اصلی ترین تفاوت کامپوزیت دندان و لمینت ونیر چیست؟

 مهم ترین تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان در مدت زمانی است که لمینت ها می خواهند بر روی دندان نصب شوند.

فرق کامپوزیت ونیر با لمینت در مدت زمان نصب بر روی دندان

ونیر های کامپوزیتی فقط در یک جلسه درمانی بر روی دندان های بیمار نصب می گردند. متخصصان در کمتر از شصت دقیقه می توانند رزین کامپوزیت را بر روی دندان ها قرار دارده و آن ها را پولیش دهند تا لبخند بیمار تصحیح گردد. اما ونیر های لمینت سرامیکی حداقل به دو جلسه برای نصب نیاز دارتد. در جلسه ابتدایی، دندانپزشکان به آماده سازی دندان ها می پردازند. متخصص دندانپزشکی کار قالب گیری را شروع می‌کند. حدودا چهارده روز برای ایجاد لمینت های پرسلین ویژه بیمار زمان سپری می شود. پس از آن در جلسه دیگر، دندانپزشک لایه بسیار نازک لمینت را بر روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد.

فرق کامپوزیت ونیر با لمینت از لحاظ نحوه کاشت

رزین کامپیوزیت بر روی دندان ها قرار گرفته و باعث اصلاح اندازه، طول، فرم و رنگ دندان ها می شود. در بیشتر مواقع ونیرهای کامپوزیت آسیبی به ساختارهای پوست دندان وارد نمی کند و در روند کاشت کامپوزیت ونیر نیاز به تراشیدن میانی دندان ها برای چسباندن آن ها نیست. در این روش متخصص می تواند رزین کامپیوزیت را بر روی دندان های بیمار قرار دهد.

در هنگام کاشتلمینت دندان  باید بین دندان ها تراشیده شود و سپس لمینت ها به صورت محکم بر روی دندان چسبانده شوند تا دوام دندان افزایش پیدا کند؛ اما چون در شیوه کاشت لمینت پرسین مینای دندان تا حد زیادی از بین می‌رود، بیمار دیگر نخواهد توانست بدون ونیر از دندان های اصلی خود استفاده کند. پروسه کاشت لمینت سرامیکی، برگشت ناپذیر است.

استحکام و مقاومت در برابر فشار

مقاومت لمینت سرامیکی از کامپوزیت دندان بیشتر است و روش های ویژه با استفاده از تکنیک های وابسته به فناوری در ساخت لمینت استفاده می شود، استفاده از تکنولوژی های پیشرفته باعث، بالا رفتن استحکام لمینت ها شده که در برابر فشار، ضربه و همین طور تغییر رنگ مستحکم هستند. این در حالی است که کامپوزیت ها با سرعت بیشتری زرد می شود و در صورتی که به آن ها فشار وارد شود احتمال شکستن یا ترک خوردن آن ها وجود دارد. با کیفیت ترین نوع کامپوزیت ونیر که جدیدا با تکنولوژی نانو هیبرید یا میکروفیل ساخته شده است، به نسبت لمینت سرامیکی از استحکام و مقاوم بیشتری برخوردار است.

تعرفه و هزینه های اصلاح طرح لبخند

قیمت لمینت و کامپوزیت در بیمارانی که قصد اصلاح طرح لبخند خود را دارند، اهمیت فراوانی دارد. تعرفه کامپوزیت دندان به نسبت لمینت سرامیکی ارزان تر است که می تواند تنها مزیت کامپوزیت ونیر نسبت به لمینت باشد؛ زیرا کامپوزیت رزین معمولا با قیمت مقرون به صرفه تری در کارخانه ها تولید می شود و به بازار عرضه می گردد. پروسه قرارگیری آن ها بر روی دندان ها تنها در یک جلسه و به آسانی نصب می شود. تعرفه نهایی اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت به نسبت لمینت ونیر بسیار به صرفه تر خواهد بود

 

لمینت دندان جلو

 اگر شما هم علاقه مند به آشنایی با لمینت دندان جلو هستید، لطفا با بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان از کلینیک دندانپزشکی آرتمان در این مقاله همراه باشید.

لمینت دندان لایه ای نازک از مواد است که متناسب با فرم و ویژگی های هر فرد ساخته و به دندان ها چسبانده می شود. لمینت ها اغلب اوقات با رنگ های طبیعی ساخته می شوند که تقریباً شبیه به رنگ دندان است و در بخش جلوی دندان ها استفاده می شود تا سبب زیباتر شدن لبخند شوند.

 انواع لمینت دندان

بطور کلی دو نوع لمینت وجود دارد:

لمبنت سرامیکی

لمینت کامپوزیتی

لمینت دو دندان جلو

اگر هدف اصلاح طرح لبخند باشد، عموماً لازم است ۱۰-۸ واحد از دندان های فرد لمینت شوند؛ اما گاهی اوقات می توان فقط ۲ دندان جلو را لمینت کرد و به نتیجه دلخواه رسید. لمینت در اکثر مواقع تنها برای فک بالا انجام می شود؛ اما می توان فک پایین را نیز لمینت کرد. رنگ و میزان سفیدی لمینت سلیقه ای بوده و فرد درجه سفیدی آن را انتخاب می کند. گاهی اوقات دندانپزشک تشخیص می دهد که تنها دو دندان جلو نیاز به لمینت دارند و بقیه دندان ها لازم نیست اصلاح شوند.

در این صورت تنها این رنگ آن هاست که با هم متفاوت است. در این هنگام می توان با بلیچینگ دندان بقیه دندان ها را سفید و همرنگ دندان های لمینت شده کرد

آیا لمینت به دندان آسیب وارد می کند؟

لمینت کامپوزیتی نه تنها به دندان آسیب نمی زند، بلکه اگر دندان ساییده شده باشد و یا دچار ترک خوردگی باشد، بعلت باند شدن با مینای دندان از آن محافظت هم می کند. در لمینت سرامیکی چون تراش دندان جزئی است آسیبی به دندان وارد نمی شود.

مراقبت از لمینت دندان

در مراقبت از لمینت نباید با دندان جلو مواد خیلی سفت را فشار داد. افراد زیادی مایلند تنها یک یا چند دندان را که لب پر شده یا شکسته شده است را لمینت کنند و برخی دیگر برای طرح لبخند تمایل دارند ۸-۶ دندان خود را لمینت کنند.

معمولاً استفاده از ۸ لمینت برای دندان های جلو مناسب است؛ اما اگر کسی بخواهد تنها یک یا دو دندان خود را لمینت کند امکان پذیر است. دوام و طول عمر لمینت سرامیکی به نحوه مراقبت از دندان ها بستگی داشته و با رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن، کشیدن نخ دندان و معاینات دوره ای هر ۶ ماه یکبار می توان عمر لمینت های سرامیکی را تا ۱۵ سال افزایش داد.

 

قیمت لمینت دندان در تهران

 بسیاری از افراد برای دریافت خدمات دندانپزشکی از جمله لمینت دندان، به کشورهای مختلف که هزینه پایین‌تری برایشان دارد سفر می‌کنند. باید بدانید که انجام تمام امور دندانپزشکی مانند لمینت دندان در تهران پایتخت کشور ایران، بسیار ارزان‌تر از سایر شهرها و کشورهای دنیا است. همچنین سالیانه افراد بسیار زیادی برای گرفتن خدمات امور دندانپزشکی خود به کشور ایران سفر می‌کنند. باید گفت که قیمت لمینت دندان در تهران در کنار تخصص بالای ارتودنتیست‌های ایرانی، هزینه پایین‌تری هم دارد. در ادامه این مقاله با کلینیک دندانپزشکی جنت اباد همراه باشید تا با جزییات مربوط به لمینت دندان آشنا شوید.

لمینت دندان چیست

نوعی از روکش دندان است که از جنس پرسلن یا چینی هستند و برای از بین بردن برخی از مشکلات دندان که بیشتر جنبه زیبایی دارد استفاده می‌شود و روی دندان اصلی قرار می‌گیرد. همچنین از لمینت دندان برای برطرف کردن مواردی از جمله کوتاه یا بلند بودن برخی از دندان‌ها، داشتن لکه‌های قهوه‌ای و سیاه بر روی دندان‌ها، رفع ترک خوردگی و شکستگی دندان‌ها، زرد شدن دندان‌ها، نامرتب بودن دندان‌ها استفاده می‌کنند.

روش‌های مختلف لمینت دندان در تهران

در حال حاضر برای ساخت روکش‌های دندانی مانند لمینت از دو روش استفاده می‌شود.

  • فن‌های غیر مستقیم
  • فن‌های مستقیم

مراحل نصب لمینت دندان

همانطور که گفتیم لمینت دندان از یک لایه سرامیکی نازک ساخته شده است که جایگزین مینای دندان اصلی می‌شوند. برای استفاده از لمینت باید 1 الی 2 میلی‌متر از مینای روی دندان تراشیده شود این تراشیدن برای ایجاد فضای لازم برای قرار گرفتن لمینت بر روی دندان باید انجام شود.

با این روش همیشه ظاهر بهتری نسبت به قبل خواهید داشت. پیوند بین روکش لمینت دندان باید در قسمت مینای دندان صورت بگیرد نه در قسمت تاج دندان. سال‌هاست که ثابت شده است که تاج‌ها بهترین چسبندگی را به ما نمی‌دهد. این پیوند که کمال زیبایی را برای بیمار به همراه دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. یک روکش از نوع مستقیم یا رزین به نور حساس است و اگر دندان‌های زرد دارید باید قبل از نصب بر روی دندان، ابتدا یک مرحله سفید کردن دندان انجام شود و پس از آن لمینت رزین کامپوزیت روی دندان شما نصب شود. همچنین قیمت لمینت کامپوزیت دندان در تهران پایین‌تر از قیمت سرامیکی آن است و مقاومت کمتری هم نسبت به نوع سرامیکی دارد.

مزایای استفاده از لمینت دندان در تهران

  • ظاهر طبیعی دندان‌ها را حفظ می‌کند.
  • زیبایی دندان‌ها را چند برابر می‌کند.
  • لث ها لمینت ها را به خوبی تحمل می‌کنند و با آن سازگاری دارند.
  • دستیابی به مقاومت در برابر لکه
  • مطابقت رنگ دندان‌های موجود با لمینت آسان است.
  • جایگزین تاج‌ها با حداقل تراشیدن دندان
  • زیبایی بیشتر نسبت به تاج‌ها

 

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

 هزینه بلیچینگ دندان چقدر است و وابسته به چه شرایطی است؟ این روزها به همان اندازه که به سلامت دندان‌ها توجه می‌شود به زیبایی آن‌ها هم اهمیت داده می‌شود. بسیاری از مراجعین کلینیک‌های دندانپزشکی از زردی و تغییر رنگ دندان‌های خود شکایت می‌کنند. این تغییر رنگ ممکن است با مسواک زدن و روش‌های روشن کردن خانگی دندان‌ها، اصلاح و برطرف نشود. سفید کردن قطعی دندان‌ها یکی از درمان‌هایی است که توسط دندانپزشکان انجام می‌شود. یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌هایی که با درمان‌های دیگر اصلاح نمی‌شوند بلیچینگ دندان است. در این مقاله ضمن معرفی بلیچینگ دندان، هزینه‌های مربوط به انجام این کار را برای شما بیان می‌کنیم.

علت تغییر رنگ دندان‌ها چیست؟

مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان‌ها می‌تواند تا حد زیادی از تغییر رنگ دندان‌های شما پیشگیری کند. مواد غذایی که به طور روزانه استفاده می‌شوند تأثیرات مختلفی بر مینای دندان‌ها به جا می‌گذارند. ممکن است رنگ دانه‌های موجود در مواد غذایی به سطح دندان‌های شما بچسبند و رنگ دندان‌ها در دراز مدت تغییر دهند.

چه تغییر رنگ‌هایی با کمک بلیچینگ اصلاح می‌شوند؟

تغییر رنگ ناشی از مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها

تغییر رنگ ناشی از استفاده تنباکو و مشتقات تنباکو

تغییر رنگ دندان‌ها به دلیل افزایش سن

تغییر رنگ ناشی از آبسه یا کیست دهان و دندان

تغییر رنگ ناشی از مصرف بعضی از داروها

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان‌ها یکی از روش‌هایی است که دندانپزشکان می‌توانند به کمک آن تغییر رنگ دندان‌ها را اصلاح کنند. اصلاح تغییر رنگ دندان‌ها از طریق از بین بردن و پاک کردن رنگ دانه‌هایی که بر سطح دندان‌ها چسبیده‌اند انجام می‌شود. با کمک بلیچینگ دندان‌ها می‌توان هر تغییر رنگی که در سطح دندان‌ها اتفاق افتاده است را اصلاح کرد.

توجه داشته باشید که تغییر رنگ روکش‌ دندان ، کامپوزیت و ایمپلنت، با کمک بلیچینگ اصلاح نمی‌شوند. در انجام روش بلیچینگ رنگدانه‌های اضافی موجود در سطح دندان‌ها با کمک اکسیژن پراکسید پر می‌شوند. بر خلاف تصور عامه بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها دو فرایند مختلف هستند. هر دو این روش‌ها در جهت سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌شوند اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند. سفید کردن دندان‌ها فرایندی بسیار ساده بوده که با کمک آن می‌توان لکه‌های موجود بر سطوح خارجی دندان‌ها را از بین برد.

 

آشنایی با متخصص دندانپزشکی کودکان دندانپزشک ناجی دندان دلبندان شما

 متخصص دندانپزشکی کودکان یک دندانپزشک خوب ، برای کودک شما است. او همچنین یک انتخاب درست برای رفع نیازهای بهداشت دهان و دندان فرزند تان می باشد. این متخصصین با عشق و علاقه ای که به کار خود دارند و با طرز رفتار و خلق وخوی مناسب با کودکان، ذهن آنها را قبل از شروع درمان نسبت به دریافت خدمات دندانپزشکی آماده سازی می کنند. آنها می دانند که موفق ترین شیوه های درمان با داشتن طرح لبخند زیبا روی لب و به زبان آوردن کلمات مناسب و خوشایند برای کودک به نتیجه دلخواه می رسد .

خدمات متخصص دندانپزشکی کودکان

متخصص دندانپزشکی کودکان قادر است مراقبت از حفره دهان کودک شما را از بدو تولد تا نوجوانی به عهده بگیرد. در پاره ای از موارد هم ممکن است او کودک شما را به یک متخصص ارتودنسی کودکان معرفی کند. او به تمام جنبه های دندانپزشکی کودکان از جمله موارد زیر تسلط دارد:

چکاپ های منظم و دوره ای دندانپزشکی کودکان

  • کشیدن دندان
  • پرکردن دندان
  • درمان بیماری های لثه
  • تشخیص و درمان بیماری های دندان
  • دندانپزشکی پیشگیری
  • مراقبت و نگهداری جلوگیری از پوسیدگی دندان
  • نظارت بر رویش دندان های شیری و دائمی
  • مقاوم سازی دندان کودکان با سیلانت
  • انجام فلوراید تراپی برای کودکان
  • نصب روکش موقت دندانپزشکی تا زمان در آمدن دندان دائمی

ارجاع مشکلات تخصصی کودکان به متخصصین دندانپزشکی (برای مثال ممکن است کودک را برای شروع درمان ارتودنسی کودکان با انواع ارتودنسی ثابت و متحرک به یک متخصص ارتودنسی خوب ارجاع دهد.)

 

ارتودنسی در دوران بارداری

 درمان ارتودنسی در زمان بارداری دارای شرایط ویژه‌ای می‌باشد. بدن تمام بانوان در دوران بارداری دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شود. مادران با رعایت اصول مراقبت جسمی، روحی و عاطفی در حقیقت سرمایه‌گذاری ارزشمندی را انجام می‌دهند که فرزند شاد و سالم ثمره آن است. طبیعی است که حفظ سلامت دهان و دندان نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارد و نباید در این دوران نادیده گرفته شود. با خواندن این مقاله ازکلینیک دندانپزشکی جنت آباد یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی بارداری اطلاعاتی درباره انجام ارتودنسی در زمان بارداری به دست خواهید آورد.

از قدیم این اعتقاد وجود داشته که در طول دوره بارداری سطح کلسیم دندان های مادر کاهش پیدا می کند. به هر حال مشخص است که کلسیم مورد نیاز کودک از رژیم غذایی مادر و نه دندان های وی تامین می شود. به هر حال اگر سطح کلسیم در رژیم غذایی کافی نباشد، کودک مواد معدنی مورد نیاز خود را از ذخایر موجود در استخوان های مادر تامین می کند و می تواند منجر  به بروز دندان درد در بارداری شود.

انجام ارتودنسی در دوران بارداری

چنانچه رادیولوژی دندان را پیش از بارداری انجام داده‌اید، می‌توانید با خیال راحت و بدون ترس از آسیب دیدن جنین درمان ارتودنسی را ادامه دهید، البته با توجه به تجربه بارداری پیشین و توصیه‌های متخصص ارتودنسی باید ملاحظاتی را در نظر بگیرید و اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کنید. اما اگر باردار هستید یا فکر می‌کنید که باشید، اما هنوز عکس دندان نگرفته‌اید، بهتر است جنین در معرض اشعه ایکس قرار نگیرد و درمان ارتودنسی را پس از زایمان شروع کنید.

محدودیت‌ها و ملاحظات ارتودنسی در دوران بارداری

بانوان در دوران بارداری باید در بسیاری از فعالیت‌ها تجدید نظر کنند و با دقت بیشتر و با راهنمایی متخصص مواد غذایی، ورزش‌ها و داروهای لازم را انتخاب کنند. دندانپزشکی نیز حوزه‌ای است که نیاز به تغییر رفتاری دارد. نکته‌های زیر در ارتودنسی دوران بارداری باید در نظر گرفته شود:

  • مشکلات لثه را در طول بارداری مدیریت کنید
  • از تغییرات هورمونی در بدن و تاثیر آن بر روی دندان ها مطلع باشید
  • هر تغییری را باید به متخصص ارتودنسی اطلاع دهید
  • برای نصب دستگاه های ارتودنسی در زمان باداری نیازی به بیهوشی و بیحسی نیست
  • مساله حالت تهوع و استفراغ را در نظر بگیرید

 

ارتودنسی در دوران بارداری

 درمان ارتودنسی در زمان بارداری دارای شرایط ویژه‌ای می‌باشد. بدن تمام بانوان در دوران بارداری دستخوش تغییرات قابل توجهی می‌شود. مادران با رعایت اصول مراقبت جسمی، روحی و عاطفی در حقیقت سرمایه‌گذاری ارزشمندی را انجام می‌دهند که فرزند شاد و سالم ثمره آن است. طبیعی است که حفظ سلامت دهان و دندان نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارد و نباید در این دوران نادیده گرفته شود. با خواندن این مقاله ازکلینیک دندانپزشکی جنت آباد یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی بارداری اطلاعاتی درباره انجام ارتودنسی در زمان بارداری به دست خواهید آورد.

از قدیم این اعتقاد وجود داشته که در طول دوره بارداری سطح کلسیم دندان های مادر کاهش پیدا می کند. به هر حال مشخص است که کلسیم مورد نیاز کودک از رژیم غذایی مادر و نه دندان های وی تامین می شود. به هر حال اگر سطح کلسیم در رژیم غذایی کافی نباشد، کودک مواد معدنی مورد نیاز خود را از ذخایر موجود در استخوان های مادر تامین می کند و می تواند منجر  به بروز دندان درد در بارداری شود.

انجام ارتودنسی در دوران بارداری

چنانچه رادیولوژی دندان را پیش از بارداری انجام داده‌اید، می‌توانید با خیال راحت و بدون ترس از آسیب دیدن جنین درمان ارتودنسی را ادامه دهید، البته با توجه به تجربه بارداری پیشین و توصیه‌های متخصص ارتودنسی باید ملاحظاتی را در نظر بگیرید و اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کنید. اما اگر باردار هستید یا فکر می‌کنید که باشید، اما هنوز عکس دندان نگرفته‌اید، بهتر است جنین در معرض اشعه ایکس قرار نگیرد و درمان ارتودنسی را پس از زایمان شروع کنید.

محدودیت‌ها و ملاحظات ارتودنسی در دوران بارداری

بانوان در دوران بارداری باید در بسیاری از فعالیت‌ها تجدید نظر کنند و با دقت بیشتر و با راهنمایی متخصص مواد غذایی، ورزش‌ها و داروهای لازم را انتخاب کنند. دندانپزشکی نیز حوزه‌ای است که نیاز به تغییر رفتاری دارد. نکته‌های زیر در ارتودنسی دوران بارداری باید در نظر گرفته شود:

  • مشکلات لثه را در طول بارداری مدیریت کنید
  • از تغییرات هورمونی در بدن و تاثیر آن بر روی دندان ها مطلع باشید
  • هر تغییری را باید به متخصص ارتودنسی اطلاع دهید
  • برای نصب دستگاه های ارتودنسی در زمان باداری نیازی به بیهوشی و بیحسی نیست
  • مساله حالت تهوع و استفراغ را در نظر بگیرید

 

تمام روش‌های ازبین ‌بردن فاصله بین دندان ها

 از بین بردن فاصله بین دندان ها (به ویژه دندان‌های جلویی) که فاصله بین آن‌ها از نظر زیبایی می‌تواند ناخوشایند باشد، تأثیر زیادی در بهبود وضعیت ظاهری و چهره شما خواهد داشت. بستن فاصله بین دندانها نه تنها باعث بهبود عملکرد دهان و دندان‌ها می‌شود، بلکه امکان مسواک زدن و کشیدن نخ دندان با راحتی و سهولت بیشتر را فراهم می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید دندان‌های خود را سالم‌تر نگه دارید. در این مقاله  از کلینیک دندانپزشکی آرتمان با تمام روش های بستن فاصله بین دندان هااز جمله ارتودنسی دندان آشنا خواهید شد.

علت به وجود آمدن فاصله بین دندان‌ها چیست؟

علاوه بر ناهنجاری‌هایی که در رشد طبیعی دندان‌ها به وجود می‌آید، چندین عامل دیگر هم می‌توانند باعث بروز دیاستما یا همان فاصله بین دندان ها شوند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • ناهماهنگی در اندازه دندان‌ها و فک
  • افتادن دندان‌ها یا کشیدن دندان
  • ساختار غیر طبیعی استخوان فک
  • زبان زدن به دندان‌ها
  • بزرگ بودن لگام لب یا زائده فرنوم
  • روش‌های موجود برای رفع فاصله بین دندان‌ها

روش‌های اصلی که برای بستن فاصله بین دندان ها وجود دارد، عبارتند از:

ارتودنسی دندان

روش‌های جدید ارتودنسی اغلب برای اصلاح موقعیت دندان‌هایی که دچار انحراف یا شلوغی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر آن از ارتودنسی برای رفع فاصله بین دندان ها و اصلاح ناهنجاری‌های فک و دندان استفاده می‌شود. 

ونیر و روکش‌های پورسلاین (ترمیم و تعویض)

ونیر‌های پورسلاین یا همان لمینت دندان از نظر زیبایی و شکل ظاهری، خیلی بهتر از باندینگ هستند. ونیر در صورتی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد که:

زیبایی ظاهری در مقایسه با هزینه درمان، اولویت بیشتری برای شما داشته باشد.

با تراشیدن یا برداشتن قسمتی از مینای دندان خود در صورت لزوم، مشکلی نداشته باشید.

نخواهید که از باندینگ به خاطر حساسیت در برابر ترک خوردن و شکستن و نیز از روکش(  به خاطر بالا بودن هزینه آن استفاده کنید.

روکش و پُل دندانپزشکی (بریج)

علی‌‌رغم آنکه روکش‌ها می‌توانند نتایج خیلی خوبی از نظر زیبایی دندان به دنبال داشته باشند (دقیقاً مانند باندینگ، در پُر کردن فاصله‌ بین دندان ها و شفاف کردن رنگ آن ها کارآیی خوبی دارد)، اما معمولاً برای از بین بردن فاصله بین دندان‌ها از این روش استفاده نمی‌شود. زیرا برای جایگذاری روکش بر روی دندان لازم است که قسمت قابل توجهی از ساختار طبیعی مینای دندان تراشیده شود. اما در موارد خاصی که خود مینای دندان به شدت آسیب دیده باشد، این روکش‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای درمان آن باشند و حالت ظاهری ظریف و زیبایی هم برای دندان ایجاد می‌کند.

 

آشنایی با مهمترین تخصص های دندانپزشکی

 متخصص ارتودنسی دندان

متخصص ارتودنسی چند سال اضافه در دانشگاه و محیط های درمانی تحصیل میکند و با رفع ناهماهنگی ها و عدم تراز دندان ها و فک ها با هم میپردازد. این متخصص از دستگاه های متنوعی (ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی و مرئی) برای صاف کردن و اصلاح مشکلات دندانی استفاده میکند. مشکلاتی که این متخصص میتواند با قدرت و مهارت بالا برطرف کند عبارتند از:

کج بودن دندان ها

فاصله بین دندان ها

جلوزدگی یا عقب زدگی فک ها

ازدحام و شلوغی دندان ها

کوچک بودن فک

انواع مال اکلوژن ها

این متخصص همچنین با انجام رمان ارتودنسی 2 مرحله ای در سنین پایین از بروز مشکلات ناهماهنگی دندان ها جلوگیری میکند و هزینه ارتودنسی احتمالی در آینده را کاهش می دهد.

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان

ممکن است که یک دندانپزک عمومی بتواند بخشی از وظایف این متخصص را انجام دهد اما ترمیم و اصلاح طرح لبخند به صورت تخصصی تنها از یک متخصص ترمیمی و زیبایی دندان بر می آید. این متخصص برای بهبود طرح لبخند اقدامات زیر را برای بیماران خود انجام می دهد.

نصب روکش دندان

نصب ونیر دندان شامل لمینت دندان

ترمیم تخصصی دندان با انواع مواد پر کننده

اینله و انله

بلیچینگ دندان

افزایش طول تاج

عمل زیبایی لثه

و …

متخصص اندودنتیست

ناحیه ای که این متخصص به صورت تخصصی به درمان و یا مدیرت آن می پردازد پالپ دندان یا بافت نرم دندان است. این بخش شامل عروق خونی و عصبی است. متخصصان اندو به صورت تخصصی به درمان ریشه و عصب کشی می پردازند و دندان ها را همچنان به قوت در داخل دهان حفظ می کنند.

سایر متخصصین دندانپزشکی

سایر متخصصانی که بهتر است به جای یک دندانپزشک عمومی به آن ها مراجعه کرد عبارتند از:

متخصص دندانپزشکی کودکان

متخصص بیماری های لثه

متخصص رادیولوژی فک و صرت

پاتولوژِست دهان فک و صورت

جراح فک و صورت

متخصص پروتز و ایمپلنت دندان

قیمت لمینت تمام دندان ها چقدر است و وابسته به چه مواردی است؟

 قیمت لمینت تمام دندان ها به عوامل مختلفی وابسته است پس از بررسی تمامی جوانب و تصمیم برای داشتن لبخندی جذاب، مهم ترین دغدغه و نگرانی افراد این است که نتوانند از پس تعرفه های لمینت دندان برایند. هزینه های درمانی یکی از عوامل تاثیرگذاری است که افراد را از نصب لمینت های دندان منصرف می کند. اما با این وجود، لمینت های دندان تاثیر چشمگیری در زیبایی افراد برجا می گذارند. برای ایجاد طرح لبخند زیبا نیاز به وجود دندان های زیبا است که بدون حضور لمینت های دندان میسر نخواهد شد. البته قیمت لمینت تمام  دندان ها بیشتر از قیمت لمینت تعداد محدودی از دندان ها خواهد بود.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه لمینت دندان در سال جاری

بعضی از عوامل موثر در تعرفه های لمینت دندان به شرح زیر است:

نوع و جنس لمینت

اینکه جنس لمینت سرامیکی، کامپوزیتی و …باشد بر تعرفه های لمینت دندان تاثیر می گذارد.

تخصص دندانپزشک

معمولا متخصص زیبایی دندان، هزینه بیشتری نسبت به دندانپزشک عمومی دریافت می کنند.

شهری که قصد انجام لمینت دندان دارید

تعرفه لمینت دندان از کشور، شهر و حتی منطقه‌ای به منطقه دیگر می تواند متفاوت است.

  • تعرفه لابراتور
  • تعرفه های جانبی
  • دستمزد متخصص
  • هزینه ویزیت

تعرفه لمینت دندان در پایتخت

هزینه لمینت دندان در تهران با هزینه لمینت دندان در شهرستان ها متفاوت است. این در حالی است که تعرفه لمینت دندان از نوع سرامیک به نسبت بیشتر است. با این تفاسیر می ‌توان گفت که تعرفه لمینت دندان از نوع کامپوزیت مرقون به صرفه تر از لمینت سرامیکی دندان است. لمینت های نانو نیز که نیاز به تراش دندان ندارند، هزینه کمتری خواهند داشت.

تفاوت تعرفه لمینت سرامیکی با کامپوزیتی

مدت زمان نگهداری و کیفیت این دو نوع لمینت، می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. علاوه بر این ها هزینه لمینت سرامیکی از هزینه کامپوزیت دندان بیشتر است. علاوه بر تعرفه ها، باید در انتخاب متخصص ارتودنسی زیبایی دقت فراوان داشت؛ چون درست است که تخصص دندانپزشک باعث افزایش هزینه های لمینت شما خواهد شد؛ اما باید توجه داشته باشید که  در صورت نصب نادرست لمینت، دندان‌های شما آسیب خواهند دید و سلامت دهان و دندان های شما به خطر خواهد افتاد. انتخاب نوع لمینت دندان تنها با چکاپ دهان و دندان بیمار امکان پذیر است که این چکاپ باید به وسیله یک متخصص ماهر و باتجربه صورت گیرد.

هزینه های جانبی لمینت دندان

هزینه های جانبی لمینت دندان باعث افزایش تعرفه های لمینت دندان می شود؛ که باید از یک روکش موقتی استفاده شود. همچنین در صورت صدمه دیدن، نیاز به تعویض دندان خواهد بود؛ که بر روی هزینه ها درمانی لمینت اضافه می شود.

 

صفحه قبل 1 ... 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->