت 6 الی 10 روز ممکن است بیمار درد داشته باشد. ولی اگر بیمار بیشتر از زمان گفته شده درد ایمپلنت دندان داشته باشد باید حتما نزد پزشک متخصص خود برود و علت را جویا شود.

برای مطالعه بیشتر : مجله ارتودنسی دندان

مهمترین فعالیت های جراح دهان ، فک و صورت برای بیماران

 در حوزه جراحی دهان، فک و صورت انواع جراحی های زیر برای مراجعین و بیماران در نظر گرفته میشود:

1- انجام جراحی فک اصلاحی ( ارتوگناتیک )

جراحان دهان می توانند مشکلات  بی نظمی عمده فکی اسکلتی و دندانی را که به منظور بهبود جویدن ، صحبت کردن و تنفس شما می باشد در همکاری با یک متخصص ارتودنسی خوب و یک جراح بازسازی کرده و درمان کنند .هماهنگی مجدد فک بالا و پایین به منظور بهبود عملکرد و نیروی گاز گرفتن و ظاهر صورت می تواند روابط مناسبی را در روی همپوشانی مناسب دندان ها و ظاهر صورت داشته باشد . (برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید. )

2- جراحی آسیب های ناشی از تروما

بطور کلی هر گونه شوک ، آسیب ، جراحت و حادثه که از خارج به بدن وارد  شود و عامل درونی نداشته باشد در پزشکی تروما اطلاق می شود .

به همین خاطر تروما را می توان براساس:

  • مکانیسم آسیب
  • محل آسیب
  • عوامل بوجود آورنده آسیب
  • ترومای حرارتی یا فشاری

3- جراحی ترمیمی و زیبایی فک و صورت

جراحی  ترمیمی چه به منظور زیبایی و چه به منظور درمان و برطرف کردن آسیب وارده در داخل دهان صورت می گیرد.

در این جراحی که در اصل یک جراحی فک است، برش هایی به وسیله جراح در استخوان های فک زده می شود و پس از قرار دادن آنها در وضعیت صحیح هیچ اثر و جای زخمی از خود به جا نمی گذارد .

4- قرار دادن ایمپلنت های دندانی

متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت  قادر هستند که در مناطقی که احساس نیاز می کنند استخوان قرار داده و پس از آن از ایمپلنت دندان استفاده کنند . این کار در صورت لزوم و به منظور ایجاد  تغییر در بافت اطراف لثه و برای تولید یک ظاهر طبیعی تر و جذاب تر انجام می شود .

5-کاهش درد صورت

یک جراح دهان می تواند اختلالات درد صورت از جمله مشکلات مفصل گیجگاهی فکی را تشخیص و درمان کند . همچنین هنگامی که درمان غیر جراحی کافی باشد  یا آسیب به مفاصل به طور قطعی وجود نداشته باشد این  جراحان می توانند مشاوره  و راهنمایی های  لازم را به بیمار بدهند .

6- جراحی بازسازی فک

جراحان دهان و فک  قادرند که صدمات وارده بر استخوان های صورت و مشکلات بافت نرم صورت را که به علت  حذف استخوان ها  یا کیست و تومورها به وجود آمده جراحی کرده و فرم و عملکرد درست سابق آنرا بازسازی کنند .

جراحی اصلاحی برای  بازگرداندن فرم و عملکرد به منطقه فک و صورت اغلب با استفاده از پوست ، استخوان ، اعصاب و بافت های مختلف از دیگر قسمت های بدن برای بازسازی فک و صورت انجام می گیرد  .

برای مطالعه بیشتر :

دندانپزشکی بارداری

 

هزینه پر کردن دندان در سال 99 چقدر است؟

 یکی از شایعترین علل مراجعه افراد به کلینیک دندانپزشکی پوسیدگی دندان است. این مشکل تقریبا در اغلب افراد جامعه دیده میشود. برخی افراد میزان پوسیدگی دندان هایشان زیاد است و نیازمند ترمیم هستند. از همین رو شاید پرتکرارترین سوال در این خصوص هزینه پر کردن دندان و یا هزینه ترمیم دندان باشد. ما در این مقاله به طور خلاصه به برآورد قیمت ترمیم دندان میپردازیم و هزینه پر کردن دندان با آمالگام و کامپوزیت دندان را بررسی میکنیم. این مقاله به مرور زمان آپدیت میشود و هزینه ترمیم دندان با سایر مواد پر کننده مانند طلا و سرامیک نیز به آن افزوده می‌شود.

پر کردن یا ترمیم دندان چیست؟

به حذف پوسیدگی دندان و پر کردن آن با کمک برخی مواد استانداردی همچون کامپوزیت دندان یا آمالگام ترمیم دندان گفته میشود. گاهی اوقات دندان به قدری دچار پوسیدگی میشود که علاوه بر ترمیم اساسی نیاز به  بازسازی یا بیلداپ با مواد مخصوص دارد. ادامه مقاله را بخوانید تا با هزینه های این پروسه بیشتر آشنا شوید.

شما میتوانید با کلیک روی لینک های مشخص شده از هزینه ارتودنسی دندان، هزینه ایمپلنت دندان، هزینه لمینت دندان و هزینه ونیر کامپوزیت دندان در سال 99 نیز مطلع شوید.

هزینه پر کردن دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه پر کردن دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله:

  • دندانپزشکی که روش را انجام می دهد.
  • محلی که در آن انجام می شود.
  • نوع بیمه دندانپزشکی شما. همانطور که در بالا گفته شد ، بیمه دندانپزشکی هزینه های اضافی مرتبط با پر کردن کامپوزیت را پوشش نمی دهد.
  • تعداد سطوح دندان که نیاز به پر کردن دارند. به عنوان مثال ، یک دندان ممکن است فقط یک سطح داشته باشد که در اثر پوسیدگی یا آسیب دیده آسیب دیده باشد ، در حالی که دندان دیگر ممکن است دارای یک یا تمام سطوح باشد که در اثر پوسیدگی یا آسیب دیده آسیب دیده است.

چه کسی باید دندان خود را پر کند؟

علائمی وجود دارد که به محض مواجهه با آن ها  باید جهت ارزیابی و یا ترمیم دندان به یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان مراجعه کرد. برخی از این علائم عبارتند از:

  • وجود سوراخ در دندان
  • وجود لکه های عمقی تیره در دندان
  • گیر کردن دندان مواد غذایی در لابلای دندان ها (پوسیدگی دندان از طرفین)
  • لب پر شدن دندان
  • شکسته شدن دندان ها
  • وجود حساسیت به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم
  • وجود یک یا چندین حفره کوچک در دندان

اگر با هر کدام از مواردی که در بالا ذکر شد روبرو هستید احتمالا نیاز به پر کردن دندان دارید. و البته باید پیش از اقدام به هر کاری به یک دندانپزشک خوب مراجعه کنید.

 

 

مهمترین فعالیت ها متخصص ایمپلنت و پروتز چیست؟

 متخصص پروتز دندانی و ایمپلنت دندان توانایی انجام انواع پروتزهای دندانی ، ایمپلنت دندانی ، فکی و صورتی و زیبایی را دارا می باشد .متخصص ایمپلنت و پروتز های دندانی به مباحث مربوط به انواع پروتزهای ثابت و متحرک و ایمپلنت های دندانی که خود به نوعی پروتز ثابت است می پردازد .پروتزها ی دندانی همواره جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته  می باشند .همچنین این پروتزها می توانند جایگزین قسمتی از فک که در اثر تصادف یا سرطان از بین رفته اند باشند

مهمترین فعالیت ها متخصص ایمپلنت و پروتز چیست؟

این دوره تخصصی چهار ساله بوده و یک پروتزیست دندان  با مهارت کافی که دردوره  رزیدنتی خود کسب کرده است می تواند  درمان ها ی زیر را به طور تخصصی ارائه دهد :

 

پروتزهای ثابت مانند روکش های تمام سرامیک ( زیر کونیا ) ، روکش های فلز سرامیک روکش های تمام فلزی ( طلا و یا آلیاژها)

انواع درمان های ایمپلنت مانند ایمپلنت تک دندان و درمان های ایمپلنت پیچیده

درمان تخریب های شدید دندان و سایش شدید دندان ها ( دندان قروچه )

پروتزهای متحرک مانند دست دندان و پلاک های اکریلی و پارسیل کروم کبالت

پروتزهای پیچیده فک و صورت مانند پروتزهای صورت ، چشم ، گوش ، بینی

انواع اوردنچرها( دست دندان ) بر پایه ایمپلنت یا بر پایه دندان طبیعی

درمان دردهای مفصل گیجگاهی و صداههای آن

درمان هایی که به منظور زیبایی لبخند و با استفاده از لمینت  دندان یا لمینت بدون تراش یا روکش های فول سرام ( فاقد فلز ) انجام می شود .

علاوه بر تخصص هایی که ذکر شد شاخه های آکادمیک دیگری نیز هستند که اغلب مبتنی بر پژوهش می باشند . دانش آموختگان در این رشته ها بیشتر در حیطه صنعتی فعالیت کرده  و یا جزو اساتید دانشگاهی می باشند .

 

هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

 نه تنها هزینه ارتودنسی نامرئی، بلکه هزینه ارتودنسی ثابت، مرئی و متحرک هم تابع فاکتورها و عوامل مختلفی است. و اینطور نیست که ما هر سال یک قیمت خاص بدهیم و بگوییم برای مثال “هزینه ارتودنسی اینویزیلاین مثلا 5 میلیون تومان است”. در عوض، ما همیشه یک محدوده قیمت به مراجعان و مخصوصا کاربران سایتمان ارائه میدهیم. بر همین اساس در این بخش، ما تنها هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی را درج خواهیم کرد که البته ابتدا هزینه های تقریبی را درج میکنیم و سپس به عوامل تاثیر گذار روی این هزینه ها اشاشره خواهیم کرد.

قیمت های حدودی

شما میتوانید برای مشاهده هزینه ارتودنسی در سال 99 به لینک مشخص شده سر بزنید و اطلاعات کامل قیمت ها را در این صفحه مشاهده کنید. اما به طور خلاصه هزینه ارتودنسی نامرئی در سال 99 بر اساس نوع دستگاه به صورت زیر است:

 

هزینه اینوزیلاین و پلاک های شفاف ارتودنسی: هزینه ارتودنسی بدون سیم با کمک پلاک های شفافی مانند اینوزیلاین ها حدود 17 تا 20 میلیون تومان برای هر دو فک است.

هزینه ارتودنسی لینگوال: به ازای هر فک چیزی بین 6 تا 10 میلیون تومان و گاه بیشتر

هزینه ارتودنسی سرامیکی: بین 7 تا 7.5 میلیون تومان برای هر فک

هزینه ارتودنسی دیمون شفاف: بین 10 تا 15 میلیون تومان برای هر فک

 

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی نامرئی کدامند؟

نوع دستگاه ارتودنسی: بر اساس روش ارتودنسی شفاف قیمت ها متفاوت خواهد بود. کمترین هزینه در این بین، به ارتودنسی سرامیکی و بیشترین به دیمون و اینوزیلاین تعلق دارد.

نوع مشکل

شدت مشکل: هرچه شدت مشکل بیشتر باشد هزینه ها  برای اصلاح آن بالاتر میرود

سن و سال: ارتودنسی کودکان هم هزینه کمتری نیاز دارد و هم مدت زمان کمتری دارد. اما ارتودنسی بزرگسالان نیازمند صرف هزینه بیشتری است.

موقعیت جغرافیایی: هزینه ارتودنسی در شهرهای مختلف متفاوت است برای مثال هزینه ارتودنسی نامرئی در تهران به دلیل بالا بودن شمار متخصصان ممکن است بسیار متفاوت باشد. به طور کلی از آنجا که متخصص ارتودنسی در کرج و تهران زیاد است هزینه های نیز متغیر است.

تخصص، مهارت و تجربه متخصصی که به او مراجعه میکنید. متخصصان ارتودنسی به نسبت سایر دندانپزشکانی که تخصص ارتودنسی ندارند هزینه های معقول تری دریافت میکنند.

میزان مراقبت شما از دستگاه ها: عدم مراقبت از ارتودنسی باعث میشود که دستگاه ها آسیب ببینند و در نهایت طول دوره درمان بیشتر شده و هزینه تعمیر یا جایگزینی دستگاه ها را به شما تحمیل کند.

طول دوره درمان: هرچه طول دروره درمان یا مدت زمان ارتودنسی نامرئی بیشتر شود هزینه ها بالاتر خواهد بود.

ویزیت های مکرر جهت تنظیم دستگاه ها

سایر فاکتورهای کم اهمیت دیگر

 

برای مطالعه بیشتر :

پر کردن دندان و ترمیم دندان و مراحل انجام آن

 ترمیم دندان یا پر کردن دندان درمانی برای بازسازی عملکرد ، یکپارچگی و ساختار از دست رفته دندان در اثر عواملی چون  پوسیدگی یا ترومای خارجی می باشد. این درمان ابتدا بوسیله حذف پوسیدگی های موجود در دهان و سپس بازسازی بخش های از دست رفته دندان بوسیله مواد ترمیمی انجام می شود. این مواد می توانند از انواع  آلیاژ فلزی (آمالگام) یا مواد همرنگ دندان (کامپوزیت دندان) باشند.

چه زمانی دندان ها نیاز به ترمیم دارند؟

به طور کلی پوسیدگی دندان ها را به 7 مرحله ی شماره گذاری شده دسته بندی می کنند:

  • دندان کاملا سالم
  • اولین  تغییرات قابل مشاهده مینایی
  • تغییرات واضح در سطح مینای دندان
  • تخریب مینا بدون درگیری عاج
  • عاج درگیر شده بدون حفره دار شدن دندان
  • درگیری عاج به همراه حفره
  • یک پوسیدگی وسیع با عاج قابل مشاهده

که به طور کلی شماره 5 به بعد دندان نیاز به ترمیم دارد ولی در مورد شماره 3 و 4 هر دندانپزشک ترمیمی خوب  با توجه به شرایط پوسیدگی که آیا یک پوسیدگی فعال و درحال پیشرفت می باشد یا غیر فعال است تصمیم به ترمیم می گیرد.

چرا دندان باید ترمیم شود؟

دندان های پوسیده شده حاوی باکتری ها هستند و این باکتری ها با تکثیر خود باعث گسترش پوسیدگی می شوند. سرعت این گسترش بستگی به میزان رعایت بهداشت دهان و دندان ها مثل استفاده از مسواک و نخ دندان، محل پوسیدگی و ژنیک فرد دارد. در صورتی که هرچه زود تر جهت جلوگیری از گسترش پوسیدگی اقدامی صورت نگیرد، این پوسیدگی عصب دندان را درگیر کرده و نیاز به درمان ریشه جهت زدودن باکتری ها از کانال دندان خواهد بود. همچنین تشکیل آبسه از عوارض گسترش عفونت پوسیدگی دندان می باشد.  پس برداشتن پوسیدگی ها برای جلوگیری از گسترش آن ها و پر کردن محل برداشت پوسیدگی ها جهت جلوگیری از تجمع مجدد باکتری ها در آن محل ضروری است.

موادی که برای ترمیم (پرکردن) دندان استفاده می شوند

  • آمالگام
  • کامپوزیت
  • گلاس آینومر

.

 

ونیر کامپوزیت برای چه افرادی مناسب نیست؟

 ونیر کامپوزیت‌ها را با نام‌های (ونیر یک جلسه‌ای)، (کامپونیر)، (ونیرهای رزین کامپوزیتی) و یا (باندینگ کامپوزیت) نیز می‌شناسند.  ونیر کامپوزیت یک روش زیبایی و ترمیمی محسوب می‌شود که در این روش لایه‌ای محافظ همرنگ دندان بر روی مینای دندان قرار می‌گیرد و این لایه توسط اشعه روی دندان چسبانده می‌شود. ونیر کامپوزیت یکی از راه‌های سریع، مقرون به صرفه و محبوب برای زیبایی دندان است. این روش در طی یک جلسه انجام می‌شود چرا که نیازی به تراش دندان نداشته و مواقعی استفاده می‌شود که دندان بیمار پوسیدگی نداشته باشد.

اما ونیر کامپوزیت برای همه افراد با هر نوع دندانی که دارند مناسب نیست بلکه موفقیت ونیرها به انتخاب فرد مناسب بستگی دارد. افرادی که نمی‌توانند از این روش استفاده کنند شامل موارد زیر می‌باشند:

افرادی که دارای دندان‌های پوسیده و بیماری‌های لثه هستند. قبل از جاگذاری ونیر حتما باید این مشکلات را برطرف کرده سپس اقدام به ونیر کردن دندان‌ها خود کنند.

افرادی که دارای دندان‌های ضعیف که مقدار قابل توجهی از ساختار دندانشان از بین رفته و یا دارای پر کردگی‌های عمیق و بزرگ هستند.

افرادی که دارای دندان‌های بسیار نامرتب و کج هستند و قبل از ونیر باید ارتودنسی شوند.

افرادی که دارای فکی ضعبف هستند.

افرادی که دارای عادات دهانی مانند دندان قروچه هستند، چراکه این عادت موجب شکستگی و خورد شدن کامپوزیت می‌شود.

افرادی که مینای دندان‌ آنها به اندازه کافی نبوده زیرا ونیر دندان به مینای دندان چسبیده می‌شود.

افرادی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعابت نمی‌کنند.

برای مطالعه بیشتر :

 

مهمترین مراحل ارتودنسی ثابت

 توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران این باره :

مرحله اتصال بریس ها به دندان های مراجعین از مهمترین مراحل ارتونسی ثابت است و شامل چند مرحله زیر میشود.

1. تمیز کردن دندان ها و استفاده از چسب مخصوص

بعد از ارزیابی های اولیه و بررسی تمام جوانب درمان، برای شروع کار و قبل از نصب براکت ها، متخصص ارتودنسی شما ابتدا دندان هایتان را پالیش زده و خشک می کند. سپس اسید مخصوص یا یک ماده سمنت مانند (سیمان مخصوص) را  روی سطح دندان ها قرار می دهد تا شرایط را برای نصب براکت ها آماده کند. در مواردی که کامپوزیت نوری برای چسباندن براکت ها به دندان مورد استفاده قرار گیرد لازم است که نور پلاسما با شدت بالا به روی براکت ها تابانده شود.

2. چسپاندن براکت ها و رد کردن سیم از بین آن ها

چسپاندن براکت ها تنها بخشی از کار است و در مرحله بعدی باید بین تمام براکت ها اتصال ایجاد کنیم. برای این منظور ما یک سیم مخصوص قوس دار را از تمام براکت ها عبور می دهیم. این سیم علاوه بر متصل کردن براکت ها به هم، به دندان ها فشار وارد میکند تا در جهتی که مد نظر ما است حرکت داده شوند. اگر لازم باشد فشار ببیشتری به دندان ها وارد شود برای ایجاد فشار بهتر بر دندان ها، کش های کوچکی که ترکیب رنگی مختلفی دارد به دلخواه بیمار روی براکت های ارتودنسی قرار می گیرد.

3. تنظیم سیم و براکت ارتودنسی

تنظیم سیم و براکت یکی دیگر مهمترین مراحل ارتودنسی ثابت است. در این مرحله شما بایستی حدود 3 تا 4 هفته یا هر ماه توسط متخصص ارتودنسی خود ویزیت شوید. تا اگر کش های ارتودنسی نیاز به تعویض دارد و یا سیم و براکت ها به تنظیم جدید نیاز دارد، این کار انجام شود. پس از هر بار تنظیم و تعویض کش ها، ممکن است کمی درد تجربه کنید زیرا به طور معمول به سیم ها و دندان فشاری اعمال میشود که تا به آن عادت کنید کمی طول میکشد و تجربه درد طبیعی است.

4. برداشتن بریس ها

بعد از سپری شدن مدت زمان ارتودنسی، بریس ها باید برداشته شوند و اینار تنها باید توسط متخصص ارتودنسی انجام شود. ممکن است 6 ماه تا 3 سال طول بکشد تا بریس ها برداتشه شوند.

5. استفاده از ریتینر

آخرین مرجله از مراحل ارتودنسی دو فک بالا و پایین استفاده از نگهدارنده ها است. به نگهدارنده ریتینر نیز گفته میشود که باعث میشود دندان ها در حالت ایده آل و صاف بافی بمانند.

برای مطالعه بیشتر :

دانستنی های دهان و دندان

دندانپزشکی کودکان

غذاهایی که خوردن آن ها در دوره نقاهت عمل جراحی ایمپلنت بیخطر و مفید است

بعد از عمل ایمپلنت چه چیزهایی باید بخوریم و از خوردن چه چیزهایی باید اجتناب کنیم؟ به طور خلاصه بعد از عمل باید پیرو رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان باشید و به خوردن غذاهای نرم که  خیلی تند، خیلی گرم یا خیلی سرد نیستند رو بیاورند. تمام غذاهایی که برای هر سه وعده صبحانه، نهار و شام انتخاب می‌کنید باید بسیار ساده، نرم و نیازمند حداقل جویدن باشند. در ادامه ما تعدادی از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که می‌توانید بعد از عمل کاشت دندان با ایمپلنت آن ها را بدون محدودیت بخورید لیست کرده ایم:

تغذیه بعد از کاشت ایمپلنت : رژیم مایع و آبکی

  • آب خالص و تمیز (آب معدنی)
  • آب میوه های طبیعی بدون شکر
  • شیر
  • چای و قهوه
  • سوپ آبکی
  • ژله
  • پودینگ
  • سوپ خامه
  • بستنی میوه ای (به طور کلی خوردن بستنی بعد از جراحی ایمپلنت حتما توصیه میشود)
  • میلک شیک (مخلوط بستنی، شیر، آیس میلک و …)
  • سایر مایعات و غذاهای آبکی مفید

میوه ها و سبزیجات

  • میوه های نرم مانند موز، انبه، هلو و گلابی (از خوردن میوه هایی مانند تمشک و توت فرنگی و … که دانه های ریز زیادی دارند خودداری کنید)
  • پوره سیب
  • سبزیجات بخار پز شده
  • گوشت و سایر منابع پروتئینی
  • ماهی آب پز
  • خورش مرغ یا مرغ کباب شده نرم
  • انواع سوپ با تکه های ریز ریز شده گوشت، مرغ یا گوشت های دیگر
  • توفو

نان ها، ماکارونی یا برنج

  • تمام نان های نرم و غیر شیرین
  • وافل
  • پنکیک
  • مافین (شبیه کیک یزدی)
  • اسپاگتی
  • غلات پخته شده و تصفیه شده

دست شما برای تهیه یک رژیم غذایی بعد از عمل ایمپلنت باز است منتهی باید تا میتوانید غذاهای نرم و پوره شده بیشتر مصرف کنید. از خلاقیت خود استفاده کنید و مواد ذکر شده در لیست بالا را با هم میکس کنید تا در دوره ریکاوری به خوبی تغذیه شوید و همیشه پر انرژی باشید. به این نکته هم توجه کنید که لقمه های کوچک بردارید و سعی کنید غذاها را در سمتی از دهان بجوید که ایمپلنت ندارید.( این موضوع برای زود جوش خوردن ایمپلنت خیلی مهم است). در کنار این غذاها، حتماً در حین بهبودی ایمپلنت، آب زیادی بنوشید. هیدراتاسیون و تامین آب بدن باعث تسریع در روند بهبودی و افزایش عملکرد سیستم ایمنی میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دنداپزشکی ( دندانپزشکی اطفال ، دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ( لمینت دندان ، اصلاح طرح ابخند ، کامپوزیت دندان ) ، ارتودنسی دندان و... می توانید به مجله تخصصی دندانپزشکی ارتوتیپز مراجعه کنید.

 

طراحی لبخند دیجیتال

 وقتی از لبخندمون ناراضی هستیم حس اعتماد به نفس نداریم.اگر نمیخواهید کسی طرح لبخندشمارا ببیند صحبت کردن با دیگران و ملاقات با افراد جدید را میتوانید به عنوان یک چالش در نظر بگیرید.با طراحی لبخند دیجیتال (DSD)، می توانید اعتماد به نفس خود را در حالی که از یک تجربه مثبت دندانپزشکی لذت می برید، دریافت کنید.درک مزایای این پروتکل درمان می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا ممکن است گزینه مناسب برای شما باشد.

چرا طراحی لبخند دیجیتال مفید است؟

DSD یک پروتکل درمان چندتایی دندانپزشکی است که در مقایسه با سایر گزینه های درمان مزایای بیشتری ارائه میدهد.

DSD  اجازه می دهد تا ارتباطات بین اعضای تیم مراقبت بهبود یابد، این که بدان معنی است که شما بیشتر از آنچه که در طول روند درمان انتظار دارید آگاه میشوید شما به مواد آموزشی و نمایه های بصری دسترسی خواهید داشت تا لبخندتان بعد از درمان کامل DSD  همانطور که انتظار داشتید باشد.

چرا طراحی لبخند دیجیتال را انتخاب میکنیم؟

مشکلات دندان ها لثه و فک برای اکثر بیماران به سادگی قابل حل نیست.اکثر مردم میخواهند لبخند زیبایی داشته اشند تا به آنها اعتماد به نفس و جذابیت ببخشد.لبخند شما به همان شیوه ای است که می بینید و احساس می کنید، بنابراین اگر همیشه سعی می کنید دندان هایتان را پنهان کنید، ممکن است خودتان را در یک تصویر بسیار مثبتی نبینید.هر بیمار نیاز های منحصر به فرد خود را دارد،اعمال یک طرح متناسب با تمام برنامه های در حال انجام هیچ نتیجه ای برای هر وضعیت فردی ارائه نمی دهد.

آیا من یک گزینه ی خوب برای طراحی لبخند دیجیتالی هستم؟

یکی از بهترین جنبه های DSD این واقعیت است که هر بیمار یک نامزد مناسب برای پروتکل درمان است.این مفهوم بر اساس تجزیه و تحلیل نسبت های دندانی و صورت خود است.استفاده از فیلم ها و عکس های دیجیتال با کیفیت بالا، اجازه ی درک ارتباط بین لب ها، لثه ها و دندان هارا به بیمار میدهد و بیمار در جریان تمام مراحل برنامه ریزی شده قرار میگیرد.آنچه که در این فاز مشاهده می کنید این است که لبخند شما در نهایت پس از اتمام کامل فرآیند چگونه خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر :

 

 

صفحه قبل 1 ... 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->