ارتودنسی نامرئی دندان چیست ؟

 اگر شما هم به ارتودنسی نامرئی علاقه مند هستید، با دکتر کامیار خضری بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران تا انتهای مقاله همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی دقیقاً چیست و چگونه کار می کند؟

ارتودنسی در دهه گذشته یک راه طولانی را طی کرده است و اگر شما برای مرتب کردن دندان های کج خود به یک دندانپزشک نیاز داشته باشید، کلینیک های دندانپزشکی در اقصی نقاط کشور، می توانند شما را با بریس های فلزی استاندارد مجهز کنند.

ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

ابتدا دندانپزشک از دندان شما برداشت می کند و از این رو، یک تیم از تکنسین ها در مورد ایجاد یک مدل سه بعدی یا ماکت تصمیم می گیرند. سپس یک نرم افزار رایانه ای ویژه، یک طرح درمانی منحصر به فرد را نشان می دهد که جزئیات نحوه حرکت دندان های شما را هفته به هفته نشان می دهد تا زمانی که کاملا در فک شما قرار بگیرند.

دندان ها با نصب بریس های نامرئی ویژه ای که به عنوان ردیف کننده ها شناخته می شوند، به آرامی به حالت خود حرکت می کنند که به صورت سفارشی و با استفاده از ماکت ساخته می شوند و کاملاً در اطراف دندان های شما قرار می گیرند.

به طور معمول انتظار می رود که یک ست را به مدت دو هفته بپوشید و سپس به مرحله بعدی بروید. اما این بستگی به شدت پرونده شما دارد. به عنوان مثال صاف کردن دندان ها معمولاً با معاینات منظم از نزدیک کنترل می شود. به این ترتیب برای دندانپزشک شما راحت است که دقیقاً چگونه دندان های تان پیشرفت می کند که از این طریق می تواند به شما برای رفتن به مرحله بعدی یا مجموعه ای از ردیف کننده ها، اطلاع دهد.

چه کسانی می توانند از تراز کننده نامرئی دندان استفاده کنند؟

از آن جا که تراز کننده های نامرئی برای تناسب دقیق ساخته شده اند، بهترین گزینه برای بزرگسالان یا نوجوانان است. صاف کردن دندان های کودک پیچیده تر است. جوانان که دهان آن ها هنوز در حال رشد و نمو هستند، ارتودنتیست باید هنگام تنظیم درمان به این موضوع فکر کند.

چه مدت طول می کشد تا دندان ها با استفاده از ردیف کننده های نامرئی صاف شوند؟

زمان درمان با تراز کننده نامرئی دندان ها بر اساس میزان نیاز به جا به جایی یا چرخش دندان ها است. هر چه قدر نیش شما یا دندان ها کج باشند، مدت زمان بیشتری طول می کشد. درمان معمولاً بین 10 تا 24 ماه طول می کشد. اما اگر شما بزرگسالی هستید که از کودکی بریس داشته اید و در طی سال ها دندان های شما کمی جا به جا شده است، ممکن است به مدت 10 هفته به تراز کننده دندان های نامرئی نیاز داشته باشید.

 

منظور از متخصص ترمیم دندان چه کسی است و در چه مواردی؟

  موضوع ترمیم دندان بسیار گسترده است در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد سعی می کنیم آن را به روشی ساده تعریف یا محدود کنیم. این یک موضوع تخصصی است که مربوط به بازسازی فرم و عملکرد دندان در بالاترین سطح است ، از درمان های ساده از طریق سفید کردن دندان، لمینت دندان ، پرداخت و نصب پروتز دندان ، تا موارد بسیار پیچیده کمبود( ایمپلنت دندان) و تجزیه دندان.

تخصص ترمیم دندان نیاز به تخصصی در حدود چهار سال دارد که پس از شش سال از فراگیری موضوع دندانپزشکی حاصل می شود. مرمت کننده دندانپزشکی علاقمند به تشخیص همه موارد ساده و پیچیده است و قبل از تدوین برنامه یا برنامه درمانی شامل تمام قسمتهای دهان، همه موارد را از همه جهات برای شخص تحت درمان تجزیه و تحلیل و بررسی می کند .

اگر بخواهیم به حرفه متخصص ترمیم دندان نزدیک شویم، این کار را شبیه حرفه مهندس و معمار یک ساختمان خاص می دانیم. به این معنا که او به شکل نهایی و نتیجه نهایی اهمیت می دهد و عملکرد و فرم دندان را با بالاترین کیفیت بازیابی می کند.

وظیفه یک متخصص ترمیم دندان برای همه افراد جامع است، زیرا او در صدد تشخیص این بیماری با تمام مشکلات و تمام جنبه های آن است و بهترین برنامه را برای یک راه حل جامع و یکپارچه ارائه می دهد. دانستن اینکه گاهی اوقات متخصص ترمیم دهان و دندان بیش از یک برنامه درمانی برای ترمیم دهان ارائه می دهد و در پایان او مناسب ترین و بالاترین کیفیت را انتخاب می کند و به یک متخصص ترمیم دندان نیاز دارد.

برای کار با دقت بسیار بالا، با استفاده از آخرین فن آوری موجود بهترین نتیجه را بگیرید. البته متخصص ترمیم از همان ابتدا مراحل درمانی را تا رسیدن به نتیجه مطلوب مطابق با طرحی که تنظیم کرده است، با استفاده از موادی که خودش هم مشخص می کند، همراهی می کند. اما علاوه بر اینکه به هر یک از متخصصان برای انجام نقش یا وظایف تعیین شده، دستور می دهد قسمت زیادی از درمان را انجام دهد

 

ایا لمینت دندان های پوسیده امکان پذیر است ؟

 جهت آشنایی با لمینت دندان های پوسیده ، با کلینیک دندانپزشکی آرتمان تا انتهای مقاله همراه باشید.

لمینت دندان های پوسیده

کامپوزیت و لمینت دندان ها در بیمارانی که دندان های پوسیده دارند انجام نمی شود، بنابراین اگر متخصص شما انواع مختلف لمینت ها را به شما معرفی می کند، می توانید مطمئن شویدکه دندان های شما دچار پوسیدگی نشده اند. همینطور، روکش های لمینت دندان ها مانع پوسیدگی دندان ها می شود و به شما اجازه می دهد که در روز دو مرتبه با استفاده از خمیر دندان مسواک بزنید و دهان و دندان های خود را شست و شو دهید

یکی دیگر از عوامل کاهش پوسیدگی دندان این است که لمینت ها در قسمت جلوی دهان واقع می شوند و باعث شست و شوی راحت تر دهان و دندان شود. اما می تواند بعد از لمینت، دندان پوسیده شود. اگر روکش شما تازه باشد، پوسیدگی به آسانی پر می شود. بهترین کار در مورد این نوع از دندان ها راهنمایی از متخصص است، که تمامی جوانب را سنجیده و راه مناسبی را پیش رو شما قرار می دهد.

چگونه پس از لمینت دندان از پوسیدگی آن جلوگیری شود؟ 

لمینت دندان ها باعث پوسیدگی دندان نمی شود و به همین دلیل تنها کاری که پس از لمینت دندان انجام داد رعایت اصول بهداشتی است. دقت داشته باشید در هنگام مسواک زدن، مسواک را به صورت ملایم بر روی دندان ها بکشید؛ زیرا در غیر این صورت لمینت های دندان هایتان خراشیده می شود. نخ دندان نیز می تواند در این زمینه کمک کننده باشد. مراجعه دوره ای به دندانپزشکی برای چکاب سلامتی دندان می تواند تاحدی در جلوگیری از پوسیدگی دندان های به شما کمک کننده باشد..

رابطه ی پوسیدگی دندان و لمینت

از آن جایی که لمینت دندان به شکل مستقیم و غیر مستقیم به دندان ها اتصال دارد و فضای آزاد بین دندان ها به وجود نمی آورد ، احتمال پوسیدگی و جرابی دندان کم می شود. به همین جهت متخصص معتقدند که اگر پزشک این کار را با دقت و ظرافت انجام دهد دیگر نیاز به نگرانی شما در مورد پوسیدگی دندان نمی باشد.

البته نکته ای که باید به آن دقت داشت این می باشد که لمینت دندان هرگز مانع پوسیدگی دندان نمی شود و نباید به این جهت به لمینت دندان پرداخت. در واقع می توان گفت که لمینت دندان هیچ تاثیر مثبت و یا منفی بر روی دندان های افراد نمی گذارد و برای این که از پوسیده شدن دندان های خود جلوگیری نماید باید به سلامت دهان و دندان خود اهمیت فراوان دهید.

 

ایا می توان دندان های پر شده را لمینت کرد ؟

 اگر شما هم به دنبال پیدا کردن اطلاعاتی پیرامون لمینت دندان پر شده دارید، با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید.

لمینت دندان پر شده

پر کردن، روکش یا تاج؟

قسمت های شکسته یا پوسیده دندان باید دوباره بازیابی شوند تا عملکرد خود را به دست آورند و همچنین جلوی نفوذ باکتری ها را در داخل پالپ گرفته و منجر به عفونت پالپ می شوند. بازسازی قسمت های شکسته دندان به خصوص در جلو، زیبایی ضروری محسوب می شود.

در گذشته مهم ترین ماده ای که برای بازگرداندن شکل دندان و بازیابی عملکرد آن از فلزات استفاده می شد، با این حال امروزه از کامپوزیت های رنگ دندان با زیبایی بالا و سرامیک های مختلف برای ترمیم دندان های آسیب دیده استفاده می کنیم. بسته به افزایش آسیب، عملکرد، بار و تقاضای زیبایی و همچنین بودجه، ما بهترین مواد موجود را در هر حالت انتخاب خواهیم کرد.

یک شکستگی کوچک عمدتا نیاز به پر کردن دارد، با این وجود تراشه های بزرگ تر یا لبه شکاف خورده و همچنین دندان هایی با چندین بارگذاری و وصله ممکن است به روکش، یا تاج نیاز داشته باشد.

پر کردن

فقط از پر کننده های رنگی بدون عطارد برای پر کردن استفاده می کنیم. از پرکننده های رنگی دندان برای پر کردن حفره ها و محافظت از دندان شما در برابر آلودگی استفاده می شود. پر کننده های رنگی دندان از کامپوزیت دندان یا شیشه ایونومر یا سرامیک ساخته می شوند و با واکنش شیمیایی یا رزین یا پیوند روی دندان محکم می شوند.

آیا لمینت دندان پر شده می تواند دندان های شما را خراب کند؟

خیر، اگر دندانپزشک شما متخصص آرایشی و بهداشتی باشد و تجربه کافی داشته باشد، برای دندان های پرشده شما ضرری ندارند. دندانپزشک از شما می خواهد که اشعه ایکس دهان و فک خود را بگیرید و دندان های خود را معاینه می کند تا مطمئن شوید لمینت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که لمینت انتخاب مناسبی برای شما نیست، وی گزینه های دیگری مانند روکش کامپوزیت، اتصال دندان، ارتودنسی، سفید شدن دندان یا فقط کانتور زدن دندان را به شما پیشنهاد می دهد.

مزایای لمینت دندان پرشده

از آن جا که لمینت برای همه مانند دندان های اصلی بیمار و به صورت جداگانه ساخته شده است، بنابراین تشخیص تفاوت بین دندان لمینت و دندان طبیعی غیرممکن است. لمینت ها برخلاف دندان های طبیعی، در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند، زیرا از مواد پیشرفته برای ساخت آن ها استفاده می شود.

معایب لمینت دندان پرشده

ساخت لمینت پرسلن زمان بر است و حداقل برای یک هفته نصب لمینت را به تأخیر می اندازد. اگر لمینت ها به درستی چسبانده شوند و عوامل تخریب دندان محدود یا از بین بروند، بیمار می تواند از لمینت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند. با وجود ثبات بالا ، ورقه ها ممکن است شکننده باشند.

 

ایا می توان فقط دندان های پایین را لمینت کرد؟

 لمینت دندان های پائین

ممکن است شما از ظاهر دندان های خود راضی نباشید و به دنبال راه حلی برای بهبود طرح لبخند خود بگردید. یکی از راه حل هایی که برای اصلاح شکل و ظاهر دندان ها و زیبا سازی لبخندتان، پیش روی شما قرار دارد، لمینت دندان است.

در صورتی که شما دارای دندان های کج و بدشکل و شکاف دار باشید و یا دندان های شما تک خورده و زرد باشند، لمینت سرامیکی گزینه ی خوبی برای اصلاح و ترمیم مشکلات دندان های شما خواهد بود.

اما در صورتی که دندان های شما خیلی کج هستند و به دنبال راهی برای صاف کردن آن ها هستید، بهتر است ارتودنسی دندان استفاده کنید؛ زیرا این روش علی رغم این که نیازمند صرف زمانی طولانی برای صاف کردن دندان های شما می باشد، یک روش کم تهاجمی تر نسبت به لمینت دندان است.

گاه حتی ممکن است دندان پزشک متخصص ارتودنسی ابتدا دندان های شما را ارتودنسی و سپس لمینت کند. زیرا لمینت بیشتر یک راه حل برای سفید و زیباتر نشان دادن دندان های شماست نه یک روش درمانی برای حل مشکلات عمده و بیماری های دندان ها.

چه تعداد از دندان هایتان را باید با این روکش های سرامیکی بپوشانید؟

این که چه تعداد از دندان ها نیازمند پوشیده شدن با روکش های لمینت باشند، تا حد زیادی به این بستگی دارد که هنگام خندیدن شما، چه تعداد از دندان هایتان برای بیینده قابل مشاهده باشد.

در واقع هر چه تعداد دندان هایی که هنگام لبخند زدن بیشتر در معرض دید هستند بیشتر باشد، شما باید تعداد دندان های بیشتری را با روکش های لمینتی بپوشانید.

به طور کل، تعداد دندان هایی که لمینت می شوند، به نظر شما بستگی دارد. در واقع حتی اگر مایل باشید روی یک یا دو دندان هم لمینت انجام دهید، دندان پزشک شما این کار را برایتان انجام خواهد داد.

آیا انجام لمینت بر روی دندان های فک پائین امری ضروری است؟

مراجعین کلینیک های دندان پزشکی اغلب بر این باورند که اگر بخواهند از لمینت های سرامیکی و یا کامپوزیت دندان  استفاده کنند، باید تمام دندان های موجود در هر دو فک بالا و پائین خود را با این روکش ها بپوشانند. از آن جای که لبخند هر کسی خاص و منحصر به فرد است، این امر به تعداد دندان هایی که هنگام لبخند زدن شما توسط بیننده مشاهده می شوند بستگی دارد.

در صورتی که هنگام خندیدن، دندان های فک پایین شما دیده نمی شوند، ممکن است شما اصلا نیازی به لمینت دندان های فک پایین نداشته باشید. به جای قرار دادن روکش های سرامیکی لمینت بر روی دندان های فک پائین، ممکن است انجام بلیچینگ روی این دندان ها برای ایجاد تغییرات کمی در زیبایی آن ها، کافی باشد.

 

بلیچینگ دندان: سفید شدن دندان ها با ماندگاری بالا تنها در چند دقیقه

 نوشیدن بیش از حد چای، نوشابه های گازدار تیره، الکل، قهوه و میان وعده هایی که ممکن است ذاتا خاصیت تغییر رنگ دندان داشته باشند، می تواند طرح لبخند زیبای شما را تحت تأثیر قرار داده و بد رنگ کند. برای بهبود و کاهش تغییر رنگ ناشی از مصرف این مواد باید با روش هایی اقدام به سفید کردن دندان ها کرد.  در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی آرتمان همراه باشید تا با تمامی راه های سفید کردن دنان آشنا شوید.

بلیچینگ دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، به تمام روش های سفید کردن دندان ها بلیچینگ دندان گفته می شود. در واقع خود واژه بلیچینگ که در انگلیسی به صورت (Bleaching) است در فارسی به معنی سفید کننده است. مهم ترین روش های بلیچینگ آفیس و هوم بلیچینگ هستند که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته اند. پیش از اینکه درباره  این روش ها بیشتر بدانید، ابتدا با علل و دلایل تغییر رنگ دندان ها آشنا شوید.

سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک (In-Office Teeth Whitening)

در حالی که کیت های سفیدکننده و محصولات زیادی در دسترس است که می توانید در خانه خود و به دور از محیط دندانپزشکی دندان های خود را سفید کنید، اما پیشنهاد ما آفیس بلیچینگ است. یعنی شما به مطب مراجعه می کنید و سپس با روش های ایمن تر و سریعتری دندان هایتان را متناسب با رنگ طبیعی آن ها سفید می کنید. در آفیس بلیچینگ دندان از مواد سفید کننده ای مانند پراکسید هیدروژن و سایر مواد دیگر که خاصیت سفید کنندگی دارند استفاده می شود.

سفید کردن دندان ها در خانه (At-Home Teeth Whitening)

علاوه بر سفید کردن حرفه ای دندان ها در مطب دندانپزشک، کیت های دندانپزشکی زیادی وجود دارد که تحت عنوان هوم بلیچینگ شناخته می شوند. آن ها به راحتی در داروخانه ها قابل خریداری هستند و می توان بدون مراجعه به دندانپزشک و تنها در خانه  از آن ها استفاده کرد. چند نمونه از روش های سفید کردن دندان ها در خانه عبارتند از:

  • چسب ها یا نوارهای سفیدکننده دندان بدون
  • خمیر دندان و دهانشویه سفید کننده
  • پلاک بلیچینگ دندان

 

لمینت برای دندان جلو

 جهت آشنایی با لمینت دندان جلو ، با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد یعنی تاج دنتال همراه باشید.

چگونه لمینت ها روی دندان های جلو قرار می گیرند؟

معمولاً بین یک تا دو هفته طول می کشد تا دندانپزشک قالب شما را ایجاد کند تا لمینت دندان شما از آزمایشگاه بازگردد.

پس از استفاده از روکش های خود، می توانید برای قرار دادن آن ها، قرار ملاقات بگذارید. در این قرار، دندانپزشک، شکل و رنگ روکش های مناسب را ارزیابی می کند تا از مناسب بودن آن ها مطمئن شود.

در مرحله بعد، دندانپزشک دندان های شما را کاملا تمیز می کند. این مهم است، زیرا مانع از آن می شود که باکتری ها در زیر روکش گیر کرده و باعث پوسیدگی شوند. پس از انجام این کار، آن ها با استفاده از ابزار آسیاب، بافت خشن تری را روی هر دندان ایجاد می کنند که روی آن قرار گرفته است. این باعث می شود که روکش به دندان راحت تر شود.

دندانپزشک شما سپس از سیمان دندانی برای اتصال روکش به دندان استفاده می کند. آن ها برای سفت شدن سریع این سیمان از نور ماورا بنفش استفاده می کنند و هنگامی که مطب را ترک می کنید، طرح لبخند جدید شما آماده می شود!

این قرار ملاقات دوم  معمولاً بیش از دو ساعت طول نمی کشد، اگر چه ممکن است در صورت استفاده از بی حس کننده موضعی، سی دقیقه بیشتر طول بکشد.

چگونه می توان از روکش های خود مراقبت کرد؟

بر خلاف سایر روش های دندانپزشکی، روند بهبودی مدت زمان طولانی تری طول نمی کشد. در عوض، هنگامی که روکش ها سیمان شدند و مواد بی هوشی از بین رفت، می توانید مانند معمول غذا بخورید و بجوید. در حالی که ماده بی هوشی در حال فرسودگی است، مراقب باشید که گونه ها یا زبان خود را نمی جوید.

در برخی موارد، بلافاصله پس از استفاده از روکش ها، ممکن است احساس کنید که کمی خشن هستند. این لکه های ناهموار (معمولاً از سیمان اضافی که می توانند به روکش بچسبند) پس از چند روز غذا خوردن طبیعی و مسواک زدن از بین می روند. اگر این گونه نباشد، دندانپزشک می تواند آن ها را صاف کند.

روکش های چینی سنتی به طور معمول بین 10 تا 15 سال و روکش های بدون آماده سازی حدود 5 تا 7 سال دوام دارند. رعایت برخی اقدامات احتیاطی می تواند به شما کمک کند تا بیشترین طول عمر را از آن ها داشته باشید

 

چه کسانی شرایط کاشت ایمپلنت را ندارند؟

 برخی از افراد هستند که شرایط ایمپلنت را ندارند و کاندید ایمپلنت گذاری دندان نیست. آن ها باید به  سایر روش های ایگزین دندان مانند پل (بریج دندان) یا پروتز دندان رو بیاورند. ادامه مقاله را بخوانید تا بدانید چه کسانی شرایط کاشت ایمپلنت دندان را ندارند.

1. افرادی که هنوز به طور کامل رشد نکرده اند

کاشت ایمپلنت محدودیت هایی دارد و هر شخصی در هر سن و سالی کاندید مناسب ایمپلنت دندان نیست. یکی از بدترین کاندیداها برای این عمل سن پایین است. یعنی زمانی که استخوان فک هنوز در حال رشد است و بزرگ میشود. در این شرایط هیچگاه بیمار در شرایط ایمپلنت دندان نیست و نباید این عمل را انجام دهد. هر زمان که استخوان از رشد باز ایستاد میتوان این عمل را در نظر گرفت.

2. زنان حامله

اگرچه جراحی ایمپلنت دندان ایمن است، اما توصیه می شود تا بعد از بارداری خود اقدام به اینکار نکنید. از آنجا که طی مراحل ایمپلنت دندان نیاز است چندین بار تحت اشعه ایکس قرار بگیرید قطعا انجام چنین کاری نه به نفع شما است و نه جنین داخل شکم شما. زیرا علاوه بر اشعه باید دارو هم مصرف کنید که این اصلا یعنی نهایت خطر و عوارض. بنابراین حتما صبر کنید تا دوره بارداری و شیردهی شما به اتمام برسد آنگاه جهت بررسی شرایط ایمپلنت دندان به متخصص مراجعه کنید.

3. افرادی که زیاد سیگار می کشند و الکل مینوشند

استعمال دخانیات، شانس موفقیت ایمپلنت را کاهش می دهد، زیرا بهبودی و دوره نقاهت کاشت  را به خطر می اندازد. نوشیدن بیش از حد الکل نیز برای سلامتی دهان و دندان شما مناسب نیست. زیرا به طور مشابه، اینکار نیز باعث شکست ایمپلنت میشود. برای  اینکه بتوانید کاندید ایمپلنت دندان باشید باید پیش  از انجام عمل آن را ترک کنید و بعد از عمل نیز سگار نکشید و مصرف الکل خود را مدیریت کنید.

4. ابتلاء به برخی بیماری های خاص

مبتلایان به بیماریهای مزمن زیر نیز نیمتوانند شرایط ایمپلنت دندان را داشته باشند مگر زیر نظر یک متخصص خوب و پیروی از دستورالعمل های خاص و ویژه:

دیابت

بیماری های بافت همبند

هموفیلی

 

لمینت دندان بدون تراش چگونه انجام می شود؟

 لمینت دندان بدون تراش چیست برای چه کسانی مناسب است؟ برای اصلاح ناهنجاری‌های خفیف دندان‌های جلو، یک دندانپزشک ترمیمی خوب می‌تواند از ونیر بدون تراش استفاده کند که بدون آسیبی به دندان‌ها بر روی سطح دندان‌ها چسبانده می‌شوند.

لمینت دندان بدون تراش چیست؟

«لمینت دندان بدون تراش» یا «لومینیرز» نوعی از ونیرهای فوق نازک همرنگ دندان یا سفید هستند که برای درمان ناهنجاری‌های دندانی استفاده می‌شود این نوع ونیرها همانند لنزهای چشمی دارای ضخامتی کمتر از سه‌دهم میلی‌متر هستند که بدون درد و خونریزی و بدون تراش دندان می‌توان آن‌ها را روی دندان نصب کرد ولی اگر نیازی به تراش دندان هم باشد تراش به میزان خیلی کمتری انجام می شود.

استفاده از این روش باعث حفظ بافت دندانی می شود و به علت نازک بودن، ضخامتی روی دندان‌ها ایجاد نمی‌کند مزیت آن این است که این نوع ونیر را هرزمانی که بیمار بخواهد می‌توان از روی دندان برداشته و ونیر دیگری را استفاده کرد؛ مزیت دیگر این است که روشی سریع و آسان است که می‌تواند در مدت کوتاهی بیمار را به نتیجه دلخواه خود برساند و باعث اصلاح طرح لبخند بیمار می‌شود.

مزایای لمینت بدون تراش

  • برخلاف سایر لمینت ها، برگشت‌پذیر است یعنی امکان برداشتن لمینت و به‌کارگیری لمینت جدید وجود دارد.
  • این نوع ونیر کاملاً به مینای دندان می‌چسبد و دارای استحکام بالایی است.
  • باعث پوشاندن کامل رنگ زیر لایه ونیر و ایجاد رنگ طبیعی می‌شود.
  • ازآنجایی‌که دندان‌ها تراشیده نمی‌شوند روشی ایده آل است.
  • ساخت لمینت کاملاً بر اساس سلیقه بیماران انجام می‌شود.
  • ضریب انبساط حرارتى بسیار نزدیکی به ساختار دندانى دارد.
  • بعد از برداشتن لمینت سلامت دندان‌ها حفظ می‌شود.
  • کاربرد آسانی دارد و نیازی به آماده‌سازی دندان ندارد.
  • قابلیت پولیش شدن در حد مناسب را دارد.
  • سایش دندان‌های مقابل اتفاق نمی‌افتد.
  • طرحی شبیه دندان‌های واقعی دارد.
  • دارای تنوع رنگی متنوعی است.
  • جلسه درمانی کوتاهی دارد.

بیشتر بدانیم : پوسیدگی دندان

معایب لمینت دندان بدون تراش

  • برای جلوگیری از ایجاد پلاک‌های دندانی باید در مرز لثه، ضخامت پوسته ضخیم‌تر باشد که این امر بستگی زیادی به مهارت دندان‌پزشک دارد.
  • اگر عیوب ظاهری دندان زیاد باشد نمی‌توان آن‌ها را پوشاند و برای دندان های کج نیز کاربردی ندارد.
  • به دلیل اینکه در این روش آماده سازی دندان ها صورت نمی گیرد، نیاز به ترمیم و جایگذاری بیشتری برای لمینت وجود دارد.
  • ماندگاری آن نسبت به لمینت سرامیکی کمتر است و سریع تغییر رنگ می دهد.
  • برای طبیعی به نظر رسیدن دندان ها نیاز به یک متخصص حاذق و ماهر است.

 

ارتودنسی دندان تا چه سنی جواب می‌دهد

 ارتودنسی دندان تا چه سنی جواب می‌دهد؟ این سوال مهمی است که بسیاری از افراد پیگیر آن هستند با دانستن پاسخ این که ارتودنسی دندان تا چه سنی جواب می‌دهد می توان بهترین سن را برای این کار انتخاب کرد پس برای دانستن پاسخ سوال ارتودنسی دندان تا چه سنی جواب می‌دهد تا آخر با دکتر درویش پور بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران همراه باشید.

سؤال: بسیاری از کودکان بریس دارند. چگونه می‌توانم تشخیص دهم که فرزند من برای صاف کردن دندان‌های خود به بریس نیاز دارد؟

پاسخ: کودکان باید حداکثر تا سن 7 سالگی توسط یک متخصص ارتودنسی معاینه شوند دندان‌پزشک‌های معمولی یک مرجع بسیار خوبی است که می‌توانند به شما بگوید آیا فرزند شما، صرف‌نظر از سن، آیا نیاز مراجعه به متخصص ارتودنسی دارد یا خیر.

برخی از شرایطی که اگر در کودک دیده شود باید حتماً به متخصص مراجعه کنید:

  • از دست دادن زودرس، دیررس یا نامنظم دندان‌های شیری.
  • مشکل جویدن یا گاز گرفتن.
  • مشکل داشتن در تنفس دهانی.
  • مکیدن شست یا انگشت.
  • دندان‌های شلوغ، بی‌جا یا مسدود شده.
  • فک‌هایی که جابجا می‌شوند، صدا ایجاد می‌کنند، بیرون می‌آیند یا فرو می‌روند.
  • گاز گرفتن گونه یا سقف دهان.
  • دندان‌هایی که به‌طور غیرعادی یا اصلاً روی همدیگر قرار نمی‌گیرند.
  • فک و دندان‌هایی که با بقیه صورت تناسب ندارند.

سن ایده آل برای استفاده از بریس ها

سؤال: بهترین سن برای گذاشتن بریس چه سنی است؟

پاسخ: بهترین سن از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. درمان ارتودنسی معمولاً از سنین 9 تا 14 سالگی آغاز می‌شود زیرا بچه‌هایی در این محدوده سنی حداقل تعدادی دندان دائمی دارند و هنوز در حال رشد هستند.

اکثر مشکلات ارتودنسی، مانند شلوغی، فاصله زیاد بین دندان‌ها، بیرون‌زدگی دندان‌های فوقانی، دندان‌های اضافی یا ازدست‌رفته و مشکلات رشد فک ممکن است ارثی باشد. برخی از مشکلات دیگر به‌مرورزمان ایجاد می‌شود که کودکان شست یا انگشتان خود را می‌مکند، از طریق دهان خود نفس می‌کشند  یا بهداشت دهان و دندان آن‌ها ضعیف است، تغذیه نامناسب یا سایر مشکلات دارند.

بریس برای بزرگسالان

سؤال: من برخی از بزرگسالان را می‌شناسم که دارای بریس هستند، اما آیا درمان ارتودنسی بزرگسالان نیز خوب است؟

پاسخ: امروزه از هر 5 بیمار ارتودنسی یک نفر بزرگسال است. درواقع انجمن ارتودنسی تخمین می‌زند که بیش از 1 میلیون بزرگسال در ایالات‌متحده و کانادا  تحت درمان برای استفاده از بریس ارتودنسی ( ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک)هستند. اگر دندان‌های شما نامرتب و کج است، یک متخصص ارتودنسی می‌تواند آن‌ها را در هر سنی حرکت دهد.

 

صفحه قبل 1 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->