انواع لمینت

 در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد قصد داری تا شما را با انواع لمینت دندان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند آشنا کنیم پس اگر به طرح لبخند خود اهمیت می دهید در ادامه همراه ما باشید.

لمینت سرامیکی

لمینت  دندان سرامیکی در واقع ترکیبی از چندین لایه بسیار نازک اما مستحکم سرامیکی هستند که به نوعی جایگزینی برای مینای دندان انسان میشود

موارد استفاده:

  • برای ترمیم و زیبا نشان دادن دندان هایی که دچار پوسیدگی و تغییر رنگ شده اند.
  • بستن گپ و فاصله ایجاد شده بین دندان ها
  • ترمیم دندان هایی که به صورت جزئی دچار به هم ریختگی هستند
  • ترمیم و بهبود ظاهر دندان هایی که به اصطلاح لب پر شده اند یا شکسته شده اند
  • ترمیم دندان هایی که به صورت مادرزادی لکه دار هستند

و…

مزایای لمینت سرامیکی:

  • به صورت طبیعی زیبا و چشم نواز است
  • لکه دار نمی شود و تغییر رنگ نمیدهد
  • نسبت به روکش های کامپوزیتی دوام و استحکام بالاتری دارند
  • برای نصب آن ها نیاز به بی حسی نیست
  • معمولا درمان تنها در 2 جلسه انجام می شود.

معایب لمینت سرامیکی:

  • متاسفانه غیر قابل تعمیرند و اگر آسیبی به آن ها وارد شود (مثلا اگر ترک بردارند) باید کاملا تعویض شوند.
  • اگر مینای دندان بیش از حد خراش بردارد، لمینت میتواند به راحتی بی افتد
  • کسانی که دندان های بسیار پوسیده دارند و یا دندانی را سال ها پیش پر کرده اند، نمی‌توانند لمینت کنند
  • هزینه های نسبتا بالایی در مقایسه با درمان های دیگر دارد

لمینت کامپوزیتی

لمینت سرامیکی در واقع ترکیبی از چندین لایه بسیار نازک اما مستحکم سرامیکی هستند که به نوعی جایگزینی برای مینای دندان انسان میشود

موارد استفاده:

  • بد شکلیهای دندانب
  • ترمیم تغییر رنگ
  • بستن فاصله های جزئی بین دندان ها
  • اصلاح و ترمیم ترک دندان و شکستگی جزئی آن
  • شکسته شدن لبه دندان
  • و به‌هم‌ریختگی‌های خفیف تا متوسط دندان

مزایای لمینت سرامیکی:

  • به صورت طبیعی زیبا و چشم نواز است
  • لکه دار نمی شود و تغییر رنگ نمی دهد
  • نسبت به روکش های کامپوزیتی دوام و استحکام بالاتری دارند
  • برای نصب آن ها نیاز به بی حسی نیست
  • معمولا درمان تنها در 2 جلسه انجام می شود.
  • معایب لمینت سرامیکی:
  • ایجاد حساسیت به سرما و گرما تا مدتی بعد از درمان
  • شکسته شدن مواد تشکیل دهند
  • تغییر رنگ بخش هایی از لمینت که نزدیک به لثه است.

 

بلیچینگ دندان در منزل و یا در دندانپزشکی ؟ کدام برای شما مناسب تر است ؟

 بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی

در کلینیک دندانپزشکی، بلیچینگ به دو صورت انجام می‌شود.

  • بلیچینگ دندان با استفاده از لیزر
  • سفید کردن دندان بدون استفاده از لیزر

این دو با یکدیگر تفاوت بسیاری ندارند و فقط با استفاده از لیزر و اشعه یو وی باعث سفید شدن دندان و بالا رفتن سرعت درمان می‌شود. در این شیوه با استفاده از مواد مخصوص از لثه‌ها حفاظت می‌کند، سپس مواد سفید کننده با غلظت بسیار بر روی دندان‌ها قرار داده می‌شودو ماده اثرگذار است و در بعضی از این مواد به صورت شیمیایی فعال می‌شود و بعضی دیگر با استفاده از حرارت و گرما فعال می‌گردد؛ که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. هزینه بلیچینگ دندان با این شیوه نسبت به روش بلیچینگ دندان در منزل تا حدودی متفاوت است.

بلیچینگ دندان در منزل

بلیچینگ دندان در منزل با سفید کننده‌های بلیچینگ در کلینیک دکتر متفاوت است. این در حالی است که در کلینیک‌ها زمان درمان یک ربع تا نیم ساعت بیمار را به نتیجه مدنظر می‌رساند، اما در منزل بین یک ماه تا سه هفته به طول می‌انجامد و همینطور نتیجه به دست آمده حدود هفتاد درصد نتیجه کلینیک است. پس در این روش هم سرعت درمان پایین است و هم نتیجه به دست آمده مطلوب نیست. پیش از بلیچینگ دندان در ابتدا به یک دندانپزشک ترمیمی خوب  مراجعه کنید و یک قاب و تمپ برای دندان‌های شما تهیه می‌کند؛ که مواد بلیچینگ در منزل روی آن می‌زنید؛ که بین ده تا بیست دقیقه در دهان بیمار قرار دارد و بعد از آن از دهان بیمار خارج می‌شود.

پس از بیرون آوردن مواد، باید به طور کامل شستشو داده شود. در این روش باید هر شب با توجه به میزان مواد سفیدکننده‌ها در دهان قرار گیرد.

بیشتر بدانید:

حرفه‌ای‌ترین روش سفید کردن دندان‌ها در کلینیک

حرفه‌ای‌ترین روش بلیچینگ دندان‌ها به نام زوم بلیچینگ که در حال حاضر بهترین روش بلیچینگ دندان شناخته می‌شود، است؛ اما متاسفانه در ایران با توجه به تحریم‌ها امکان پیدا کردن مواد اولیه آن دشوار است و در مکان‌هایی محدوده با تعرفه‌های قیمتی بالا انجام می‌شود؛ که تأثیر بسزایی در کیفیت کار درمان دارد.

تفاوت بلیچینگ با دستگاه زوم با بلیچینگ با لیزر

دستگاه زوم نوعی لیزر است؛ که مواد ویژه خود را دارد و نیازی نیست که در دهان بیمار قرار بگیرد. بلکه ثابت بوده و فرکانس آن با گذشت زمان زیاد می‌شود و به تدریج کم می‌شود که دلیل این کم شدن حساسیت دندان‌ها است؛ اما مدت طول درمان هر کدام یکسان است و تفاوتی با یکدیگر ندارند.

عوارض و مضرات بلیچینگ

بلیچینگ دندان به نسبت سایر خدمات دندانپزشکی عوارض بسیار کمی دارد. به طوری که تنها عارضه این درمان حساسیت دندان‌ها است؛ که از یک هفته تا یک ماه پس از درمان به طول می‌انجامد؛ که با استفاده از داروهای خاص که توسط متخصص تجویز می‌شود، می‌توان به کاهش این حساسیت کمک کرد.

 

دندانپزشکی اضطراری

 حتما برای شما یا یکی از افراد خانواده‌تان پیش آمده که با درد ناگهانی دندان مواجه شده‌اید و یا در ساعات نیمه شب مشکل دندان درد شدیدی در شما به وجود آمده است و درد به قدری زیاد بوده که نمی‌توانستید تحمل کنید تا در روز بعد از دکتر وقت ویزیت گرفته و به او مراجعه کنید. برای انجام چنین خدماتی می‌توانید از دندانپزشکی شبانه روزی استفاده کنید. معمولا در هر محله و منطقه‌ای یک کلینیک دندان پزشکی شبانه روزی وجود دارد که می‌تواند اقدامات حرفه‌ای دندان را در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته برای مردم انجام دهد. در ادامه شما مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت اباد که  یک دندانپزشکی مجهز شبانه روزی می خوانید و با ویژگی های تمامی دندانپزشکی های اضطراری و یا شبانه روزی آشنا خواهید شد.

شایع‌ترین موارد اضطراری دندانپزشکی

همان‌طور که گفتیم دندانپزشکی‌های ۲۴ ساعته معمولا در نزدیکی هر محله قرار دارند و می‌توانند بیماران را درمان کنند. وقتی که خیلی احساس درد می‌کنید یا حتی احساس ناراحتی جزئی می‌کنید و نمی‌توانید از دندان‌پزشکان متخصص خود وقت ویزیت بگیرید، می‌توانید از طریق دندانپزشکی شبانه روزی و ۲۴ ساعته مشکل خود را حل کنید. مواردی که افراد در صورت مواجه شدن با آن‌ها به دندان پزشکی های ۲۴ ساعته مراجعه می‌کنند عبارت‌ اند از:

کشیدن دندان‌ها

جراحی دهان یا ناراحتی

آبسه دندان

ایجاد حفره دندان

پر کردن دندان از دست رفته

تاج گمشده

کاشت دندان

دندان ترک خورده

دندان درد

پروتزهای شکسته

موارد اضطراری ارتودنسی

اورژانس دندانپزشکی کودکان

اورژانس دندانپزشکی بارداری

اورژانس دندانپزشکی چیست؟

دندانپزشکی اورژانسی برای کاهش درد، توقف خونریزی یا جلوگیری از آسیب به بدن اقدامات لازم و مربوطه را انجام دهد. موارد اضطراری بیشتر اوقات به دلیل آسیب‌های ضربه‌ای ایجاد می‌شوند؛ اما باز هم باید بگویم که می‌تواند در نتیجه نادیده گرفتن طولانی مدت بهداشت دهان و دندان و حفظ آن‌ها باشد. اکثریت مواردی که اورژانس دندانپزشکی صورت می‌گیرد به دلیل پوسیدگی دندان، پریودنتیت و عفونت دندان است. اورژانس فوری دندانپزشکی یکی از زیر مجموعه‌های دندانپزشکی ریال اورژانس دندانپزشکی و دندانپزشکی‌های شبانه روزی است که مواردی را برطرف می‌کند که نیاز به اقدام سریع دارند و به این معنی است که حدود یک ساعت برای درمان وقت دارید.  موارد اضطراری و فوری معمولا درد شدیدی دارند و چند کار وجود دارد که می‌توانید از خانه تا رسیدن به اورژانس فوری دندانپزشکی انجام دهید؛ اما ممکن است کافی نباشد. پس باید در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی باشید. اقدام نکردن ممکن است به معنای از دست دادن دندان و آسیب جدی به سلامتی و یا حتی خطر برای زندگی شما باشد.

اقدامات اورژانس فوری دندان پزشکی

موارد اضطراری فوری باید ظرف چند ساعت درمان شوند. همچنین اقدامات اورژانس فوری دندان پزشکی معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

  • کشیدن دندان
  • عفونت دندان
  • درد صورت
  • خونریزی بافت لثه

همچنین خطر ابتلا به عفونت جدی بستگی به موارد مختلفی دارد و می‌توانید با استفاده از محلول‌ها و روش‌های خانگی آسیب را کنترل کرده و درد را هم کنترل کنید؛ اما باید باز هم به پزشک مراجعه کنید.

 

آشنایی با فواید و مزایای بریج دندان (فواید پل دندانپزشکی)

 اگر به تازگی دندان خود را از دست داده اید و یا چندین سال است که یک یا چند دندان (مخصوصا در جلو دهان) ندارید حتما ظاهر صورت و زیبایی لبخندتان تغییر پیدا کرده است. زیرا دندان ها مهمترین نقش را در زیبایی طرح لبخند و چهره شما ایفا میکنند. از دست رفتن دندان هچنین میتواند سلامتی دهان و دندان و کیفیت زندگی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، از دست دادن دندان می تواند خوردن غذاهای مورد علاقه تان را دشوار کرده یا با اعتماد به نفسی که پیشتر حین صحبت کردن داشتید را اکنون ندارید. یکی از روش های جایگزینی دندان ها از دست رفته بریج دندان است. ادامه مقاله را بخوانید تا با فواید و مزایای بریج دندان بیشتر آشنا شوید.

بریج دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یک روش جایگزین دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

بریج دندانی چگونه جای خالی را پر میکند؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک پل دندانپزشکی شکاف و فاصله ای که بین دو دندان وجود دارد را میبندد و به مانند پلی بین دو دندان عمل میکند. به دلیل اینکه این دندان های مصنوعی نوعی رابط بین دندانی و پر کننده جای خالی هستند به آن ها بریج میگویند. (بریج در انگلیسی یعنی پل به همین دلیل ما در فارسی به آن ها پل های دندانی هم میگوییم.)

بریج دندانی شامل یک یا چند دندان مصنوعی است که به هم متصل شده و در جای خالی دندانی که دیگر وجود ندارد قرار میگیرد. پل ها معمولا به دندان های مجاور متصل میشوند (از پشت) یا اینکه بر روی ایمپلنت ها دندانی سوار میشوند.

بیشتر بدانید : پوسیدگی دندان

آشنایی با مزایای بریج دندانی

ادامه مقاله را بخوانید تا با 5 تا از فواید و مزایای بریج دندانی آشنا شوید.

لبخند شما را ترمیم کرده و به افزایش سلامتی دهان و دهان کمک میکند (قابل توجه ترین فواید بریج دندان)

به شما کمک میکند همچنان غذاهای مورد علاقه خودتان را بخورید

به بهبود گفتار یا وضوح صحبت کردن شما کمک میکند (از بهترین فواید بریج دندان)

به حفظ سلامتی بافت استخوانی فک کمک میکند.

هزینه های شما را کاهش میدهد

 

حساسیت دندان چیست و چطور باید آن را درمان کرد؟

 حساسیت دندان به وضعیتی گفته میشود که در آن یک یا چند دندان برای یک لحظه کوتاه دچار درد میشود و حالتی مثل تیر کشیدن را برای شخص ایجاد میکند. این درد، ناراحتی یا تیر کشیدن، میتواند چند ثانیه باشد و یا اینکه تا چند دقیقه و یا حتی چند ساعت ادامه داشته باشد. دندان حساس میتواند علامت و نشانه یک بیماری یا مشکل جدی در رابطه با دهان و دندان باشد.

چه عواملی باعث حساسیت دندان میشود؟

در ادامه با شایعترین علل حساسیت دندان که باعث از بین رفتن مینا و پدیدار شدن دنتین میشوند آشنا خواهید شد.

بی دقتی در مسواک زدن

فرسایش مینای دندان

بالا رفتن و عقب نشینی لثه ها

بیماری لثه( جراحی زیبایی لثه )

دندان قروچه

شکستگی دندان

بلیچینگ دندان

چه زمانی دندانها حساس تر هستند؟

اوج حساسیت دندان ها زمانی است که با وجود تحلیل رفتن مینا شما یک چیز خیلی سرد و یا گرم بخورید. این موضوع هم حساسیت و هم احتمالا درد را افزایش میدهد. برای همین توصیه شده که در کل مواد غذایی خیلی سرد و یا خیلی گرم میل نکنید.

درمان حساسیت دندان

اگر به تازگی متوجه شده اید که خوردن مواد سرد، گرم، گازدار، اسیدی و یا شیرین باعث حساس شدن دندان هایتان شده است بهتر است که از مصرف آن ها خودداری کنید.

اگر حین مسواک زدن و شستشوی دهان با آب سرد، دندان حساس داشتید به جای آب سرد بهتر است با آب گرم اینکار را انجام دهید

مهمتر از همه اینکه با ملایمت مسواک بزنید و حتی زمانی که دندانهایتان حساس است مسواک زدن را پشت گوش نیاندازید

آیا برای درمان حساسیت دندان باید به دندانپزشک مراجعه کنم؟

هم بله و هم نه! از اولین باری که فکر مکنید دچار این حساسیت شده اید تا چند هفته صبر کنید. اگر طی این مدت خوب شدید نیازی به مراجعه نیست ولی اگه خوب نشد و حتی بدتر هم شد به یک کلینیک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید.

 

ارتودنسی عقب بودن فک پایین چگونه است؟

 شاید تصور کنید که ارتودنسی، تنها به درمان و اصلاح مشکلات مربوط به دندان ها می‌پردازد؛ در حالی که برای پیشگیری و درمان بسیاری از ناهنجاری های فکی، می‌توان از روش ها و ابزار ارتودنسی بهره گرفت. بعضی از افراد به صورت مادرزادی، مشکلاتی در فک خود دارند. از شایع ترین این مشکلات، می‌توان به جلو بودن یا عقب بودن فک پایین اشاره کرد. این موضوع بر ظاهر افراد و همچنین ارتباط دندان ها با هم، اثر منفی می‌گذارد و مشکلاتی برای بیمار به وجود می‌آورد.

بیمارانی که چنین ناهنجاری‌ای دارند، به خصوص اگر مشکل آنها شدید باشد، باید حتما برای اصلاح آن اقدام کنند. برای مثال یکی از بهترین راه های درمانی، برای اصلاح ناهنجاری عقب بودن فک پایین، استفاده از ارتودنسی عقب بودن فک پایین است، در این مقاله قصد داریم در مورد مشکلات فک پایین، و راه های درمانی آن صحبت کنیم.

 

بهترین سن برای درمان عقب بودن فک پایین

متخصص های ارتودنسی همواره توصیه می‌کنند برای بررسی ها و معاینات مربوط به مشکلات فک و دندان ها، بهترین سن قبل از رسیدن به سن بلوغ و در دوران کودکی و نوجوانی است. اگر کودکی در سنین پایین که هنوز رشد فکی او کامل نشده است، مورد معاینه قرار بگیرد و مشکلات او شناسایی شود، بدون نیاز به درمان های سخت یا پیچیده ای، مانند جراحی فک و تنها به کمک بعضی از دستگاه های ارتودنسی، می‌توان از پیشرفت ناهنجاری جلوگیری کرد و حجم مشکلات را در آینده به شدت کاهش داد.

این دستگاه ها، فک پایین را برای رشد بیشتر تحریک می‌کنند و سعی می‌کنند رابطه مناسب و ایده آلی را بین دو فک بیمار برقرار کنند؛ اما اگر فردی در سن بزرگسالی و بعد از سن بلوغ، برای اصلاح فک خود مراجعه کند،در کنار سایر روش ها، از درمان جراحی فک نیز برای او استفاده می‌کنند.

ارتودنسی عقب بودن فک پایین

اگر بیماری در سنین پایین و قبل از اینکه رشد فکی او کامل شود، به متخصص ارتودنسی مراجعه کند، متخصص ارتودنسی در بیشتر مواقع، برای اصلاح ناهنجاری عقب بودن فک پایین بیمار، از دستگاه های فانکشنال ارتودنسی استفاده می‌کند؛ در واقع متخصص، از توانایی رشدی فک بیمار، برای تصحیح مشکلات او و تحریک رشد فک پایین بهره می‌برد. این دستگاه های فانکشنال از دو پلاک ارتودنسی متحرک، برای فک بالا و پایین تشکیل شده است.

زمانی که این پلاک های ارتودنسی متحرک روی فک های بیمار قرار می‌گیرند، در هر بار بستن دهان، دو فک را در موقعیت ایده آل و نرمال خود قرار داده و فرد را وادار می‌کند که فک پایین خود را به سمت جلو هدایت کند. این اتفاق برای فک پایین آنقدر تکرار می‌شود که تبدیل به یک عادت برای فرد شده، و در نهایت رشد فک پایین بیشتر می‌شود و به اندازه نرمال و طبیعی خود می‌رسد.

منبع : www.orthodoctor.ir

روش های درمان زیبایی دندانپزشکی

 دندانپزشکی زیبایی یکی از شاخه های نوین رشته ی دندانپزشکی است. به عنوان مثال در گذشته شکستگی دندان قابل ترمیم نبود اما امروزه با روش های گوناگونی می توان این مشکل را برطرف نمود. عارضه ای که در هنگام خندین لثه مشخص می شود نیز در گذشته قابل درمان نبود اما امروزه با جراحی ولیفت لثه و اصلاح طرح لبخند می توان این مورد را نیز برطرف نمود. و ده ها عارضه ی دیگر که به لطف این رشته ی نوین قابل درمان هستند. برخی از روش های زیباسازی عبارتند از:

جرمگیری

به دلیل مصرف مواد غذایی مختلف حتی با مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان نیز دندان ها جرم و پلاک خواهند گرفت. ممکن است میزان جرم گرفتگی با رعایت بهداشت کمتر شود اما این امر کاملاً اجتناب ناپذیر است. جرم باعث می شود دندان ها تیره و کدر به نظر برسند علاوه بر این منجر به عفونت و پوسیدگی دندان ها خواهد شد. جرمگیری یکی از روش های نوینی است که علاوه بر تأثیر بر زیبایی جنبه ی درمانی نیز دارد.

بلیچینگ

این روش زردی و بد رنگی دندان ها را اصلاح می کند. بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها برطرف کننده ی بدرنگیهای ژنتیکی و رنگدانه هایی است که باعث تغییر رنگ دندان ها شده اند. با این روش دندان ها سفید و زیبا خواهند شد.

لمینت

از انواع لمینت دندان برای برطرف کردن مشکلاتی نظیر ترک خوردگی، شکستگی، فواصل کم بین دندانی، نامرتب بودن دندان ها، بدرنگ بودن و … استفاده می شود. لمینت دو نوع است: کامپوزتی و سرامیکی. هریک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را داشته و متناسب با شرایط بیمار برای او تجویز خواهند شد.

ارتودنسی

از ارتودنسی به منظور مرتب کردن به هم ریختگی، شلوغی و فواصل زیاد بین دندانی استفاده می شود. در صورتی که شدت نامرتب بودن دندان ها زیاد باشد فرد علاوه بر زیبایی در بلع، جویدن و تمیز کردن نیز دچار مشکل خواهد شد.

ایمپلنت و پروتز

ایمپلنت دندانو پروتز هر دو به عنوان جایگزین دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند. ایمپلنت پایه ای تیتانیومی سازگار با سلول های بدن بوده و می تواند جایگزین دائمی یک یا چند دندان از دست رفته باشد. انجام ایمپلنت مانند پیوند عضو است و در صورتی که بدن آن را پس بزند نمی توان مجدد این کار را انجام داد.

در این صورت می توان از پروتز استفاده نمود. پروتزها به دو دسته ی ثابت و متحرک تقسیم شده و در واقع جایگزین عضوی از بدن با مشابه مصنوعی آن هستند.

 

آشنایی با 5 نوع روکش دندان و کاربرد هر کدام

 تاج یا روکش دندان یک مفهوم جدید و روشی کاربردی در ترمیم دندان های آسیب دیده است. اگرچه روکش ها از زمان های بسیار قدیم نیز وجود داشته اند ولی امروزه با تنوع زیادی در خصوص آن ها روبرو هستیم. امروزه مردم در هر سنی که باشند می توانند به راحتی با انواع تاج دندان اقدام به ترمیم پوسیدگی دندان خود کنند و تا آخر عمر از وجود دندان خود بهره مند شوند. این مقاله درباره انواع تاج و روکش های دندانی است و اطلاعات کافی درباره 5 نوع روکش مختلف دندانپزشکی را در اختار شما قرار میدهد. اگر مایلید که دندان خود را با کمک این مواد روکش کنید حتما این مقاله از کلینیک دندانپزشکی آرتمان را بخوانید.

بیشتر بخوانید : بستن فاصله بین دندان ها

آشنایی با 5 نوع روکش دندان

1. روکش استیل دندان

یکی از متداول ترین مواد بکار رفته در ساختار تاج ها و روکش های دندانی (مخصوصا دندانپزشکی اطفال)، استیل ضد زنگ است. این روکش گزینه ای ایده آل برای دندانهای شیری کودکان است که نیاز به ترمیم دارد. اگر دندان کودک هنوز فرصتی برای کشیده نشدن داشته باشد از روکش استیل دندان کودکان برای ترمیم دندان استفاده میشود.

2. روکش سفید دندان ای اس

روکش دندان ES نوعی تاج پیش ساخته یا آماده است که به صورت آناتومیک (نمای اکلوزال) از قبل کار شده است و نیازی به دستکاری یا اصلاحات بعد از نصب ندارد. این روکش بر روی دندان آسیب دیده قرار گرفته و نمای نسبتا طبیعی دارد.

3. روکش سرامیکی دندان

روکش های تمام سرامیک از نوعی گل رس سفید و سخت به نام “Kaolin” ساخته میشود و آن را به یک انتخاب ایده آل برای یک تاج دندانی قوی و زیبا تبدیل می کند. این تاج دندان برای افرادی مناسب باست که به جهت زیبایی اقدام به نصی روکش میکنند.

تاج های سرامیکی رنگ طبیعی دارند و از همه مهمتر، رنگ سفید آن با بقیه دندان ها هماهنگ است. این روکش ها در اصل فشرده شده هستند و در آن ها سرامیک به شکل و اندازه دندان در آمده است تا زیبایی طبیعی به نمای دندان و لبخند شما بدهند و مانند یک لایه ظریف و طبیعی دندان عمل میکنند.

4. روکش فلز سرامیک دندان

یکی از متداول ترین روکش های دندانی، روکش هایی هستند که ترکیبی از فلز و سرامیک هستند. آن ها از رایجترین روش های ترمیم دندان های آسیب دیده به شمار میروند. همانطور که از نام این محصول پیداست، آن ها تاج های فلزی هستند که با روکش سرامیکی پوشیده شده اند تا استحکام و زیبایی شناسی همزمان به دندان بدهند. این تاج ها مخصوصا برای ترمیم دندان در افرادی که دندان قروچه داشته و با تحلیل مینای دندان مواجهند استفاده میشوند.

5. روکش طلایی دندان

کلاسیک ترین نوع روکش دندان آلیاژ طلا است. طلا به عنوان یک فلز نجیب، در برابر عناصری مانند آب یا اکسیژن بسیار مقاوم است. این نکته مثبت طلا باعث می شود تا آنها به شکل تاج نیز در دندانپزشکی مورد استفاده قرار بگیرند. طلا از مقاومت کششی بالایی برخوردار است و می تواند زیبایی و استحکام به دندان شما ببخشد.

 

فعالیت دندانپزشکی شبانه روزی چگونه است ؟

 دندانپزشکی شاخه ای از علم پزشکی است؛ که به سلامت دهان و دندان کمک می کند. دندانپزشک در زمینه پیشگیری، بررسی علائم و درمان بیماری های دهان و دندان تخصص دارد. او به درمان بیماری های دهان و دندان، جلوگیری از پیشرفت این نوع بیماری ‌ها و بالابردن میزان بهداشت دهان و دندان و همچنین زیبایی و مرتب کردن دندان ها می پردازد. گاهی دندانپزشک بسته به سطح کاری، یک یا چند دستیار دارد.

ساعت کاری دندانپزشک

ساعات کاری دندانپزشک بسته به محل کارش متفاوت است. محل کار دندانپزشک در مطب ها، کلینیک ها و بیمارستان ها می باشد. و اگر دندانپزشک در استخدام بیمارستانی باشد، باید به صورت تمام وقت یا نیمه وقت (براساس نوع استخدام) و گاه به صورت شیفت شب یا تعطیلات کار کند و اگر به صورت شخصی در مطب خویش مشغول کار کند در تعیین ساعات کاری آزادی عمل بیشتری دارد و به دلخواه آن را تنظیم می کند.کلیه وسایل دندانپزشکی باید همیشه استریل و کاملا بهداشتی شده باشند زیرا؛ می توانند ناقل انواع بیماری ها باشند.

در ادامه این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد  اطلاعات کاملی در مورد وظایف، دانش و مهارت مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، بازار کار و فرصت های شغلی و میزان درآمد دندانپزشک و برخی از دندانپزشکان معروف ارائه می شود.

وظایف دندانپزشک

ویزیت اولیه و دادن مشاوره های لازم به بیماران

دادن آرامش به بیماران قبل از شروع کار به خصوص در مورد کودکان و افرادی که می ترسند.

استفاده از روش های مناسب برای کنترل و کاهش درد بیمار

عکس برداری در صورت لزوم

درمان‌های دندانپزشکی از جمله جرم‌گیری، پر کردن، کشیدن و گذاشتن دندان‌های مصنوعی و روکش و بریج دندان کردن (پل گذاشتن) و …

توانایی های مورد نیاز برای هر دندانپزشک

مهارت و دانش کافی

تجربه فراوان

هماهنگی و تعادل چشم و دست در حین کار

توانایی تمرکز طولانی مدت

توانایی فیزیکی بالا

مهارت ارتباط گیری با بیماران به عنوان مثال بیان توضیح مناسب راه‌های درمان به بیمار

صبر و بردباری

توانایی آرام کردن بیماران مضطرب و نگران

داشتن اخلاق مناسب

برروز بودن

خدمات دندانپزشکی های زیبایی شبانه روزی به اختصارشامل موارد زیر است:

 

مزایا و معایب ایمپلنت دندان چیست ؟

 اگر می‌خواهید دندان های از دست رفته و آسیب دیده خودتان را جایگزین کنید، کاشت دندان یک روش عالی برای این کار است. ایمپلنت های دندان، طبیعی ترین گزینه ترمیم دندان هستند و برخلاف پروتز دندان مصنوعی نیازی نیست که در هنگام تمیز کردن و ضدعفونی دهان آن ها را از داخل دهانتان دربیاورید. با نصب آن ها هنوز هم می توانید غذاهای مورد علاقه خود را بخورید. اما با همه این خوبی ، هزینه ایمپلنت دندان چه حدود است؟

در ادامه با کیلینیک دندانپزشکی ایده آل همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب این روش جایگزینی دندان آشنا کنیم .

شما ایمپلنت دندان را می توانید مانند همان دندان های طبیعی خودتان مسواک بزنید و یا با آنها غذا بجوید. این دندان ها مانند دندان هایی هستند که با آن ها به دنیا آمده اید. به همین دلیل است که ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه در دندانپزشکی خارج از دندانهای طبیعی شما هستند. اگر دندان‌های از دست رفته و آسیب دیده احساس بدی در شما ایجاد کرده است و اعتماد به نفس شما را زیر سوال برده است، شما می توانید با ترمیم از طریق ایمپلنت دندان، اعتماد به نفس خودتان را بازگردانده و یک دندان زیبا جای دندان از دست رفته تان بکارید.

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت های دندانی بسیار زیاد است به همین دلیل است که یک گزینه بسیار محبوب تبدیل شده است. این مزایا عبارت اند از:

آن ها مانند دندان های طبیعی شما هستند.

آن ها دائمی هستند؛ زیرا در استخوان شما محکم می شوند.

آن ها به شما امکان گفتار مناسب را می دهند؛ زیرا مانند دندان مصنوعی به اطراف دهان نمی لغزند.

آن ها راحت هستند به این دلیل که تا استخوان فک تان رفته و سفت شده اند و غیر قابل حرکت هستند.

دندان مصنوعی خوردن غذاهای خاص را دشوار می کند؛ اما ایمپلنت دندان باعث می شود که شما بتوانید هر غذایی که دوست دارید بخورید.

اعتماد به نفس شما توسط این کاشت بازیابی می شود؛ زیرا سلامت دهان و دندان تان بهبود می‌یابد و لبخندتان زیبا خواهد شد.

ایمپلنت های دندانی با دوام هستند و با مراقبت و نگهداری مناسب، یک عمر دوام می آورند.

معایب ایمپلنت دندان

مانند هر عمل جراحی دیگری، ممکن است ایمپلنت دندان عوارضی داشته باشد؛ اما نادر است. این عوامل عبارت اند از:

عفونت

آسیب به لثه یا سایر دندان ها و یا رگ های خونی

آسیب های عصبی

در ایمپلنت فک بالا اگر ایمپلنت در حفره سینوس بیرون بزند، مشکلات سینوسی به وجود می‌آورد.

 

صفحه قبل 1 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->