آشنایی با تمام مراحل ایمپلنت دندان (مرحله به مرحله)

 خب بیایید در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد مرحله به مرحله فرآیند کاشت ایمپلنت دندان را با هم بررسی کنیم و ببینیم که اصلا این پروسه چند مرحله است و در هر مرحله چه اتفاقی رخ میده.

اما اگر هنوز در رابطه با ایمپلنت دندان این روش جایگزینی دندان از دست رفـه آشنایی ندارید اینجا کلیک کنید.

اولین مرحله کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

اولین مرحله در واقع مراجعه به یک متخصص کاشت ایمپلنت خوب که معمولا یا یک دندانپزشک متخصص ترمیمی و زیبایی یا جراح دهان و دندان است. این متخصص در همان ابتدا شما را به طور دقیق ارزیابی میکند و با کمک تصاویر گرفته شده با اشعه ایکس موقعیت دندان های شما و مشخصا جای خالی دندانتان را بررسی و چک میکند. اگر هنوز دندان خود را نکشیده اید، متخصص بررسی میکند که چگونه و با چه تدابیری باید دندان را کشید و سپس از کی باید اقدام به عمل جراحی کرد.

پیوند استخوان و کشیدن دندان ها

چنانچه متخصص ایمپلنت تشخیص دهد که بافت استخوان فک شما برای عمل کم است باید تحت عمل جراحی پیوند استخوان قرار بگیرید. در این عمل از خودتان و یا از استخوان شخص دیگری برای تقویت بافت استخوانی فک شما استفاده میشود. بعد از این عمل شما باید ۴ تا ۱۲ ماه صبر کنید تا بتوانید وارد مراحل ایمپلنت دندان شوید. زیرا فک شما باید کاملا ترمیم شود تا بتوانید دندان جدید بکاری

بیشتر بخوانید :

کاشت پایه ایمپلنت دندان

قرار دادن پایه ایمپلنت مهمترین مرحله کاشت ایمپلنت دندان است. پایه ایمپلنت یک پیچ کوچک فلزی و بسیار مقاوم هستش که باید وارد استخوان فک بالا یا پایین شما شده و در آن فیکس و محکم شود. این قطعه قرار است که دقیقا مشابه ریشه دندان شما عمل کند و همان اندازه محکم و با دوام باشد.

قرار دادن هیلینگ کلار

بعد از اینکه پایه، به استخوان فک جوش خورد به یکی از مراحل ایمپلنت دندان که البته مینی مرحله باید بهش گفت میرسیم. در این مرحله جراح یا متخصص ایمپلنت، یک قطعه کوچک به نام هیلینگ کلار را به پایه ایمپلنت متصل میکند.

قرار دادن اباتمنت به پایه ایمپلنت

بعد از جاگذاری بخش پایه، قرار دادن اباتمنت از مهمترین مراحل ایمپلنت دندان به حساب میاد. ما در این مرحله بعد از اینکه هیلینگ کلار را برداشتیم، یک قطعه کوچک را به پایه ایمپلنت پیچ میکنیم و بعد از تمام شدن اینکار، اگر بیش از یک جای خالی دندان داشته باشید، متخصص ایمپلنت یا جراح دندان به سراغ قرار دادن پایه و اباتمنت بعدی میرود.

قرار دادن تاج دائمی

نحوه اتصال تاج دندان به اباتمنت خیلی جالب است. ما اصولا از دو روش میتوانیم اینکار را را انجام دهیم. یکی اینکه میتوانیم از تاج های پیچی استفاده کنیم که به صورت پیچ شل و سفت شده یا به اباتمنت فیکس میشوند. از طرفی میتوانیم با کمک یک نوع سیمان مخصوص دندانپزشکی تاج دندان را به اباتمنت وصل کنیم که تا آخر به آن متصل باقی بماند. که البته متخصصان ایمپلنت توصیه میکنند از نمونه های سیمانی به جای تاج های پیچی استفاده کنیم. چون تاج های پیچی را از بعضی زوایا میتواند دید و حالت کاملا طبیعی ندارند.

.

پاسخ به چند سوال در رابطه با هزینه ایمپلنت دندان

 فاکتورهای مختلفی میتوانند روی هزینه ایمپلنت دندان در سال ۹۹ هر واحد ایمپلنت تاثیر بگذارد با این وجود جنس، برند، روکش، دستمزد جراح، درمان های مورد نیاز میتوانند موثرترین فاکتورها در این خصوص باشند.

چرا هزینه ایمپلنت دندان در سال ۹۹ بالا است؟

برخلاف سایر روش های دندانپزشکی ، کاشت ایمپلنت دندان تخصص، مهارت و زمان زیادی نیاز دارد. این عمل نسبتا حساس است و باید در ایده آل ترین شرایط ممکن انجام شود. علاوه بر این ساخت خود هر واحد ایمپلنت هزینه زیادی نیاز دارد. به همین جهت قیمت ایمپلنت دندان معمولا بالا است. به علاوه از آنجا که قطعات ساخته شده اغلب در کشورهای خارجی ساخته میشود نوسانات ارز میتواند نقش بسیار مهمی روی افزایش تعرفه ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید : پوسیدگی دندان

هزینه ایمپلنت دندان برای فک بالا و پایین یکی است؟

به طور کلی تعرفه ایمپلنت دندان چه برای فک بالا و چه پایین و چه حتی دندان های جلو و عقب یکی است.

آیا میتوان به صورت قسطی تعرفه ایمپلنت دندان را پرداخت کرد؟

با توجه به اینکه بیشتر قیمت ایمپلنت برای خود قطعات آن است لذا بیشتر مراکز درمانی به صورت نقدی هزینه ها را دریافت میکنند. اما ممکن است بتوانید یک کلینیک پیدا کنید که پول را بهخ صورت دو قسط ار شما بگیرد. یکی در آغاز کاشت و دومی در پایان کاشت و نصب روکش، پروتز دندان یا تاج

بهترین جنس روکش ایمپلنت چیست؟

به طور معمول اغلب متخصصان از روکش های زیرکونیومی استفاده میکنند که کیفیت بالایی دارد. به همین خاطر هزینه ایمپلنت دندان با این روکش ها بیشتر است.

بهترین برند ایمپلنت دندان چیست؟

کشور سوئیس سازنده بهترین ایمپلنت های حال حاظر در دنیا است. بعد از آن آمریکا در رقابت با ایمپلنت های سوئیسی است. ایمپلنت های کره ای نیز با اختلاف زیاد نسبت به این دو به خاطر جنس خوب و مقرون به صرفه بودن توصیه می شوند.

من میخواهم ایمپلنت بکارم باید چکار کنم؟

در اولین قدم شما باید به یک متخصص کاشت ایمپلنت مراجعه کنید. این متخصص شرایط شما و دندانهایتان را با دقت بررسی میکند. چنانچه شرایط شما برای انجام این عمل مناسب بود او شرایط انجام عمل را برایتان توضیح خواهد داد. اگر یک یا چند دندان و یا همه آن ها را از دست داده اید و میخواهید ایمپلنت بکارید اول به فکر پیدا کردن یک متخصص یا کلینیک دندانپزشکی خوب باشید.

اما اگر هنوز در رابطه با ایمپلنت دندان این روش جایگزینی دندان از دست رفته اطلاعات کافی نداریداینجا کلیک کنید.

توضیح اینله و انله به زبان ساده

 در دندانپزشکی چندین نوع روش برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده و یا دچار پوسیدگی وجود دارد. بسته به اینکه مقدار آسیب دیدگی چقدر است و چه بخش‌هایی را درگیر کرده، ما از روش‌های خاصی برای ترمیم استفاده می‌کنیم. پر کردن دندان و روکش دندان دو روش شناخته شده ترمیم هستند، اما اینله و انله دندان نیز وجود دارند که شاید کمتر نامشان به گوش شما خورده باشد. آنچه در این مقاله می‌خوانید اطلاعاتی است درباره این دو روش ترمیمی مهم.

اما اگر هنوز در رابطه با پرکردن دندان هم اطلاعات کافی ندارید اینجاکلیک کنید.

اینله و انله چیست؟

در دندانپزشکی، اینله و انله  دو روش ترمیم غیر مستقیم دندان هستند. بدین معنی که آن‌ها در خارج از دهان، به صورت یک قطعه واحد و جامد ساخته می‌شوند و سپس برای ترمیم بکار برده می‌شوند. آن‌ها متناسب با اندازه و شکل حفره پوسیدگی هستند و به طور کامل محل پوسیدگی را می‌پوشانند. پس از آماده شدن‌شان، این قطعات با کمک چسب یا سمنت به دندان متصل می‌شوند. این دو روش، جایگزین مناسبی برای پر کردن دندان با موادی از قبیل کامپوزیت و یا آمالگام هستند که مستقیماً برای ترمیم پوسیدگی به دندان متصل می‌شوند.

کاربرد اینله و انله چیست؟

از این دو روش برای ترمیم غیر مستقیم دندان‌های پره مولر و مولر (به ترتیب آسیاب کوچک و آسیاب بزرگ) استفاده می‌شود. زمانی که آسیب وارد شده یا پوسیدگی به این دندان‌ها به قدری زیاد باشد که ساختار نگهدارنده کمی برای حمایت از پرکردگی وجود داشته باشد و از طرفی آسیب آنقدر زیاد نباشد که روکش دندان استفاده شود، از اینله و انله برای ترمیم استفاده می‌شود. در واقع از این دو روش برای ترمیم پوسیدگی‌های متوسط و نسبتا شدید استفاده می‌شود.

فرق بین اینله و انله چیست؟

از اینله دندان برای ترمیم دندان‌هایی استفاده می‌شود که سطوح جونده آن‌ها (در وسط) آسیب دیده ولی لبه‌ها سالم هستند. اما انله دندان زمانی کاربرد دارد که علاوه بر بخش مرکزی، سطح جونده دندان به همراه یک یا بیش از یک لبه نیز درگیر پوسیدگی و آسیب شده باشد. به عبارت ساده‌تر، هر دوی این روش‌ها برای ترمیم سطوح جونده و دچار پوسیدگی کاربرد دارند، با این تفاوت که گستره تحت پوشش آن‌ها متفاوت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پوسیدگی دندان اینجا کلیک کنید.

طول عمر یا میزان ماندگاری اینله و انله چقدر است؟

در شرایطی که از آن ها به خوبی مراقب شود و تمام توصیه‌های متخصص ترمیمی و زیبایی دندان رعایت شود، طول عمر و مدت ماندگاری این ترمیم‌های غیرمستقیم از 15 تا 20 سال خواهد بود. اما اگر بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نشود، احتمالا مدت زمان ماندگاری آن ها کاهش پیدا خواهد کرد.

آمادگی های لازم قبل از متصل کردن ونیر دندان

 برای اینکه بتوانید با آمادگی بهتر و در موقعیتی ایده آل به مطب دندانپزشکی زیبایی خود مراجعه کنید حتما به چند نکته زیر که توسط کلینیک دندانپزشکی جنت آباد یعنی تاج دنتال جمع آوری شده توجه کنید. .

سلامتی دندان و لثه خود را ارتقاء دهید

دندان و لثه شما باید پیش از شروع روند روکش دندان حتما و حتما از سلامتی بالایی برخوردار باشد. اگر هر مشکلی متوجه دندان و یا لثه های شما باشد (مثلا لثه عفونت کرده باشد) شما باید با کمک دندانپزشک عمومی خود آن مشکل ها را برطرف کنید و بعد از سلامتی کامل اقدام به روش کردن دندان کنید.

ونیر دندان همیشه گزینه ایده آلی برای شما نیست

برخی  اوقات اصلا لزومی به روکش دندان نیست و شاید باید برای محافظت و زیبا کردن دندان ها وطرح لبخند خود از روش های دیگری استفاده کنید. برای مثال اگر شما دندان قروچه دارید و یا عادت دارید که دندان هایتان را به هم میسابید، شاید بهتر باشد از خیر ونیر بگذرید زیرا ونیر دندانپزشکی اصولا لایه های نازک و ظریفی هستند و با دندان قروچه ممکن است بشکنند و یا ترک بردارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون روش های اصلاح طرح لبخند به این صفحه مراجعه کنید.

ونیر دندان روشی غیر قابل بازگشت است

دندانپزشک زیبایی برای اینکه بتواند روکش دندان را به سطح دندانتان متصل کند باید حتما لایه نازکی از مینای دندانتان را خراش دهد. و از آنجایی که مینا توانایی رویش و ترمیم مجدد ندارد، زمانی که دندان خود را روکش کردید دیگر نمیتوانید پشیمان شوید و بگویید من دندان واقعی خودم را میخواهم. زیرا دندان شما خراش خورده و مثل سابق نمیشود. مگر اینکه دوباره روکش ها را عوض کنید.

ممکن است ونیر دندانپزشکی شل شود

اگر به  درستی نتوانید بهداشت دندان و دهان خود را رعایت کنید و یا حادثه ای رخ دهد ممکن است که روکش شما شل شود. چاره کار شل شدن ونیر دندان چیست؟ ۱۰۰ درصد باید دوباره به متخصص دندانپزشک زیبایی خود مراجعه کرده و دوباره آن را ترمیم کنید.

به طور مرتب به دندانپزشک زیبایی خودتان مراجعه کنید

بعد از اینکه کارتان با روکش دندان تمام شد و صاحب یک یا تعدادی از آن ها شدید باید به طور منظم برای ارزیابی و بررسی به دندانپزشک مراجعه کنید تا اگر مشکلی در خصوص آن ها وجود داشت سریعا تشخصی داده شده و اصلاح شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون انواع ونیر دندان به این صفحه مراجعه کنید.

فواید نخ دندان : چرا باید از نخ دندان استفاده کنیم؟

 نخ دندان چیست؟ چه کاربردی دارد و چرا این روزها همه توصیه میکنند که حتما باید در کنار مسواک زدن از نخ دندان هم استفاده کنیم؟ دلیل اهمیت این موضوع چیست؟ با کلینیک تخصصی دندانپزشکی ایده‌آل همراه باشید تا در این مقاله به بررسی این سوالات و همچنین برشمردن فواید نخ دندان بپردازیم.

5 فایده و میزیت نخ دندان کشیدن

برای درک بهتر کار نخ دندان در ادامه به بررسی دست کم 4 فایده ثابت شده و قابل توجه نخ دندان خواهیم پرداخت.

 1. از بروز بیماری لثه پیشگیری میکند

مهمترین علت ایجاد بیمای لثه بهداشت ضعیف دهان و دندان است. در نتیجه عدم رسیدگی به بهداشت دهان و دندان، پلاک دندان میتواند به خط لثه نفوذ کرده و باعث تحریک بافت آن میشود. اگر پلاک رشد کرده و سخت شود میتواند به زیر لثه رفته و باعث بروز بیماری های مربوط به لثه مانند جنجویت و بیماری پریودنتال شود. اما یکی از فواید نخ دندان پیشگیری از بروز این بیماری ها است. چگونه؟

2. از بد بو شدن دهان جلوگیری میکند

همانطور که در ابتدا هم گفتیم، مسواک زدن نمیتواند به تنهایی تضمین کننده بهداشت دهان و دندان باشد. اما نخ دندان مکمل بسیار شایسته و قوی برای مسواک در این خصوص است. از دیگر فواید نخ دندان ، کمک به از بین بردن بوی بد دهان است. از آنجا که یکی از علل بوی بد دهان ذرات ریز مواد غذایی در داخل دهان و فعالیت باکتری ها است، اگر این ذرات از بین نروند، میتوانند بوی بدی در داخل دهان ایجاد کنند.

خوشبختانه نخ دندان به  راحتی آب خوردن این ذرات ریز را از بین برده و تا حد زیادی باعث کاهش بوی بد دهان میشود. این امر مخصوصا زمانی که تحت درمان ارتودنسی هستید بسیار مهم است زیرا با وجود دستگاه های ارتودنسی ثابت یا حتی متحرک تمیز کردن دندان ها دشوارتر است. در خصوص ایمپلنت دندان نیز همین موضوع صادق است.

(جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته به این صفحه مراجعه کنید..

3. به کنترل دیابت کمک می کند.

نخ دندان کشیدن میتواند به طور مستقیم تاثیر مثبتی روی کنترل دیابت در افراد دیابتی داشته باشد. از بین بردن ذرات ریز مواد غذایی و باکتری های بد داخل دهان باعث میشود که این باکتری ها با این وجود دیگر نمیتوانند وارد جریان خون شوند. کاهش ورود باکتری به داخل خون میتواند نقش موثری در کنترل سطح قند خون  داشته باشد.

4. می تواند خطر ابتلا به بیماری های تنفسی را کاهش دهد

باکتری ها با مصرف مواد غذایی در داخل دهان شما میتوانند به سیستم تنفسی منتقل شود. این موضوع به طور بالقوه می تواند منجر به بروز بیماری های تنفسی مانند برونشیت، عفونت های سینوسی و حتی ذات الریه شود.  اما باز هم به صورت مشابه، نخ دندان کشیدن می تواند ذرات اضافی مواد غذایی و باکتری هایی که روی آنها تولید می شود را از بین ببرد و از بروز این نوع بیماری ها جلوگیری کند.

 

لیزر در دندانپزشکی چه کاربردهایی دارد؟

 با کمک لیزر می‌توان طیف گسترده‌ای از درمان‌ها و ترمیم‌ها را انجام داد. با این حال ما به صورت خلاصه مهم‌ترین و رایج‌ترین اقداماتی که می‌توانند با کمک لیزر انجام داده شوند را در ادامه لیست کرده‌ایم.

سفید کردن دندان ها

لیزر، ماده سفید کننده‌ای که در طی آفیس بلیچینگ دندان روی سطح دندان‌های شما قرار می‌گیرد را تحریک می‌کند. اینکار باعث فعال شدن آن ماده شده، و روند سفید شدن دندان‌ها را تسریع می‌بخشد.

)جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون بلیچینگ دندان به این صفحه مراجعه کنید.)

عمل جراحی دهان و دندان

در حین درمان‌های جراحی دهان می‌توان از لیزر برای مسدود کردن عروق خونریزی دهنده استفاده کرد. با اینکار جراح دهان، فک و صورت به خوبی و با دید بهتری عمل را پیش می‌برد.

ترمیم پوسیدگی دندان

می‌توان از لیزر برای از بین بردن پوسیدگی دندان و آماده سازی آن جهت قرار دادن مواد پر کننده دندان استفاده کرد.

خروپف و آپنه خواب

لیزر می‌تواند مجاری تنفسی را پاکسازی کند و همچنین می‌تواند گلو را تغییر شکل داده و مشکلات تنفسی که به دلیل رشد بیش از حد بافت در گلو ایجاد می‌شود را تسکین دهد. برای همین منظور، می‌توان برای برطرف کردن آپنه خواب و خروپف از لیزر نیز استفاده کرد.

برطرف کردن حساسیت بیش از حد دندان‌ها

با کمک لیزر در دندانپزشکی می‌توان دندان‌هایی را که بیش از حد به گرما یا سرما حساس هستند محافظت کرد.

برطرف کردن لبخند لثه ای

در دندانپزشکی با لیزر، همچنین می‌توان طی فرآیندهای اصلاح طرح لبخند لثه ای  و سایر عمل های جراحی زیبایی لثه از لیزر استفاده کرد.

درمان بیماری‌های لثه

پریودنتیت (شدیدترین بیماری لثه) می‌تواند با لیزر درمان شود. با درمان این بیماری با کمک لیزر می‌توان اطمینان حاصل کرد که حداقل آسیبِ ممکن به بافت لثه سالم وارد می‌شود.

جراحی دندان عقل نهفته

لیزر می‌تواند به متخصصان دندانپزشکی در برش بافت لثه کمک کند. اینکار می‌تواند مخصوصا در طی عمل جراحی دندان های نهفته و نیمه نهفته بسیار موثر باشد.

برطرف کردن زخم های دهان

اگر زخم یا ضایعه‌ای در دهان دارید که از بین نمی‌رود، لیزر به کاهش درد یا حتی برداشتن بافت برای بیوپسی از آن ضایعه کمک می‌کند.

 

 

پاسخ به مهمترین سوالات دندانپزشکی در بارداری

 بسیاری از خانم‌های باردار تصور می‌کنند مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در بارداری می‌تواند برای فرزند آن‌ها خطرناک باشند. برای همین، سعی می‌کنند تمام کارهای دندانپزشکی خود را یپش از بارداری انجام دهند. و یا آن‌ها را به بعد از زایمان موکول می‌کنند. اما این تصور درست نیست. خانم‌های باردار نه تنها بهتر است قبل از اقدام به بارداری به یک دندانپزشک مراجعه کنند، که بهتر است طی دوره حاملگی نیز به طور منظم به مطب دندانپزشک خود مراجعه کنند.

چرا بهتر است قبل از بارداری به دندانپزشکی مراجعه شود؟

افراد بهتر است که هر 6 ماه یکبار به مطب دندانپزشک مراجعه کنند و تحت ارزیابی قرار بگیرند. زیرا این جلسات ارزیابی، می‌تواند نه تنها در نقش درمانی، که در نقش پیشگیری و آموزش به افراد جامعه باشند. اما چنانچه شما به عنوان یک خانم باردار مشکل خاصی مانند پوسیدگی دندان یا بیماری لثه داشته باشید، باید حتما پیش از اقدام به بارداری با مراجعه به دندانپزشک مشکل خود را حل کنید تا مشکلی برای دوره بارداری شما پیش نیاید. زیرا در دوره بارداری مسائلی را تجربه خواهید کرد که ممکن است مشکل شما را تشدید کرده و یا مساله جدیدی را برای شما به وجود بیاورد.

مسائل شایع دندانپزشکی در دوران بارداری کدامند؟

بدن مادران باردار به واسطه تغییرات هورمونی گسترده، تغییر و تحولات زیادی را از اولین لحظه بارداری تا لحظه زایمان تجربه می‌کند. برخی از این تغییرات نیز ممکن است در داخل دهان و دندان دیده شود. برای همین به خانم‌های باردار توصیه می‌شود قبل از بارداری به منظور چکاپ کلی و مدیریت مسائل دندانپزشکی به یک دندانپزشک خوب مراجعه کنند. شایع‌ترین مسائل و مشکلات مرتبط با دهان و دندان که زنان در دوران بارداری تجربه می‌کنند عبارتند از:

التهاب لثه

پوسیدگی دندان

احساس لق شدن دندان‌ها

تورم لثه

سایش و تحلیل مینای دندان

آیا در دوره بادرای می‌توان بلیچینگ دندان انجام داد؟

در طول بارداری می‌توان پروسه‌های زیبایی مانند سفید کردن دندان‌ها یا بلیچینگ در مطب را انجام داد. با این حال اغلب متخصصان ترمیمی و زیبایی توصیه می‌کنند که انجام اقدامات زیبایی دندان که غیرضروری هستند را به بعد از زایمان موکول کنید.

این موضوع به خصوص در سه ماهه سوم اهمیت بیشتری دارد و در این مدت بهتر است که به خاطر حفظ سلامتی مادر و جنین انجام هر پروسه دندانپزشکی که نیازمند مدت زمان زیادی است را به بعد از زایمان موکول کنید. زیرا برای انجام اقداماتی مانند کامپوزیت ونیر، تراش و نصب لمینت دندان، بلیچینگ و سایر روش‌های اصلاح طرح لبخند، لازم است که روی صندلی دندانپزشکی بخوابید. و خوابیدن برای یک مدت طولانی به پشت می‌تواند جریان خونرسانی به جنین را مختل کند.

جهت کسب طالاعات بیشتر پیرامون دندانپزشکی بارداری اینجا کلیک کنید.

ترمیم دندان شکسته: با چه روش‌هایی می‌توان دندان شکسته را ترمیم کرد؟

 بر اساس اینکه نوع شکستگی دندان شما به چه شکل است و کدام دندان‌ها دچار آسیب شده‌اند، متخصصان ترمیمی و زیبایی از روش‌های متنوعی برای ترمیم دندان شکسته استفاده می‌کنند. در ادامه با 7روش ترمیم دندان‌هایی که دچار شکستگی، لب پر شدگی یا ترک شده‌اند آشنا خواهید شد.

1. اتصال مجدد دندان به هم

در موارد نادر، ممکن است که متخصص ترمیمی و زیبایی دندان بتواند بخش جدا شده یا شکسته شده دندان را دوباره ترمیم کرده و به دندان متصل کند.

2. تغییر شکل دندان

اگر دندان به صورت جزئی لب پر شده باشد، می‌توان با تراش بسیار مختصر و پالیش آن، آن مشکل را برطرف کرد. این کار نیز یک روش ساده و کم هزینه برای ترمیم یک دندان شکسته یا لب پر شده است که نتایج نسبتا خوبی به دنبال دارد.

3. پر کردن دندان

اگر دندان را نتوان با روش اتصال مجدد و یا تغییر شکل دادن ترمیم کرد و آسیب وارده کمی بیشتر از حد انتظار باشد، اولین گزینه ترمیم، پر کردن دندان است. به راحتی می‌توان یک حفره یا شکستگی را با این روش ترمیم کرد. پر کردن دندان یک روش بدون درد است و بسته به نوع مواد پر کننده هزینه آن نیز متغیر است.

(جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون پرکردن دندان اینجاکلیک کنید.)

4. باندینگ دندان

متخصص ترمیمی و زیبایی دندان با کمک اتصال مواد رزین کامپوزیتی می‌تواند شکستگی یا ترک دندانی را پر کند. این مواد همرنگ دندان هستند و پس از متصل شدن به دندان، تراش داده می‌شوند تا شکل دندان به صورت طبیعی‌تر در بیاید. ترمیم با باندینگ کامپوزیت دندان می‌تواند تا 10 سال دوام داشته باشد و معمولا یک روش مقرون به صرفه است.

5. انواع ونیر دندان

ونیر دندان یک روش عالی دیگر برای پنهان کردن دندان‌های لب پر شده و ترک خورده است. ونیرها پوسته‌ها یا لایه‌های بسیار نازکی هستند که بیشتر به جهت زیبایی به سطح جلویی دندان‌ها متصل می‌شوند. لمینت دندان و ونیر کامپوزیت دو نوع ونیر مشهور هستند که نه تنها برای اصلاح طرح لبخند که برای ترمیم دندان شکسته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

(اگر قصد اصلاح طرح لبخند خود را برای آشنایی با انواع روش های آن اینجا کلیک کنید.)

6. انله دندان

اگر یکی از دندان‌های مولر یا پره‌مولر دچار آسیب جدی شده باشد طوری که علاوه بر لبه‌های دندانی، بخش میانی سطوح جونده آن‌ها نیز دچار آسیب شده باشد، می‌توان با انله دندان، شکستگی را ترمیم کرد.

7. روکش دندان

زمانی که بخش زیادی از تاج دندان شکسته باشد به طوری که نتوان با روش‌های ذکر شده در بالا آن را ترمیم کرد، نیاز به روکش دندان پیدا خواهید کرد. برای نصب روکش دندان بخش باقی مانده دندان را تراش داده و سپس روکش را طی دو جلسه نصب می‌کنند. طی جلسه اول یک روکش موقت و طی جلسه دوم نیز روکش نهایی و مخصوص دندان شکسته شده ساخته و نصب می‌شود.

 

محاسبه هزینه لمینت دندان به زبانی ساده !

 بله شما راست میگید، حق باشمائه واقعا هزینه و قیمت لمینت دندان خیلی زیاده. من خاطرم هست چند سال پیش ۴ تا دندون رو لمینت میکردی میشد ۳ تومن، اما الان هر یه دونه ش میشه ۳ تومن. تازه اگه یه جای خوب هم برای نصبشون پیدا کنید. خلاصه که حق دارید دلتون خون باشه. این مقاله رو نوشت شده تا هم یه آپدیتی بر قیمت لمینت دندان در سال ۹۹ بزنه و هم اینکه بگه چرا انقدر هزینه ها زیاد شده و اصلا چه وقت هزینه کم و زیاد میشه.

اینجوری میشه که شما صاحب لمینت می شید…

فرض کنید شما می خوایید برید چندتا دندون خودتون رو لمینت یا لمینیت کنید. یه کلینیک دندانپزشکی یا یه  متخصص ترمیمی و زیبایی خوب پیدا می کنید و وقت میگیرید که برید مطبش.

روزی که وقت گرفتید پامیشید میرید داخل مطب و همون اول یه مبلغی برای ویزیت هزینه می کنید. که البته اینو بگم معمولا اگر قصدتون جدی باشه و بخوایید لمینت دندان کنید این هزینه که خیلی هم جزئیه از شما گرفته نمیشه.

بعدش مینای دندان تراشیده میشه

قالب گرفته میشه

یه پوشش لمینتی موقت ساخته میشه تا زمان آماده شده لمینت مخصوص خودتون از دندان شما محافظت کنه.

قالبه میره لابراتوار و اونجا چیزی که باید در نهایت به دندان شما متصل بشه ساخته میشه.

نهایت امر هم متخصص اون رو با یه سمنت و چسب مخصوی میچسپونه.

اون لمینت موقتی که بهت میدن خودشم هزینه داره

نصب لمینت دو جلسه نیاز داره. همون جلسه اول میان مینا رو تراش میدن و موکاپ یا قالب از دندون شما میگیرن تا بر اساس اون قالبه براتون لمینت اصلی ساخته بشه. حالا اون لمینت دائمی کار داره ساختنش و ممکنه چند روز تا چند هفته طل بکشه تا دست شما برسه.

تا اون موقه یه پوشش موقتی یا لمینت موقت باید براتون گذاشته باشه. چون مینا تراش خورده و ممکنه آسیب ببینه یا دندون حساس شه. این برای مراقبت از دندون تراش خورده س. برای ساخت این لمینت موقته هم بین ۱ تا ۱۲۰۰ هزینه نیازه. پس اینم به قیمت لمینت دندان اضافه کنید بیزحمت.

هرچقدر طبیعی تر بخوای قیمت لیمنت دندونت بیشتر میشه

یه سری متخصصای ترمیمی و زیبایی رو میشناسم که واقعا زحمت میکشن. تاکیدشون هم اینه که تا اونجا که ممکنه لمینت طبقیعی تر به نظر برسه. برای همین دقیقا لمینت رو مثل دندون واقعی بهش زاویهف انحنا و شکل میدن. هرچقدر هم بخوای طبیعی تر بشه قاعدتا وقت زیادتری از متخصص میگیره. پس هزینه نسبتا بالاتری میگیره. اینم بگم که اگه متخصص بخواهد خیلی طبیعی کار رو دربیاره با وسواس زیادی سعی میکنه حداقل ضخامت مینا رو تراش بده. این یعنی دندون زیاد آسیب نمیبینه.

جهت کسب اطلاعت بیشتر پیرامون سایر رئش های دندانپزشکی زیبایی مثل ایمپلنت دندان اینجا کلیک کنید.

 

بهترین متخصص ارتودنسی تبریز (لیست ۵ تایی)

 اگر ساکن تبریز هستید و به درمان های ارتودنسی نیاز دارید حتما قبل از هر کاری محتویات این صفحه را بخوانید. ما در این صفحه یک لیست ۵ تایی از بهترین متخصصان ارتودنسی تبریز گردآوری کرده ایم که میتوانید یکی از آن ها را جهت انجام درمان خود انتخاب کنید. این شما و این لیست بهترین متخصص ارتودنسی تبریز به همراه شماره تماس و آدرس های آن ها.

دکتر رضا شرقی

آدرس     تبریز، آبرسان، جنب برج سفید ۱، مهرگان سوم پلاک ۲۸، ساختمان دانش طبقه سوم

شماره تماس          ۰۴۱-۳۳۳۵۵۹۰۸

سایت      www.drrezasharghi.com

دکتر احمد بهروزیان

آدرس     تبریز -چهارراه آبرسان -ساختمان اسکان -طبقه ۳

شماره تماس          ۰۴۱-۳۳۳۶۲۰۵۵

سایت      www.drbehroozian.com

دکتر آیدین سهرابی

آدرس     تبریز – ولی عصر – چهارراه شریعتی – ساختمان کاج – طبقه اول

شماره تماس          ۰۴۱-۳۳۳۱۱۰۰۰ | ۰۴۱-۳۳۳۰۹۲۱۴

سایت      www.orthopage.ir

دکتر سعید فروغی

آدرس     خیابان ۱۷ شهریور جدید – نبش تقاطع طالقانی – جنب ساختمان امروز – ساختمان شیشه ای – طبقه دوم

شماره تماس          ۰۴۱-۳۵۵۷۵۷۵۵

سایت      www.ortho-foroughi.com

دکتر مهدی روادگر

آدرس     چهارراه آبرسان – جنب هتل گسترش – بین بانک صادرات و پاسارگاد – ساختمان ایران کلینیک – طبقه ۶ – واحد ۱

شماره تماس          ۰۴۱-۳۳۲۵۰۶۷۴

سایت      –

بیشتر بخوانید: متخصص ارتودنسی مشهد

چرا برای انتخاب متخصص ارتودنسی باید حساسیت به خرج داد؟

به دو دلیل باید در انتخاب متخصص ارتودنسی دقت کرد.

اول اینکه درمان ارتودنسی جزء پرهزینه ترین درمان های دندانپزشکی است و در هر صورت برای اینکه دندان های صاف و یکدست داشته باشید لاجرم باید یک هزینه ای هم بپردازید.

دوم اینکه، شما، چه نزد بهترین متخصص ارتودنسی در شمال تهران یا بهترین نقطه تهران بروید و چه در مجهزترین کشور دنیا در حوزه دندانپزشکی، درمان ارتودنسی یک پروسه زمانبر و طولانی است.

بنابراین:

چون هزینه ارتودنسی زیاد است، باید برای حصول نتایج بهترین متخصص را انتخاب کرد

و چون قرار است برای یک مدت زمان طولانی (6 ماه تا 3 سال) به صورت مکرر به مطب متخصص خود مراجعه کنید، باید حتما با متخصص و پرسنل او رابطه خوبی برقرار کنید. نه تنها جو مطب باید مناسب باشد، که رفتار، کردار و منش پرسنل مطب باید خوب باشد تا شما بتوانید درمان خود را بدون حاشیه و به خوبی سپری کنید.

منبع:  www.orthoinfo.ir

 

صفحه قبل 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 صفحه بعد
<-blogads->