آبسه دندان در حین درمان ارتودنسی چگونه است؟

 اظهار نظر بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره:

اگر شما به دلیل مال اکلوژن تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته اید. آبسه های دندانی در حین مدت درمان ارتودنسی دندان نیز ممکن است دیده شوند. این ضایعه به این دلیل است که برخی از بیماران نسبت به تمیز کردن دندان های خود پس از نصب بریس ها سهل انگاری می کنند.

ارتودنسی ثابت و آبسه ها

از آنجایی که حرکت دندان ها در ارتونسی به وسیله سیم قوس دار ارتودنسی و براکت ها است. در روز های اولیه درمان ارتودنسی ثابت ، بریس ها به دندان ها فشار وارد می کنند و لثه ها ملتهب می شوند. اگر لثه ها ی ملتهب با رعایت بهداشت دهان و دندان بر طرف نشوند و نادیده گرفته شوند، مانده های مواد غذایی باعث تجمع باکتری ها در اطراف بریس شده و ممکن است در نهایت منجر به آبسه دندان شوند. انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی نیز میتواند احتمال شکل گیری هرگونه کیسه چرک و عفونی دندان را کاهش دهد.

ارتودنسی متحرک و آبسه ها

علاوه بر دستگاه های ثابت ارتودنسی شامل دیمون، لینگوال، براکت سرامیکی و … دستگاه های ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی نیز میتوانند باعث التهاب لثه و تشکیل آبسه شوند. اگر قالب های متجرک شما متناس با دندان هایتان نباشد احتمال حساس شدن بافت های داخل دهان وجود خواهد داشت.

البته متخصص ارتودنسی شما توصیه های لازم را در مورد زندگی کردن با براکت های ارتودنسی در دهان به شما می دهد. همچنین نحوه مسواک زدن دندان های ارتودنسی شده را نیز حتما به شما یاد می دهد. با رعایت دستورالعمل های ارتودنتیست خود می توانید علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی دندان به لبخند زیبا که همان هدف نهایی شما از این درمان است دست پیدا کنید.

برای مطالعه بیشتر

 

 

دستورالعمل ها و مراقبت هاي بعد از ايمپلنت بعد از عمل جراحي ايمپلنت گذاري

حداقل روزي دو بار مسواك بزنيد 

براي مراقبت از ايمپلنت خود بعد از عمل بايد در شبانه روز دست كم 2 بار دندان هاي خود را با دقت و به صورت اصولي مسواك زده و شستشو دهيد. اين امر به جلوگيري از رشد باكتري ها، همچنين جلوگيري از پوسيدگي دندان و بروز بيماري هاي دهان و دندان كمك مي كند. تميز كردن دندان ها مخصوصاً بعد از هر وعده غذايي بسيار ضروري است، بعد از هر وعده غذايي مخصوصا اگر غذاهاي شيرين، اسيدي يا گاز دار ميخوريد حتما با آب؛ دهان خود را شستشو دهيد. و اگر برايتان مقدور است مسواك بزنيد. براي تميز كردن ايمپلنت و دندان ها مي توانيد از مسواك هاي عادي و يا برقي استفاده كنيد. هر دو گزينه خوبند، اما مسواك هاي برقي اغلب بهتر سطوح دندان ها را تميز ميكنند و وقت كمتري هم از شما ميگيرند.

نخ دندان را فراموش نكنيد

براي حفظ و مراقبت از ايمپلنت بعد از عمل، تنها مسواك زدن كافي نيست و بايد حتما نخ دندان هم بكشيد. در حالي كه اغلب افراد نخ دندان نميكشند و از استفاده از آن هراس دارند. اما نخ دندان بهترين روش براي از بين بردن خورده زيرهاي مواد غذايي از بين دندان ها و پيشگيري از رشد و تكثير باكتري هاي مضر دهان است. از آنجا كه نخ دندان باعث از بين رفتن مواد غذايي در بين دندان ها مي شود، استفاده از آن ميتواند مانع از پوسيدگي  دندان يا سوراخ شدن دندان ها شود. از دندانپزشك خود بخواهيد بهترين برند  مسواك، نخ دندان و خمير دندان را به شما بدهد تا بتوانيد در طي فرآيند مراقت و نگهداري از ايمپلنت دندان از آن ها استفاده كنيد.

ساير مراقبت هاي بعد از ايمپلنت دندن

موارد زير نيز ميتوانند براي مراقبت از ايمپلنت دندان به كارتان بيايد:

  • دهانشويه آنتي باكتريال
  • نخ دندان
  • قرص هايي كه تجمع پلاك را از بين مي برند
  • مسواك هاي بين دنداني
  • مسواك نرم و كوچك برقي يا دستي
  • خميردندان از بين برنده تارتار و پلاك

نكته: يكي از نشانه اصلي اينكه ايمپلنت شما موفق بوده و شما توانسته ايد به خوبي از ايمپلنت هاي خود مراقبت كنيد داشتن لثه هايي با رنگ قرمز و صورتي طبيعي است. اين وضعيت نشان ميدهد هيچ عفونتي در لثه و يا استخوان فك شما وجود ندارد و ايمپلنت موفقت آميز بوده است.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساير خدمات دندانپزشكي مثل دندانپزشكي اطفال ، جراحي  ريشه ، ارتودنسي دندان و... مي توانيد به مجله اينترنتي دندانپزشكي ارتوبلاگ مراجعه كنيد.

 

نگین دندان چیست؟

 نگین دندان یک جواهرمصنوعی بیرنگ و کوچک از سنگ است که با استفاده از یک چسب برای زیبایی طرح لبخند به سطح دندان متصل میشود.برخی از سنگ های کوچک در مرکز دندان قرار میگیرند.

نگین دندان از سنگ مصنوعی بی رنگ و براق یا هر فلز گرانبهایی مانند طلا و سنگ ها شبیه بلورهای بسیار ریز هستند که عموما در قسمت جلو و بالای دندان های پیشین یا دندان های نیش یا هر دندانی که در هنگام لبخند زدن بیشتر نمایان است، قرار داده می شوند. نگین دندان در هنگام لبخند زدن می درخشد و توجه همه را به سمت لبخند شما جلب می کند و یک لبخند سفید و درخشان و با شکوه را عرضه می کند. در ادامه به نکاتی در مورد کاشت نگین روی دندان و زیبایی طرح لبخند دندان اشاره می شود:

  • روش کاشت نگین غیرتهاجمی و بدون درد است.
  • به نگهداری بیشتر نیاز ندارد.
  • می توان نگین را در هر زمانی که بخواهید در بیاورید یا تعویض کنید و این کارها تاثیری بر روی مینای دندان ندارند.
  • روش کاشت نگین دندان بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد و ۱۰۰ درصد قابل برگشت است.
  • نگین در برابر لکه مقاوم است.
  • در مسواک زدن اختلالی ایجاد نمی کند، حتی اگر از یک مسواک برقی استفاده کنید، همچنین محدودیتی برای مراجعه شما به دندانپزشک بوجود نمی آورد.
  • در مورد عوارض کاشت نگین دندان باید گفت در صورتی که نگین به خوبی بر روی دندان قرار گرفته باشد، به ساختارهای دندان های موجود آسیبی وارد نمی کند و عوارض و مضراتی نخواهد داشت. کاشت نگین در دندان در صورتی بدون ضرر است که توسط دندان پزشک صورت بگیرد.

جنس نگین ها از چیست؟

نگین‌هایی که برای زیباتر شدن لبخند استفاده می‌شوند، جنس‌های گوناگونی هم دارند. این نگین‌ها برلیان، کریستال یا طلا هستند. البته هزینه‌های کاشت این نگین‌ها با هم متفاوت است. نگین‌های با جنس کریستال به نسبت نوع برلیان از دوام بیشتری برخوردارند، در حالی که نگین‌های برلیان فقط موجب درخشش هر چه بیشتر دندان‌ها می‌شوند. نگین‌ها را خودتان نمی‌توانید از دندان‌هایتان جدا کنید بلکه هر وقت از آنها خسته شدید باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا آنها را از دندان‌تان جدا کند و محل آسیب‌دیده چسباندن نگین روی دندان‌تان را نیز ترمیم کند. نگین‌ها با مسواک زدن از سطح دندان کنده و جدا نمی‌شوند ولی اگر شما با آن غذای سفت بخورید، احتمال جدا شدن نگین از دندان‌تان وجود دارد.

برای مطالعه بیشتر :

ایمپلنت دندان

مجله اینترنتی دندانپزشکی

مزایا، معایب و نحوه صحیح استفاده از دستگاه های شفاف و نامرئی در ارتودنسی بزرگسالان

 توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

مزایا

دستگاه های شفاف یا نامرئی ارتودنسی دارای مزایایی هستند. بیشتر فواید این دستگاه ها متوجه بزرگسالان است. مهمترین فواید ارتودنسی نامرئی در مقایسه با ارتودنسی ثابت عبارتند از:

بریس های شفاف همان اندازه که بریس های فلزی معمولی مؤثر هستند، کاربرد دارند و موثرند.

علاوه بر تقویت ظاهر شما ، بریس های شفاف باعث بهبود کلی سلامت و عملکرد دهان شما می شود.

بریس های شفاف می توانند به شما در رسیدن به لبخندی جذاب و ایده آل کمک میکند و از این طریق اعتماد به نفس شما را بالاتر میبرد.

معایب

تنها ضرر دستگاه های شفاف ارتودنسی این است که آنها نسبت به همتایان معمولی خود مستعد رنگ پذیری بیشتری هستند. آن ها نیاز دارند که بیشتر شسته شوند و برای تمیز نگاه داشتن آن ها باید زحمت بیشتری کشید زیرا اگر رنگ بگیرند لبخند شما را زشت نشان میدهند.

نحوه مراقبت صحیح از دستگاه های نامرئی

برای جلوگیری از لکه دار شدن دندان ها و یا کاهش خطر پوسیدگی شان، باید تمام نکات بهداشتی در خصوص دهان و دندان را با این دستگاه ها رعایت کنید. برای این منظور چند نکته زیر را با دقت بخوانید:

  • بعد از هر وعده غذایی دهان خود را بشویید. اینکار به شستشو و خارج کردن ذرات مواد غذایی و سایر مواد باقی مانده در لابلای دندان ها کمک می کند. بدین ترتیب مانع از تغییر رنگ ارتودنسی نامرئی خواهید شد.
  • 30 دقیقه بعد از غذا حتما مسواک بزنید. هرگز بلافاصله بعد از غذا مسواک نزنید. انجام این کار در واقع می تواند باعث ساییدگ مینای دندان شود.
  • از استعمال محصولات دخانی خودداری کنید. سیگار کشیدن می تواند ارتودنسی شفاف شما را به همان روشی که دندان ها لکه دار میشوند لکه دار کند.
  • از مصرف غذاها و نوشیدنی های تیره رنگ خودداری کنید. نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه ، سس گوجه فرنگی و سایر مواد تیره می توانند با گذشت زمان لکه های زیادی روی دستگاه های ارتودنسی بگذارند.
  • مرتباً به متخصص ارتودنسی دندان خودتان سر بزنید. در این جلسان متخصص دهان و دندان و موقعیت تغییر دندان های شما را بررسی میکند و اگر مشکلی در خصوص ارتودنسی داشته باشید آن را برطرف خواهد کرد.

برای مطالعه بیشتر :

 

مجله ارتودنسی دندان

هزینه بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان ها چقدر است؟

 اگر همیشه یک لبخند با دندان هایی سفیدتر می خواهید میتوانید از طریق چند روش ساده اقدام به سفید کردن آن ها کنید. به تمام فرآیندهای سفید شدن دندان در اصطلاح دندانپزشکی بلیچینگ دندان گفته میشود. در این مقاله شما را با این روش ها و به طور کلی قیمت و هزینه بلیچینگ دندان آشنا خواهیم کرد.

بلیچینگ دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز ذکر شد، به تمام روش هایی که منجر به سفید شدن دندان ها میشود بلیچینگ دندان گفته میشود. مهمترین مساله که در خصوص سفید کردن دندان ها مطرح است هزینه بلیچینگ دندان است. ما روش های  مختلفی برای رسیدن به این هدف داریم که هر کدام هزینه خاص  خود را دارند. اما تاکید ویژه ما در این مقاله بررسی قیمت بلیچینگ دندان به دو روش داخل مطب و خانه است.

هزینه بلیچینگ دندان به صورن حدودی چقدر است؟

همانند هزینه لمینت دندان و هزینه ایمپلنت دندان ،هزینه بلیچینیگ نیز بر اساس نوع روشی که برای سفید کردن دندان ها بکار برده میشود متفاوت است. به طور کلی قیمت این کار برای آفیس بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک حدود 1.000.000 میلیون تومان است. قیمت بلیچینگ دندان با در خانه و با کمک محصولات سفید کننده نیز چیزی حدود 2.000.000 است. با جزئیات این دو روش در ادامه آشنا خواهید شد.

هزینه آفیس بلیچینگ: هزینه بلیچینگ دندان در مطب چقدر است؟

سفید شدن چشمگیر دندان ها در مدت زمان کوتاه، مهمترین مزیت آفیس بلیچینگ دندان در داخل مطب دندانپزشک است. این پروتکل شامل استفاده از ژل پراکسید با غلظت نسبتاً زیاد است که توسط دندانپزشک  زیبایی دندان یا تکنسین آموزش  دیده به دندان ها اعمال میشود.

در آفیس بلیچینگ مقداری پراکسید طی چند نوبت و هر بار برای مدت  زمان 15 تا 20 دقیقه روی دندان ها باقی می ماند که حداکثر تا یک ساعت طول خواهد کشید. کسانی که با مشکل شدیدد تغییر رنگ دندان مواجه هستند ممکن است توصیه شود که چند جلسه بلیچینگ کنند یا از هوم بلیچینگ کمک بگیرید.

هزینه هوم بلیچینگ: هزینه بلیچینگ دندان در خانه چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان در خانه نزدیک 2 میلیون تومان است. همین هزینه در خارج از کشور 100 تا 400 دلار است.

اگر سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی برایتان مقدور نیست میتوانید رو به هوم بلیچینگ دندان بیاورید. محصولاتی هستند که به توصیه دندانپزشکان جهت سفید شدن دندان ها در خانه و بدون مداخله دندانپزشک قابل خریداری هستند. استفاده از این کیت های سفید کننده دندان در خانه بسیار آسان است و مقادیر پرکسید بکار رفته در آن ها نیز کمتر است.

 

8 گام به لبخند روشن تر و سالم تر

 8 گام به لبخند روشن تر و سالم تر در این مقاله مفید به بررسی این مسئله مهم می پردازیم.

برای رسیدن به یک لبخند درخشان، شما باید دندان های خود را به طور مرتب مسواک بزدنید. دندان های سالم با عادات سالم شروع می شوند

از روال مسواک زدن به غذاهایی که باید و نباید بخورید باید رعایت کنید و بهداشت دندان را طبق برنامه پیش ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر  با کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید.در این کلینیک مجهز خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت دندان ، ونیر دندان  و ارتودنسی نیز ارائه می شود.

دهان شما نقطه اولیه تماس بدن با مواد مغذی است که مصرف می کنید.به طور طبیعی، آنچه که شما در دهان خود قرار می دهید، نه تنها سلامتی دندان ها و لثه ها بلکه همچنین سلامت کلی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

این شامل نوشیدنی ها، نوع و تنقلات و حتی آدامس است که می خورید.

مهم است که فراتر از مسواک زدن و عادت های روزانه خود را تغییر دهید تا لبخند روشن و سالمی که می خواهید را بدست آورید. در اینجا به بررسی آن می پردازیم.

اجتناب از آسیب مینای دندان. لایه مینا محافظ روی دندانها، اولین دفاع شما در برابر حفره ها است،

اما برخی از غذاها و نوشیدنی ها آن را از بین می برند و لبخند شما را در معرض خطر قرار می دهند.

 انتخاب سدیم های شکر، شیرینی های چسبنده (مانند طفی)، نوشیدنی های میوه ای شیرین و

شیرینی ها باعث تضعیف دندان می شوند.

هنگامی که غذاهای شیرین بخورید یا نوشیدنی های شیرین

کلسیم که در محصولات لبنی و سبزیجات برگ یافت می شود، مخصوصا برای دندان هایتان اهمیت دارد.

فسفر، که می تواند در پروتئین ها مانند تخم مرغ، ماهی، مرغ، گوشت و لبنی یافت شود، نیز ضروری است.

هر دو این مواد مغذی به حفاظت و بازگرداندن مینای دندان کمک می کنند.

محدود کردن تنقلات snacking بیش از حد است نه تنها برای کمر شما بد است؛ این نیز برای لبخند شما هم بد است غذاها که در وعده های غذایی خورده می شوند، باعث کاهش آسیب به دندان ها نسبت بهخوردن مقدار زیادی تنقلات در طول روز می شوند، زیرا بیشتر بزاق در طول غذا آزاد می شود.

سیگار نکشید یا از سیگار استفاده نکنید. سیگار کشیدن و استفاده از هر گونه تنباکو دندان هایتان را لمس می کند، و بر دهان شما تاثیر می گذارد.

برای مطالعه بیشتر : مجله ارتودنسی دندان

درباره آبسه دندان چه می دانید؟

 اظهار نظر بهترین متخصص ارتودنسی در کرج در این باره :

آبسه دندان ایجاد یک کیسه پر از چرک و معمولا به صورت برآمدگی خاصی است که در داخل دندان یا لثه شکل می گیرد. این کیسه چرکی برآمده، عفونی است و عفونت آن ناشی از فعالیت مخرب باکتری ها است. این ساختارهای ناخوشایند گاهی ممکن است در درمان ارتودنسی ثابت و حتی ارتودنسی متحرک نیز شکل بگیرند. در این مقاله به صورت مفصل درباره این کیسه های چرکی صحبت شده است.

آبسه دندان چیست و چگونه به وجود می آید؟

به طور معمول آبسه‌های دندانی در پالپ نرم دندان (معروف به مغز دندان) انباشته می شوند. به نظر میرسد که اصلی ترین علت ایجاد این ساختارهای چرکی فعالیت باکتری ها است. اگر دهان و دندان خود را به صورت مرتب تمیز نکنید باکتری ها میتوانند در بخش های مختلف دهان تکثیر شوند و به سمت دندان ها حمله ور شوند. به مرور زمان و با فعالیت باکتری ها، پوششی به نام پلاک روی دندان ها ایجاد میشود. این پلاک اگر درمان یا برداشته نشود میتواند باعث تشکیل آبسه در بخش های مختلف دندان شود.

علائم آبسه دندان

اصلی ترین علائم آبسه‌دندان، دندان درد شدید و وحشتناک است. درد معمولا به طور ناگهانی شروع می شود و در طول ساعت ها و یا روزهای بعد شدیدتر می شود. در بعضی موارد درد ممکن است به گوش و گردن نیز سرایت کند.

برخی از مهمترین نشانه ها و علایم آبسه دندان عبارتند از:

  • درد در ناحیه آسیب دیده هنگام جویدن غذا (غذا به آبسه برخورد کرده و آن را تحریک میکند)
  • حساسیت دندان به گرما و سرما
  • طعم بد در دهان
  • تب
  • ناخوش احوالی عمومی بدن
  • دشواری در باز کردن دهان
  • مشکلات بلع
  • بیخوابی
  • انواع آبسه دندان

به طور کلی ما 3 نوع آبسه‌مختلف دندانی داریم:

آبسه‌های لثه

 آبسه‌لثه تنها در بافت لثه است و بر روی دندان یا لیگامان پریودنتال تاثیر نمی گذارد.

پریودنتال

 پریودنتیت هنگامی رخ می دهد که باکتری هایی که در پلاک وجود دارند بتوانند لثه ها را آلوده کنند.در اثر این بیماری لثه ها ملتهب می شوند. لثه های آلوده می توانند بافت اطراف ریشه دندان را از پایه دندان جدا کنند. استفاده از آنتی بیوتیک ها در پریودنتیتی که هنوز درمان نشده است می تواند علائم یک آبسه را پنهان کند. گاهی اوقات حتی اگر پریودنت وجود نداشته باشد ، آسیب لثه می تواند به شکل گیری کیسه چرکی پریودنتال منجر شود.

و پری اپیکال

 این آبسه‌ها در خمیر نرم دندان شکل می گیرد. زمانی که شخص با پوسیدگی دندان روبرو است، باکتری ها میتوانند از طریق این پوسیدگی با حفره ایجاد شده در دندان وارد پالپ دندان شده و آن را عفونی کنند. در این وضعیت آبسه پری اپیکال ایجاد میشود.

 

هزینه لمینت دندان در سال 99 چقدر است؟

 درست مانند سایر تعرفه های دندانپزشکی (به طور مثال قیمت ایمپلنت دندان و هزینه ارتودنسی و …) که نمیتوان به صورت دقیق گفت چقدر هزینه در بر دارند، در خصوص هزینه لمینت دندان نیز  چنین چیزی صادق است. بنابراین ما تنها قیمت لمینت دندان را به صورت حدودی به مراجعان و کاربردانی که هنوز اقدام به نصب این ونیرهای دندانی ارزیابی نشده اند اعلام میکنیم. بر همین اساس هزینه لمینت دندان به صورت حدود 1.4 تا 1.6 میلیون تومان به ازای هر دندان است.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان نوعی ونیر است. ونیرها نیز به طور کلی به عنوان روکش دندانی شناخته میشوند. جنس لمینت ها از پرسلین است به همین خاطر به آن ها ونیر پرسلین یا (veneer porcelain) نیز گفته میشود. این ونیرها روکش های بسیار ظریف و نازکی هستند که برای اصلاح طرح لبخند به سطح جلوی دندان های شما متصل میشوند. لمینت دندان را متخصص ترمیم و زیبایی دندان نصب میکند.

تفاوت لمینت دندان با ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت نیز همانطور که از نامش برمی آید نوعی روکش دندانی است اما تفاوت های زیادی با لمینت دندان دارد. برای مثال لمینت ها زیباتر، طبیعی تر و البته پرهزینه تر از ونیر کامپوزیت دندان هستند.

تفاوت قیمت لمینت دندان با ونیر کامپوزیت چقدر است؟

علاوه بر تفاوت در مدت زمان ماندگاری و کیفیت، هزینه های این دو روکش نیز متفاوت است. هزینه و قیمت لمینت دندان بیشتر از هزینه ونیر کامپوزیت است. قیمت هر ونیر کامپوزیت به ازای هر دندان 700 تا 1 میلیون تومان است که در مقایسه با قیمت لامینت کمتر است.

قیمت حدودی لمینت دندان در جهان چقدر است؟

به طور کلی، ونیرهای دندانپزشکی از 400 دلار تا 2500 دلار برای هر دندان هزینه دارند. روکشهای کامپوزیت ارزانترین گزینه روکش هستند و به طور کلی بین $ 400 تا 1500 دلار هزینه دارند (برای هر دندان). در حالی هزینه لمینت دندان به طور کلی بین 925 تا 2500 دلار برای هر دندان است. این تفاوت در هزینه می تواند به ویژه قابل توجه باشد، زیرا این نوع روش های دندانپزشکی زیبایی معمولاً تحت پوشش بیمه نیست.

چرا هزینه لمینت زیاد است؟

وقتی صحبت از هزینه روکش دندان لمینتی به میان می آید، باید عوامل بسیار زیادی را در نظر گرفت. اولا کیفیت زیادی دارند، دوما از آنجا که نحوه نصب آن ها روی زیبایی لبخند تاثیر میگذارد بنابراین نصبشان کمی سخت و پیچیده است. و در نهایت بیمه هزینه و قیمت لمینت دندان را برعهده نمیگیرد زیرا نصب این روکش ها به طور کلی تنها جنبه زیبایی دارد

 

 

چه عواملی در زیبایی لبخند تاثیرگذارند ؟

 هر کدام از عوامل زیر می‌توانند در زیبایی طرح لبخند موثر باشند:

  • زیبایی صورتی
  • زیبایی لثه
  • زیبایی میکروستاتیک
  • زیبایی ماکروستاتیک
  • زیبایی صورتی

یکی از عواملی که در زیبایی لبخند فرد تاثیر بسزایی دارد، محل قرارگیری فکین نسبت به یکدیگر می باشد. فک پایین به طور معمول عقب تر و یا در داخل فک بالا قرار داشته و دندان های فک بالا جلو تر از دندان های فک پایین قرار گرفته اند. اگر فک بالا بصورت غیر نرمال عقب تر از حالت عادی خود نسبت به فک پایین قرار گیرد یا بالعکس خیلی جلو تر از حالت معمول خود باشد، فرم نا زیبایی را در لبخند ایجاد می کند. این مشکلات با مراجعه به جراح فک و صورت و انجام جراحی ارتوگناتیک و ارتودنسی برای هماهنگ کردن دندان ها با وضعیت جدید برطرف شده و بدین شکل لبخند این افراد تصحیح می گردد.

زیبایی لثه

این جنبه از زیبایی موارد زیر را شامل می‌شود:

  • رنگ لثه ‌ها
  • میزان لثه قابل رویت
  • انحنای لثه‌ها

رنگ لثه ی طبیعی زیبا و صورتی است و لثه‌ای که از حالت طبیعی خارج شده و ملتهب است، نمایی قرمز رنگ و نازیبا دارد. لثه های ملتهب معمولا با درمان جرمگیری به حالت عادی خود باز می‌گردند .

گاهی لثه‌ها به طور مادرزادی حاوی رنگدانه‌هایی هستند که رنگ آن‌ها را از حالت صورتی و طبیعی خود خارج می‌کند. امروزه این گونه تغییر رنگ ها به کمک لیزر برطرف می‌شوند.

زیبایی میکرواستاتیک

زیبا سازی میکرواستتیک تمام مواردی را دربر می گیرد که باعث می شوند دندان ها در واقع مانند دندان به نظر برسند.

زیبایی ماکرواستاتیک

سه جنبه قبلی از عوامل تاثیرگذار بر طراحی لبخند، تنها بر روی یک مورد متمرکز بودند. انگار که دوربین زوم شده است و ما در نمایی نزدیک تنها می توانیم یک مورد را تشخیص دهیم. اما در زیبایی ماکرواستاتیک مانند این است که دوربین از سوژه فاصله گرفته و ما نمایی کلی تر را مشاهده می کنیم. به این معنا که زیبایی ماکرواستاتیک هنگام درنظر گرفتن چندین دندان کنار هم خود را نشان می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر :

روش ها جایگزینی دندان از دست رفته ( ایمپلنت دندان و ...)

مجله اینترنتی دندانپزشکی

پاسخ به سوالات متداول در مورد ارتودنسی لینگوال

 در ادامه این مقاله بخوانید پاسخ بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به سوالات رایج در مورد ارتودنسی لینگوال را :

آیا ارتودنسی زبانی میتواند اوربایت را درمان کند؟

ارتودنسی لینگوال برعکس ارتودنسی متحرک نه تنها اوربایت دندان بلکه سایر مال اکلوژن های شدیدی مانند کراس بایت و آندربایت را به راحتی اصلاح کند. این سیستم همچنین میتواند ازدحام یا کراودینگ دندان و همچنین فاصله بین دندان ها را به خوبی برطرف کند.

طول دوره درمان با ارتودنسی زبانی چقدر است؟

مدت زمان ارتودنسی لینگوال بسته به شدت مشکل و سن و سال متفاوت است. مطابق تجربه و تعداد بیمارانی که ما داشته ایم حدودا بین 18 تا 36 ماه طول خواهد کشید تا مشکلاتی دندانی و مال اکلوژن ها با کمک این سیستم اصلاح شوند.

هزینه ارتودنسی لینگوال چقدر است؟

به طور معمول هزینه این ارتودنسی زیاد است و کمتر کسی سراغ این روش اصلاح میرود. اگر هزینه ارتودنسی قابت معمولی را چیزی بین 4.5 تا 6 میلیون به ازای هر یک فک در نظر بگیریم، قیمت ارتودنسی لینگوال دست کم 2 یا 3 میلیون  تومان بیشتر از ارتودنسی معمولی خواهد بود.

چرا پرانتزهای پشت دندانی گران هستند؟

هزینه ارتودنسی لینگوال کمی بالاتر از هزینه ارتودنسی ثابت معمولی است. دلیل بالا بودن این هزینه هم واضح است:

نصب و تنظیم بریس لینگوال دشوار است زیرا دسترسی به پشت دندان ها سخت است

هزینه تعمیر یا جایگزینی بریس ها در صورت شکسته شدن زیاد است

تخصص زیادی نیاز دارد.

آیا من می‌توانم فقط دندانهای جلوی خود را با ارتودنسی پشت دندانی صاف کنم؟

بله کاملا. از براکت های زبانی می توان برای هدف قرار دادن بخش های کوچک از جمله شش دندان جلو استفاده کرد. در این موارد، درمان سریعتر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

چرا هر متخصصی کار ارتودنسی لینگوال را انجام نمیدهد؟

ارتودنسی پشت دندانی یک تکنیک پیچیده است که نیاز به آموزش و تجهیزات خاصی دارد. و البته که هر ارتودنتیست همه روش های ارتودنسی را ارائه نمی دهد زیرا ممکن است که تخصص و یا مهارت کافی نداشته باشد. از طرفی دردسرهای نصب لینگوال واقع ممکن است هم متخصص ارتودنسی را اذیت کند و هم خود بیمار را.

 

صفحه قبل 1 ... 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->