لمینت دندان پر شده چگونه امکان پذیر است ؟

 لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان، روشی برای ترمیم آسیب‌های جزئی دندانی و اصلاح بدرنگی دندان‌ها و زیباتر کردن دندان‌های لکه‌دار است. در این روش، ابتدا از دندان‌های شما قالب‌گیری کرده و سپس قالب‌ها را برای ساخت روکش‌های لمینت که از جنس نوعی سرامیک و یا همان چینی هستند، به لابراتوار می‌فرستند. در مرحله بعدی سطحی از مینای دندان، بین پنج‌تا هشت میلی‌متر را تراش داده و برای نصب روکش‌های لمینت آماده می‌کنند سپس با چسب‌های مخصوصی روکش‌های لمینتی را روی سطح دندان‌های شما می‌چسبانند.

آیا انجام لمینت دندان روی دندان هایی که پوسیدگی دارد امکان‌پذیر است؟

درصورتی‌که دندان‌های شما دچار پوسیدگی باشند یا دندان‌هایتان مستعد ابتلا به پوسیدگی باشند، یک دندانپزشک ترمیمی خوب  شما انجام روش‌هایی مثل کامپوزیت ونیر یا لمینت های سرامیکی را به شما پیشنهاد نخواهد کرد. به همین علت اگر دندان‌پزشک شما کامپوزیت ونیر یا لمینت های سرامیکی را به‌عنوان یک روش درمانی به شما معرفی می‌کند، به این معناست که شما در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان قرار ندارید. روکش‌های لمینتی در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی نشان می‌دهند و درصورتی‌که شما روزانه دو بار دندان‌هایتان را مسواک بزنید و مرتب از دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید استفاده کنید، دندان‌هایتان را در برابر خطر پوسیدگی محافظت خواهید کرد.

قرار دادن روکش‌های لمینت دندان، بر روی دندان‌هایی که پرشده‌اند امکان‌پذیر است یا نه؟

قرار دادن روکش‌های لمینت دندان، بر روی دندان های سالمی که هنوز هیچ اقدام دندان‌پزشکی روی آن‌ها صورت نگرفته، کاربرد بیشتری داشته و بهتر کار می‌کنند. در صورت داشتن یک پرکردگی کوچک و جزئی، در زیر پوشش لمینت و یا در قسمت پشتی دندان، ممکن است شما هنوز بتوانید کاندید خوبی برای انجام لمینت دندان باشید؛ اما درصورتی‌که تعداد زیادی از دندان های شما و یا بخش عمده‌ای از دندان های شما، دارای پرکردگی باشند، لمینت دندان گزینه‌ی مناسبی برای شما نخواهد بود. در این حالت، بهتر است از روش‌های دیگر، مثل تاج دندان استفاده کنید. تاج دندان، با قوی‌تر کردن دندان های شما، به شما این امکان را می‌دهد که بدون ترس از برآمدگی روکش‌های دندانی، غذاخورده و گاز بزنید. به‌صورت کلی، این‌که لمینت های دندانی گزینه‌ی مناسب‌تری برای شما هستند یا تاج دندان، وابسته به شرایط و وضعیت دندان های جلویی شما می‌باشد.

به‌طور قطعی و همیشگی نمی‌توان گفت که اگر شما دندان های پرکرده داشته باشید، نمی‌توانید از روکش‌های لمینتی بر روی آن‌ها استفاده کنید؛ اما هنگامی‌که دندان های شما با کامپوزیت پرشده باشند، نمی‌توان از روکش‌های سرامیکی لمینت بر روی آن‌ها استفاده کرد. در این شرایط و درصورتی‌که مدت دو هفته از پر کردن دندان‌هایتان با کامپوزیت گذشته باشد، باید ابتدا پرشدگی‌های دندان را کاملاً تراشید و آن را دوباره پر کرد. پس از انجام این کار، می‌توانید از روکش‌های سرامیکی لمینت بر روی دندان‌ها استفاده کنید. اگر میزان پوسیدگی دندان های شما خیلی زیاد باشد، به‌ناچار باید از تاج دندان استفاده کنید.

 

دلایل ترمیم دندان چیست و چگونه می توان دندان ها را ترمیم کرد ؟

 ترمیم دندان به ارتقا  سلامت دندان کمک می کند. زیرا می تواند باعث پر شدن فضای خالی دهان و پر کردن شکاف هایی شود که محلی برای رشد باکتری ها است.

دندان های از دست رفته نیز به دلیل نبود فضای کافی برای جویدن دندان ها، فشار بیشتری به دندان های طبیعی باقی مانده وارد می کنند.

گزینه های ترمیم دندان بسیار زیاد است و تصمیم گیری به عوامل مختلفی از جمله عوامل مالی ، وضعیت دندان ها و سلامت عمومی شما بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با ما در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید.

پرکننده های دندان

پرکننده های دندان متداول ترین نوع ترمیم دندان هستند و می توان از آلیاژهای فلزی طلا یا نقره آمالگام برای پرکردن دندان یا مواد پلاستیکی رنگی به نام پرکردن رزین کامپوزیت استفاده کرد.

تاج دندان

تاج های دندانی وسایل دندان شکلی هستند که برای بازیابی شکل ، اندازه ، استحکام و ظاهر آن ، نگه داشتن بریج دندان در جای خود و یا پوشاندن دندان کاشته شده ، روی دندان قرار می گیرند.

پل دندانپزشکی یا  Bridges

پل های دندانی وسایلی هستند که برای پر کردن شکاف ناشی از یک یا چند دندان از دست رفته طراحی شده اند. پل ها را می توان از هر دو طرف با تاج ثابت کرد و به طور دائمی در جای خود ثابت می شود.

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندان روشی است که با هدف کاشت دندان های جایگزین انجام می شود. کاشت ها در واقع یک پست کوچک ساخته شده از فلز است که در جای استخوان دندان در جای استخوان قرار می گیرد. ایمپلنت با یک دندان جایگزین به نام تاج پوشانده شده است.

دندان مصنوعی

این یک جایگزین متحرک برای دندانهای از دست رفته و بافتهای اطراف است. گاهی اوقات از رزین اکریلیک با لوازم جانبی فلزی ساخته می شود. یک پروتز کامل جایگزین تمام دندان ها می شود. پروتزهای جزئی در برخی دندانهای طبیعی وجود دارد و با گیره های فلزی متصل به دندانهای طبیعی نگهداری می شود.

لمینت دندان

لمینتها پوسته‌هایی با ضخامت نازکی هستند که متناسب با شکل و ویژگی های دندانی هر شخص به صورت منحصر به فرد ساخته میشوند. در ساخت این پوسته های نازک از موادی با رنگ های طبیعی و نزدیک به رنگ دندان استفاده میشود. لمینت دندان را در بخش جلویی دندان ها متصل میکنند. تا مواردی مانند رنگ، ظاهر، اندازه و طول دندان ها را تغییر داده و برای فرد لبخندی گیراتر و زیباتر ساخته شود.

 

پاسخ به سوالات رایج پیرامون ایمپلنت دندان

 اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارید برای پاسخ به سوالات احتمالی خود در این مقاله با کلینیک دندانپزشکی ایده آل همراه باشید.

آیا ایمپلنت روش درمانی مناسبی است؟

اگر از بهترین برندهای موجود در بازار برای گذاشتن ایمپلنت استفاده شود و دندانپزشک با مهارت و تجربه خود به خوبی عمل کاشت دندان را انجام دهد، می‌تواند روش جایگزینی مناسبی برای دندان‌های از بین رفته باشد.

چه تفاوتی میان ایمپلنت و بریج وجود دارد؟

هر دو روش جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته هستند که ایمپلنت امروز جایگزین مناسب‌تری است و معمولاً توسط دندانپزشکان این روش توصیه می‌شود. اما بریج زمانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد که تنها یک دندان از بین رفته باشد و از معایب آن این است که باعث تراشیده شدن دندان‌های کناری می‌شود.

جراحی سینوس لیفت چیست؟

این روش، یک جراحی بسیار ساده برای افزودن استخوان به فک بالا است تا شرایط برای کاشت ایمپلنت دندان به وجود آید که به دلیل اینکه از بی حسی در آن استفاده می‌شود؛ دردی برای بیماران ایجاد نمی‌شود؛ معمولا پیوند استخوان و کاشت دندان در یک جلسه انجام می‌پذیرد.

آیا ایمپلنت درد دارد؟

بعد از جراحی کاشت دندان ممکن است بیمار تا ده روز احساس درد داشته باشد که از مسکن برای تخفیف درد استفاده می‌شود اما در حین جراحی چون از بی حسی کننده استفاده می‌شود بیمار دردی را احساس نخواهد کرد.

هزینه ایمپلنت دندان چه قدر است؟

ایمپلنت دندان دارای هزینه نسبتا بالایی است چه ایمپلنت صرفا برای یک دندان به کار رود چه برای همه دندان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد که ایمپلنت کل دندان‌ها می‌تواند ضربدر قیمت یک واحد ایمپلنت شود. عوامل متعددی بر هزینه ایمپلنت اثر می‌گذارند از جمله:

اگر بیمار در کنار ایمپلنت نیاز به عمل سینوس لیفت یا عمل پیوند استخوان داشته باشد این امر بر روی هزینه ایمپلنت اثر می‌گذارد. نوع فلز به کار رفته برای ایمپلنت، اباتمنت و تاج ایمپلنت نیز می‌تواند بر میزان هزینه‌ها اثر بگذارد که اگر دندان‌ها به طور کامل از بین رفته باشند، می‌توان از روش ترکیبی ایمپلنت و پروتز دندان استفاده کرد تا باعث کاهش نرخ هزینه‌ها شد. میزان مهارت و تجربه دندانپزشک برای موفقیت در انجام ایمپلنت نیز حائز اهمیت است که این امر باعث تفاوت قیمت دستمزد میان دندانپزشکان مختلف شده است.

 

پک بلیچینگ دندان چیست؟

 حتما شما هم دوست دارید که طرح لبخند زیبا و دندان‌های سفید داشته باشید. متاسفانه رعایت بهداشت دهان و دندان به تنهایی باعث سفید شدن و سفید ماندن دندان نمی شود. بعضی از غذاها و نوشیدنی‌ها مثل قهوه و چای و بعضی از موارد دیگر مثل الکل و تنباکو رنگ مینای دندان زا تغییر می‌دهند. دندان‌های ما به مرور زرد و سپس ممکن است به رنگ سیاه تغییر رنگ دهد. همچنین تنباکو همراه با تغییر رنگ دندان باعث ایجاد لکه می‌شود و باعث اصلی دیگر بیماری‌ها است. برای درمان تغییر رنگ دندان می‌توان از بلیچینگ استفاده کرد یا به یک متخصص مراجعه کنید. مطمئنا یک دنداپزشک ترمیمی خوب با تخصصی که دارد می‌تواند با رعایت اصول بهداشتی باعث زیبایی دندان‌های ما شود؛ اما برای درمان کم هزینه تر می‌توان از بلیچینگ استفاده کرد. شما باید بدانید که اثرات و سرعت پک بلیچینگ دندان به اندازه مراجعه به دندانپزشک نیست. همچنین میزان سفید کنندگی و لکه برداری کلینک‌های دندان پزشکی بسیار بالاتر از بلیچینگ خانگی است.

خطرات استفاده از بلیچینگ دندان

بیمارن زمانی که از این روش درمانی استفاده می‌کنند بسیار راضی هستند. متاسفانه بیشتر آن‌ها از خطرات بعدی آن آگاه نیستند. همچنین این افراد نمی دانند که باید بعد از استفاده از این روش درمانی چه اقداماتی را انجام دهند. در ادامه به بعضی از این موارد اشاره خواهیم کرد. اولین موردی که شما باید بدانید این است که بعد از استفاده از بلیچینگ دندان‌های شما نسبت به گرما و سرما حساس می‌شوند. به همین دلیل بهتر است که از مصرف بعضی از نوشیدنی‌ها خودداری کنید. نکته مهم بعدی این است که در بیست و چهار ساعت اول دندان‌ها سریع تحت تاثیر مواد غذایی قرار می‌گیرند. به همین منظور بهتر است رژیم غذایی مخصوص داشته باشید و از مصرف الکل، قهوه، چای و دخانیات پرهیز کنید. نکته سوم این است که اگر شما از پراکسید برای سفیدی دندان استفاده می‌کنید باید همیشه تحت نظر دندان پزشک باشید. بی توجهی به میزان اندازه و میزان ساعت این ماده باعث حساسیت لثه، تحلیل دهانه یا حساسیت دائمی دندان می‌شود. این ماده می‌تواند آسیب‌های جدی به دهان و دندان شما وارد کند.

بیشتر بدانید : روکش های تمام سرامیک

مراحل استفاده از بلیچینگ دندان

اطمینان از سلامت دندان ها، شما باید به دندانپزشک برای این موضوع مراجعه کنید.

  • مسواک زدن و استفاده از نخ دندان
  • قرار دادن مواد بر روی لبه‌های قالب
  • پخش کردن مواد درون حفره
  • قرار دادن قالب بر روی دندان ها
  • پاک کردن مواد اضافی خارج شده از قالب
  • قرار دادن قالب مدت زمان با توجه به دستور دندانپزشک
  • خارج کردن قالب و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دوباره

ویژگی‌های اصلی استفاده از بلیچینگ‌ها در خانه

  • دندان‌های سفید و زیبا که باعث زیبایی لبخند می‌شود.
  • سفیدی سریع دندان ها.
  • شما می‌توانید این درمان را درخانه استفاده کنید.
  • از بین بردن لکه‌ها روی دندان ها.
  • تغییر رنگ دندان‌ها از زرد و سیاه به سفید.
  • استفاده از یک پک پلیچینگ دندان برای تمامی خانواده

 

هنگام انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی به این نکات توجه کنید

 انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران و هر شهر دیگری (چه برای خودتان و چه برای فرزندانتان) همیشه یک مساله مهم است. برای اینکه به سرعت و بدون سبک و سنگین کردن، یک متخصص انتخاب نکنید، و بعدها از تعجیل خود پشیمان نشوید، حتما این مقاله را بخوانید. ما چند نکته مهم در خصوص انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی (مناسب با مشکل شما را) مطرح کرده و به توضیح آن ها پرداخته ایم. با خواندن این مقاله قطعا یک دوره درمان خوب و در نهایت یک طرح لبخند درخشان عادیتان خواهد شد.

1. هیچ دندانپزشک و متخصص دیگری به جز ارتودنتیست بهترین متخصص ارتودنسی نبوده، نیست و نخواهد بود

شاید در شهرهای بزرگ، به دلیل حضور تعداد زیادی متخصص ارتودنسی، افراد، مساله ای بابت پیدا کردن یک متخصص خوب و شروع درمان ارتودنسی خود نداشته باشند. اما در شهرهای کوچک تر، به دلیل اینکه متخصصانِ کمی حضور دارند، ممکن است دندانپزشکان عمومی و سایر متخصصان دندانپزشکی دیگر، فرصت را غنیمت شمرده و اقدام به انجام درمان های ارتودنسی کنند.

2. اگر با متخصص و پرسنل مطب او راحت نیستید …..

ارتودنسی دندان مانند پر کردن یا کشیدن دندان نیست که یک روزه و در یک جلسه انجام شود. حتی مانند لمینت دندان نیست که در دو جلسه با فاصله چند هفته ای انجام شود. مانند عمل ایمپلنت دندان هم نیست که در چند جلسه کوتاه با فاصله چند ماه انجام شود.

ارتودنسی دندان یک پروسه طولانی مدت است. ممکن است از 6 ماه تا 3 سال یا بیشتر ادامه داشته باشد. این یعنی شما باید برای یک مدت طولانی همان متخصص و همان پرسنل و همان بیماران را هرازچندگاهی ببینید.

3.آموزش به بیمار، مساله ای که کمتر متخصصی به آن اهمیت می دهد!

شاید فکر کنید که ارتودنسی درمان ساده ای است و تمام زحمت درمان بر عهده متخصص است. اما واقعیت این است که بخش بزرگی از درمان و اثربخشی آن به بیمار و کسی که تحت ارتودنسی است بستگی دارد.

اما اگر افراد آموزش های لازم را دریافت نکنند قطعا نتیجه درمان مطلوب نخواهد بود. متخصصی که خودش را بهترین می داند یا دست کم افرادی به او بهترین متخصص ارتودنسی شهر شما می گویند، موظف است تمام آموزش های لازم قبل، حین و بعد ارتودنسی را ارائه دهد. این آموزش ها مخصوصا بایدد حتما به والدین منتقل شوند.

4.دوست دارید با چه روشی دندان های خود را ارتودنسی کنید؟

فناوری ارتودنسی به طرز باورنکردنی تاکنون مسیری طولانی را طی کرده است و بیشتر متخصصان ارتودنسی طیف وسیعی از گزینه های درمانی مختلف را ارائه می دهند که متناسب با نیازهای همه بیماران آنها خواهد بود.

بله چیزی که در این بین بسیار اهمیت دارد، انتخاب درمان مناسب بر اساس نیاز بیمار است. گاهی اوقات بیمار میخواهد از بین تمام روش های درمان به سلیقه خود و با کمک متخصص یک روش را انتخاب کند. اینجاست که آن متخصص باید به تمام روش های ارتودنسی مسلط باشد.

اگر می بینید که یک متخصص تنها ارتودنسی ثابت یا تنها ارتودنسی متحرک انجام می دهد علت آن را جویا شوید. به متخصصی که تنها اصرار دارد یک روش درمانی را انجام دهد اعتماد نکنید.

 

قیمت ایمپلنت دندان

 اگر می‌خواهید دندان های از دست رفته و آسیب دیده خودتان را جایگزین کنید، کاشت دندان یک روش عالی برای این کار است. ایمپلنت های دندان، طبیعی ترین گزینه ترمیم دندان هستند و برخلاف پروتز های مصنوعی نیازی نیست که در هنگام تمیز کردن و ضدعفونی دهان آن ها را از داخل دهانتان دربیاورید. با نصب آن ها هنوز هم می توانید غذاهای مورد علاقه خود را بخورید. اما با همه این خوبی های قیمت ایمپلنت دندان چه حدود است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ایمپلنت دندان در ادامه با کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید.

کاشت دندان چیست

کاشت دندان در واقع ریشه های تیتانیومی است که در استخوان فک شما و در زیر لثه ها قرار می گیرد و کاشته می شود. دندانپزشکان یک پایه محکم برای قرار دادن تاج بر روی لثه و استخوان فک شما ایجاد می کنند و پس از آن تاج را روی آن نصب می کنند.

 

مقایسه دندان طبیعی و ایمپلنت دندان

دندان های جایگزین از طریق ایمپلنت دندان ، متناسب با دندان های طبیعی شما ساخته می شوند. در واقع ایمپلنت ها ظاهری مانند دندان های طبیعی تان را دارند و بسیار سخت است که کسی متوجه شود که شما کاشت دندان انجام دادید. با این حال کاشت دندان می‌تواند برای هر فردی گزینه مناسبی نیست.

بیشتر بدانید :

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت های دندانی بسیار زیاد است به همین دلیل است که یک گزینه بسیار محبوب تبدیل شده است. این مزایا عبارت اند از:

 

آن ها مانند دندان های طبیعی شما هستند.

آن ها دائمی هستند؛ زیرا در استخوان شما محکم می شوند.

آن ها به شما امکان گفتار مناسب را می دهند؛ زیرا مانند دندان مصنوعی به اطراف دهان نمی لغزند.

آن ها راحت هستند به این دلیل که تا استخوان فک تان رفته و سفت شده اند و غیر قابل حرکت هستند.

دندان مصنوعی خوردن غذاهای خاص را دشوار می کند؛ اما ایمپلنت دندان باعث می شود که شما بتوانید هر غذایی که دوست دارید بخورید.

اعتماد به نفس شما توسط این کاشت بازیابی می شود؛ زیرا سلامت دهان و دندان تان بهبود می‌یابد و لبخندتان زیبا خواهد شد.

ایمپلنت های دندانی با دوام هستند و با مراقبت و نگهداری مناسب، یک عمر دوام می آورند.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است

قیمت و هزینه ایمپلنت دندان وابسته به عوامل مختلفی از جمله نوع پوشش دندان شما و تعداد کاشت مورد نیاز برای کاشت دندان شما می تواند متفاوت باشد. دندانپزشک شما قبل از اقدام به انجام ایمپلنت دندان در مورد تمام قیمت های آن با شما صحبت خواهد کرد.

 

چگونگی بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

 زمانی که دستگاه‌های ارتودنسی بعد از چند ماه از دهان خارج می‌شود ناهنجاری به طورکامل درمان می‌شود، یکی از بهترین لحظات زندگی بیمار است؛ چرا که ناهنجاری دهان و دندانش رفع شده و طرح لبخند بسیار جذاب و دل‌نشین تری پیدا کرده است. البته پس از برداشتن براکت‌ها و بریس های ارتودنسی، یک مشکل اساسی پیش می‌آید و آن هم این است که دندان‌ها تغییر رنگ داده و جای بریس ها بر روی دندان‌ها مانده و لکه و تیره شده است. به‌راستی دلیل این تغییر رنگ و لک شدن‌ها پس از برداشتن دستگاه ارتودنسی چیست؟

آیا امکان از بین بردن این لک‌ها و تیرگی‌ها پس از انجام کامل ارتودنسی وجود دارد؟ چطور باید آن‌ها را برطرف کرد؟ ما در این مقاله از کلینیک ترمیم و زیبایی دندان آرتمان سعی داریم به (سفید کردن دندان) بلیچینگ بعد از ارتودنسی بپردازیم.

بیشتر بدانید : بستن فاصله بین دندان ها

بلیچینگ دندان پس از ارتودنسی

به سفید کردن دندان و از بین بردن لک‌ها و تیرگی‌های دندان بلیچینگ می گویند و بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی عبارت است از سفید کردن و از بین بردن لک‌هایی که در زمان استفاده از براکت و بریس های ارتودنسی به وجود آمده‌اند.

انواع روش‌های بلیچینگ دندان بعد از ارتودنسی

برای سفید کردن و از بین بردن لکه‌ها و تیرگی‌های دندان‌ها بعد از ارتودنسی راه‌های گوناگونی وجود دارد که عبارت‌اند از:

۱. بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

در این روش ابتدا با استفاده از مواد خاصی، از لثه‌ها و دهان محافظت می‌شود و بعد از آن ماده مخصوص بلیچینگ با غلظت بالا روی دندان‌ها گذاشته می‌شود و فرآیند بلیچینگ دندان شروع می‌شود.

۲. بلیچینگ دندان در خانه

در این روش ابتدا از فک و دندان شما قالب گیری به عمل می‌آید و سپس یک جفت‌تری شفاف به شما داده می‌شود که به میزان موادی که لازم است روی دندان شما بماند تا شفاف و سفید شود، بین دندان و تری فضای لازم تعبیه شده و بعد از آن ماده سفید کننده را به شما تحویل می‌دهد تا طبق دستورات لازم در خانه مورد استفاده قرار دهید.

۳. بلیچینگ دندان با استفاده از طب سنتی و گیاهی

در طب سنتی و گیاهی درمان‌های مؤثری برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد که ما در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

لزوم لمینت دندان های پائین

 برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامو لمینت دندان های پایین در این با کلینیک دندانپزشکی جنت آباد یعنی تاج دنتال همراه باشید.

افرادی که دوست دارند دندان های خود را لمینت کنند، نمی دانند آیا لازم است هر دو فک لمینت شود یا خیر. با توجه به اینکه برخی افراد وقتی می خندند، دندان های فک پائین آنها دیده می شود، بهتر است دندانهای پائین را نیز لمینت کنند. البته می توان با روش بلیچینگ آن دندان ها سفیدتر کرد تا با دندان های دیگر مطابقت داشته باشند.

برای اینکه بدانیم چه تعدادی از دندان ها در فک بالا و پایین نیاز به لمینت دارند، بهتر است جلوی آینه ایستاده و لبخند بزنید. این کار را از نیمرخ و زوایای مختلف نیز انجام دهید. بدین ترتیب می توان به تعداد دندان های مورد نیاز برای لمینت پی برد.

لمینت دندان های جلوی فک پایین

گاهی اوقات لازم است دندان های جلوی فک پایین نیز لمینت شوند. برخی از افراد تصورشان این است که لمینت دندان هر دو فک بالا پائین لازم و ضروری است؛ اما چنین نیست. ممکن است هیچ نیازی به لمینت دندانهای پایین وجود نداشته باشد.

عوامل زیادی در تصمیم گیری در خصوص لمینت فک پایین دخیل است. لازم به ذکر است که رنگ لمینت با انتخاب فرد تعیین می شود و بستگی به رنگ پوست، جنسیت و چهره و طرح لبخند فرد دارد.

هزینه لمینت دندانهای پایین

هزینه درمان های زیبایی مثل لمینت از جمله فاکتورهایی است که بر تصمیم گیری افراد در اقدام به درمان تأثیرگدار است. امروزه انواع تکنیک های جدید زیبایی در دسترس است. لمینت یکی از تکنیک های پرکاربرد در حوزه زیبایی دندان محسوب شده و هزینه آن به نوع مواد مصرفی، محل انجام لمینت و تعداد لمینت های مورد نیاز بستگی دارد.

همانطور که بطور دقیق نمی توان تعرفه های دندانپزشکی را قیمت گذاری کرد، هزینه لمینت دندان نیز چنین است. نمی توان هزینه دقیقی برای آن بیان کرد. برای ارزیابی قیمت، دندانپزشک بعد از معاینه و بررسی دقیق دندان ها، هزینه را به بیمار اعلام می کند.

 

نقش ترمیم و زیبایی دندان جلو در زیبایی صورت

 از آن جا که دندان ها نقش زیادی در زیبایی چهره دارند، بهداشت دهان و دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر این بهداشت بخوبی رعایت نشود، ترمیم دندان با مشکل مواجه شده و روند آنرا دشوارتر می شود. همچنین دندان های جلو بیش از بقیه دندان ها در معرض تروما، شکستگی و لب پر شدن قرار دارند. هر گونه ضربه، مصرف مواد غذایی سخت مثل یخ و … می تواند موجب آسیب به آنها شود. دندان های جلو همچنین تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند دارد. به همین دلیل ترمیم و زیبایی دندان جلو بسیار حائز اهمیت است. انتخاب روش درمان به میزان شکستگی آن بستگی دارد.

کامپوزیت برای ترمیم دندان های جلو

کامپوزیت دندان که از بهترین و مناسب ترین روش ها برای ترمیم و اصلاح شکستگی دندان است می تواند روش مناسبی برای ترمیم دندان های جلو باشد. در صورتی که آسیب به دندان جلو جزئی باشد، می توان از روکش برای ترمیم  استفاده کرد. اگر صدمات وارده به دندان سبب تحلیل تاج دندان شده باشد با تاج گذاشتن روی دندان براحتی می توان شکل و فرم آنرا اصلاح کرد. اگر فرم ظاهری دندان مناسب نباشد از روش تاج گذاشتن روی دندان استفاده می شود. مینا کاری هم از روش های ترمیم است که از روشهای بسیار سریع بوده و هیچ دردی نیز ایجاد نمی کند.

روکش کردن

همه افراد در طول روز چندیدن بار قهوه و چای مصرف می کنند که این مواد به مرور موجب زرد شدگی و کدر شدن دندان ها می شود؛ از اینرو افراد زیادی برای ترمیم دندان های جلو و سفید و زیبا کردن آن ها به دندانپزشکی مراجعه می کنند. در این حالت اکثراً از روکش دندان برای رفع این مشکل استفاده می شود. از دیگر روش های ترمیم برای زیبایی دندان ها می توان از ارتودنسی، لمینت دندان ، ایمپلنت و جرم گیری نام برد که هر کدام از آنها در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

ترمیم پوسیدگی دندان های جلو

اگر پوسیدگی دندان جدی گرفته نشود، دندان به مرور زمان تخریب شده و ریشه و عصب دندان را درگیر می کند. از اینرو ترمیم دندان نیز با مشکل روبرو شده و روند ترمیم نیز پیچیده تر می شود. اغلب دندانپزشکان کامپوزیت را برای ترمیم دندان های جلو، توصیه می کنند؛ چون این روش در مقایسه با روش های دیگر عوارض کمتری دارد. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان موضوع مهمی است و اگر رعایت نشود پوسیدگی های عمیقی را بوجود آورده و ترمیم دندان را دشوار می سازد. زیبایی دندان های ردیف جلو تأثیر زیادی در زیبایی چهره می گذارد.

اصلاح فرم و میزان کردن دندان ها

همچنین اصلاح شکل و میزان نمودن دندان ها می تواند جایگزین مناسبی برای ارتودنسی باشد. با استفاده از این روش ساده می توان دندان ها را مرتب کرده و بی نظمی آنها را برطرف نمود. این فرآیند می تواند برای افرادی که خواستار تغییرات جزئی هستند مناسب باشد. این روش برای کسانی که دندانشان کمی کج و نامرتب است پیشنهاد می شود. همچنین اگر یک سمت دندان بیشتر از طرف دیگر دندان جلو آمده باشد از تراش برای رفع آن می توان استفاده کرد.

 

 

ترمیم دندان پوسیده چگونه است؟

 برای آشنایی با ترمیم دندان پوسیده ، با ما تا انتهای مقاله از کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ارتمان همراه باشید.

پوسیدگی دندان چیست؟

پوسیدگی دندان آسیب به سطح دندان یا مینای دندان است. این اتفاق زمانی می افتد که باکتری های موجود در دهان شما اسیدهایی ایجاد می کنند که به مینای دندان حمله می کنند. پوسیدگی دندان می تواند منجر به ایجاد حفره (پوسیدگی دندان) شود، که سوراخ هایی در دندان شما است. اگر پوسیدگی دندان درمان نشود، می تواند باعث درد، عفونت و حتی از دست دادن دندان شود.

چه کسی در معرض پوسیدگی دندان است؟

مهمترین عوامل خطر پوسیدگی دندان مراقبت از دندانها و داشتن بیش از حد غذاها و نوشیدنیهای شیرین و نشاسته ای نیست. برخی از افراد بیشتر در معرض خطر پوسیدگی دندان هستند ، از جمله افرادی که :

بزاق کافی ندارند. به دلیل  مصرف داروهای خاص ، بیماری های خاص یا برخی از درمان های سرطان

فلوراید کافی استفاده نمی کنند.

نوزادان و کودکان نوپا که از پستانک ها غذا و آب می نوشند در معرض خطر پوسیدگی هستند. این باعث می شود دندان های آنها برای مدت طولانی در معرض قندها باشد.

افرادی که پیرتر هستند بسیاری از بزرگسالان مسن تر دچار لثه های عقب رفته و ساییدگی بیشتر روی دندان های خود هستند. این موارد احتمال پوسیدگی در معرض سطح ریشه دندان های آنها را افزایش می دهد.

روش های درمانی پوسیدگی دندان و حفره چیست؟

چندین روش درمانی برای پوسیدگی دندان و حفره وجود دارد. اینکه شما کدام روش درمانی را انجام می دهید بستگی به این دارد که این مشکل چقدر بد است:

درمان با فلوراید: اگر پوسیدگی دندان دارید، یک درمان با فلوراید می تواند به مینای دندان شما کمک کند تا خود را ترمیم کند.

پر کردن دندان :اگر حفره معمولی داشته باشید، دندانپزشک بافت پوسیده دندان را برداشته و سپس دندان را با پر کردن از مواد پر کننده ترمیم می کند.

عصب کشی: اگر آسیب به دندان و یا عفونت به پالپ (داخل دندان) گسترش یابد، ممکن است به عصب کشی نیاز داشته باشید. دندانپزشک شما پالپ پوسیده شده را برداشته و داخل دندان و ریشه را تمیز می کند. مرحله بعدی پر کردن دندان با پر کردن موقتی است. سپس برای تهیه پر کردن دائمی یا تاج (پوششی روی دندان) باید برگردید.

کشیدن دندان: در شدیدترین موارد، هنگامی که آسیب به پالپ دندان برطرف نشود، دندانپزشک شما ممکن است دندان را بکشد. دندانپزشک پیشنهاد می کند برای جایگزینی دندان از دست رفته بریج یا ایمپلنت تهیه کنید. در غیر این صورت، ممکن است دندان های کنار شکاف از بین بروند و نیش شما را تغییر دهند.

 

صفحه قبل 1 ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->