هزینه لمینت دندان در شهر کرج چه قدر است ؟

 جهت آشنایی با قیمت لمینت دندان در کرج ، با کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی آرتمان درمان همراه باشید.

حتما نام لبخند هالیوودی به گوش شما هم خورده است. روزگاری چنین دندان های زیبا و بی نقصی، فقط مخصوص بازیگران مشهور و افراد مرفه جامعه بود؛ اما امروزه چنین امکانی تقریبا برای همه افراد جامعه وجود دارد. علم دندان پزشکی می تواند چنین طرح لبخند زیبا و جذابی را به شما هدیه دهد. شاید برای شما سوال باشد که چگونه افراد در مدت زمان اندکی صاحب چنین دندان هایی می شوند؟ ما امروز قصد داریم شما را با روشی که ظاهر دندان ها را دگرگون می سازد و تمامی عیوب آنها را رفع می نماید، آشنا کنیم. این روش لمینت کردن است.

رفع مشکلات زیبایی دندان ها با لمینت کردن

بسیاری از مردم دنیا مشکلاتی در دندان های خود دارند؛ مثلا رنگ دندان های برخی از افراد به مرور زمان زرد می شود و یا بعضی از دندان ها به صورت مادرزادی دارای لکه های قهوه ای هستند. در بعضی افراد اندازه و فرم دندان ها مناسب نیست و خلاصه کمتر کسی را می توانید بیابید که دندان هایی کاملا بی عیب و نقص داشته باشد. طبیعتا چنین دندان هایی ظاهر خوبی به ما، به خصوص در هنگام لبخند زدن نمی دهند؛ اما لمینت دندان روشی است که می تواند در مدت زمان کمی تمامی این نقص ها را برطرف کند، و یک لبخند به یاد ماندنی و جذاب به شما هدیه دهد.

مختصری در مورد لمینت دندان و قیمت انواع آن

اول از همه این سوال پیش می آید که لمینت دندان چیست؟ لمینت ها، روکش های بسیار نازکی هستند که به منظور رفع عیب های دندان مانند رنگ دندان، دندان های شکسته، ناهنجاری های مادرزادی و به طور کلی هر گونه بد شکلی در دندان ها به کار می روند.

هزینه لمینت دندان در شهر کرج

بهتر است که قبل از اقدام به لمینت کردن دندان های خود، ابتدا به صورت حدودی و تخمینی قیمت لمینت ها را بدانید، البته هزینه هایی که در ادامه خواهیم آورد، می تواند در برخی از مطب ها و کلنیک های دندان پزشکی اندکی متفاوت باشد.

لمینت های کامپوزیتی، در عین حال که کیفیت و ظاهری مطلوب و قابل قبول دارند و نهایتا به دو یا سه جلسه برای آماده شدن نیازمند هستند؛ ارزان قیمت تر از همه انواع لمینت ها بوده و طبق جدیدترین قیمت ها برای هر یک واحد لمینت کامپوزیتی هزینه ای معادل 700 هزار تومان تا حدود دو میلیون تومان باید پرداخت کنید.

همان طور که می دانید، لمینت های سرامیکی بادوام تر هستند به طوری که در حدود 10 تا 15 سال ماندگاری دارند. برای هر یک واحد لمینت سرامیکی هزینه ای معادل 3 میلیون تومان تخمین زده شده است.

 

انواع خدمات ترمیم دندان کدامند؟

 ترمیم دندان چیست ؟ ترمیم دندان روشی است که دندانپزشک از آن برای جایگزینی دندان از دست رفته و یا ترمیم قسمت های از دست رفته ساختار دندان استفاده می کند. ساختار دندان ممکن است به دلیل پوسیدگی، خراب شدن ترمیم قبلی و یا شکستگی دندان از بین رفته باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید.

انواع روش های ترمیم دندان چیست ؟

از روش هایی که برای ترمیم دندان استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پرکردن

روکش دندان ( لمینت دندان ، کامپوزیت دندان و...)

تاج

بریج دندان

ایمپلنت دندان

دندان مصنوعی

پرکردن دندان

متداول ترین روشی که برای پر کردن دندان استفاده می شود، پر کردن آن است. از پر کردن دندان، برای ترمیم دندان های شکسته و یا دندان های که پوسیده شده اند و نیز دندان هایی که بر اثر ساییده شدن بر اثر تراش دندان و… از بین رفته اند، استفاده می شود.

می توان برای این کار از موادی با جنس های زیر استفاده کرد:

طلایی

رنگ دندان

آمالگام نقره( شامل مخلوط جیوه و نقره، قلع، مس و روی)

کامپوزیت رزین

گلاس آینومر

سرامیک

مراحل پر کردن در ترمیم دندان چیست ؟

در اولین مرحله، دندانپزشک با استفاده از بی حسی موضعی، اطراف دندان را بی حس می کند تا بیمار دردی را احساس نکند، و سپس در مرحله بعدی، از یک مته و یا لیزر برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می کند.

ابزارهای پر کردن دندان

اینکه دندانپزشک از چه ابزاری استفاده کند، بستگی به راحتی وی، نوع ابزاری که برای کار با آن آموزش دیده است، میزان مجهز بودن ابزارهای وی دارد و نیز محل و میزان پوسیدگی دارد.

پس از این مرحله، دندانپزشک، به محل پوسیدگی نگاه می کند، تا ببیند آیا تمام  پوسیدگی برداشته شده است یا نه. در صورتی که پوسیدگی ای باقی نمانده باشد، دندانپزشک بقایای پوسیدگی را از روی دندان پاک می کند و فضا خالی را آماده پر کردن می کند.

اگر پوسیدگی نزدیک به ریشه باشد، ممکن است دندانپزشک ابتدا یک آستر از جنس گلاس آینومر، رزین کامپوزیت و یا مواد این چنینی، برای محافظت عصب قرار دهد.

پس از اینکه این مراحل صورت گرفت، دندانپزشک مواد پرکردنی را به صورت لایه لایه اغمال می کند و سپس از لیزر استفاده می کند تا هر لایه سفت و سخت شود و به راحتی امکان از بین رفتن آن وجود نداشته باشد. پس از اینکه این لایه ها به حد کافی رسیدند، اضافه کردن مواد به پایان رسیده و سپس مواد اضافی برش و صیقل داده می شوند تا مثل دندان واقعی صاف و تمیز گردد و احساس یک دندان واقعی را برای بیمار فراهم کند و برایش اذیت کننده نباشد.

 

پل دندانی چیست ؟

 پل دندان یا بریج دندان، یک یا چند دندان مصنوعی را جایگزین یک یا چند دندان از دست رفته یا شکسته می کند. در هنگام بریج ها از یک یا چند دندان واقعی در دو طرف شکاف استفاده می کنند تا دندان های مصنوعی را در جای خود نگه دارند. پل ها ممکن است ثابت باشند، به این معنی که دائمی هستند یا قابل جابجایی هستند.

به این معنی که شخص می تواند آنها را بیرون بیاورد. دندانپزشکان به هر دندان ساختگی در یک پل “پونتونیک” می گویند و برخی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از پل به عنوان “پروتز دندان ثابت” نام می برند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 پل دندان چیست؟

یک دندانپزشک ممکن است برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا شکسته، یک پل دندانی را به شما توصیه کند. بریج دندان می تواند جایگزین یک دندان یا چند دندان از دست رفته شود. دندان های ساختگی در پل های دندانی مانند دندان های واقعی به نظر می رسند و کار می کنند.

برای انجام این عمل، یک فرد ممکن است به یک متخصص پروتزهای دندانی، دندانپزشک متخصص در ترمیم و جایگزینی دندان های از دست رفته و یا یک دندانپزشک معمولی مراجعه کند. در هر صورت، گزینه های زیادی برای پر کردن یک دندان خالی در لبخند شما وجود دارد.

یک گزینه دیگر برای پر کردن جای خالی دندان انجام یک تاج است. یک دندان کاذب متصل به قسمت کوچکی از دندان واقعی که دندانپزشک آن را کشیده است. هنگامی که فردی دندان خود را از دست داده یا دندانپزشک مجبور به برداشتن آن شده است، با این وجود تاج به تنهایی گزینه ای برای پر کردن جای خالی آن نیست و ممکن است پل دندان بهترین انتخاب باشد.

برای برخی افراد کاشت دندان دائمی جایگزینی برای بریج است. ایمپلنت های دندانی، دندان های ساختگی هستند که دندانپزشکان با جراحی وارد استخوان دهان فرد می کنند. دندانپزشکان در کلینیک دندانپزشکی ایمپلنت را برای کمک به ایمن سازی پل هم توصیه می کنند، به خصوص اگر بسیاری از دندان های فرد از بین رفته باشند.

فواید پل دندان

این روش می تواند به فرد کمک کند تا با لبخند خود احساس راحتی بیشتری کند. همچنین می تواند قادر به جویدن عادی غذا شود. وقتی فردی یک یا چند دندان از دست می دهد، می تواند روی گزش وی تأثیر بگذارد و باعث درد یا مشکل در خوردن غذا شود. جایگزینی آن دندان ها از بروز این عوارض جلوگیری می کند.

این روش برای افرادی که دارای موارد زیر هستند استفاده می شود:

دارای دندان پوسیده ای است که می افتد یا دندانپزشک آن را خارج می کند

در یک حادثه یا آسیب دندان خود را از دست داده است

پوسیدگی یا عفونت در یک دندان چنان عمیق است که نه روش پر کردن و نه عصب کشی برای او کافی نیست حتما نیاز بهپل دندان دارد

 

لمینت جدید دندان چگونه است ؟

 جهت آشنایی با لمینت جدید دندان ، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.در این مقاله سعی داریم شما را با لمینت نسل جدید آشنا کنیم. پس برای درک بهتر موضوع، ابتدا به طور اختصار لمینت را تعریف می کنیم، مزایا و معایب و انواع آن را نام می بریم و سپس لمینت نسل جدید را توضیح می دهیم.

لمینت دندان

لمینت دندان پوسته ی نازکی از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که با توجه به نیاز هر فرد، طراحی و ساخته می شود و بر روی سطوح جلویی دندان نصب می شود.)روکش های تمام سرامیک )

انواع لمینت

۱. لمینت سرامیکی

۲. لمینت کامپوزیتی

۳. لمینت لومینیرز (نسل جدید)

۱. لمینت سرامیکی

در ساخت این نوع لمینت از مواد سرامیکی استفاده شده است که در آزمایشگاه و لابراتورهای مجهز تولید می شود و دندانپزشک در طی انجام فرآیند درمان، آن را بر روی دندان بیمار نصب می کند.

۲. لمینت کامپوزیتی

در ساخت این نوع لمینت از مواد کامپوزیتی استفاده می شود که در همان کلینیک دندانپزشکی و توسط دندانپزشک این کار انجام شده و فرآیند نصب آن فقط در یک جلسه انجام می شود.

۳. لمینت لومینیرز (نسل جدید)

این نوع لمینت مانند سایر لمینت ها است و تنها تفاوتی که دارد ظرافت در ساخت، استحکام بالاتر، عدم تراشیدن دندان و نصب آسان و راحت آن می باشد.

لمینت جدید دندان

در گذشته و در روش های قدیمی لمینت، دندان ها زیاد تراشیده می شد و باعث آسیب رسیدن و همچنین حس ناخوشایند در بیمار و دندان ها می شد.

امروزه با پیشرفت روز افزون علم پزشکی، نسل جدیدی از لمینت ها روی کار آمده اند.

روش نصب لمینت جدید

از آنجا که لمینت های نسل جدید بسیار نازک و ظریف هستند، ادعا شده که می توان بدون تراشیدن و تغییر اندازه و قطر دندان این لمینت را مستقیم بر روی دندان نصب کرد.

نصب لمینت های جدید بسیار ساده و سریع انجام می شود و تنها یک‌ جلسه برای نصب آن کافی است.

در این روش پزشک ابتدا جرم ها و سطوح آلوده ی روی دندان را پاک می کند و سپس لمینت ها را با چسب مخصوصی بر روی دندان می چسباند.

همچنین در این روش بر خلاف روش قدیمی نیازی به استفاده از روکش های موقت نیست.

 

آیا ارتودنسی دندان قیمت یکسانی در کودکان و بزرگسالان دارد؟

 طبق نظر بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران ارتودنسی یکی از روش های درمانی برای رفع ناهنجاری های ظاهری دندان است که می تواند شامل موارد مختلفی شود. این درمان در کنار این که به زیبا سازی لبخند فرد کمک می کند، می ‌تواند مشکلاتی را هم که در بالا اعلام شدند درمان کند. ارتودنسی دندان قیمت مختلفی می تواند داشته باشد و عوامل مختلفی می تواند روی قیمت و هزینه ارتودنسی دندان تاثیرگذار باشد.

کدام مشکلات با ارتودنسی رفع می شوند؟

ارتودنسی دندان می تواند مشکلات زیر را در افراد حل کند:

فاصله داشتن بیش از حد دندان ها

چسبیدن بیش از حد دندان ها به هم

شلوغی و روی هم قرار گرفتن دندان ها

مشکل دندان خرگوشی

مشکل جلو بودن فک بالا نسبت به فک پایین

 مشکل جلو بودن فک پایین نسبت به فک بالا

ارتودنسی دندان قیمت

همانطور که گفته شد هزینه ارتودنسی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل می توانند موارد زیر باشند:

میزان مشکل در دندان های فرد

اندازه طول درمان فرد

نوع ارتودنسی که استفاده می شود

جنس ارتودنسی

پزشک متخصص

موقعیت مکانی فرد و پزشک

عواملی که در بالا گفته شد،مواردی هستند که می‌توانند روی بالا و پایین شدن قیمت ارتودنسی دندان تاثیر گذار باشند. در ادامه به این موارد می پردازیم.

قیمت ارتودنسی دندان نسبت به طول درمان و سن فرد

در ادامه قیمت ارتودنسی دندان را نسبت به طول درمان و سن فرد برایتان طبقه بندی کرده ایم. البته باید به این نکته دقت کنید که قیمت هایی که  برایتان  گذاشته‌ذایم  قیمت های قطعی نیستند  و ممکن است  بالاتر و یا پایین تر باشند. این قیمت ها شامل موارد زیر می باشد:

ارتودنسی بزرگسالان

طول درمان ۱ سال، حدود ۲۵۴۶ دلار

طول درمان دو سال، حدود ۵۰۹۱ دلار

طول درمان سه سال، حدود ۷۶۳۷ دلار

طول درمان چهار سال، حدود ۱۰۱۸۳ دلار

ارتودنسی کودکان

طول درمان یک سال، حدود ۲۴۵۷ دلار

طول درمان دو سال، حدود ۴۹۱۴ دلار

طول درمان سه سال، حدود ۷۳۷۲ دلار

طول درمان چهار سال، حدود ۹۸۲۹ دلار

 

آخرین قیمت لمینت دندان در سال جدید چیست؟

 لمینت، این اختراع بی نظیر دندانپزشکی، نه تنها در دسترس ستاره ها و افراد مشهور قرار گرفته است، بلکه امروزه یک طرح لبخند سفید زیبا نشان از سلامتی، رفاه، ثبات و موفقیت دارد. لمینت ها لبخند و چهره فرد را بهبود می بخشند. آن ها روی دندان ها جلب توجه نکرده و طبیعی و زیبا به نظر می رسند. اما با این حال قیمت نسبتا بالایی نیز دارد. در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد می خواهیم آخرین قیمت لمینت دندان را بررسی کنیم.

آیا لمینت به دندان ها آسیب می رساند؟

فن آوری بالای ونیر دندان به شما امکان می دهد تا با تکرار تسکین و تمام ویژگی های دندان های خود، بهترین پوشش را روی دندان ها ایجاد کنید. روکش ها، دندان های طبیعی شما را خراب نکرده و آسیبی به سایر دندان ها نمی زنند. همچنین نیازی به تعویض آن ها تا سال ها نبوده و می توانند برای دهه ها ماندگار باشند.

مواد مورد استفاده در روکش ها

روکش ها می توانند از مواد سرامیکی، پرسلنی یا چسب کامپوزیتی ساخته شوند و مشهور ترین مواردی که توسط بسیاری از ارتودنتیست ها در سراسر جهان استفاده می شود، روکش های چینی هستند؛ زیرا از دوام و استحکام بیشتری برخوردار هستند و همچنین ظاهر طبیعی تری دارند. بسته به نوع روکش و همچنین تعداد دندان هایی که برای آن ها لمینت لازم است، از دندانپزشک خود می توانید بپرسید که هزینه ی آن ها چه قدر تمام می شوند.

قیمت روکش ها به چه چیزی بستگی دارد؟

روکش های ساخته شده از سرامیک چندان گران نیستند. هزینه آن ها فقط حدود 3-5٪ از قیمت روکش های کامپوزیتی بیشتر است. این محصول در آلمان، آمریکا و ژاپن تولید و عرضه می شود. بنابراین، قیمت های روکش کاملاً مستقل از هزینه مواد است. کار یک متخصص همان چیزی است که بر قیمت روکش ها تأثیر می گذارد. مهارتی که قیمت روکش ها را تعیین می کند، فقط با تجربه و طی سال ها حاصل می شود. هرچه طراحی در حفره دهان نازک باشد، مدت زمان بیشتری برای ساخت، رفع و درمان دندان ها لازم است. تهیه دندان برای تاج بسیار ساده تر از انجام آن با روکش نازک است.

لمینت برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که دندان های خود را به هم می فشارند، کاندید مناسبی برای روکش های چینی نیستند؛ زیرا این اقدامات باعث می شود روکش ها خرد شده یا ترک بخورند. برای کاهش آسیب دیدن روکش ها، مداد، یخ، ناخن ها یا سایر اجسام سخت را نجوید. روکش برای افرادی که دارای دندان های ناسالم هستند (به عنوان مثال، افرادی که بیماری پریودنتال فعال یا پوسیدگی دارند)، دندان های ضعیف (در نتیجه پر شدن دندان، پوسیدگی و شکستگی زیاد) گزینه خوبی نیست.

 

ونیر کامپوزیت چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟

 اگر از ظاهر دندان های خود راضی نیستند و با تغییر رنگ دائمی، کج، کوتاه یا بلند بودن دندان و مسائلی از این دست مواجهید، ونیر کامپوزیت می تواند برای شما یک روش ایده ال برای اصطلاح طرح لبخند باشد. در این مقاله هر آنچه که باید درباره این پوسته ها و لایه های نازک بدانید را پیدا خواهید کرد.

ونیر دندان چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث ونیر کامپوزیت شویم، ابتدا لازم است که با ونیر دندان آشنا شوید. ونیر یک پوسته نازک و معمولا همرنگ دندان است که جهت زیبایی بهتر دندان ها و پنهان کردن مشکلات و عیوب ظاهری آن ها، به سطح جلوی دندان متصل می شوند. برخلاف تصور برخی از افراد، ونیرها روکش دندان نیستند و با روکش فرق دارند. چندین نوع ونیر دندان وجود دارد که دو نمونه مشهور از آن ها، ونیر کامپوزیت و لمینت دندان است. در این مقاله درباره نوع اول مطالبی خواهید خواند.

ونیر کامپوزیت چیست؟

همانطور که گفته شد، کامپوزیت ونیر یا (composite veneers) نوعی ونیر است. در اصل این ونیرها، پوسته ها و لایه های بسیار نازک ساخته شده از رزین کامپوزیت هستند که به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند. بنابراین نامگذاری آن ها مستقیما اشاره به جنسشان و ماده ای که از آن ساخته می شود دارد.

برای برطرف کردن مشکلات ذکر شده، ارتودنسی دندان بهتر است یا ونیر؟

درمان ارتودنسی دندان جدای از برطرف کردن مشکلات ساختاری و شلوغی دندان ها و فک، برخی از موارد بالا را برطرف کند. برای مثال بستن فاصله بین دندان، کج بودن دندان ها و کوتاه یا بلند بودن آن ها به راحتی با ارتودنسی قابل اصلاح هستند. و برای برطرف کردن آن ها اگر برایتان مقدور است به جای متخصص ترمیمی و زیبایی به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید. اما تغییر رنگ، ترمیم شکستگی، لب پر شدگی، لکه روی دندان ، پوسیدگی دندان  و … با ارتودنسی قابل ترمیم نیست.

چند نوع ونیر کامپوزیت وجود دارد؟

ما دو دسته ونیر ساخته شده بر پایه کامپوزیت و رزین داریم. اولی مستقیم و دومی ونیر غیرمستقیم است.

 

همه چیز در مورد لمینت دندان های پایین

 لمینت مواد بسیار نازک و همرنگ دندان است که طول عمر بالایی داشته و با کمترین عوارض سبب بهبود ظاهر دندان می شود. از این پوسته های کامپوزیتی یا سرامیکی به منظور اصلاح طرح لبخند، سفید یا براق کردن دندان ها، تغییر فرم، اندازه و طول دندان استفاده می شود. نصب لمینت در حوزه کار متخصصین ترمیم و زیبایی دندان بوده و کسانی که در این خصوص مشکل دارند می توانند از متخصصان دندانپزشکی زیبایی برای ترمیم و اصلاح مشکل خود کمک بگیرند.

تعریف دیگر لمینت

بعبارت دیگر، لمینت دندان لایه ای نازک و همرنگ دندان است که تقریباً مشابه ناخن مصنوعی است؛ ولی از مقاومت و دوام بسیار بیشتری برخوردار می باشد. این لایه روی دندان قرار گرفته و آن را پوشش می دهد. این لایه های نازک را می توان به گونه ای طراحی کرد که سفیدتر، پهن تر و یا بلندتر از دندان واقعی فرد باشند.

در لمینت دندان می توان از کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی استفاده کرد. برخی بر این باورند بخاطر تراش نخوردن دندان در ونیر کامپوزیت این روش نسبت به لمینت سرامیکی بهتر است. عده ای معتقدند که لمینت همه مشکلات دندان حتی پوسیدگی دندان را نیز درمان می کند. در عوض برخی از افراد هم اعتقاد دارند که لمینت بسبب از بین رفتن ریشه دندان، کاهش طول عمر و پوسیدگی دندان می گردد. در اینجا قصد داریم که به بررسی لمینت پرداخته و توضیحاتی در خصوص آن ارائه کنیم.

موارد برطرف کننده با لمینت

  • در صورت وجود بهم ریختگی دندانی
  • وجود فاصله زیاد بین دندان ها
  • وضعیت بد دندان
  • وجود برآمدگی یا فرورفتگی
  • شکستگی لبه دندان
  • ترک خوردگی دندان

همچنین مواردی از قبیل: تغییر رنگ دندان ناشی از استعمال دخانیات، مصرف خوراکی های رنگی، قهوه، ضرب دیدگی یا عصب کشی دندان را نیز می توان با این روش اصلاح کرد.

موارد منع مصرف لمینت دندان

–   اگر فرد دچار پوسیدگی شدید یا عفونت لثه باشد نمی تواند از این روش درمانی استفاده کند. در ابتدا باید این موارد را برطرف کرده و سپس اقدام به انجام لمینت کند.

–   افرادی که مینای دندان آنها شدیدا ساییده شده است و بافت مینای آن ها کافی نیست، نمی توانند از لمینت استفاده کنند و در عوض باید از انوع روکش کمک بگیرند.

– افرادی که مبتلا به عادت دندان قروچه هستند اگر کاندید انجام لمینت شوند، این عادت مخرب سبب شکستگی و آسیب به لمینت می شود. برای رفع این عادت می توان از محافظ دندان یا نایت گارد استفاده کرد.

لزوم لمینت دندان های پائین

افرادی که دوست دارند دندان های خود را لمینت کنند، نمی دانند آیا لازم است هر دو فک لمینت شود یا خیر. با توجه به اینکه برخی افراد وقتی می خندند، دندان های فک پائین آنها دیده می شود، بهتر است دندانهای پائین را نیز لمینت کنند. البته می توان با روش بلیچینگ آن دندان ها سفیدتر کرد تا با دندان های دیگر مطابقت داشته باشند.

برای اینکه بدانیم چه تعدادی از دندان ها در فک بالا و پایین نیاز به لمینت دارند، بهتر است جلوی آینه ایستاده و لبخند بزنید. این کار را از نیمرخ و زوایای مختلف نیز انجام دهید.

 

لمینت دندان با تراش

 لمینت دندان با تراش چه ویژگی هایی دارد؟ تراش دندان برای لمینت، شامل تراشیدن بخشی از سطح مینای دندان‌ها و کم کردن ضخامت دندان‌های طبیعی، برای نصب لمینت های سرامیکی می‌باشد. تراشیدن دندان‌ها، مهم‌ترین قسمت از مراحل آماده‌سازی دندان‌ها برای کاشت لمینت است. تراش لایه های سطحی دندان‌ها، باید به‌اندازه‌ای انجام شود که پس از قرار دادن لمینت روی دندان‌ها، احساس وجود جسم خارجی دردهان ایجاد نشود و ظاهر دندان‌ها خیلی بزرگ و ضخیم به نظر نرسد.

نصب لمینت سرامیکی روی دندان ها، بدون تراشیدن مینای دندان امکان پذیر است یا خیر؟

درصورتی که برای انجام لمینت از ونیرهای پرسیلن خیلی نازک یا لومینیرزها استفاده شود، نیازی به تراشیدن مینای دندان‌ها وجود نخواهد داشت. چراکه لومینیرزها ضخامت بسیار کمی داشته و پس از نصب ظاهر عجیب و غیرطبیعی پیدا نمی‌کنند. درصورتی‌که هدف شما از انجام لمینت، پوشاندن زردی دندان‌ها باشد، این ونیرهای پرسیلن بسیار نازک کاربردی نخواهند داشت. چراکه به علت ضخامت بسیار کمی که دارند، در پنهان کردن زردی دندان‌ها و سفید نشان دادن آن‌ها مؤثر نخواهند بود.

نکات قابل‌توجه در نصب لمینت های سرامیکی با تراش دادن دندان‌ها کدم‌اند؟

درصورتی‌که در ناحیه‌ای از دهان که قرار است لمینت سرامیکی روی آن قرار گیرد، پوسیدگی دندان وجود داشته باشد دندان‌پزشک مجبور خواهد بود تا حدی که پوسیدگی کاملاً برطرف شود، سطح دندان را بتراشد.

درصورتی‌که قبل از انجام لمینت، بیمار از کامپوزیت دندان استفاده کرده باشد، دندان‌پزشک کاملاً کامپوزیت‌ها را از روی دندان‌ها می‌تراشد تا لمینت به‌خوبی روی مینای دندان شما قرار گیرد.

اگر دو هفته از پر شدن دندان‌های پوسیده شما با کامپوزیت گذشته باشد، دندان‌پزشک باید به‌طور کامل آن قسمت را تراش داده و دوباره کامپوزیت کند. این کار جهت بهبود اتصال کامپوزیت و لمینت انجام می‌شود.

گاه دندان‌پزشک مجبور است برای انجام کامپوزیت، در شکل ظاهری دندان‌های شما تغییری ایجاد کند. برای مثال ممکن است لبه‌های دندان‌ها را تراش دهد و از این طریق سایز دندان‌های شمارا تغییر داده و مناسب انجام لمینت کند..

تراش دادن دندان‌ها باید به‌قدری باشد که پس از نصب لمینت های سرامیکی، بیننده متوجه تفاوت دندان‌های اصلی با لمینت نشود. این تراش باید در حدی باشد که پس از نصب لمینت فرد احساس وجود جسم خارجی در دهان نداشته باشد و ظاهر دندان ها نیز طبیعی به نظر برسد.

لمینت های دندانی در صورت پیوند خوردن با مینای دندان، دوام بیشتری خواهند داشت. درنتیجه دندانپزشک باید تا جایی دندان‌ها را تراش دهد که به عاج دندان نرسیده باشد.

لمینت دندان چه مزیت‌هایی دارد؟

لمینت های دندانی ظاهری شبیه به دندان‌های طبیعی شما داشته و عجیب به نظر نمی‌رسند.

این لمینت ها از مواد سرامیکی تشکیل‌شده‌اند که در برابر ایجاد لکه و رنگ گرفتن از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشند.

با انجام لمینت، این روکش‌های لمینتی، ظاهری زیبا و لبخندی دلنشین و جذاب به شما خواهند بخشید.

درصورتی‌که بهداشت دهان و دندان‌هایتان را به‌خوبی رعایت کنید، لمینت های دندانی می‌توانند حدوداً بیست سال دوام و ماندگاری داشته باشند.

در انجام لمینت های دندانی، به طور معمول نیازی به تغییر شکل تاج دندان ‌ها نیست.

 

چند روش پیشگیری از پوسیدگی دندان که هر کسی باید بداند

 پوسیدگی دندان از شایع‌ترین مشکلات مربوط به دهان و دندان است که سالانه شمار زیادی از افراد جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بیشترین مراجعه افراد به مراکز دندانپزشکی مربوط به این مشکل است. هرچند که پوسیدگی می‌تواند توسط یک  دندانپزشک ترمیمی خوب  با پروسه‌هایی مانند پر کردن دندان، روکش دندان و … برطرف شود اما مهم‌ترین شیوه مقابله با آن قطعا پیشگیری است. در این مقاله با 12 راه‌حل و نکته اساسی که در پیشگیری از پوسیدگی دندان موثر هستند آشنا خواهید شد. امیدواریم که افراد بیشتری در جامعه با رعایت این نکات پیشگیرانه، نیازی به مراجعه به مراکز دندانپزشکی جهت انجام پروسه‌های درمانی نداشته باشند.

پوسیدگی دندان چیست؟

پوسیدگی دندان به از بین بردن ساختار دندان اشاره دارد و می‌تواند هم روی مینای دندان (پوشش خارجی، سفید و سفت دندان) و هم روی عاج دندان (دنتین) تأثیر بگذارد. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که بقایای غذاهای حاوی کربوهیدرات (قند و نشاسته) مانند نان، غلات، نوشابه، میوه‌ها، کیک یا آب نبات و … بر روی دندان‌ها باقی بماند. باکتری هایی که در دهان زندگی می‌کنند، این غذاها را هضم کرده و آنها را به اسید تبدیل می‌کنند. باکتری‌ها، اسید تولید شده، بقایای مواد غذایی و بزاق با هم ترکیب می‌شوند و پلاک دندان را ایجاد می‌کنند که به دندان می‌چسبد. اسیدهای موجود در پلاک دندانی،باعث تخریب سطح مینای دندان شده و در دندان سوراخ‌هایی ایجاد می‌کنند که به آن‌ها پوسیدگی گفته می‌شود.

12 راه‌حل پیشگیری از پوسیدگی دندان

هر روز مسواک بزنید

یکی از مهم‌ترین اصول پیشگیری از پوسیدگی دندان، مسواک زدن است. توصیه می‌شود که در شبانه روز دو بار مسواک زده شود. مسواک نرم، می‌تواند نه تنها بهتر دندان‌ها را تمیز کند که مانع از سایش دندان‌ها هم بشود

ه پروسه فیشور سیلانت توجه داشته باشید!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، سیلانت را برای همه کودکان در سنین مدرسه توصیه می‌کند. این روش البته مشابه کودکان، برای بزرگسالان نیز توصیه شده است و فواید زیادی دارد.

مصرف میان وعده‌ها و خوراکی‌های مضر را کاهش دهید

کسانی که برای خود برنامه‌های تغذیه‌ای منظمی دارند کمتر در معرض پوسیدگی دندان قرار می‌گیرند. برعکس، افرادی که به صورت گاه و بیگاه نوشیدنی مضر شیرین و گازدار می‌خورند یا خارج از وعده‌های غذایی اصلی، تنقلات و یا به قول عموم مردم هله‌هوله مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرند. برای پیشگیری از این موضوع باید برای میان وعده‌های خود خوراکی‌های سالم، بدون قند و با حداقل اسیدیته مصرف کنید.

از دهانشویه‌های آنتی باکتریال کمک بگیرید

پوسیدگی دندان همیشه به دلیل بهداشت ضعیف دهان و دندان نیست. گاهی اوقات ممکن است برخی مشکلات، بیماری‌ها یا اختلالات خاص، دندان‌های ما را در معرض سایش قرار دهند. برای مثال ممکن است افزایش تعداد باکتری‌های مضر داخل دهان و یا بیماری‌هایی که منشاء آن‌ها باکتری‌ها هستند باعث پوسیدگی شوند. در این خصوص، لازم است که با پزشک خود صحبت کنید و در کنار آن از دهانشویه‌های حاوی مواد آنتی باکتریال نیز استفاده کنید

 

صفحه قبل 1 ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->