پاسخ به سوالات رایج در مو ئنیر کامپوزیت دندان :

 برای پاسخ به تمامی سوالات در مورد ونیر کامپوزیت دندان با این مقاله از کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی آرتمان همرا باشید:

1.ونیرکامپوزیت بهتر است یا لمینت سرامیکی؟

هر یک از ونیرکامپوزیتی یا لمینت دندان سرامیکی موارد خاص استفاده خود را دارد.

در مواردی که وضعیت دندان شدید است لمینت سرامیکی کاربرد دارد و برعکس در مواردی که وضعیت دندان جزئی یا اندک باشد ونیز کامپوزیت استفاده می شود.

۲. طول عمر ونیز کامپوزیت چه میزان است؟

در طول عمر ونیرکامپوزیت عواملی همچون جنس دندان، وضعیت دندان، جنس مواد کامپوزیتی و رعایت نکات بهداشتی توسط بیمار نقش دارد. در کل می توان گفت که ونیرکامپوزیت یکی از با دوام ترین درمان ها در حوزه دندانپزشکی است.

۳. آیا رنگ ونیز کامپوزیتی قابل انتخاب است؟

ونیرکامپوزیت یکی از پرطرفدار ترین ونیزهای موجود در بازار است که جنس آن از مواد کامپوزیتی و پلاستیک پزشکی است و در رنگ های مختلفی قابل استفاده است.

باید توجه داشت که باید رنگی برای کامپوزیت انتخاب شود که با رنگ های دندان یکی باشد و زیادی پر رنگ تر و کمرنگ تر از دندان طبیعی دندان فرد نباشد.

۴. آیا می توان ونیز کامپوزیت را بر روی دندان های روکش شده نصب کرد؟

برای انجام این کار، پزشک معالج باید وضعیت دندان های روکش شده را بررسی کند و اگر روکش دندان ها در وضعیت خوبی باشد، اقدام به نصب ونیرکامپوزیت بر روی همان دندان روکش شده کند؛ در غیر این صورت، احتیاج به تعویض مجدد روکش ها می باشد.

۵. عمل زیبایی بینی قبل از ونیز کامپوزیت انجام شود یا بعد از آن؟

با توجه به اینکه پس از ونیرکامپوزیت، لب و دهان در وضعیت جدیدی قرار می گیرد، طبق توصیه اکثر متخصصین بهتر است عمل زیبایی بینی، بعد از ونیرکامپوزیت انجام شود.

۶. آیا انجام ونیر کامپوزیت در زمان بارداری امکانپذیر است؟

ونیرکامپوزیت برای بارداری هیچ خطری ایجاد نمی کند؛ ولی بهتر است ونیز کامپوزیت در سه ماهه دوم بارداری انجام شود.

۷. آیا ونیرکامپوزیت باعث پوسیدگی و بروز آسیب برای دندان ها می شود؟

ونیرکامپوزیت نه تنها سبب پوسیدگی و آسیب  نمی شود؛ بلکه سبب جلوگیری از آن می شود. چرا که یکی از مزایای ونیز کامپوزیت، جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

۸. آیا ونیز کامپوزیت باعث بروز بوی بد در دهان می شود؟

همانطور که گفتیم ونیر کامپوزیت هم مانند سایر روش های درمانی احتیاج به مراقبت دارد و اگر بهداشت دهان و دندان رعایت شود، دندان به هیچ وجه بوی بدی نخواهد گرفت. البته دندانپزشک هم باید در کار خود مجرب و ماهر باشد و ونیز دندان را با دقت و ظرافت بالا نصب کند به گونه ای که هیچ فاصله ای بین ونیزها ایجاد نشود؛ چرا که در غیر اینصورت، محل مناسبی برای جمع شدن میکروب و جرم دندانی می شود.

 

چگونه بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران را پیدا کنیم؟

 در این نوشته قصد داریم ابتدا یک نگاه کلی داشته باشیم به موضوع ترمیم و زیبایی دندان و انتظاراتی که یک فرد از ترمیم و زیبایی دندان دارد. سپس پارامترهای تأثیرگذار در انتخاب صحیح یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران را با هم بررسی خواهیم کرد. اگر این سوال برای شما هم مطرح شده است که بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان در تهران کیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد، تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

آشنایی با خدمات ترمیم و زیبایی دندان

دندانپزشکی ترمیمی، یکی از روش­های درمانی برای ترمیم و بازسازی دندان­هایی است که دچار تخریب و پوسیدگی دندان شده­ یا تقریبا از بین رفته اند. ترمیم و زیبایی دندان، در واقع یک علم همراه با هنر است و ارتباط مستقیمی با زیبایی و سلامت دندان ها دارد.

آنچه در اصلاح طرح لبخند توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران مدنظر قرار می­گیرد، وجود قرینگی در دندان­های راست و چپ، رابطه صحیح قرار گرفتن دندان­ها با لب بالا و پایین، تناسب صحیح عرض و طول هر دندان و رابطه صحیح خطی و طولی بین دندان­های جلو از دیگر مواردی است که توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان تهران مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس فرمول­ها و قوانین خاصی ارزیابی می­شود. هر یک از این موارد می­تواند در خلق یک لبخند زیبا تاثیر بسزایی داشته باشد.

انواع خدمات متخصص ترمیم و زیبایی

خدماتی که توسط دندانپزشک ترمیم و زیبایی تهران ارایه می­شود عبارتند از:

اصلاح طرح لبخند (طراحی لبخند زیبا)

اصلاح لبخند لثه­ای (با افزایش طول تاج دندان)

بلیچینگ

یکی از درمان­های ترمیم و زیبایی دندان می­باشد که در راستای سفید کردن دندان انجام می شود. بلیچینگ باعث سفیدی دندان­ها می­شود. این روش یکی از ارزان­ترین تکنیک­های سفید کردن دندان است.

لمینت سرامیکی

قرار دادن پوسته­ی نازک سرامیکی از مواد همرنگ دندان که برای اصلاح فرم و وضعیت ظاهر دندان روی سطح ناصاف یا ترک خورده دندان گذاشته می­شود.

لمینت کامپوزیت ونیر

کامپوزیت یکی از روش‌های جدید و پرطرفدار برای درمان و زیبایی لبخند به شمار می‌آید. کامپوزیت، در واقع ترکیبی از یک ماده رزینی خمیرگونه می‌باشد که بر روی دندان قرار داده می­شود و پس از فرم­دهی توسط دندانپزشک متخصص، به وسیله تابش نور بر روی دندان فیکس می­شود.

ایمپلنت دندان

این درمان به عنوان یک درمان جایگزین برای پروتزهای بریج بوده که دندان­های سالم اطراف نیز در آن روش تراشیده می­شدند. هدف اصلی از درمان ایمپلنت، این است که در آینده هیچ دندانی به خاطر پایه بریج قرار گرفتن تراشیده نشود و از بین نرو . ایمپلنت، ساختاری است که جایگزین ریشه­های طبیعی دندان شده و در فک کاشته می­شود و مانند یک دندان طبیعی عمل خواهد کرد.

ارتودنسی دندان

به منظور مرتب کردن دندان­ها و رفع ناهنجاری های فک جهت اصلاح طرح لبخند زیبا.

دندانپزشکان عمومی چه اقداماتی برای بیماران و افراد جامعه انجام می دهند؟

 اگر برایتان جای سوال است که دندانپزشکان عمومی به طور روزانه در مطب خود چه اقداماتی برای بیماران و مراجعان خود انجام میدهید میتوانید با خواندن این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد به پاسخ سوال خود دست پیدا کنید. به طور کلی این دندانپزشکان اقدامات و پروسه های زیر را در مطب های خود برای بیماران انجام می دهند:

انجام معاینات دندانپزشکی اولیه (شامل تشخیص سرطان اولیه، موارد اورژانسی، چکاپ های دوره ای، معاینات پریودنتال یا لثه ای، معاینات دهان)

تصویربرداری از دهان، فک و دندان با اشعه ایکس

تصاویر اختصاصی دندانپزشکی

اسکن دیجیتال

ترسیم نمودار درمانی مورد نیاز بیمار و ارجاع او به متخصصان دیگر (در صورت نیاز)

پر کردن دندان با باندینگ دندان

نصب انواع روکش دندان شامل روکش تمام سرامیک، فلز سرامیک، زیرکونیا و …

نصب پل دندانپزشکی

انجام جراحی لثه

کاشت ایمپلنت دندان

کشیدن دندان

پیوند استخوان

درمان سندروم TMD (اختلال مفصل گیجگاهی فکی) یا TMJ (مفصل گیجگاهی فکی)

تجویز گارد دهان و دندان

درمان غیر مستقیم جهت صاف کردن دندان ها (روش های غیر ارتودنسی)

سفید کردن دنان ها در فرآیند بلیچینگ دندان

اتصال سیلانت برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان و بزرگسالان

درمان بوتاکس برای مقابله با میگرن، TMJ

تجویز یا در نظر گرفتن انواع پروتز دندان شامل دندان مصنوعی

عصب کشی دندان

ترمیمی و بیلداپ دندان

پرکردگی موقت دندان

کمک به درمان دندان قروچه

نصب انواع ونیر دندان (شامل لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و ….)

سایر وظایف دندانپزشک عمومی

  • آموزش نحوه مراقبت از دهان و دندان
  • بررسی و تشخیص بیماران از طریق نظارت های معمول و ابزارهایی مانند دستگاه های اشعه ایکس
  • مشورت با بیماران در مورد گزینه های درمانی
  • اجرای درمان بالینی از شرایط دهان و دندان مانند بیماری لثه و پوسیدگی دندان
  • مدیریت و آموزش سایر کارکنان دندانپزشکی یا مدیران دندانپزشکی
  • تجهیزات خرید و نگهداری موجودی تجهیزات در صورت نیاز
  • به روز کردن تکنولوژی جدید و محصولات جدید که می تواند شرایط بیمار را بهبود بخشد یا درمان کند
  • حفظ محیط بهداشتی برای مراقبت و معاینه بیمار

 

انواع جراحی لثه

 بر اساس اینکه دلیل و هدف انجام جراحی لثه چیست، انواع جراحی این بافت را به دو دسته زیبایی و درمانی تقسیم بندی می‌کنند. زمانی که هیچ بیماری در خصوص بافت لثه وجود نداشته باشد و جراحی صرفا به دلیل بهبود طرح لبخند و زیبایی صورت بگیرد، گفته می‌شود که عمل جراحی زیبایی لثه انجام شده و زمانی که هدف از انجام عمل ترمیم یا درمان یک مشکل مرتبط با لثه باشد، جراحی درمانی است. در ادامه با انواع جراحی‌های زیبایی و درمانی بافت لثه آشنا خواهید شد.

عمل کانتورینگ لثه

کانتورینگ لثه یا (Gum Contouring) که نوعی عمل جراحی زیبایی لثه است، تحت عنوان لیفت لثه یا (gum lift) نیز شناخته می‌شود. این پروسه صرفاً یک عمل جراحی زیبایی است و برای افرادی انجام داده می‌شود که لثه سالمی دارند، اما، از ظاهر و اندازه لثه‌های خود رضایت ندارند. طی این عمل، جراح یا متخصص لثه با کمک چاقوی جراحی یا با استفاده از لیزر، شکل لثه‌ها را تغییر می‌دهد تا طول دندان‌ها بلندتر و میزانی از دندان که به هنگام لبخند دیده می‌شود، بیشتر باشد و خط لثه نیز یکدست و هماهنگ شود. بسیاری از افراد عمل جراحی لیفت لثه را به عنوان یکی از فرآیند‌های اصلاح طرح لبخند خود انجام می‌دهند و نتایج قابل توجهی نیز دریافت می‌کنند.

عمل جراحی افزایش طول تاج دندان (Crown Lengthening)

این عمل برای افرادی تدارک دیده می‌شود که قصد انجام پروسه‌های ترمیمی و زیبایی دندان را دارند. برای مثال از این روش برای کسانی که قصد دارند روکش دندان یا لمینت دندان داشته باشند، اما طول دندان و سطوح دندان برای قرارگیری روکش یا لمینت کافی نیست و کوتاه است استفاده می‌شود.

عمل جراحی فرنکتومی (Frenectomy)

فرنوم لب، بافتی است که در همه انسان‌ها وجود دارد. این زائده درست در خط وسط زیر لب فوقانی قرار دارد. و بخش داخلی لب را به بافت لثه متصل می‌کند. در حالت عادی، این زائده کوچک است و با بالا زدن لب بالا، قابل مشاهده است. در برخی افراد ممکن است سایز این زائده زیاد باشد. به طوری که مشکلاتی مانند فاصله بین دو دندان پیش (جلویی) در فک بالا را به وجود می‌آورد. برای اینکه متخصصان دندانپزشکی (مانند متخصص ارتودنسی یا متخصص ترمیمی و زیبایی دندان) بتوانند این فاصله بین دندان ها را از بین ببرند، ابتدا باید فرنوم برداشته شود. به عمل برداشته شدن این زائده فرنکتومی گفته می‌شود که نوعی عمل جراحی لثه است.

جراحی دندان نهفته و نیمه نهفته (Impacted Tooth Exposure)

به دندان‌هایی که انتظار می‌رفت طی دوره زمانی خاصی از لثه بیرون بیایند و رشد کنند اما هنوز یا کاملا بیرون نیامده‌اند و یا کلاً هنوز زیر لثه هستند، به ترتیب دندان نیمه نهفته و نهفته گفته می‌شود. دندان عقل، دندانی است که در بسیاری از افراد به صورت نهفته یا نیمه نهفته است. به عمل جراحی که باعث بیرون کشیدن یا در معرض دید قرار گرفتن این دندان‌ها می‌شود، جراحی دندان های نهفته یا نیمه نهفته گفته می‌شود. این پروسه نیز یک عمل جراحی لثه شایع است.

 

به چه ارتودنسی، ارتودنسی پیشرفته می گویند؟

 پاسخ بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به این سوال :

رشته ای از دندانپزشکی که دندان های نامرتب و نیز فک ها را اصلاح می کند، ارتودنسی نام دارد. ارتودنسی پیشرفته بر روی راحت تر بودن، سریع ترین راه درمان و آخرین فناوری تمرکز دارد. بیایید نگاهی دقیق تر به تفاوت های این شاخه از دندانپزشکی بیندازیم.

سه نکته ای که باید در مورد ارتودنسی پیشرفته بدانید.

امروزه بشر هر چیزی را ارتقا می دهد و دستگاه های خود را مطابق با آخرین فناوری به روز می کند؛ بنابراین چرا درمان های و دستگاه های ارتودنسی را ارتقا ندهد؟ این همان ارتودنسی پیشرفته است. در حقیقت، در این جا 3 نکته وجود دارد که باید در مورد این شاخه از درمان دندانپزشکی بدانید:

1. گزینه های درمان

اولاً، ارتودنسی دیگر فقط محدود به بریس های فلزی  نیست. گزینه ها به طور قابل توجهی پیشرفت کرده اند و اکنون می توانید از گزینه های سفارشی تر، موثرتر و کمتر قابل توجه تر استفاده کنید.

بریس های امروزی از مواد جدید ساخته شده اند. به عنوان مثال، بریس های سرامیکی کاملاً شفاف طراحی شده اند و باید با سایه دندان های فرد مطابقت داشته باشند تا ظاهر طبیعی تری داشته و کمتر به چشم بیاید.

ثانیا، بریس ها دیگر تنها گزینه برای داشتن لبخندی زیبا نیستند. تراز کننده ها از جمله Invisalign ، برای کمک به صاف کردن دندان ها به گونه ای طراحی شده اند که بر روی غذا خوردن یا بهداشت دهان و دندان تأثیر منفی نگذارند.

2. برنامه های پرداخت انعطاف پذیر

هزینه زیاد بریس های سنتی ممکن است شما را از معالجه باز دارد. امروزه، هزینه های بالا مانع یک لبخند زیبا روی شما نمی شوند؛ چرا که به لطف پیشرفت های فراوان در فناوری، مجموعه ای از درمان های ارتودنسی و همچنین برنامه های پرداخت انعطاف پذیر از جمله ارتودنسی اقساطی موجود است.

3. آگاهی از روند درمان

ارتودنسی پیشرفته در مورد کل برنامه درمانی شما است. در اولین مشاوره، با گزینه ها و هزینه های درمان خود آشنا خواهید شد. همچنین می توانید دقیقاً ببینید که روند درمان شما چگونه پیشرفت می کند. حتی به لطف فناوری های پیشرفته می توانید ببینید که نتایج نهایی چه خواهد بود.

مزایا ارتودنسی پیشرفته

همان طور که مشاهده کردید، ارتودنسی پیشرفته شامل پیشرفته ترین فناوری ها و روش های درمانی برای دستیابی به سالم ترین لبخند در کمترین زمان است.

اما چرا مردم دقیقاً به یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کنند؟ به طور خلاصه، برای این است که دندان های آن ها صاف و زیبا شود؛ اما در واقع اهداف بزرگتری مد نظر است.

 

آیا دندان های روکش شده را میتوان ارتودنسی کرد؟

 با افزایش سن، دندان های ما نیز پیر شده و مانند روزهای اول نخواهند بود. حتی اگر دندانهای دائمی ما (بعد از دندان های شیری) در طول زمان و با مسن شدن ما به خوبی مراقبت شوند و دوام داشته باشند باز هم ممکن است با مشکلات دندانی شامل پوسیدگی دندان، تروما و وارد شدن ضرفه به دندان و سایر مشکلات مشابه دیگر روبرو شوند. به این معنی که احتمالا برای ترمیم و ممانعت از مرگ دندان نیاز به انجام درمان ریشه دندان (عصب کشی ) و یا حتی کشیدن دندان باشیم. برای ترمیم دندان در این وضعیت اغلب نیازمند روش های دندانپزشکی ترمیمی مانند روکش دندان، لمینت دندان ، ایمپلنت دندان یا بریج دندانی هستیم. اکنون فرض کنید که ما دندان هایمان روکش شده است و برخی از آن ها کج هستند، آیا با این وجود امکان ارتودنسی دندان روکش شده وجود دارد؟ این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد به این موضوع مهم میپردازد.

آیا امکان ارتودنسی دندان روکش شده وجود دارد؟

در ساده ترین حالت پاسخ شما به این سوال “بله” خواهد بود. شما حتی با وجود روکش دندان باز هم میتوانید ارتودنسی کنید. بنابراین اگر شما نیز روکش دندان دارید اجازه ندهید که این موضوع مانع از صاف شدن دندان هایتان با کمک ارتودنسی شود. بلکه در اولین فرصت ممکن برای معاینه و مشاوره ارتودنسی به مطب یک متخصص خوب مراجعه کنید.

اگر دندان کج و دندان روکش شده دارید، ارتودنسی کنید

هرچند که بهتر است بعد از اتمام ارتودنسی دندان ها را روکش کرد، اما برخی افراد (عموما بزرگسالان) اول روکش کرده اند و سپس به فکر ارتودنسی افتاده اند. اما حای نکرانی نیست و حتی در این بزرگسالان نیز امکان ارتودنسی وجود دارد. متخصصان معمولا تکنیک های خاصی برای ارتودنسی دندان هایی که ساختار مصنوعی دارند استفاده میکنند. آن ها با احتساط بیشتری اقدام به اعمال نیرو و نصب بریس میکنند. تمام سعی یک متخصص ارتودنسی خوب این است که روکش دندان جابجا نشود و تحت تاثیر حرکت ارتودنسی نشکند یا شل نشود.

چون دندان روکش شده ریشه دارد نگرانش نباشید

دندان هایی که روکش شده اند شاید زنده نباشند و بافت زنده در آن ها وجود نداشته باشد اما فراموش نکنیم که همچنان ریشه دارند و به لثه و استخوان متصل هستند. بنابراین آن ها نیز در طول مدت زمان ارتودنسی حرکت میکنند. اما باید با احتیاط و در مدت زمان بیشتری اینکار را انجام داد. بنابراین احتمالا به این نکته پی بردید که ممکن است مدت زمان ارتودنسی دندان روکش شده بیشتر باشد.

بهترین روش ارتودنسی دندان روکش شده چیست؟

برای ارتودنسی دندان روکش شده می توانید از ابتدایی ترین اما موثرترین روش ارتودنسی یعنی بریس معمولی استفاده کرد. همچنین روش های جایگزین دیگر مانند پلاک های ارتودنسی شفاف نیز گزینه های دیگر درمان هستند که به خوبی میتواند از آن ها همراه بریج دندان نیز استفاده کرد. اما در هر دو نوع درمان باید به این نکته توجه کنید که ممکن است مدت مزان ارتودنسی برای دندان هایی که روکش یا بریج دارند بیشتر از افراد معمولی باشد که روکش ندارند. بنابراین انتظارات معقولانه ای از ورند درمان خودتان داشته باشید.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لمینت دندان

 قیمت لمینت دندان به روز تحت تاثیر عوامل متفاوتی همچون محل کلینیک، رتبه علمی و تخصصی دندانپزشک و هزینه مواد اولیه است. مهم ترین عامل در تعیین هزینه لمینت دندان، نوع و جنس روکشی است که بر روی دندان ها نصب می شود. لمینت های دندان پس از چندین سال نیاز به ترمیم دارند.

موارد مهم برای انتخاب لمینت مناسب

از جمله مواردی که در هنگام انتخاب لمینت دندان باید به آن توجه داشت این است که اگر شما در سی سالگی برای نصب لمینت دندان اقدام کنید، نیاز خواهید داشت که شش بار دیگر روکش لمینت خود را عوض کنید. نکته حائز اهمیت این است که تعرفه ترمیم و تعویض روکش های دندان با هزینه اولیه یکسان است و مدت زمان ترمیم حدود دو جلسه است. بهترین راه برای کاهش هزینه های لمینت دندان مراقبت از دندان هاست تا آسیبی نبینند.

هزینه های لیمنت دندان

بیمار می تواند با توجه به طرح لبخند خود فقط شش دندان جلو را لمینت کند که در کاهش هزینه‌های لمینت‌ دندان بیمار بسیار موثر است. البته با توجه به تعرفه های بالای این نوع از لمینت های زیبایی، شما می توانید با استفاده از پرداخت اقساطی و یا عضویت در کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی هزینه های لمینت دندان را ماهانه پرداخت کنید.

تعرفه های جانبی لمینت دندان

در گذر زمان امکان دارد تغییراتی در لمینت دندان شما به وجود آید که باعث افزایش بیشتر هزینه های لمینت شما خواهد شد. هزینه ویزیت دندانپزشک، دستمزد و عکس از دندان ها از دیگر مبالغی است که می تواند به هزینه ارتودنسی شما اضافه شود. باید آگاه باشید که حدوداً هیچ کدام از بیمه‌ها هزینه های لمینت دندان را بر عهده نخواهد گرفت.

تاثیر میزان تراش دندان بر هزینه لمینت دندان

در لمینت های سرامیکی برعکس لمینت های قدیمی، دندان ها به میزان تراش بیشتری نیاز دارند. دندانپزشکان می تواند شکل و فرم لبخند را پیش از عمل برای شما با استفاده از نرم افزار ها نمایش دهند. در انتخاب نوع لمینت باید دقت شود؛ زیرا به هر میزانی که هزینه تراش دندان طولانی تر شود در نتیجه تعرفه لمینت دندان افزایش پیدا می کند و قیمت تمام شده لمینت دندان نیز افزایش پیدا می کند.

نازکی لمینت و اثر آن بر هزینه های جانبی

نازکی لمینت به اندازه یک ورق کاغذ است که از دندان ها حفاظت می کند و باعث زیبایی دندان و صورت می شود. هرچه نازکی لمینت دندان کمتر باشد، امکان شکستگی آنها بالا می رود و در نتیجه هزینه های تعمیر و یا جایگزینی آن نیز بیشتر می شود.

 

پاسخ به سوالت رایج در مورد لمینت دندان

 یکی از موفقیت آمیز ترین روش های تبدیل دندان های مشکل دار، به دندان های مرتب و زیبا با طرح لبخند ی جذاب، لمینت دندان و روکش های دندانی است. ایجاد لبخند با استفاده از لمینت دندان یکی از پر درخواست ترین خدمات دندانپزشکی است. در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید تا به تمامی سوالات پیرامون این لمینت دندان پاسخ دهیم.

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

طیف وسیعی از گزینه های مربوط به هزینه می تواند برای لمینت ‌دندان وجود داشته باشد که به موارد مختلفی بستگی دارد.

هزینه لمینت دندان در ایران چقدر است؟

هزینه روکش دندان یا لمینت دندان در ایران در مقایسه با قیمت جهانی آن کمتر است؛ بنابراین اگر تصمیم دارید که یک لمینت بر روی دندان خود نصب کنید، می توانید در ایران با قیمت پایین تر، اما با کیفیت بالا این کار را انجام دهید. این کار باعث می شود هزینه لمینت دندان هایتان پایین ‌تر بیاید. استفاده از تبحر و تخصص پزشکان ایرانی در این زمینه بسیار مسمر ثمر است.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است

لمینت دندان کامپوزیتی و سرامیکی معمولا ماندگاری خوبی دارند؛ اما این بستگی به نحوه نگهداری افراد هم دارد. هر چقدر بهتر نگهداری شود طول عمرش هم بالاتر می رود. برای بالابردن طول عمر لمینت دندان باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • تا حد ممکن از نوشیدن و خوردن غذاها و نوشیدنی های رنگی اجتناب کنید
  • سیگار نکشید
  • از خوردن نوشیدنی های خیلی سرد و خیلی گرم دوری کنید
  • از خوردن یا شکستن مواد غذایی سفت و سخت مانند آجیل و ته دیگ خودداری کنید
  • مواد غذایی چسبنده مانند آدامس و شکلات های تافی و غیره استفاده نکنید
  • شکاندن پوست خشکبار مانند پسته و فندق با دندانتان خودداری کنید
  • به طور مرتب و روزانه از مسواک، دهانشویه، نخ دندان و مسواک بین دندانی استفاده کنید

قیمت یک مجموعه کامل از لمینت چقدر است؟

هزینه یک مجموعه لمینت کامل به تعداد دندان های هر فرد بسیار بستگی دارد. تعداد معمولی که برای لمینت کردن دندان استفاده می‌شود معمولاً شش دندان جلو هستند؛ اما شما می توانید برای دوازده دندان هم این کار را انجام دهید. به طور متوسط استفاده از لمینت دندان برای دندان های جلویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعی است که هر چه تعداد دندان هایی که لمینت می کنید بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می رود.

 

پاسخ به سوالات رایج در مورد عصب کشی دندان

 خطرات احتمالی و عوارض عصب کشی دندان چیست ؟

پروسه روت کانال برای نجات دندان شما انجام می‌شود. با این حال، گاهی اوقات، آسیب وارد شده به مغز دندان بیش از حد عمیق است یا مینای دندان شما برای تحمل  عصب کشی بسیار ضعیف است. این عوامل می تواند منجر به از بین رفتن دندان شود. در نتیجه در اغلب اوقات دندان عصب کشی شده معمولا کشیده میشود.

اگر حین عصب کشی دندان برخی ابزار آلوده باشد و یا به واسطه آن ها مواد آلوده وارد دندان شود و یا آنتی بیوتیک ها اثر نکنند احتمال تشکیل آبسه دندان افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر مشکلی در رابطه با ریشه دندان خود دارید و یا درد شدیدی را از جانب مغز دندان تحمل می‌کنید حتما با دندانپزشک خود صحبت کنید. متخصصان دندانپزشکی به جای دندان آسیب دیده از دندان مصنوعی(پروتز دندان )، پل ها و یا ایمپلنت ها استفاده می‌کنند.

بعد از عصب کشی دندان چه اتفاقی می‌افتد؟

پروسه روت کانال یک روش ترمیمی محسوب می‌شود. اکثر افرادی که تحت این عمل قرار می‌گیرند، می‌توانند تا آخر عمر از نتایج مثبت آن برخوردار شوند. با این وجود، ماندگاری نتایج به میزان مراقبت از دندان های شما بستگی دارد. درست مانند بقیه دندان های زنده و سالم که نیازمند مسواک زدن و رسیدگی بهداشتی هستند، دندان های عصب کشی شده و یا مصنوعی نیز نیازمند محافظت، مسواک زدنم و حتی نخ دندان کشیدن هستند

هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟

برای درمان ریشه تک کاناله معمولا چیزی بین 100 تا 150 هزار تومان باید هزینه کرد. حالا هرچقدر تعداد ریشه ها بالاتر باشد هزینه ها هم به طبع بیشتر میشود. مثلا اگر دو کانال یا دو ریشه را عصب کشی کنیم هزینه میشود 200 تا 300 هزار اومن. و از آنجایی که دندان های عقبی به سختی قابل دسترسی و مانور دادن هستند هزینه روت کانال آن ها بیشتر است.

عمر دندان عصب کشی شده چقدر است؟

ما وقتی درمان ریشه را انجام میدهیم تنها بافت زنده داخل ریشه های دندان را بر میداریم. اما هیچ کاری به اتصالات نگهدارنده دندان که دنان را در محل خود نگه میدارند نداریم. بنابراین اگر اتفاق خاصی نیافتد عمر دندان عصب کشی شده معمولا زیاد خواهد بود.

 

چه کسانی نمی توانند لمینت انجام دهند؟

 همانطور که گفته شد، لمینت دندان نوعی ونیر است که تحت عنوان ونیر پرسلین (Porcelain Veneers) نیز شناخته می شود. این ها پوسته های بسیار نازک و همرنگ دندان هستند که با تراشیدن مقداری از ضخامت مینای دندان به سطح جلویی دندان ها متصل می شوند. هدف از اتصال ونیر پرسلین به دندان، بهبود شکل ظاهری و برطرف کردن عیوب دندان است. لمینت ها تنها جنبه زیبایی دارند و هرچند که به بهبود گفتار و یا جویدن غذا کمک می کنند اما هیچ نقش و تاثیرگذاری روی حرکت دندان و مخصوصا ریشه دندان ندارند. هرچه هست مربوط به زیبایی است.

به طور معمول هر کسی یکی از موارد ذکر شده در بخش های بالا را داشته باشد واجد شرایط نصب مراجعه به  بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی دندان و نصب لمینت دندان است. اما دقت کنید که در چند حالت نیازی به  نصب لمینت نیست و یا بهتر است که اینکار را انجام ندهید:

زمانی که شما دچار پوسیدگی دندان شده اید.

زمانی که بین دندان های شما فاصله بسیار زیادی افتاده(بستن فاصله بین دندان ها )

زمانی که دنداهای شما بسیار کج است

زمانی که دندانی  بیش از حد بیرون زده است

اگر بیماری لثه دارید یا مستعد ابتلاء به آن هستید

اگر دیابت کنترل نشده دارید

اگر سیگار می کشید یا به دخانیات دیگر تمایل زیادی دارید

اگر متعهد به رعابت بهداشت دهان و دندان نیستید

اگر دمدمی مزاج هستید و ممکن است از لمینت دندان هایتان پشیمان شوید

 

صفحه قبل 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->