انواع ایمپلنت دندان

  در ادامه انواع ایمپلنت دندان آورده شده است. انتخاب بهترین نوع ایمپلنت برای شما باید توسط دندانپزشک انجام شود.

ایمپلنت عادی: پراستفاده‌ترین مدل ایمپلنت، سایز عادی یک دندان طبیعی است. از این ایمپلنت می‌توان برای جایگزین کردن یک، دو یا چند دندان به‌طور هم‌زمان استفاده کرد. به‌طوری‌که ایمپلنت را بزرگ‌تر ساخته و سپس چند دندان را به آن متصل می‌کنند تا جای خالی دندان‌ها پر شود.

ایمپلنت‌های ریز و بسیار ریز: ایمپلنت‌های ریز تنها چند میلی‌متر کوچک‌تر از ایمپلنت‌های عادی می‌باشند. این ایمپلنت‌ها به پیچ و مهره‌های کوچک‌تری نیاز داشته و جای کمتری می‌گیرند. از این ایمپلنت‌ها زمانی استفاده می‌شود که جای خالی کمی در بین دندان‌ها وجود داشته باشد و بیمار ترجیح دهد که به‌جای استفاده از یک پل ناپایدار در این فضا، دندانی مطمئن و پایدار در این محل کاشته شود.

پل زدن ثابت: با وجود تفاوت ایمپلنت و پل، پل‌هایی وجود دارند که با کمک ایمپلنت از آن‌ها حمایت می‌شود. این نوع از پل‌ها با کمک ایمپلنت محکم شده و فوق‌العاده محکم و پایدارند. این نوع از ایمپلنت عموماً برای جایگزینی یک دندان استفاده می‌شوند. در برخی از مواقع می‌توان از این ایمپلنت برای زدن پل‌های موقتی استفاده کرد.

اوردنچر: اوردنچر زمانی استفاده می‌شود که فرد کل دندان‌های خود و یا تمام دندان‌ها در یک فک را از دست ‌داده باشد. در این روش همانند دیگر روش‌ها ایمپلنت به درون استخوان وارد شده و سر آن از لثه‌ها خارج‌ شده و از استخوان‌های زیر خود محافظت می‌کند.

بیشتر بدانید : هزینه ایمپلنت 

حرکت دندان‌ها: زمانی که نیاز باشد تا دندان‌ها به‌ آرامی به اطراف حرکت کرده و یا بالا بیایند، می‌توان از ایمپلنت‌های مخصوصی استفاده کرد که تا حدی به دندان اجازه‌ی حرکت کردن می‌دهند.

ایمپلنت‌های موقتی: در برخی از موارد، ایمپلنت‌های بسیار ریز برای حمایت بیشتر از پل‌های موقتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پل در محل کاشت دندان جدید زده می‌شود. زمانی که دندان‌ها آماده‌شده و دهان بهبود یافت، می‌توان ایمپلنت‌های ریز را برداشته و ایمپلنت اصلی با سایز بزرگ‌تر را جایگزین کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ( دندانپزشکی اطفال ، جراحی فک ، ارتودنسی دندان ، کامپوزیت دندان و....) می توانید به مجله اینترنتی دندانپزشکی ارتوپلاگ مراجعه کنید

 

روش‌های کاشت دندان بی خطر

 

دو نوع کاشت دندان بی‌خطر تلقی می‌شوند که در زیر آن‌ها را شرح داده‌ایم:

ایمپلنت فرورونده: این نوع از ایمپلنت به‌طور مستقیم و با عمل جراحی در درون استخوان فک کار گذاشته می‌شود. زمانی که بافت لثه‌ی مجاور بهبود یافت، عمل جراحی دوم برای اتصال یک میله به ایمپلنت انجام‌شده و در نهایت دندان یا دندان‌های مصنوعی بر روی این میله سوار می‌شوند.

ایمپلنت ساب پریوستال: در این روش ابتدا یک قاب فلزی درست در زیر بافت لثه بر روی استخوان فک قرار داده می‌شود. با بهبود لثه، قاب بر روی استخوان فک محکم می‌شود. میله‌ها که به این قاب متصل‌اند از درون لثه بیرون زده و سپس همانند ایمپلنت فرورونده، دندان‌های مصنوعی بر روی میله سوار می‌شوند.

اگر قصد دارید عمل ایمپلنت دندان را انجام دهید و یا می‌خواهید در مورد این عمل اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید برای مشاوره‌ی رایگان با ما تماس بگیرید. ما در مورد تمام گزینه‌های موجود اطلاعاتی را در اختیار شما می‌گذاریم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

میله‌ها با عمل جراحی در زیر لثه قرار داده می‌شوند.

دندان‌های مصنوعی ابتدا بر روی یک پل سوار شده و سپس بر روی میله‌ها نصب می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های اصلاح طرح لبخند مثل (ونیر دندان ، لمینت دندان و.....) می توانید به با سابقه ترین کلینیک دندانپزشکی جنت آباد یعنی تاج دنتال مراجعه کنید. 

پاسخ به سوالات متداول درباره ارتودنسی فانکشنال

 بخوانید پاسخ بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به سوالات رایج درباره ارتودنسی فانکشنال را :

آیا جایگزینی برای ارتودنسی فانکشنال وجود دارد؟

بله وجود دارد .درمان توسط پلاک های متحرک فانکشنال به همکاری کامل شما و فرزندتان متکی است. از این رو دستگاه های فانکشنال ثابت هم معرفی شده اند که در افرادی که همکاری لازم را جهت استفاده از پلاک های متحرک ندارند جایگزین می شوند.

این نوع هم در تعداد معدودی از بیماران ارتودنسی قابل استفاده است که به تشخیص متخصص ارتودنسی دندان صورت می گیرد. گاهی اوقات درمان فانکشنال به همراه درمان ثابت به صورت همزمان انجام می گیرد.

آیا پلاک های فانکشنال ظاهر صورت را تغییر می دهند؟

بحث و جنجال های بسیاری در مورد نحوه ی عملکرد پلاک های فانکشنال وجود دارد. بله به نظر می رسد که پلاک های فانکشنال یا ارتودنسی فانکشنال در درجه ی اول دندان های بالایی را به سمت عقب و دندان های پایینی را به سمت جلو حرکت می دهند. تحقیقات معتبر حاکی از این است که مکان و طول فک پایین توسط خصوصیات ژنتیکی ما اداره می شود. بنابراین ، رشد فک پایین ممکن است در کوتاه مدت توسط پلاک های فانکشنال تغییر کند.

آیا درمان به وسیله ی ارتودنسی فانکشنال همیشه موفقیت آمیز است؟

بدیهی است که اگر دستگاه به طور کامل و صحیح پوشیده نشود درمان کارآمد نخواهد بود. علاوه بر این، گروهی از بیماران هستند که به خوبی به پلاک های فانکشنال پاسخ نمی دهند. متاسفانه ،پیش بینی کردن اینکه کدام بیمار به درمان پاسخ می دهد بسیار مشکل است .

تصور می شود که ابزارهای فانکشنال در طول رشد نوجوانان یا قبل از آن موفق ترین روش بوده است. این اتفاق معمولا برای پسرها در سنین 11 تا 14 سال و برای دخترها در سنین 10 تا 13 سال رخ می دهد. با این حال انتخاب زمان درمان به تشخیص متخصص ارتودنسی بستگی داشته و در شرایط مختلف متفاوت است .

هزینه ارتودنسی فانکشنال چقدر است؟

از آنجایی که ارتودنسی با کمک پلاک های فانکشنال در کودکی صورت میگیرد و درمان زودتر به اتمام میرسد هزینه ارتودنسی دندان با این روش نسبتا کم است. اما اگر مشکل زیاد باشد و کودک شما به خوبی با متخصص ارتودنسی همکاری نکند، ممکن است هزینه و قیمت ارتودنسی فانکشنال زیاد شود.

 

 

چه فاکتورهایی بر زیبایی لبخند تاثیر می‌گذارند؟

خب وارد اصل مطلب می‌شویم. برای ادامه از شما میخواهیم که روبرو یک آینه قرار بگیرید و یک لبخن طبیعی و ملیح بزنید! باد دقت به لبخند خودتان نگاه کنید. چه چیزهایی توجه شما را به خود جلب می‌کند؟

به طور کلی فاکتورهایی که در نحوه لبخند زدن شما تاثیرگذار هستند به قرار زیراند:

· رنگ دندان‌ها

· تراز بودن یا نبودن دندان ها

· فاصله بین دندان ها

· جای خالی دندان (اگه یکی از دوندوناتون رو از دست داده باشید)

· هماهنگی دندان و فک

· و …

در ادامه به بررسی برخی از این فاکتورها خواهیم پرداخت:

اگر رنگ دندان نیاز به اصلاح داشته باشد…

بعضی از افراد به دلیل از دست دادن بخشی از دندان‌های خود مجبور به پر کردن آن‌ها می‌شوند. برای پر کردن دندان خراب معمولا از موادی مثل آمالگام استفاده می‌کنند که ترکیبی از تعدادی فلز کاربردی است.

از آنجایی که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای طراحی لبخند اصلاح و هماهنگ کردن رنگ دندان‌ها است، از متدهای زیر برای سفید و یک‌دست کردن رنگ دندان‌ها استفاده می‌شود:

روکش کردن دندان‌ها

استفاده از تاج روی دندان‌هایی که بخشی از سطح خود را از دست داده‌اند

بریج دندان یا پل دندانپزشکی

باندینگ کامپوزیت

و کاشتن ایمپلنت دندان به جای دندان‌های از دست رفته) برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ایمپلنت دندان می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.)

اگر دندان‌ها تراز نباشد …

کراودینگ (نامرتبی دندان‌ها)، کج بودن، داشتن فاصله زیاد بین دندان‌ها و سایر مشکلات مربوط به ناهماهنگی آن‌ها، همگی مستقیما روی طرح لبخند و فرم کلی صورت شما تاثیر می‌گذارند.

اگر یک یا چند دندان نداشته باشیم ….

حتی اگر یک فاصله قابل توجه بین دو تا از دندان‌های شما وجود داشته باشد، لبخند شما ناکامل است و زیبایی اندکی دارد. تصور اینکه جای یک یا چند دندان در لبخند عزیر شما خالی باشد فاجعه بار است!

 

مزایا و معایب کامپوزیت دندان

 مزایا

· فواید ونیر کامپوزیت دندان و سایر مواد کامپوزیتی زیاد است اما مهمترین فواید ونیر دندان از جنس مواد کامپوزیت عبارتند از:

· در صورت آسیب دیدن کامپوزیت، قابلیت ترمیم دارد.

· از استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به لمینت دندان برخوردار است.

· شکل و فرم ظاهری آن مشابه دندان طبیعی است و جنبه زیبایی دارد.

· ونیر کامپوزیت از شکستگی دندان جلوگیری کرده و آن را در برابر تغییرات دمایی محافظت می‌کند.

· در کامپوزیت، دندان تراش داده نمی‌شود و در صورت نیاز به صورت خیلی جزئی انجام می‌شود.

· ترمیم کامپوزیت ونیر دندان در مدت زمان کوتاه و به آسانی انجام می‌شود.

· برای تهیه کامپوزیت دندان نیاز به قالبگیری و فرستادن به لابراتوار نداشته، بنابراین در وقت و هزینه صرفه جویی می‌شود.

· معایب آن

· جدای از تمام فوایدی که در خصوص مواد کامپوزیتی دندان است، این مواد معایبی نیز دارند. موارد زیر رایجترین عوارض ونیر کامپوزیت ها و به طور کل مواد کامپوزیت دندان است:

· به دلیل ویژگی‌هایی که کامپوزیت داشته و عدم نیاز به تراش دادن دندان‌ها می‌توان گفت این روش زیبایی تقریبا عوارضی را در پی نداشته مگر اینکه فرد، مراقبت های لازم را انجام نداده باشد و یا از کامپوزیت به صورت درست استفاده نشده باشد.

· یکی از معایب کامپوزیت ونیر دندان این است که پس از خوردن نوشیدنی‌های چون چای، قهوه و یا دیگر مواد غذایی رنگدار تا حدودی تغییر رنگ می‌دهد. البته با انجام پولیش دندان می توان نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کرد.

· کامپوزیت‌های دندانی نسبت به پرکننده‌های نقره‌ای رنگ دندان (آمالگام)، زودتر از بین می‌روند.

· از عوارض ونیر کامپوزیت دندان می‌توان به تخریب دندان ، لق شدگی ، سایش، آسیب به لثه و مشکلاتی در مفصل فک اشاره کرد البته این موارد در صورتی اتفاق می‌افتند که کامپوزیت دندان به صورت ناصحیح استفاده شود.

· در صورت مشاهده تورم در لثه به دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی خود مراجعه نمایید تا اقدامات درمانی لازم انجام شود.

· در صورت استفاده از کامپوزیت دندان باید نکات و مراقبت‌های بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر روش ها اصلاح طرح لبخند  می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی جنت آباد یعنی تاج دنتال مراجعه کنید

ارتودنسی فانکشنال – دستگاه های فانکشنال

 اگر کودکتان علاوه بر کج بودن دندان ها دارای فک هایی نامتوازن و غیر طبیعی است (از لحاظ ساختاری) یک متخصص ارتودنسی دندان خوب میتواند با کمک دستگاه های موسوم به ارتودنسی فانکشنال مشکل دندان ها و فک کودک دلبند شما را برطرف کند. در این مقاله با انواع دستگاه های فانکشنال، نوع مشکلاتی که با این دستگاه ها برطرف میشود، قیمت ارتودنسی و سایر مباحث مرتبط با این روش درمانی آشنا خواهید شد.

ارتودنسی فانکشنال چیست؟

بهترین متخصص ارتودنسی در کرج  و تهران اینگونه به این سوال پاسخ می دهد:

پلاک های ثابت یا متحرک فانکشنال قادرند مشکلات ارتودنسی دندان کودکان شما را پیش از سن بلوغ با هزینه کمتر و در مدت زمان کوتاه تری اصلاح کنند. به درمان ارتودنسی با کمک این پلاک ها در اصطلاح ارتودنسی فانکشنال گفته میشود. این سیستم دندانپزشکی یکی از بهترین روش ها برای برطرف کردن مشکلات شدید مال اکلوژن دندان است

دستگاه های فانکشنال چه مشکلاتی را در ارتودنسی اصلاح میکنند؟

در ارتودنسی فانکشنال از دستگاه های  ارتودنسی تحت عنوان پلاک های فانکشنال استفاده می شود. دستگاه های فانکشنال نوعی پلاک هستند که مال اکلوژن ها یا ناهنجاری های کلاس 2  وکلاس 3 را اصلاح می کنند.

ناهنجاری های کلاس 2 از ناهنجاری های فکی  به شمار می آید که در آن دندان های فک بالا جلوتر از دندان های فک پایینی قرار می گیرد (اوربایت). پلاک های فانکشنال می تواند نوعی دستگاه های ارتودنسی متحرک ارتودنسی ثابت باشد که نوع متحرک آن محبوب تر است.

انواع دستگاه های فانکشنال کدامند؟

معمول ترین ابزارهای فانکشنال متحرک از قطعات بالا و پایین جداگانه ساخته می شوند که باعث می شود فک پایین در یک موقعیت بهتر وجلو تر قرار بگیرد. انواع دیگر ابزارهای فانکشنال وجود دارند که فقط از یک قسمت ساخته شده است. البته ممکن است قابلیت انطباق کمتری با دندان ها داشته باشد.

درمان به وسیله ارتودنسی فانکشنال چگونه است ؟

ارتودنسی فانکشنال معمولا برای بیمارانی استفاده می شود که فک بالای جلو آمده و فک پایین عقب رفته داشته باشند و درمان را قبل از سنین بلوغ  آغاز کنند به عبارتی اگر فرزند شما یکی از فک هایش جلوتر از دیگری است میتواند تا قبل از سن بلوغ و اتمام رشد استخوان های فک با ارتودنسی فانکشنال درمان شود.

برای مطالعه بیشتر : مجله ارتودنسی دندان

 

تفاوت اجرای لمینت دندان با روکش

 لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان لایه‌ای، پوسته‌های ظریف و شیشه‌ای شکلی هستند که در عین حال از استحکام بالایی برخوردار هستند. پروسه نصب این ونیرها روشی است که در آن از مواد همرنگ دندان یا سفید رنگ استفاده شده و برای ایجاد تغییر در  فرم، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود. بدین ترتیب لمینت به صورت لایه‌هایی بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و ایراد و نواقص دندان را می‌پوشانند. در صورت انتخاب صحیح روش درمانی توسط پزشک متخصص برای ساخت لمینت‌های سرامیکی همیشه نیاز به تراش دندان نبوده و فقط آماده سازى مختصرى جهت قرارگیری لمینیت ها بدون هیچ آسیبى به بافت طبیعى دندان امکان پذیر است.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در واقع یک نوع متریال در دندانپزشکی زیبایی است که امروزه در دنیای دندانپزشکی بسیار پرکاربرد است. از روش‌های درمانی بدون عوارض جانبی برای زیبایی لبخند است و دندانپزشک می‌تواند با استفاده از این روش دندان‌های پوسیده، شکسته، ترک خورده یا سیاه شده را ترمیم کند و زیبای دندان‌ها را برای فرد ایجاد کند. در انواع مختلف درمان‌های زیبایی لایه‌هایی از جنس مواد کامپوزیتی با قرار گرفتن هنرمندانه بر روی دندان‌ها موجب زیبایی هر چه بیشتر دندان‌ها و لبخند فرد می‌شود.

برای مطالعه بیشتر : مجله تخصصی دندانپزشکی

تفاوت اجرا

نصب و اعمال لمینت دندان ، نیازمند چندین مرحله مهم و حساس است، که باید با دقت هرچه تمامتر انجام شود. در مقایسه با لمینت، معمولا کامپوزیتها نیازمند زمان زیادی نیستد و خوشبختانه ساختار دندان چندان دستکاری نمیشود. 

در این درمان ترمیمی، دندان تراش نمیخورد و از حجم آن کاسته نمیشود، بلکه به راحتی بر روی سطوح دندان چسپانده میشود. به عبارتی این روش ترمیم دندان معمولا نسبتا سریع و بدون دردسر است.

از آنجایی که نصب ونیر کامپوزیت  دندان  یا همان (کامپوزیت ونیر) نیازمند به کار بردن مهارت عملی بالایی است، لذا انجام اینکار از عهده هر دندانپزشکی بر نمی آید. بنابراین مهم است که برای انجام این کار حتما از دندانپزشکی کمک بگیرید که بارها و بارها این کار را انجام داده و اکنون تجربه کافی برای انجام این کار را دارد.

نکته:

حتما قبل از انجام این کار، از دندانپزشک خود بپرسید که آیا به اندازه کافی تجربه دارد یا خیر. اگر از مهارت فنی او مطمئن نیستید ممکن است نتیجه دلخواهتان را در نهایت مشاهده نکنید.

.

خدمات دندانپزشکی برای مادران باردار

 تزریق آمپول بی‌حسی: آمپول هایی که در زمینه بی حسی در این دوران مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا دو نوع هستند :  لیدوکائین  که حاوی مقداری آدرنالین است که برای افزایش مقدار و زمان بی حسی به لیدوکائین  اضافه می شود. این آدرنالین ممکن است بعد از تزریق باعث افت فشار بیمار شده و برای افرادی که مشکل فشار خون یا ناراحتی قلبی دارند استفاده نمی‌شود. برای اینکه افت فشار در مادران باردار ایجاد نشود توصیه شده است که از تزریق آمپول‌های حاوی آدرنالین اجتناب کنیم

رادیوگرافی دندان: رادیوگرافی از مادران باردار مضر می‌باشد و اگر ضرورت نداشته باشد باید از آن پرهیز کرد. به ویژه برای جنین که مراحل رشد خود را می‌گذراند. تهیه عکس رادیوگرافی قبل از درمان دندانپزشکی و در ارتودنسی و بارداری یکی از نگرانی‌های اصلی در طول دوره بارداری است. به این ترتیب متخصصان این کلینیک تمام تلاش خود را برای اجتناب از تهیه عکس رادیوگرافی به غیر از مواقعی که ناگزیر از تهیه آن باشند، انجام خواهند داد. به هر حال در صورتی که فرآیند درمان نیازمند تهیه عکس رادیوگرافی باشد، متخصصان ما از یک پوشش محافظ برای حفاظت از شما و کودک در برابر تاثیرات مضر پرتوی ایکس استفاده خواهند کرد.

 تجویز دارو: در دوران بارداری داروها از جفت عبور می‌کنند بنابراین در تجویز آن‌ها باید نهایت احتیاط رعایت شود. برای نمونه در صورت لزوم تجویز داروهای دسته پنی‌سیلین و آموکسی‌سیلین و ماکرولیدها مانعی ندارد ولی از تجویز تتراسیکلین باید اجتناب شود چراکه می‌تواند سبب صدمه به کبد مادر و تغییر رنگ دندان‌های در حال تشکیل شود. تجویز استامینوفن و کدئین برای تسکین درد بلامانع است ولی از مصرف آسپرین به ویژه در اواخر سه ماهه سوم بارداری باید اجتناب شود.

ماه‌های پر خطر و کم خطر برای انجام خدمات دندانپزشکی بارداری

بدترین و خطرناکترین دوره برای انجام درمان‌های دندانپزشکی بارداری سه ماهه اول  است. چراکه در این ماه‌ها اندام‌های جنین در حال شکل گیری است و همچنین مادر احساس ناراحتی بیشتر می‌کند و نیز بیشترین سقط‌های خود به خود در سه ماهه اول بارداری رخ می‌دهد بنابراین از انجام درمان‌های دندانپزشکی در این ماه‌ها خودداری شود. در سه ماهه اول نباید اقدام به اصلاح طرح لبخند با ایمپلنت دندان یا لمینت دندان کنید و کنترل پلاک و جرم دندانی و بهداشت دهان باید تنها علت مراجعه به دندانپزشک باشد. بهترین زمان برای درمان‌های معمول دندانپزشکی در سه ماهه دوم است. چونکه اندام‌های جنین شکل‌گرفته و مادر احساس بهتری دارد و احتمال سقط جنین نیز کاهش می‌یابد. در سه ماهه سوم به ویژه اواخر آن به دلیل افزایش ناراحتی‌های مادر زمان مناسبی برای درمان‌های معمول دندانپزشکی نیست. بهترین زمان درمان‌های معمول دندانپزشکی سه ماهه دوم و بدترین زمان سه ماهه اول و اواخر سه ماهه سوم است مگر اجبار صورت بگیرد.

 

پاسخ به سؤالات متداول درباره ارتودنسی پیشگیری در کودکان

 در ابتدا بخوانید تعریف بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران درباره ارتودنسی پیشگیری را:

ارتودنسی پیشگیری در کودکان یا پیشگیرانه راهی برای تشخیص و پیش بینی مشکلات دندان در کودکان است که توسط متخصصان ارتودنسی دندان انجام داده میشود. اگر کودکان خود را از سنین پایین به نزد این متخصصان ببرید آن ها میتواند با ارزیابی های دقیق نحوه رشد دندان کودک شما را مشاهده  کرده و پیش بینی کند که الگوی رشد دندان ها چگونه است.

آیا کودک من به ارتودنسی پیشگیرانه نیاز دارد؟

کودک شما ممکن است در صورت کوچک بودن فک، مال اکلوژن (بایت نادرست)، از بین رفتن زودرس دندان های شیری یا جوانه زدن دندان های دائمی در جایی دورتر از محل اصلی آن نیاز به ویزیت های اولیه و پیشگیرانه دارد. اگر فکر می کنید فرزند شما ممکن است به مراقبت های زودرس یا مداخله ای نیاز داشته باشد، با یک متخصص ارتودنسی خوب مشورت کنید.

در دوران پیشگیری چه انتظاری باید داشته باشیم؟

در صورت نیاز و اگر قرار باشد درمانی صورت گیرد، جزئیات و نوع درمان ممکن است از یک کودک به کودک دیگری متفاوت باشد. متخصص ارتودنسی شما ممکن است یک وسیله پیشگیرانه را داخل دهان فرزند شما قرار داده تا خیلی زود مشکلش برطرف شود. اگر دستگاه ارتودنسی توصیه شده قابل جابجایی یا متحرک شما باید در نگهداری آن به کودکتان کمک کنید و مراقبت نحوه استفاده او از آن وسیله باشید.

آیا در دوران پیشگیری از مشکلات ارتودنسی فرزندم باید از دستورالعملهای خاصی پیروی کنم؟

بله، شما باید علاوه بر اینکه مطمئن باشید که کودکتان از دستگاه های تجویز شده به درستی استفاده میکند. باید مراقبت خورد و خوراک کودک خودتان باشید و تا پایان این دوره به طور منظم از او حمایت و مراقبت کنید.

برای مطالعه بیشتر: مجله ارتودنسی دندان

 

چگونگی کارکرد انواع ایمپلنت دندان

 به دلیل جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک، می‌توان گفت که این روش به ‌عنوان راهی برای داشتن دندان‌های مصنوعی قابل ‌اعتماد است. دندان‌های مصنوعی و پل‌های محکم شده بر روی ایمپلنت، لیز نخورده و درون دهان جابجا نمی‌شوند – یک مزیت بسیار مهم به هنگام غذا خوردن و صحبت کردن. این امر به دندان‌های مصنوعی و پل‌ها – و همچنین روکش‌های قرارگرفته بر روی ایمپلنت‌ها – کمک می‌کند تا نسبت به دندان‌های مصنوعی و پل‌های عادی، احساس طبیعی‌تری را به فرد منتقل کنند.

برای برخی از افراد، پل‌ها و دندان مصنوعی‌های عادی راحت نبوده و یا به دلیل برخی از ورزش‌ها و یا نامناسب بودن شرایط دهان استفاده از آن‌ها ناممکن است. علاوه بر این، پل‌های عادی باید به دندان‌های دو طرف جای خالی دندان بسته شوند. یکی دیگر از مزایای ایمپلنت، عدم نیاز آن برای آماده‌سازی دندان‌های دیگر و ساییدن آن‌ها برای نگه‌داشتن دندان‌های مصنوعی جدید می‌باشد.

برای کاشت دندان، شما باید لثه‌های سالم و استخوان‌های مناسب برای حمایت از ایمپلنت داشته باشید. همچنین باید برای سالم نگه‌داشتن این ساختارها، اراده‌ی کافی به خرج دهید. به منظور حفظ ماندگاری طولانی مدت ایمپلنت‌ها، باید در بهداشت دهان و دندان وسواس به خرج داده و به‌طور مرتب به دندان‌پزشک مراجعه کرد.

ایمپلنت‌ها معمولا نسبت به دیگر انواع دندان‌های مصنوعی هزینه برتر بوده و اکثر شرکت‌های بیمه تنها کمتر از 10 درصد هزینه ایمپلنت دندان را پوشش می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندان پزشکی (ارتودنسی دندان ، انواع ونیر دندان (کامپوزیت دندان و....) جراحی فک ، دندانپزشکی اطفال و...) می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر: دانستنی های دندانپزشکی

صفحه قبل 1 ... 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->